STP Timișoara Forum: Oradea - Nagyvárad - Großwardein - STP Timișoara Forum

Salt la continut

  • (23 Pagini)
  • +
  • « Prima
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Oradea - Nagyvárad - Großwardein jud. Bihor

#281 Useril este offline   cseh_17 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 12614
  • Inregistrat: 18 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Bergisch-Gladbach / Köln

Postat 22 octombrie 2011 - 21:06

Eu dupa primele secunde am ramas :eusa_think: ...

Sunt curios si de parerea voastra, dragi colegi!


0

#282 Useril este offline   mile 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 10862
  • Inregistrat: 08 octombrie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Regiunea Banat
  • Interese:Navigatia pe Bega, tramvaie si firobuze

Postat 23 octombrie 2011 - 09:41

[quote name='cseh_17' timestamp='1319310405' post='56647']
Eu dupa primele secunde am ramas :eusa_think: ...

Sunt curios si de parerea voastra, dragi colegi!


Care-s aia?....
Oricum, imaginile sunt bune pentru arhiva. In prima parte a filmului, unele Timisuri arata ca dupa razboi iar multe "circula" prin ... buruieni...
Asta-i "parerea mea".... :baby:
1

#283 Useril este offline   Florin.B RATT 

  • STPT Forum Admin
  • Grup: Admin
  • Postari: 30177
  • Inregistrat: 06 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:RATT

Postat 23 octombrie 2011 - 11:51

... adevarul e scris pe ele :eusa_think:

Fisier atasat  tram.jpg (33.13K)
Number of downloads: 28
0

#284 Useril este offline   cseh_17 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 12614
  • Inregistrat: 18 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Bergisch-Gladbach / Köln

Postat 23 octombrie 2011 - 12:22

Acela este deja Arad. De la minutul 4:04 vorbim de Arad :eusa_think:
0

#285 Useril este offline   Florin.B RATT 

  • STPT Forum Admin
  • Grup: Admin
  • Postari: 30177
  • Inregistrat: 06 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:RATT

Postat 23 octombrie 2011 - 13:10

Adevarul e adevar, indiferent de oras. :eusa_think:

Glumesc, desigur. :baby:
0

#286 Useril este offline   Gygyman6 

  • Membru Gold
  • Grup: Membru Gold
  • Postari: 3161
  • Inregistrat: 07 ianuarie 09
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara

Postat 23 octombrie 2011 - 20:30

Vezi postareacseh_17, la 22 octombrie 2011 - 21:06, a spus:

Eu dupa primele secunde am ramas :eusa_think: ...

Sunt curios si de parerea voastra, dragi colegi!





Ah nui mare lucru ca aratau asa de rau, peste tot aratau rau tramvaiele la vremea aceea, si la noi erau unele distruse rau, tin minte ca era mare pericol sa nu te agate cu colturile indoie de haina tramvaiul cand oprea, iar apoi sa plece cu tine. Mai rau decat la Arad mi s-a parut situatia de la Iasi, acolo in clip cam toate tramvaiele sunt praf.
0

#287 Useril este offline   cseh_17 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 12614
  • Inregistrat: 18 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Bergisch-Gladbach / Köln

Postat 04 ianuarie 2012 - 12:34

Autobuze marca Ikarus fabricate la Oradea, pentru transportul local



După ce Oradea Transport Local (OTL) a scăpat de cele nouă autobuze Ikarus, vechi de aproape un sfert de secol, directorul OTL a anunțat faptul că, de anul viitor, la Oradea s-ar putea fabrica autobuze sub același nume, în colaborare cu Fabrica Maghiară de Autobuze, care este proprietar al mărcii Ikarus.

Csuzi Isvan, managerul OTL, a anunțat că, în sfârșit, au fost vândute cele nouă autobuze Ikarus, din cauza cărora OTL primea mereu reclamații, pentru fumul și praful pe care/l produceau. „Autobuzele aveau o vechime cuprinsă ăntre 19 și 25 de ani. Au fost vândute cu 7.500 de lei bucata și am avut noroc, fiindcă nu a trebuit să le dezmembrăm, pentru a le vinde la fier vechi", a spus Csuzi.
Pe Aceeaşi Temă


Parc auto la nivel de capitală

În prezent, Oradea Transport Local se poate lăuda cu un parc auto impresionant, al doilea ca valoare după cel din capitală. „Avem 42 de autobuze performante, marcile Mercedes, Volvo şi Solaris, despre care am aflat că este considerată mai bună decât Mercedes, pentru că are nevoie de mentenanță la 60.000 de km", a spus Csuzi. În 2012, OTL va construi autobuze sub numele de Ikarus, printr-o colaborare cu Fabrica de Autobuze Maghiară, care este proprietar al mărcii Ikarus. „În proporţie de 40 la sută, autobuzele vor fi fabricate în Oradea, iar restul în Ungaria", a precizat directorul OTL.


