PS: putea fi si mai rea piesa
A1 Autostrada Bucuresti - Pitesti - Sibiu - Deva - Timisoara - Arad - Nadlac 581km
#1001
Postat 02 noiembrie 2011 - 14:42
PS: putea fi si mai rea piesa
#1002
Postat 03 noiembrie 2011 - 15:04
Un tronson al autostrazii Timisoara-Lugoj a pierdut banii europeni! De vina este desemnarea castigatorului licitatiei de catre instanta
Citeaza
Cu alte cuvinte, pentru aceasta portiune de lucrare ramasa fara fonduri europene va trebui gasita o alta sursa de finantare.
Opinia Timisoarei
#1004
Postat 03 noiembrie 2011 - 15:10
#1005
Postat 03 noiembrie 2011 - 16:23
#1007
Postat 03 noiembrie 2011 - 21:13
#1008
Postat 04 noiembrie 2011 - 18:04
MHN, la 03 noiembrie 2011 - 16:23, a spus:
Se pare ca ai avut dreptate
Autostrada Timişoara-Lugoj poate continua cu bani de la buget
Citeaza
Sursa: TiON
#1009
Postat 04 noiembrie 2011 - 19:56
#1011
Postat 04 noiembrie 2011 - 21:55
Aceasta postare a fost editata de Gank: 04 noiembrie 2011 - 21:59
#1013
Postat 04 noiembrie 2011 - 22:31
#1014
Postat 04 noiembrie 2011 - 22:37
#1015
Postat 05 noiembrie 2011 - 04:20
Impresia mea este ca Basescu si jurnalistii care au preluat informatia nu au prezentat realitatea intocmai.
Astfel, instanta nu a stabilit castigatorul ci a trimis spre reevaluare licitatia, cursul evenimentelor fiind:
- Se desfasoara licitatia la care participa 9 competitori
- CNADNR descalifica 7 dintre ei, pe diferite motive
- In finala ajunge asocierea Tirrena Scavi & Co. (locul 2) si asocierea Tehnologica Radion & Co (locul 8).
- CNADNR anunta castigatorul: asocierea Tirrena Scavi & Co.
- Tehnologica Radion & Co si altii, contesta la CNSC rezultatul procedurii/licitatiei
- CNSC (Consiliul Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor) admite contestatia si anuleaza rezultatul, obligand CNADNR sa reevalueze competitorii (decizie)
- CNADNR ataca decizia CNSC la Curtea de Apel Bucuresti
- Curtea de Apel mentine decizia CNSC, care obliga CNADNR la anularea rezultatului initial si la reevaluare. (solutie)
Aici apare scrisoarea de la Comisia Europeana, interpretata in mod eronat de catre Basescu.
#1016
Postat 05 noiembrie 2011 - 04:43
Citeaza
Comisia Europeană a trimis în nici două săptămâni o a doua scrisoare României în care atenţionează asupra neregulilor la licitaţiile pentru tronsoane ale autostrăzii Nădlac-Sibiu. Comisia ocoleşte răspunsul la întrebarea: "a retras într-adevăr finanţarea vreunui tronson de autostradă?"
Într-un răspuns trimis României Libere, Comisia Europeană a respins joi ideea că ar condiţiona acordarea finanţărilor gratuite pentru construirea autostrăzii Nădlac-Sibiu de absenţa oricăror decizii judecătoreşti privitoare la câştigătorii licitaţiilor. "CE în mod evident nu a condiţionat niciodată finanţarea unor proiecte de faptul că anumite proceduri publice sunt contestate în Justiţie, iar rezultatul e decis de aceasta. Acest fapt corespunde procedurilor normale, total corespunzătoare acquisului aplicabil", spune Ton van Lierop, purtător de cuvând al DG Regio, directoratul CE ce se ocupă de finanţări nerambursabile.
Precizările vin după ce tot joi şeful statului a afirmat că România a pierdut finanţarea CE a unui tronson de autostradă, deoarece câştigătorul contractului de construire a fost desemnat în Justiţie.
Deşi România Liberă a cerut precizări, DG Regio nu a confirmat, nici n-a infirmat, faptul că banii necesari construirii vreunui tronson din autostrada Nădlac-Sibiu au fost retraşi.
Ministerul Transporturilor, foarte activ în a anunţa evenimente lipsite de importanţă, nu a emis joi niciun comunicat de presă pe această temă şi nici nu a dorit să răspundă întrebărilor adresate de mass-media.
Băsescu: CE ne-a zis să ne spălăm pe cap cu câştigătorii
Preşedinte a declarat că a primit miercuri o scrisoare din partea CE prin care aceasta ne spune că nu va mai finanţa un proiect privind construcţia unui tronson de autostradă de pe Coridorul IV de transport pan-european (Nădlac-Bucureşti-Constanţa).
Cel mai probabil este vorba de lotul 2 din tronsonul Timişoara-Lugoj (25 de kilometri), deoarece acesta este singurul care a făcut recent obiectul unei acţiuni în Justiţie, soldată cu o decizie a acesteia contrară Companiei naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR).
