Accidente - incidente Accidente, incidente si deraieri care implica tramvaie
#1301
Postat 26 octombrie 2011 - 13:54
emilut: Totusi, sa ne intelegem, spatiul urban este al pietonilor. Soferilor li se face o favoare ca au dreptul sa circule pe drumuri, si ei au sarcina/obligatia de a conduce astfel incat sa nu provoace nici un accident. Daca asta implica sa te deplasezi cu 30 km/h, ghinion. Asigurarea la trecere este contra vehiculelor de salvare/politie/pompieri, ele singure avand prioritate fata de pietoni - in rest, sarcina de a evita incidente si accidente cade pe umerii soferului. Situatii precum "viteza pe polei fara posibilitatea de a evita impactul la trecere" ar trebui sa duca instant la ridicarea permisului, fara discutii. Similar, un vatman care conduce o masinarie GREU de oprit are responsabilitatea si mai mare, nu mai mica.
#1302
Postat 26 octombrie 2011 - 14:15
Florin.B RATT, la 26 octombrie 2011 - 12:02, a spus:
Bun, asta nu-l scuza pe vatman... (a nu se intelege ca fac pe avocatul lui aici)
A accelerat brusc imediat după semafor (ştiu exact deoarece l-am cam înghesuit pe un nene din cauza acceleraţiei bruşte) ca mai apoi să aibă o tentativă uşoară de reducere a vitezei aproape de intersecţie (eu am crezut că din cauză de curbă încetineşte) urmată de o fracţiune de secundă de ralanti şi apoi frânare bruscă şi ...
Viteza eu n-am putut decât să o estimez dar nu cred că era mult sub cea legală, mă repet a accelerat foarte brusc... chiar dacă nu era Porsche...
#1303
Postat 26 octombrie 2011 - 14:27
dAImon, la 26 octombrie 2011 - 13:54, a spus:
Ok, dar ai vazut si toata lumea a vazut ca in cazuri similare conducatorul vehiculului ia o pedeapsa cu suspendare in timp ce pietonul, cu toata prioritatea pe care o avea, e mort.

#1304
Postat 26 octombrie 2011 - 14:31
#1305
Postat 26 octombrie 2011 - 14:38
Nici nu mă gândeam să-i exonerez pe şoferi sau vatmani de obligaţii sau răspunderi. Este limpede că e de datoria lor să respecte legislaţia rutieră. Ceea ce am vrut să subliniez, e aceea că nimănui nu-i strică un dram de prudenţă însuşită printr-o educaţie responsabilă. Nevinovăţia nu serveşte nimănui, atunci când ajunge pe patul de spital, sau mai rău chiar.
Paranteză: Nu cred ca tu să nu fi fost pus măcar odată în situaţia de a evita "la mustaţă" un posibil accident provocat de vreun dement. Astfel de evenimente sunt la ordinea zilei, şi doar mintea limpede şi conştientă ne poate salva de la un deznodământ tragic.
Aceasta postare a fost editata de emilut: 26 octombrie 2011 - 14:40
#1306
Postat 26 octombrie 2011 - 15:00
"Conducătorul de vehicul este obligat să circule cu o viteză care să nu depăşească 30 km/h, în localităţi, sau 50 km/h în afara localităţilor, în următoarele situaţii:
h) în zona de acţiune a indicatorului de avertizare „Copii” în intervalul orar 07:00 – 22:00 precum şi a indicatorului „Accident”;
i) la trecerile pentru pietoni nesemaforizate, semnalizate prin indicatoare şi marcaje, când drumul public are cel mult o bandă pe sens, iar pietonii aflaţi pe trotuar, în imediata apropiere a părţii carosabile, intenţionează să se angajeze în traversare."
Nu stiu daca cei care fac graficele de circulatie tin cont de legislatia rutiera,vatmanul/soferul fiind de cele mai multe ori stresat din cauza asta.
Ceea ce s-a intamplat e foarte grav,la fel cum se discuta aici,nici pietonii nu sunt scutiti de vina,chiar daca au deptul legal de traversare.Nu de multe ori mi s-a intamplat sa vad cate un pieton trecand in fuga pe trecere sau cate un biciclist.
#1307
Postat 26 octombrie 2011 - 17:30
Incredibil, isna fetita a fost chiar tarata 50m!!! Nu vorbim de trecerea de pietoni de la scoala, adica prima cum mergem catre piata, ci prima din sensul de unde venea tramvaiul! Deci va dati seama? Adica la o viteza de <40km/h iti trebuie 50 de m sa franezi. In tot acest timp, saraca victima a dat cu capul de toate bordurile din intersectie, fiind tarata la boghiul al II-lea. Insa informatia care m-a socat pur-sis-implu este urmatoarea, si ATENTIE!
COSUL ERA LEGAT, NU ARMAT CUM TREBUIA SA FIE!
Deci va dati seama? victima este lovita. In loc sa fie oarecum impinsa in afara de cos, este trasa sub tramvai, trece boghiul 1, si din cauza curbeio este blocata la boghiul 2. Din informatii din tramvai, am aflat ca vatmnaul a avut o ezitare de franare, de vreo 4-5 secunde. Seunde care pot costa o viata. Si va intreb... De ce?
#1308
Postat 26 octombrie 2011 - 17:46