Adevarul


De asta ce ziceti? :coolspeak:
0

#288 Useril este offline   Wegmann 

  • Membru Gold
  • Grup: Membru Gold
  • Postari: 2281
  • Inregistrat: 09 decembrie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Erlangen/Nürnberg

Postat 04 ianuarie 2012 - 15:11

Suna interesant, insa cine va fabrica ce acolo? Din cate stiu, ungurii nu mai fabrica nici motoare si nici cutii de viteza. Sasiuri nu stiu daca mai fabrica.
0

#289 Useril este offline   Raoul94 

  • Membru Gold
  • Grup: Membru Gold
  • Postari: 2401
  • Inregistrat: 15 mai 10
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara

Postat 04 ianuarie 2012 - 20:24

Dar totusi , eu stiam ca in Budapesta ( sau unde era fabrica Ikarusz ) a fost desfintata , unde mai produc ei acuma ?
0

#290 Useril este offline   Florin.B RATT 

  • STPT Forum Admin
  • Grup: Admin
  • Postari: 30177
  • Inregistrat: 06 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:RATT

Postat 04 ianuarie 2012 - 21:55

42 de autobuze reprezinta "un parc auto impresionant"? Al doilea din tara dupa Bucuresti?
0

#291 Useril este offline   dAImon 

  • Membru activ
  • Grup: Membru Gold
  • Postari: 3889
  • Inregistrat: 25 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara

Postat 04 ianuarie 2012 - 23:02

"Ca valoare", dupa cum precizeaza articolul. Nu ca dimensiuni.

Dar ar fi interesanta o comparatie cu Timisoara.
0

#292 Useril este offline   aristotelro 

  • Membru senior
  • Grup: Membri seniori
  • Postari: 388
  • Inregistrat: 15 noiembrie 11
  • Sexul:masculin

Postat 04 ianuarie 2012 - 23:51

Vezi postareaWegmann, la 04 ianuarie 2012 - 15:11, a spus:

Suna interesant, insa cine va fabrica ce acolo? Din cate stiu, ungurii nu mai fabrica nici motoare si nici cutii de viteza. Sasiuri nu stiu daca mai fabrica.


In titlu spune "autobuze fabricate" iar la sfarsit zice "40 %". Poate ca in realitate vor fabrica numai volanele. E genul de articol electoral, se vede de departe. Mai apar din astea si pe la Timisoara.
0

#293 Useril este offline   Florin.B RATT 

  • STPT Forum Admin
  • Grup: Admin
  • Postari: 30177
  • Inregistrat: 06 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:RATT

Postat 04 ianuarie 2012 - 23:52

@dAImon
Ca valoare.... , doar daca au bagat in calcul si tramvaiele noi.
0

#294 Useril este offline   Wegmann 

  • Membru Gold
  • Grup: Membru Gold
  • Postari: 2281
  • Inregistrat: 09 decembrie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Erlangen/Nürnberg

Postat 05 ianuarie 2012 - 13:24

Citeaza

Avem 42 de autobuze performante, marcile Mercedes, Volvo şi Solaris


Comparatia cu Timisoara? Pai au achizitionat pe rand 11 Liaz, 20 Conecto, 12 Volvo Alfa si 10 Solaris. De Liaz vad ca nici nu se mai pomenteste. Conecto nu au afisaj electronic, in rest presupun ca-s cam ca si cele timisorene, Volvo-urile unguresti se pare ca n-au fost marele succes, Solaris in schimb au o reputatie buna. Totusi nu au autobuze articulate si nici retea de firobuz. La tramvaie au cele 10 Siemens, restul fiind diverse modele de Tatra ( +/- 40, majoritatea SH din fostul RDG ).
0

#295 Useril este offline   Florin.B RATT 

  • STPT Forum Admin
  • Grup: Admin
  • Postari: 30177
  • Inregistrat: 06 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:RATT

Postat 05 ianuarie 2012 - 13:48

Pai vorbeau de parcul auto, nu de intreaga flota. Timisoara are 85 de autobuze, care oricum sunt mai multe decat 42. :pinochio:
Sa produci niste autobuze care sa poata fi omologate in U.E. nu cred ca e asa simplu, mai ales pentru o companie de transport, fara experienta in asa ceva.
0

#296 Useril este offline   Wegmann 

  • Membru Gold
  • Grup: Membru Gold
  • Postari: 2281
  • Inregistrat: 09 decembrie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Erlangen/Nürnberg

Postat 05 ianuarie 2012 - 14:27

Aia cu Ikarusurile cred ca e doar baliverna. Articolul zice ca vor fi fabricate 60 % in Ungaria si 40 % in Romania. Si cel putin asamblate la Oradea.