Preşedintele a precizat, la reuniunea Comisiei de monitorizare a progreselor înregistrate de România în domeniul reformei sistemului judiciar şi al luptei împotriva corupţiei, că este vorba despre un tronson de autostradă de pe coridorul paneuropean 4, iar unul dintre cei care a pierdut licitaţia a contestat decizia comisiei de evaluare în instanţă şi a câştigat.
De fapt, CNADNR este cea care a contestat la Curtea de Apel o decizie a CNSC care dădea dreptate firmei Tehnologica Radion la licitaţia pentru segmentul al doilea din Timişoara-Lugoj, pierzând însă procesul. O a doua eroare este că instanţa în cauză, respectiv Curtea de Apel Bucureşti, nu a desemnat atât câştigătorul, ci a decis că cel desemnat de către CNADNR nu îndeplinea cerinţele de calificare la licitaţie.
"Noi nu vă mai finanţăm proiectele în care justiţia a stabilit cine este câştigătorul", a prezentat Traian Băsescu mesajul primit de la CE. "Bruxelles-ul a spus «Spălaţi-vă pe cap cu câştigători stabiliţi în felul acesta!»", a mai afirmat şeful statului. "Petru mine, scrisoarea care a a venit ieri, legată de o licitaţie mare, este un semnal extrem de prost cu privire la cum sunt văzute hotărârile judecătoreşti legate de un contract şi răspunsul este ferm - nu aveţi să îl finanţaţi din bani europeni, este justiţia voastră, folosiţi banii voştri pe astfel de rezultate la licitaţii", a spus preşedintele. Şeful statului a calificat acest lucru ca fiind unul foarte grav, în condiţiile în care este vorba despre o a doua astfel de atenţionare primită din partea CE.
CE: calitatea competiţiei la licitaţii lasă de dorit
O primă atenţionare a fost trimisă la data de 20 octombrie şi a privit licitaţiile organizate de către CNADNR pentru Orăştie-Sibiu şi Nădlac-Arad. "CE a atras într-adevăr atenţia autorităţilor române asupra dificultăţilor din procedurile de licitaţie (...) acestea au ridicat semne de precocupare asupra calităţii competiţiei", spune Ton van Lierop, responsabil CE. România Liberă a scris în vara acestui an că două asociaţii importante ale constructorilor europeni au reclamat CE mai multe nereguli la licitaţiile organizate de CNADNR pentru autostrăzile de pe Coridorul IV.
Contractul lui Umbrărescu şi el în pericol
Decizia CE nu va afecta doar lotul 2 al autostrăzii Timişoara-Lugoj (25 km), obiectul disputei dintre CNADNR şi Tirrena Scavi, pe de o parte, şi Tehnologica Radion, pe de altă parte. CE nu a dat bani doar pentru un lot, ci pentru întreg tronsonul şi licitaţia a fost organizată pentru ambele loturi. Ca urmare, decizia de retragere a finanţării va îngreuna lucrările efectuate de Spedition UMB (acţionar Dorinel Umbrărescu) pentru primii 9 km ai autostrăzii. Surse din cadrul proiectului afirmă că acesta s-ar fi apucat serios de lucrări, stadiul acestora fiind de 30%. Fără bani, CNADNR va trebui să îl finanţeze contractul lui Umbrărescu din bugetul statului. Luând în calcul că valoarea estimată a lucrărilor este de aproximativ 850 milioane lei, iar cota ce revine UE e de 85%, rezultă că România poate pierde până la 720 milioane lei, adică 167 milioane euro.
Războiul Tehnologica Radion-CNADNR
CNADNR a desemnat câştigător pentru al doilea tronson din Timişoara-Lugoj, asocierea italiană formată din Tirrena Scavi,Condotte şi Cossi, clasată pe locul 2. Firma cu cel mai bun preţ, anume compania franceză COLAS a fost descalificată pe motiv că nu îndeplinea indicatorul de lichiditate cerut. Majoritatea participanţilor au fost descalificaţi, singurii rămaşi în ompetiţie fiind italienii şi firma lui Theodor Berna, situată pe locul 8 din 9.
#1017
Postat 05 noiembrie 2011 - 19:35




Zona nodului de la Aeroport:

bogdymol - forum SSC
#1018
Postat 05 noiembrie 2011 - 19:40





nenea_hartia - forum SSC
#1019
Postat 05 noiembrie 2011 - 19:47
- asfaltări la km 10+200:

- podul peste Mureş:

- vedere în jurul km 11+800, în zona nodului cu DN69:

- pasajul de la km 12+036, unde DN69 trece peste autostradă. Se pot observa parapeţii de lemn şi oribilele marcaje galben-negru :ohno::



- terasament din pământ armat în zona clădirii DSV (acoperişul acesteia este vag vizibil în plan îndepărtat, în spatele parapetului de lemn):

nenea_hartia - forum SSC
#1020
Postat 05 noiembrie 2011 - 21:59










radutm - forum SSC

Ajutor