#1310
Postat 26 octombrie 2011 - 19:01
cseh_17, la 26 octombrie 2011 - 17:46, a spus:

Pai asta se intampla cand sanctiunea nu e destul de aspra, desigur in Boston pentru ca un vatman a vorbit la telefon si a provocat un accident a fost dat afara imediat, la noi pentru ca a stricat o remorca si a deramat un stalp, nu mai spunem ca erau si oameni in remorca aceea si vatmanul parca nici dupa ce a realizat ca a tras stalpul dupa el nu se dadea oprit, nu a patit nimic din cate imi aduc amintesc. Ma intreb ce va patii acum, asta daca va patii ceva dat fiind faptul ca nu e la prima abatare, asta daca e cine spui ca este.
#1311
Postat 26 octombrie 2011 - 22:00
Consider ca aceste obiceiuri ale conducatorilor mijloacelor de transport pot sta la baza multor accidente tragice.
Sunt alaturi de familia indoliata si consider ca fetita a avut o vina foarte mica in comparatie cu autoritatile locale care ar fi trebuit sa limiteze viteza in acel loc, avand in vedere ca e o institutie de invatamant iar tramvaiului nu cred ca i s-au activat sistemele de siguranta, acelea care ar fi trebuit sa faca astfel incat fetita sa nu ajunga sub roti. Poate ar mai fi avut o sansa.
#1312
Postat 27 octombrie 2011 - 03:38
(scuze de offtopic)
Masinariile motorizate exista de nici 200 de ani. Cetatenii-pietoni sunt de cand lumea si sunt in starea lor fundamentala, respectiv dreptul lor fundamental de deplasare. Oricine poate merge, nu oricine poate avea masina, motocicleta sau bicicleta. Pietonul nu poate accidenta o masina, insa invers se poate. Mai clare de atat nu pot face lucrurile, raspunderea ii apartine celui care risca sa provoace pagube mai mari. Fara discutii.
De altfel in Germania se definesc zone rezidentiale unde soferii au limitare de 7 km/h si trebuie sa opreasca pentru pietoni, chiar daca acestia sunt pe mijlocul strazii (stil de condus Schrittgeschwindigkeit, strada se numeste Spielstrassen). In alte zone rezidentiale se limiteaza viteza la 30 km/h prin semnul Tempo 30 Zone, iar daca nu ma insel tot aici se aplica si semnul Bitte, langsam fahren. Tot in Germania se folosesc indicatoare Schritttempo in zona statiilor pentru MTC, obligand soferii sa conduca foarte atent pentru a proteja eventualii calatori care fug sa prinda autobuzul. Tot germanii au si autostrazi cu destule segmente libere de restrictii - iata, soferii pot conduce liberi, nu ii uraste nimeni special - insa o pot face doar cand nu pun in pericol pe altii mai slabi ca ei. Asta se numeste respect fata de omul-pieton, as zice eu.
Sigur, in Romania oricine se asigura inainte de a traversa, incluzandu-ma si eu aici, dar asta pentru ca exista prosti cu aere de Schumacher, nu pentru ca e o stare normala a lucrurilor. Pana acum cativa ani era o stare naturala a lucrurilor si la noi sa se joace copiii pe strazile dintre blocuri netulburati. Mai nou nu se mai poate, trec retarzii si pe-acolo cu maximul admis, 50 km/h chiar si pe ploaie/ceata. Faptul ca am prins o crestere economica si si-a permis tot bizonul masina nu inseamna ca de acum pietonii ii trimitem la dracu, Coracao. Orasele tot vor fi ale pietonilor si daca in 20 de ani ramanem fara masini din cauza lipsei de petrol