1. Ikarus mai exista doar ca si nume
2. Sasiuri in Ungaria mai produce RABA si in Romania Roman Brasov
3. Motoare nu se mai fabrica. Si la Roman camioanele sunt echipate cu MAN, Cummins, Volvo etc., cutiile de viteza tot de la firme occidentale provin
4. Electronica tot importata e.
5. Caroserii poti fabrica cam oriunde, intrebarea e daca renteaza
6. Restul - cablaje, scaune, volan, cauciucuri si alte minuni probabil vor putea fi fabricate in tara

Dar are sens? S-a mai incercat minunea cu Igero / Roman si nici dracu nu le-a vrut.
0

#297 Useril este offline   Dr2005 

  • Membru onorific
  • Grup: Membru onorific
  • Postari: 1403
  • Inregistrat: 18 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Bucuresti, Sector 6 - Drumul Taberei

Postat 06 ianuarie 2012 - 06:09

Autobuzele respective sunt deja agrementate şi se produc în Ungaria, problema e că făbricuţa lor nu prea poate să scoată prea multe, însă, la cerere, vinde şasiuri + caroserii (!) celor interesaţi (gen SzKT Szeged, care deja şi-a asamblat un troleu articulat).

85 e mai mult ca 42, dar în afară de liniile 14 şi 17, restul sunt doar ca să facă ore şoferii, tramvaiele duc greul transportului în Oradea, iar ca vechime sunt comparabile cu Hansele şi Rathgeberurile din Tm, numai că acolo nu e aşa ,,varză" de tipuri... sunt ULF-uri şi Tatre (că între KT4D şi T4D sunt diferenţe mici la partea tehnică, sunt multe piese interschimbabile), deci se întreţin mai uşor.

A, apropo, au început să pună afişaje digitale pe Conecto-uri. Liaz-urile şi Rocarurile văd că nu se menţionează... bine, cu Liaz-urile nu m-aş mândri nici eu, cred că şoferii lor plâng după Ikarusuri, care erau mult mai sprintene şi mai închegate (şi se păstrau şi mai bine în timp, faţă de Liaz-uri care arată ca după război). În schimb, Rocarurile merg foarte bine, nu văd motive să renunţe la ele (mama lor de Rocar de Simon, că peste tot merg bine, numai la Bucureşti se trezeşte unul că de ziua următoare nu mai vrea Rocar la traseu şi poc, 250 de autobuze la gard într-o singură noapte).
0

#298 Useril este offline   cseh_17 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 12614
  • Inregistrat: 18 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Bergisch-Gladbach / Köln

Postat 06 ianuarie 2012 - 10:28

La Oradea, am mers cu Rocar, si nu pot zice ca am fost incantat. Am urcat in el, intre timp un Ikarus ajunsese in spatele nostru. Pana a inchis usile si alea alea, au cam plecat in acelasi timp. Pot zice ca Ikarusul ne-a cam lasat in loc. Ca scotea un sunet si fum al naibii... este alta mancare de peste. Ideea e ca Rocarurile (din Oradea), din spusele celor de acolo au fost niste gunoaie refuzate de RATB, si ajunse acolo. Comanda initiala era mult mai mare, neputand fii respectata s-au bagat pe gat acele micro(macro) ce ma rog or fi Rocarurile alea mici.

Cand am fost acolo pe vremea respectiva (2010) venisera doar Alfa bus-urile. Si ni s-a spus ca in plan principal se vor scoate Rocaruruile, si abia apoi Ikarusurile. Anul trecut (2011) cand am fost din nou, Solaris-urile erau deja venite, nici urma de Rocar, iar Ikarusurile erau trase la gard.
0

#299 Useril este offline   Dr2005 

  • Membru onorific
  • Grup: Membru onorific
  • Postari: 1403
  • Inregistrat: 18 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Bucuresti, Sector 6 - Drumul Taberei

Postat 07 ianuarie 2012 - 00:06

Cu Rocar de Simon am circulat în octombrie şi erau vreo 4 la traseu. Rocar U312 într-adevăr, nu am văzut, poate la alea se refereau.

Nu a fost nimic refuzat de RATB, au fost comandă specială. Cele pentru RATB erau cu cutie automată, cele pentru Oradea sunt cu cutie manuală. Midibuzele au fost făcute pentru Iaşi şi refuzate, astfel că Rocar le-a oferit în contul DeSimoanelor care nu au mai putut fi produse după falimentul din 2002. La momentul acela erau în desfăşurare contracte cu Constanţa (pentru troleibuze, care nu au mai fost achitate în veci), Cluj (tot troleibuze, lor li s-a mai livrat un autobuz făcut din ce mai aveau pe stoc, cu o caroserie uşor diferită, construită pentru troleibuz), Oradea şi Bucureşti (la Bucureşti mai erau de venit 15 bucăţi).
0

#300 Useril este offline   Wegmann 

  • Membru Gold
  • Grup: Membru Gold
  • Postari: 2281
  • Inregistrat: 09 decembrie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Erlangen/Nürnberg

Postat 07 ianuarie 2012 - 18:19

Ok, am gasit informatii despre "noul" Ikarus, insa din pacate doar in maghiara. Acolo e vorba despre Ikarusbus Kft, ARC Ltd si RABA. Insa nu stiu limba destul de bine ca sa-mi dau seama cine are ce contributie acolo.

Fisiere atasate


0

Arata acest topic


  • (23 Pagini)
  • +
  • « Prima
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi