STP Timișoara Forum: Cu RATT pe Bega - STP Timișoara Forum

Salt la continut

  • (11 Pagini)
  • +
  • « Prima
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Acest topic e inchis

Cu RATT pe Bega Vis sau realitate? Vom vedea peste 2 ani.

#81 Useril este offline   Viktor 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 4686
  • Inregistrat: 25 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timişoara
  • Interese:Filme, poze, distractie, calatorii etc.Imi plac foarte mult tramvaiele Wegmann GT4.

Postat 24 decembrie 2008 - 00:00

Grozav ;) :blink: :huh: . Parca ar fi inspirat din filmele SF.
Super ar mertita toti bani ca sa fie cumparat unul dinacesta. :coolspeak:
0

#82 Useril este offline   Chagall 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 10295
  • Inregistrat: 18 martie 08
  • Sexul:nespecificat

Postat 24 decembrie 2008 - 18:13

Eu personal n-as agrea aceasta idee, ar strica tot peisajul zonal, ca sa nu mai zic de parcurile care se intind de-alungul canalului Bega.
0

#83 Useril este offline   mile 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 10862
  • Inregistrat: 08 octombrie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Regiunea Banat
  • Interese:Navigatia pe Bega, tramvaie si firobuze

Postat 25 decembrie 2008 - 14:08

Vezi postareaChagall, la 24 Dec 2008, 18:13, a spus:

Eu personal n-as agrea aceasta idee, ar strica tot peisajul zonal, ca sa nu mai zic de parcurile care se intind de-alungul canalului Bega.


Tu vezi jumatatea goala a paharului, insa exista si jumatatea plina a paharului....acum 15 ani aprox. am vazut la TVR un documentar in care printre altele se vorbea si despre acest tramvai suspendat din Wuppertal, am ramas uimit atunci, nu-mi venea sa cred ca exista asa ceva, mai ales deasupra unui rau....acum 6 luni mi-am propus sa caut pe net informatii despre acest lucru (mai stiam doar ca este undeva in Germania, insa nu mai stiam localitatea), si pana la urma am gasit dupa o zi doua de incercari...mi-as fi dorit sa vad asa ceva si in Timisoara, insa judecand la rece, imi dau seama ca nu prea se merita din urmatoarele motive:
-costul lucrarii ar fi prea ridicat
-Wuppertal are ca si Timisoara 300 000 si ceva de mii de locuitori, insa se intinde cu precadere dea lungul raului (nu este "rotund"ca si Timisoara)
-raul Wupper nu este navigabil (daca era navigabil, precis aveau vaporase)
-Bega este mai lata decat raul Wupper, ceea ce ar presupune cheltuieli suplimentare pentru infrastructura
-Timisoara fiind oras de campie, este oras "rotund", deci lungimea traseului ar fi relativ scurta
Wuppertal este singurul oras din lume care are linie de tramvai suspendat deasupra unui rau. Majoritatea turistilor care ajung in Wuppertal, isi doresc si o calatorie cu acest tramvai, de unde pot vedea si orasul de la o oarecare inaltime...
In concluzie sant multe dezavantaje asa doar la prima strigare pentru constructia unei asemenea linii de tramvai
la Timisoara.
Dar daca Timisoara are acest canal navigabil (Bega), construit tot de nemti (ma rog, de austrieci), n-ar fi pacat ca sa nu "profitam" de acest lucru si sa cumparam doar niste vaporase (vreo 10) si sa construim niste statii pentru ele si sa avem o linie de transport in comun deosebit in tara...ce parere aveti ?...
http://www.youtube.c...h?v=OPnKbSvHj6c
Iata inca un filmulet reprezentativ. Daca nu putem avea o asemenea linie de tramvai, atunci macar sa avem o linie de vaporase pe Bega...si tot ar fi ceva...
0

#84 Useril este offline   Bogdi94 

  • Membru activ
  • Grup: * Membri activi *
  • Postari: 323
  • Inregistrat: 04 ianuarie 09