Hai sa ne intelegem, faptul ca un pieton ajuns la bordura nu traverseaza din cauza unei masini care are viteza este o incalcare a dreptului sau fundamental. Nu, copilasii de la scoli nu au nevoie de garduri si sarma ghimpata si semnale acustico-luminoase ca sa-i poata evita un tramvai - tramvaiul ala trebuia sa fie capabil sa franeze, sa aiba nisip in nisipar, cosul din fata lasat jos, chestii de baza. Mortii de la trecerea de pietoni de la Prefectura, loviti de tramvai acum un an sau doi, n-ar fi avut voie sa fie loviti - de aia e trecere, sa incetineasca ditamai matahala. Chiar daca tehnic vorbind trecerea aia e doar pe carosabil si inceteaza pe liniile de tramvai - asta e o chichita, condusul prudent se recomanda in situatii ambigue.
Avand in vedere si detaliile aduse de Laurentiu dinsus, eu zic ca avem o imagine destul de clara asupra diferentelor intre normalitate si Romania. Nu inteleg de ce incercam sa aparam anormalitatea, totusi. I rest my case

Aceasta postare a fost editata de dAImon: 27 octombrie 2011 - 03:39
#1313
Postat 27 octombrie 2011 - 09:36
Ca un pieton sa aiba respectul meu, trebuie sa treca doar pe verde (nu pe rosu chiar daca masinile au si ele rosu. Vezi trecerile de pietoni din Badea Cartan si cati pietoni au rabdare sa se faca verde), sa mareasca pasul cand e pe trecere, sa nu fuga pe trecerea de pietoni, sa nu treaca pe bicicleta pe trecerea de pietoni, sa mai stea cateva secunde daca vede ca se apropie o gramada de masini si el e singurul care vrea sa treaca, etc.
Ce am scris aici e offtopic si nu are legatura cu accidentul de alaltaieri
#1314
Postat 27 octombrie 2011 - 14:17
#1315
Postat 27 octombrie 2011 - 15:31
Chiar dacă autovehiculele sunt elemente mai june în istoria omenirii, ele au devenit stăpânii străzii. Şi aici mă refer strict la situaţia din România. Pietonii sunt doar nişte musafiri toleraţi cu multă îngăduinţă. Ne place sau nu, acesta este adevărul de care trebuie să ţinem cont, deocamdată. Vorba domnului Florin, codul penal este mult prea permisiv cu şoferii criminali.
Încă nu-mi revin din năucirea provocată de acest accident. Şi eu sunt tată de fată, şi am încercat să-i inoculez de mică respectul faţă de zmeii străzilor, sub orice formă s-ar prezenta ei.
Aceasta postare a fost editata de emilut: 27 octombrie 2011 - 16:31
#1316
Postat 27 octombrie 2011 - 15:46
Florin.B RATT, la 27 octombrie 2011 - 09:36, a spus:
Ca un pieton sa aiba respectul meu, trebuie sa treca doar pe verde (nu pe rosu chiar daca masinile au si ele rosu. Vezi trecerile de pietoni din Badea Cartan si cati pietoni au rabdare sa se faca verde), sa mareasca pasul cand e pe trecere, sa nu fuga pe trecerea de pietoni, sa nu treaca pe bicicleta pe trecerea de pietoni, sa mai stea cateva secunde daca vede ca se apropie o gramada de masini si el e singurul care vrea sa treaca, etc.
Ce am scris aici e offtopic si nu are legatura cu accidentul de alaltaieri
Citand acest mesaj, nu ma adresez direct domnului Folrin, ci dansului si lui emilut in special.
E usor sa sarim pe capul parintelui. De unde stim/stiti ca acel copil nu a avut un instructaj adecvat acasa? Deci vrem sa ajungem la concluzia ca sigur nu se intampla accidentul daca fetei i se explicau acele lucruri. Hai sa fim seriosi, nu puerili. Avem de a facem cu un caz foarte grav zic eu. Fie ca e de sexul femini/barbatesc, scolar sau nu, in acel moment sub acel tramvai putea fii oricine! Eu in loc sa caut vina pe la parinti si educatie, m-as uita vorba aceea in propria ograda, ograda noastra fiind Timisoara. Cred ca daca ne punem vreo 3 insi capul la contributie, facem o lista de 50 de chestii care puteau im[piedica acest accident, si surpriza, da educatia fetei nu ar fi printre ele. Si stiti cum e. DOAMNE FERESTE! repet DOAMNE FERESTE, sa ni se intample oricui. Insa un moment sa ne punem in locul acelor parinti. Mai vedeti la fel lucrurile?
#1317
Postat 27 octombrie 2011 - 16:29
În prima secundă de când am aflat de accident, eu m-am pus în locul părinţilor, nu am sărit pe capul lor. Nu aş dori să traiesc o astfel de experienţă, şi cred că nimeni nu ar vrea. Ce pot spune cu mâna pe inimă, e aceea că până acum aş fi fost de multe ori îngropat, ţinând nevinovăţia în braţe, dacă nu m-aş fi obişnuit să nu acord încredere tuturor participanţilor la trafic. Pe când eram mai tânăr, soţia unui coleg a murit lovită fiind de un biciclist. Nu e de râs. Chiar săptămâna trecută, presa a scris de un caz asemănător.
Vreau să repet, pt a mă face bine înţeles! Habar nu am cine este vatmanul, şi nici nu mă gândesc să-i iau apărarea. Totuşi, fetiţa putea fi astăzi în viaţă, jucându-se fericită, dacă ar fi fost educată să nu-şi lase soarta la îndemâna altora.
Pe de altă parte, îmi aduc aminte că în vremea când eram elev, existau patrule şcolare care asigurau ieşirea de la ore a elevilor, în condiţii de deplină siguranţă. Ele mai funcţionează şi astăzi în alte ţări. La noi, nu!
#1318
Postat 27 octombrie 2011 - 17:41
Citeaza
Pur si simplu am acris cum am procedat (in cazul ficei mele) si cum procedez eu cand sunt pieton. Nu i-am acuzat pe parintii fetei ca n-au facut la fel ca mine (nici nu stim asta). Poate chiar au facut-o si nu i-a bagat nimeni in seama.
P.S. Spunea coracao de tramvaie noi... Pai un tramvai nou e si mai silentios, mai rapid, accelereaza mai repede... Daca vatmanul nu e atent...

#1319
Postat 27 octombrie 2011 - 19:18

#1320
Postat 27 octombrie 2011 - 19:44
dAImon, la 27 octombrie 2011 - 19:18, a spus:

Mersi!

Chiar imi incepusem postarea, ca nu atac...