
Despre tramvaie in general
#1461
Postat 06 octombrie 2011 - 21:27

#1463
Postat 06 octombrie 2011 - 22:19
Florin.B RATT, la 06 octombrie 2011 - 21:27, a spus:

Am inteles acum..

#1464
Postat 06 octombrie 2011 - 22:22
Florin.B RATT, la 06 octombrie 2011 - 21:27, a spus:

Dar s-a dispus de multe trenuri in trecut, iar timpul de asteptare era 10 minute fara unele semafoare, acum a crescut la 15 si in unele cazuri e si mai mult (pe 1 odata am vazut 28). La noi se practica acum "reinventatul rotii", in loc sa se fi dus pana la capat investitia la tramvaie, s-au dat bani pe autobuze si s-a extins reteaua acestora fara studii care sa arate ca e nevoie de mai multe linii si daca ar fi o investitie buna pe termen lung, mostenim Bucurestiul. Intr-un timp parca erau mai multe linii de tramvai daca nu ma insel.
Sa fim seriosi, am avut unul dintre cele mai bune retele de tramvai din tara, calatori au fost o gramada (inca sunt, doar trebuie stimulati sa vina inapoi), situatia se schimba cand nu se spune adevarul, nu se specifica situatia reala si se tot taie cu nesimtire serviciile oferite fara nici o explicatie. Acum ne este dat un motiv, dar economia la curent este ceva irelevant, ceva care poate fii transpus populatiei numai in caz de ratii, in caz de razboi sau calamitate care perturba fluxul energiei electrice, asa ceva nu e un motiv, ce ar fi sa nu mai plateasca nimeni taxele pe motiv de economie la bani?!
#1465
Postat 07 octombrie 2011 - 00:08
#1467
Postat 07 octombrie 2011 - 15:38
Pe de alta parte, cu timpi lungi nu (prea) vei atrage potentialii calatori catre MTC-uri, in speta catre tramvaie. Timisoara, fiind un oras rotund, il poti strabate relativ usor luand-o pe "scurtaturi". Asta daca esti mai tanar. Daca esti mai in varsta si ai si gratuitate, vei astepta si 15 min ca sa mergi doua statii cu tramvaiul.
S-ar putea ca si tarifarea pe statii sa fie binevenita in sensul ca nu multa lume este dispusa sa dea 1,75 lei pe doua - trei statii iar aceste persoane daca s-au dezobisnuit sa mai circule cu tramvaiul, cu greu vor mai fi aduse inapoi.
Mai sunt multe de spus ...
Sunt curios sa stiu cu cat se reduce consumul de curent electric prin dezlegarea remorcilor?
...cu 25%?...cu 33%?...sau?.../unitate... Are cineva un raspuns la aceasta intrebare?...
#1468
Postat 07 octombrie 2011 - 15:44
mile Domnul Florin are un raspuns! Vede consumul la tramvaiul X inainte si dupa decuplare, si facem un calcul...
#1469
Postat 07 octombrie 2011 - 19:24
#1470
Postat 08 octombrie 2011 - 15:21
mile, la 07 octombrie 2011 - 15:38, a spus:
...cu 25%?...cu 33%?...sau?.../unitate... Are cineva un raspuns la aceasta intrebare?...
Fără să mă pricep, şi fără să am la îndemână datele necesare, mă aventurez la un 20-25%.
#1471
Postat 08 octombrie 2011 - 15:49
#1472
Postat 09 octombrie 2011 - 11:23
#1473
Postat 10 octombrie 2011 - 13:04
#1474
Postat 11 octombrie 2011 - 10:21
P.S.: Nici nu-mi doresc sa ajunga in TM. Am vazut cum s-a procedat cu celelalte. Cu o investitie de cateva zeci de mii de Euro ar mai putea circula cativa ani buni in oras. Insa mentalitatea a fost "is pe gratis si vor tot veni altele". Ei, multe nu mai vin! Dupa aia urmeaza mersul pe jos.
#1475
Postat 11 octombrie 2011 - 16:55
#1476
Postat 11 octombrie 2011 - 22:47
mile, la 07 octombrie 2011 - 15:38, a spus:
...cu 25%?...cu 33%?...sau?.../unitate... Are cineva un raspuns la aceasta intrebare?...
Nu ar trebui raportat consumul de curent la numărul de călători, adică cât plăteşte Regia ca să care un călător? Că, din câte ştiu, un tramvai cu remorcă e mai eficent economic decât 2 solo, cu condiţia să meargă încărcat într-un anume procent.
O altă treabă pe care nu o înţeleg:
Florin.B RATT, la 06 octombrie 2011 - 21:27, a spus:

Dacă scurtezi timpul unei semiture, nu înseamnă că o parcurgi mai repede. Dacă ne raportăm la o cursă completă (tur şi retur) care în loc de 60 de minute va dure 45 de minute, ca să asigurăm un interval de 15 minute deja ne iese un tramvai în minus, nicidecum unul în plus. Chiar dacă presupunem (prin absurd, sper) că semicursa se scurtează şi se măreşte staţionarea la capăt, rămân tot 60 de minute pentru 4 tramvaie, deci tot 15 minute între ele.
Evident, exeplul pe care l-am dat e pur teoretic.
#1477
Postat 11 octombrie 2011 - 22:59

#1478
Postat 12 octombrie 2011 - 00:53
Dr2005, la 11 octombrie 2011 - 22:47, a spus:
Si asa se poate pune problema, insa, ca tramvaiele cu remorca sa fie pline, trebuie sa le raresti pana cand constati ca circula pline. Rarindu-le, s-ar putea sa-ti pierzi clientii (calatorii), care nu vor astepta 15 - 20 de minute tramvaiul si apoi sa stea si inghesuiti. Cei care merg de la un capat la celalalt, probabil ca vor astepta insa cei care merg doua-trei-patru statii o vor lua pe jos, Timisoara nefiind un oras foarte intins...
Este o chestie cu doua taisuri, castigi pe o parte, pierzi pe cealalta si invers...
Teoretic, lucrurile ar sta cam asa: avem nevoie de tramvaie scurte, usoare, cu consum redus de energie si sa circule des...la intervale de 5 - 10 minute, in functie de linie, ora, etc.,...
Aceasta postare a fost editata de mile: 12 octombrie 2011 - 00:54
#1479
Postat 12 octombrie 2011 - 08:03
Daca tot facem economie , presupun ca la Iarna o sa avem caldura cu nemiluita