Postat 04 ianuarie 2009 - 17:22

In legatura cu ecluzele nu sunt cam mici? dupa parerea mea nu cred ca sunt destul de late decat pentru vaporase destul de mici.Apropo se poate lati un canal ca din ce am citit ar trebui ca bega sa fie de 2 ori mai lata decat acuma
0

#85 Useril este offline   alecs 

  • Membru Onorific
  • Grup: Membru onorific
  • Postari: 3145
  • Inregistrat: 20 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:timisoara
  • Interese:http://soferderomania.promotor.ro/carmen_m click plz

Postat 04 ianuarie 2009 - 21:32

e nu se poate intoarce :-j . si ce tu crezi ca vor fi vapoare mari ?
0

#86 Useril este offline   mile 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 10862
  • Inregistrat: 08 octombrie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Regiunea Banat
  • Interese:Navigatia pe Bega, tramvaie si firobuze

Postat 05 ianuarie 2009 - 12:36

Vezi postareaBogdi94, la 4 Jan 2009, 17:22, a spus:

In legatura cu ecluzele nu sunt cam mici? dupa parerea mea nu cred ca sunt destul de late decat pentru vaporase destul de mici.Apropo se poate lati un canal ca din ce am citit ar trebui ca bega sa fie de 2 ori mai lata decat acuma


Daca vorbim de o linie urbana regulata de transport in comun pe apa cu vaporase, atunci ecluzele nu ne incurca deloc chiar daca traseul ar include si zona industriala Freidorf pana la Sanmihaiul Roman, deci pana la prima ecluza, care momentan este astupata cu pamant si care urmeaza a fi refacuta cu vreo 5 mil Euro dupa spusele d-lui Titu Bojin, directorul Apelor Romane - Banat....
In alta ordine de idei, daca te uiti pe pagina a doua a acestui topic, vei vedea niste poze din perioada interbelica cu niste vapoare de marimi destul de impresionante pentru Bega si care au trecut prin acele ecluze "mici" care au fost construite dupa anul 1900...
Daca se pune si problema unui transport naval turistic si de pasageri spre Belgrad, Budapesta, Bratislava, Viena si de ce nu chiar si Marea Neagra (pe Dunare), atunci in mod sigur se va tine cont si de lungimea si latimea acestor ecluze in momentul achizitiei sau inchirierii navelor....
0

#87 Useril este offline   mile 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 10862
  • Inregistrat: 08 octombrie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Regiunea Banat
  • Interese:Navigatia pe Bega, tramvaie si firobuze

Postat 22 ianuarie 2009 - 15:32

Cum se pot pierde milioane de euro…

21 Jan 2009

Procesul prin care o firmă de construcţii a contestat licitaţia de curăţare a canalului Bega a fost amânat pentru data de 4 februarie. Din această cauză, societatea care a câştigat licitaţia şi care a început lucrările e nevoită să oprească şantierul. Activitatea poate continua abia după ce procesul se va încheia. Proiectul de decolmatare a canalului are o valoare de 17 milioane de euro, din care cea mai mare parte este o finanţare europeană nerambursabilă. Dacă termenul de execuţie nu va fi respectat, există riscul ca o parte din banii europeni să fie pierdută. (O.M.)


Sursa: ziua de vest

...ca la noi la nimeni...chiar nu se pot schimba in Parlament aceste legi ciudate legate de licitatii...ar trebui prevazut ca acele firme care contesta licitatiile pe care le-au pierdut, sa plateasca cu varf si indesat despagubiri daca au pierdut si procesul pe care tot ele l-au initiat...altfel vom vedea mereu firme "fantoma" care nu fac altceva decat sa incurce lucrurile...
0

#88 Useril este offline   dAImon 

  • Membru activ
  • Grup: Membru Gold
  • Postari: 3889
  • Inregistrat: 25 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara

Postat 22 ianuarie 2009 - 17:38

Parte buna este ca, fiind iarna, oricum nu s-ar fi putut lucra pe canal. Dar boala asta a judecatilor si reclamatiilor o .. urasc :angry:
0

#89 Useril este offline   mile 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 10862
  • Inregistrat: 08 octombrie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Regiunea Banat
  • Interese:Navigatia pe Bega, tramvaie si firobuze

Postat 22 ianuarie 2009 - 18:32

La toate licitatiile avem acelasi scenariu...se trezeste cate o firma de doi lei participanta care pierde licitatia si da in judecata organizatorul licitatiei pentru te miri ce motive, procesul dureaza doua, trei-patru luni, il pierd si nu se intampla nimic altceva decat pierdere inutila de timp...asa s-a intamplat si la (segmentul de) centura al orasului, si la drumul Timisoara-Lugoj, si la autobuze articulate, si la canalul Bega anul trecut, acuma din nou, si la lucrarile de la Bastion, si la mai toate licitatiile...nu mi se pare normal deloc, pentru ca toate acestea se intampla pe bani publici si in defavoarea cetatenilor...
0

#90 Useril este offline   Florin.B RATT 

  • STPT Forum Admin
  • Grup: Admin
  • Postari: 30202
  • Inregistrat: 06 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:RATT

Postat 22 ianuarie 2009 - 21:19

Cred ca pentru construirea autostrazilor s-a rezolvat chestia asta cu contestarea licitatiilor.(spuneau ceva la TV) Asa ar trebuii procedat cu toate. Firma respectiva in momentul in care vede ca a pierdut incearca sa puna pur si simplu bete in roate.
0

#91 Useril este offline   Bogdi94 

  • Membru activ
  • Grup: * Membri activi *
  • Postari: 323
  • Inregistrat: 04 ianuarie 09

Postat 29 ianuarie 2009 - 12:41

Stit ce ar trebui firma care este aleasa sa faca constructia si daca trandaveste urmatoarea firma care a mai concurat sa primeasca proiectu
0

#92 Useril este offline   dAImon 

  • Membru activ
  • Grup: Membru Gold
  • Postari: 3889
  • Inregistrat: 25 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara

Postat 05 februarie 2009 - 17:08

Citeaza

Se reia lucrul la ecologizarea Canalului Bega

Curtea de Apel Timişoara a respins acţiunea formulată în instanţă de o societate care a contestat licitaţia organizată de Direcţia Apelor Banat pentru ecologizarea Canalului Bega. În concluzie, lucrările demarate deja şi oprite temporar vor putea fi reluate.

Valoarea totală a lucrărilor de ecologizare a Canalului Bega este de 17 milioane de euro. Lucrările de ecologizare ale Begăi, au început în vara anului trecut. Operaţiunile vizează sectorul cuprins între Timişoara până la graniţa cu Serbia. Mâlul ce va fi scos în urma operaţiunilor de dragare a canalului va fi transportat cu instalaţii speciale în apropiere de Uzina de Apă. Ecologizarea Canalului Bega este o etapă premergătoare altor proiecte pe care le are Primăria Timişoara, legate de utilizarea canalului şi în scop navigabil. Proiectul de curăţare şi reablitare beneficiază de o finanţare nerambursabilă, aceasta acoperind cea mai mare parte a cheltuielilor. Termenul de finalizare a lucrărilor este toamna anului 2009.

0

#93 Useril este offline   Florin.B RATT 

  • STPT Forum Admin
  • Grup: Admin
  • Postari: 30202
  • Inregistrat: 06 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:RATT

Postat 05 februarie 2009 - 22:10

Se lucreaza in dreptul fostului "1 iunie".
0

#94 Useril este offline   mile 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 10862
  • Inregistrat: 08 octombrie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Regiunea Banat
  • Interese:Navigatia pe Bega, tramvaie si firobuze

Postat 06 februarie 2009 - 09:23

Ar trebui ca legea sa prevada ca aceasta firma contestatoare sa plateasca in urma pierderii contestatiei cel putin valoarea lucrarilor pierdute din perioada opririi temporare.


