STP Timișoara Forum: Despre autobuze in general - STP Timișoara Forum

Salt la continut

Imagine postata
  • (66 Pagini)
  • +
  • « Prima
  • 25
  • 26
  • 27
  • 28
  • 29
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Despre autobuze in general Evaluare topic: ***** 2 Voturi

#521 Useril este offline   emilut 

  • Membru Gold
  • Grup: Membru Gold
  • Postari: 2310
  • Inregistrat: 05 ianuarie 10
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timişoara

Postat 26 noiembrie 2011 - 19:35

Vezi postareaRaoul94, la 26 noiembrie 2011 - 16:14, a spus:

Florin , lamureste-ma si pe mine asupra unei " probleme " :

Avem asa , Mercedes Conecto G in care daca este pornita incalzirea atunci cand motorul este suficient de cald autobuzul se incalzeste + incalzirea suplimentara Webasto , totusi cum se actioneaza cele 2 ? Exista un buton de Oprire / Pornire a caldurii si alt buton pentru Webasto ?
Iar la Mercedes Conecto C caldura este pornita si foloseste acelasi principiu ca la G ( motor cald = caldura ) sau aici avem parte numai de incalzire suplimentara ?

Practic, căldura circulă în permanenţă prin sistemele autobuzului, atunci când motorul este suficient de cald. Chiar şi vara. Şoferul doar porneşte ventilatoarele care suflă aerul prin radiatoarele din cupeu. Webasto este un agregat care arde motorină şi care încălzeşte forţat agentul de "răcire". El se opreşte atunci când temperatura antigelului (a apei) atinge aprox. 84° şi se activează când scade sub 70°. Webasto nu are atribuţiuni directe în ce priveşte căldura din cupeu, ci doar ajută motorul în procesul de încălzire a agentului termic. "C"-urile au un buton pt pornirea Webasto, nu cunosc situaţia "G"-urilor. Şoferii care nu pornesc Webasto din dorinţa de a face economie, o cam muşcă, pt că în condiţiile în care motorul funcţionează sub temperatura optimă, consumul de carburant creşte substanţial.
0

#522 Useril este offline   Raoul94 

  • Membru Gold
  • Grup: Membru Gold
  • Postari: 2401
  • Inregistrat: 15 mai 10
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara

Postat 26 noiembrie 2011 - 20:38

Multumesc Florin si Emilut pentru raspunsuri :naughty1: Ma documentez deoarece vreau sa scriun un articol si sa fiu foarte sigur despre ceea ce scriu . La Mercedes Conecto G am inteles cum sta treaba dar la C nu sunt foarte sigur pe mine , asa ca va rog sa imi ziceti daca fraza de jos e corecta ( d p d v tehnic) :

" Caldura circula permanent prin sistem ( atunci cand motorul este suficient de cald ) , chiar si vara e doar chestiunea de a aprinde ventilatoarele care sufla caldura pentru a porni incalzirea . Webasto este un sistem suplimentar produs de cei de la Mercedes pentru a incalzi agentul de racire a motorolui astfel incat acesta sa furnizeze caldura . Totul pentru pornirea incalzirii se realizeaza prin actionarea unui buton . "
0

#523 Useril este offline   Florin.B RATT 

  • STPT Forum Admin
  • Grup: Admin
  • Postari: 30203
  • Inregistrat: 06 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:RATT

Postat 26 noiembrie 2011 - 22:18

Eu stiam ca vara nu circula agent de racire prin calorifere. Sunt niste electro-valve care inchid acest traseu si in serie cu ele s-au montat si niste robineti cu bila. Sunt calorifere in paralel cu evaporatoarele AC-ului si nu cred ca e ok sa circule apa calda pe acolo vara.
0

#524 Useril este offline   Vali 

  • Membru VIP**
  • Grup: VIP
  • Postari: 1531
  • Inregistrat: 04 noiembrie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara
  • Interese:Modeling feroviar, transportul in comun(in special trolebuzele :D)

Postat 27 noiembrie 2011 - 00:50

Valvele la G-uri sunt fix sub radiator pe partea stanga, saptamana trecuta la 26 ZZN la remorca merea clima si in fata merea caldura :naughty1: si cand so retras in garaj o sesizat soferul si o verificat si nu avea valvele deschise... a 2 zii nu mai avea probleme...
0

#525 Useril este offline   emilut 

  • Membru Gold
  • Grup: Membru Gold
  • Postari: 2310
  • Inregistrat: 05 ianuarie 10
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timişoara

Postat 27 noiembrie 2011 - 05:45

Vezi postareaFlorin.B RATT, la 26 noiembrie 2011 - 22:18, a spus:

Eu stiam ca vara nu circula agent de racire prin calorifere. Sunt niste electro-valve care inchid acest traseu si in serie cu ele s-au montat si niste robineti cu bila. Sunt calorifere in paralel cu evaporatoarele AC-ului si nu cred ca e ok sa circule apa calda pe acolo vara.

Teoretic, aşa este. Însă eu m-am referit la sistemul inferior, cel care trece prin radiatoarele amplasate pe podeaua cupeului. De multe ori trebuie să-l deschidem, chiar şi vara. Atunci când temperatura exerioară este foarte ridicată, apa din motor se supraîncălzeşte, ameninţând cu fierberea motorului. În acest caz, singura soluţie este cea a lungirii traseului apei, pt o mai bună ventilare. De asemenea, vară fiind, avem nevoie de căldură la parbriz atunci când plouă şi se produce fenomenul de aburire. Ideal ar fi cu ambele sisteme închise, dar atunci circuitul apei este mult prea scurt: Motor - radiator - retur. Din câte am înţeles, turaţia elicei ventilatorului de la radiatorul mare poate fi setată din computer. De ce oare, nu s-a prevăzut mărirea turaţiei pe timp de vară, şi reducerea acesteia iarna? Nu s-ar mai răci motorul atât de repede, iar Webasto ar fi mai puţin solicitat. OK, am înţeles că acelaşi ventilator deserveşte şi intercoolerul, dar la -10° nu cred să mai fie nevoie de o răcire atât de pronunţată a aerului absorbit în motor.

Vezi postareaRaoul94, la 26 noiembrie 2011 - 20:38, a spus:

Multumesc Florin si Emilut pentru raspunsuri :naughty1: Ma documentez deoarece vreau sa scriun un articol si sa fiu foarte sigur despre ceea ce scriu . La Mercedes Conecto G am inteles cum sta treaba dar la C nu sunt foarte sigur pe mine , asa ca va rog sa imi ziceti daca fraza de jos e corecta ( d p d v tehnic) :

" Caldura circula permanent prin sistem ( atunci cand motorul este suficient de cald ) , chiar si vara e doar chestiunea de a aprinde ventilatoarele care sufla caldura pentru a porni incalzirea . Webasto este un sistem suplimentar produs de cei de la Mercedes pentru a incalzi agentul de racire a motorolui astfel incat acesta sa furnizeze caldura . Totul pentru pornirea incalzirii se realizeaza prin actionarea unui buton . "

Corect, cu menţiunea că Webasto nu este un produs al Mercedes, ci al.......Webasto. Este o firmă de sine stătătoare. Tot aşa cum autobuzele Ikarus aveau încălzitoare Sirocco, produse de firma Sirocco.
Acum Sirocco a devenit termen generic, precum "adidaşii Puma", "nessul Amigo", sau "jeepul Mitsubishi".
0

#526 Useril este offline   marione 

  • Membru activ
  • Grup: * Membri activi *
  • Postari: 176
  • Inregistrat: 12 octombrie 11

Postat 27 noiembrie 2011 - 21:22

Am si eu o intrebare:La autobuzele articulate pe usa din fatadoar se urca sau se si coboara?Ieri in jurul orei 19 autobuzul B27 ACJ mi a zis cand am vrut sa cobor pe pus din fata:prietene pe asta doar se urca du te la celalate.Nu imi e preiten dar m a deranjat ca desi ma grabeam a trebuit sa ma duc la alta usa
0

#527 Useril este offline   Viktor 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 4686
  • Inregistrat: 25 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timişoara
  • Interese:Filme, poze, distractie, calatorii etc.Imi plac foarte mult tramvaiele Wegmann GT4.

Postat 27 noiembrie 2011 - 21:30

Vezi postareamarione, la 27 noiembrie 2011 - 21:22, a spus:

Am si eu o intrebare:La autobuzele articulate pe usa din fatadoar se urca sau se si coboara?

Ca si la C-uri, in autobuze sunt lipite afise cu diverse informatii. Coborarea se face pe celalate usi, iar urcare se face in mod special pe usa din fata, dar si pe celalate usi(in cazul in care este foarte mare aglomeratie in autobuz, soferul trebuie sa deschida si usa din fata).
0

#528 Useril este offline   dAImon 

  • Membru activ
  • Grup: Membru Gold
  • Postari: 3889
  • Inregistrat: 25 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara

Postat 28 noiembrie 2011 - 09:28

Vezi postareamarione, la 27 noiembrie 2011 - 21:22, a spus:

Am si eu o intrebare:La autobuzele articulate pe usa din fatadoar se urca sau se si coboara? Ieri in jurul orei 19 autobuzul B27 ACJ mi a zis cand am vrut sa cobor pe pus din fata:prietene pe asta doar se urca du te la celalate.Nu imi e preiten dar m a deranjat ca desi ma grabeam a trebuit sa ma duc la alta usa

Nu este nimic reglementat prin lege, daca asta intrebi - insa e mai eficient ca pe usa din fata sa se urce doar, fiind una singura. La celelalte, fiind duble, se pot forma doua fire de calatori - pe o parte cei ce urca, pe alta care coboara. Pe langa asta gandeste-te ca soferul sta 8 ore in dreptul usii aleia, si daca tot o deschide/inchide e mai expus racelii si altor boli datorita variatiei continue a temperaturii.

Ce ma surprinde e ca niciodata n-ai vazut diversele afise care roaga calatorii exact asta, sa nu coboare pe prima usa :naughty1:
0

#529 Useril este offline   cseh_17 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 12614
  • Inregistrat: 18 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Bergisch-Gladbach / Köln

Postat 28 noiembrie 2011 - 17:27

G-urile au toate, unele chair lipite in fata nasului, cum ar veni, direct pe usa.

Eu am obiceiul, fie ca vorbim de trolee sau autobuze, sa ma pun cat mai in fata posibil (poate e din cauza copilariei cand intodeauna stateam acolo :no: ). Insa intodeauna evit coborarea pe prima usa. Si totusi cand se gaseste cate un ciudatel sau ciudatica care nu citeste afisele, sau pur-si-simplu nu cunoaste situatia, hop si eu la coada, si cobor acolo, deoarece soferul nu poate oricum evita deschiderea usii.
0

#530 Useril este offline   emilut 

  • Membru Gold
  • Grup: Membru Gold
  • Postari: 2310
  • Inregistrat: 05 ianuarie 10
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timişoara

Postat 10 decembrie 2011 - 07:39

Aviz tuturor beneficiarilor trasportului în comun.
Începe perioada "pre sărbători". Traficul va fi infernal (mai ales după amiezile), se vor produce ambuteiaje, se va circula foarte greu.
Graficele tuturor liniilor vor fi date peste cap, intervalele de succcedere ale mtc-urilor se vor mări considerabil.
Le sugerez "veşnicilor nemulţumiţi", ca înainte de a face reclamaţii sau plângeri, să privească niţel în jur sau pe traseu. Marea majoritate a timişorenilor s-au obişnuit cu harababura aferentă perioadei, dar ca deobicei, se vor găsi cârcotaşi care să înjure cu sete şoferii şi vatmanii, RATT-ul în general.
Rog colegii de forum, să rostogolească această atenţionare către rude, prieteni şi cunoscuţi.
Vă mulţumesc.
PS. Poate moderatorii vor concepe un spaţiu anume destinat acestui subiect, întrucât prevăd o avalanşă de reclamaţii.

Aceasta postare a fost editata de emilut: 10 decembrie 2011 - 07:42

0

#531 Useril este offline   dAImon 

  • Membru activ
  • Grup: Membru Gold
  • Postari: 3889
  • Inregistrat: 25 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara

Postat 10 decembrie 2011 - 14:44

Subscriu. Am prins deja nişte cozi infernale în intersecţia de la Hotel Continental, cauzate de cei care mergeau dinspre Rozelor spre Bastion. Vreo 2 camioane erau să reuşească să blocheze intersecţia şi pentru tramvaie. Se pare că toţi care au maşină în Timişoara o folosesc în perioada asta.
0

#532 Useril este offline   emilut 

  • Membru Gold
  • Grup: Membru Gold
  • Postari: 2310
  • Inregistrat: 05 ianuarie 10
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timişoara

Postat 10 decembrie 2011 - 15:29

Vezi postareamarione, la 27 noiembrie 2011 - 21:22, a spus:

Am si eu o intrebare:La autobuzele articulate pe usa din fatadoar se urca sau se si coboara?Ieri in jurul orei 19 autobuzul B27 ACJ mi a zis cand am vrut sa cobor pe pus din fata:prietene pe asta doar se urca du te la celalate.Nu imi e preiten dar m a deranjat ca desi ma grabeam a trebuit sa ma duc la alta usa

Un minim efort de gândire, însoţit de un dram de bun simţ, ţi-ar putea sugera motivul. Neavând cabina închisă, şoferii sunt expuşi îmbolnăvirii prin repetatele deschideri ale uşii 1. Ei sunt obligaţi să permită accesul călătorilor pe acea uşă, dar nu şi coborârea. În caz de aglomeraţie, nimeni nu este atât de absurd încât să pretindă călătorilor să se înghesuie spre uşile din spate. Însă există şi situaţii mai speciale, în care anumiţi indivizi doresc cu ardoare să coboare doar pe uşa 1, deşi autobuzul este cvasi gol.
0

#533 Useril este offline   cseh_17 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 12614
  • Inregistrat: 18 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Bergisch-Gladbach / Köln

Postat 10 decembrie 2011 - 21:24

Ma acuzai ca as face parte din acest specimen. Daca ai sa citesti cu ATENTIA cele afirmate de mine, ai sa observi ca am specificat calr, ca inist la coborarea pe acea usa cand observ ca soferul numai are alta solutie, si oricum va deschide usa. Daca as fi afirmat altele, citeaza-ma te rog. :so pe iei:
0

#534 Useril este offline   Dr2005 

  • Membru onorific
  • Grup: Membru onorific
  • Postari: 1403
  • Inregistrat: 18 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Bucuresti, Sector 6 - Drumul Taberei

Postat 12 decembrie 2011 - 02:55

Întrebare de baraj: sunt în maşina de pe linia X, care nu are cabina închisă. Afară sunt -10 grade Celsius. În faţa maşinii X este maşina Y, care circulă o dată la 45 de minute şi pe care ar fi trebuit să o pot prinde, pentru că X ar fi trebuit să ajungă în staţia comună cu 10 minute înainte. X circulă o dată la 20 de minute, deci pică faza cu ,,trezeşte-te mai devreme". X a sosit în staţia de unde m-am urcat cu 10 minute întârziere şi s-a târât cu 25 km/h. X e în spatele lui Y şi nu deschide uşa 1. Până ajung la uşa 2, Y închide uşile (că doar n-o să stea să se uite dacă cei din X vor şi ei la Y, ştiind că Y circulă la 45 de minute şi ştiind, din experienţa lui pe linia Y, că ceva e în neregulă dacă are X în spate) şi pleacă.
Soluţia 2: X ajunge în spatele lui Y şi nu deschide uşile că vrea el neapărat să oprească cu oglinda în dreptul stâlpului de staţie (sau opreşte la culoarea verde a semaforului aflat înainte de staţie, ca să mai piardă timpul).
Cine e vinovatul aici? Călătorul că n-a vrut să ajungă în staţie cu juma de oră mai devreme (poate călătorul lucrează, poate are examen, poate are alte treburi cu care îşi ocupă timpul, nu se plimbă de plăcere). Sau şoferul/vatmanul că nu vrea să apese pe un buton?

Situaţia asta mi se întâmplă frecvent la Bucureşti, dar sunt convins că se întâmplă şi prin alte părţi. Cum se tratează asemenea situaţii la Timişoara?
0

#535 Useril este offline   cseh_17 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 12614
  • Inregistrat: 18 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Bergisch-Gladbach / Köln

Postat 12 decembrie 2011 - 20:18

Simplu. Povestim pe forum, si primim raspunsuri, de genul ca soferul este cel mai stresat om de pe planeta... Asta mai in gluma mai in serios (no offense :respekt: )

De cate ori nu se intampla... In weekend, la T. Grozavescu unde 15,16,40 si E7 au statie comuna. Vine 15, 40 in statie. opreste 15 coboara lumea, si taman atunci pleaca 40. Deci soferul ala moare daca mai sta 2 minute.

Insa sa nu neglijam si faza cand soferul mai ia calatorul si din curba, sau de pe trecerea de pietoni. Si asta pentru ca exista si EXCEPTII! Si Doamne AJUTA pentru ei! Si cu mana pe inima pot afirma ca si emilut face parte din aceasta categorie, am fost martor!

Un alt caz este la str.Cluj, unde din 5 linii, doar unul merge in cealalta parte a orasului, si anuje E2. Si nu odata se face ca E2 e in statie, se apropie de el cu 19-le, sa zicem, si orpeste la x metri ca nici din intamplare sa nu-l prinzi.

Dar parca astea nu le mai bagam in seama. Se contopesc in cotidian...
0

#536 Useril este offline   emilut 

  • Membru Gold
  • Grup: Membru Gold
  • Postari: 2310
  • Inregistrat: 05 ianuarie 10
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timişoara

Postat 14 decembrie 2011 - 01:42

Vezi postareacseh_17, la 12 decembrie 2011 - 20:18, a spus:

De cate ori nu se intampla... In weekend, la T. Grozavescu unde 15,16,40 si E7 au statie comuna. Vine 15, 40 in statie. opreste 15 coboara lumea, si taman atunci pleaca 40. Deci soferul ala moare daca mai sta 2 minute.


Şi dacă, şoferul are deja o întârziere de vreo 4-5 minute? Cum o recuperează? Călătorii pot merge cu următorul, că doar nu vine joia viitoare.

Vezi postareacseh_17, la 12 decembrie 2011 - 20:18, a spus:

Simplu. Povestim pe forum, si primim raspunsuri, de genul ca soferul este cel mai stresat om de pe planeta.


Şi eu care credeam că vă interesează şi punctul de vedere al celor direct implicaţi.
Decât să mă aleg cu astfel de categorisiri, mai bine renunţ. Şi-aşa le ştiţi voi mai bine pe toate.

Vezi postareacseh_17, la 12 decembrie 2011 - 20:18, a spus:

Un alt caz este la str.Cluj, unde din 5 linii, doar unul merge in cealalta parte a orasului, si anuje E2. Si nu odata se face ca E2 e in statie, se apropie de el cu 19-le, sa zicem, si orpeste la x metri ca nici din intamplare sa nu-l prinzi.


Mi s-a întâmplat şi mie să doresc să prind autobuzul sau troleibuzul aflat înaintea mtc-ului în care mă aflam. Am mers în faţă, la şofer, şi l-am rugat (deşi poate nu-l cunoşteam) să-i facă semn cu farurile, celui din faţa lui. Întotdeauna această metodă a funcţionat.
Oups! Parcă-mi propusesem să nu-mi mai dau cu părerea, că oricum se vor afla unii care să mă contrazică. Promit să nu mai fac.

Aceasta postare a fost editata de emilut: 14 decembrie 2011 - 02:02

0

#537 Useril este offline   Florin.B RATT 

  • STPT Forum Admin
  • Grup: Admin
  • Postari: 30203
  • Inregistrat: 06 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:RATT

Postat 14 decembrie 2011 - 09:03

emilut, parerea ta conteaza si nu vrem sa ne lipsim de ea. :(
0

#538 Useril este offline   Viktor 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 4686
  • Inregistrat: 25 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timişoara
  • Interese:Filme, poze, distractie, calatorii etc.Imi plac foarte mult tramvaiele Wegmann GT4.

Postat 14 decembrie 2011 - 14:51

Total de acord cu Domnul Florin. Chiar dorim sa iti auzim parerea! :(
0

#539 Useril este offline   cseh_17 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 12614
  • Inregistrat: 18 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Bergisch-Gladbach / Köln

Postat 14 decembrie 2011 - 18:27

Vezi postareaemilut, la 14 decembrie 2011 - 01:42, a spus:




Şi eu care credeam că vă interesează şi punctul de vedere al celor direct implicaţi.
Decât să mă aleg cu astfel de categorisiri, mai bine renunţ. Şi-aşa le ştiţi voi mai bine pe toate.



Banuiam ca asa cum iti expui si tu pucntul de vedere, m-il expun si eu. De la egal la egal. Iar la fraza pe care ai citat-o puteai observa ca era mai in gluma.

Oricum esti printre membrii nostri de top si nici vorba de a ne lispsi de parerea ta. Daca te-am jignit in vreintr-un fel, imi cer scuze oficial! :up_arow:
0

#540 Useril este offline   emilut 

  • Membru Gold
  • Grup: Membru Gold
  • Postari: 2310
  • Inregistrat: 05 ianuarie 10
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timişoara

Postat 15 decembrie 2011 - 00:23

OK! ;) :up_arow:

Aceasta postare a fost editata de emilut: 15 decembrie 2011 - 00:23

0

Arata acest topic


  • (66 Pagini)
  • +
  • « Prima
  • 25
  • 26
  • 27
  • 28
  • 29
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

3 useri citesc topicul
0 membri, 3 vizitatori, 0 utilizatori anonimi