Mâlul ce va fi scos în urma operaţiunilor de dragare a canalului va fi transportat cu instalaţii speciale în apropiere de Uzina de Apă.


Uzina de apa este acolo unde s-a inceput lucrarea, poate au vrut sa spuna (scrie) Statia de epurare a apelor uzate sau alta locatie eventual...
0

#95 Useril este offline   Bogdi94 

  • Membru activ
  • Grup: * Membri activi *
  • Postari: 323
  • Inregistrat: 04 ianuarie 09

Postat 23 februarie 2009 - 14:15

cred ca au inghetat si sau oprit lucrarile :))
0

#96 Useril este offline   alecs 

  • Membru Onorific
  • Grup: Membru onorific
  • Postari: 3145
  • Inregistrat: 20 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:timisoara
  • Interese:http://soferderomania.promotor.ro/carmen_m click plz

Postat 23 februarie 2009 - 15:14

nu,acuma lucra la decolmatarea raului bega in zona dambovita...
0

#97 Useril este offline   Bogdi94 

  • Membru activ
  • Grup: * Membri activi *
  • Postari: 323
  • Inregistrat: 04 ianuarie 09

Postat 25 februarie 2009 - 21:46

se spune ca si partea sarba trebuie sa faca decolmatarea daca vrem sa iesim din tara cu vaporasu, faza e ca de la Zrenjin din google earth se vede vaporu deci se pare ca partea sarba e ma intretinuta
0

#98 Useril este offline   mile 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 10862
  • Inregistrat: 08 octombrie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Regiunea Banat
  • Interese:Navigatia pe Bega, tramvaie si firobuze

Postat 26 februarie 2009 - 09:37

Vezi postareaBogdi94, la 25 Feb 2009, 21:46, a spus:

se spune ca si partea sarba trebuie sa faca decolmatarea daca vrem sa iesim din tara cu vaporasu, faza e ca de la Zrenjin din google earth se vede vaporu deci se pare ca partea sarba e ma intretinuta



Pe la Zrenjanin, in mod natural, Bega este mai lata si mai adanca, dar asta nu inseamna ca nu trebuie curatata. Si partea sarba coopereaza cu aceeasi firma olandeza care si-a facut prezenta si la noi (inclusiv cu fonduri financiare) pentru a realiza curatarea canalului. Probabil se asteapta terminarea lucrarii la noi ca sa inceapa la ei. Aceasta ar fi si ordinea fireasca a lucrarilor, pe sensul de curgere al apei. Mi se pare interesant ca Zrenjanin-ul are un santier naval care produce vapoare si de peste 100 m lungime care pleaca apoi pe Bega in aval. Mi-ar fi placut sa avem si la Timisoara un santier naval care sa produca nave de 50-70 m lungime. Ce frumos ar fi fost !
0

#99 Useril este offline   Bogdi94 

  • Membru activ
  • Grup: * Membri activi *
  • Postari: 323
  • Inregistrat: 04 ianuarie 09

Postat 26 februarie 2009 - 15:53

ar incapea cele de 50 - 70 m lungime pe bega ca ma gandesc cum trec de ecluze
0

#100 Useril este offline   mile 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 10862
  • Inregistrat: 08 octombrie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Regiunea Banat
  • Interese:Navigatia pe Bega, tramvaie si firobuze

Postat 26 februarie 2009 - 16:32

Vezi postareaBogdi94, la 26 Feb 2009, 15:53, a spus:

ar incapea cele de 50 - 70 m lungime pe bega ca ma gandesc cum trec de ecluze


Cea mai scurta ecluza, daca nu ma insel, are 80 m. Daca te duci pe pagina doi pe acest topic, vei vedea in poze ce vapoare lungi circulau pe Bega in perioada interbelica, de necrezut.
0

Arata acest topic


  • (11 Pagini)
  • +
  • « Prima
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Acest topic e inchis

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi