Florin.B RATT, la 14 septembrie 2011 - 20:18, a spus:
Si la noi au circulat autobuzele tot asa pe liniile 1a si 2a, chiar au folosit aceleasi statii si am programat panourile de pe traseu sa afiseze liniile 1a si 2a in loc de 1 si 2.

Foarte bine, dar v-aduceti aminte in urma cu doi-trei ani, poate chiar patru, cand se lucra puternic la reabilitarea liniilor de tramvai, sau pe 16 Decembrie la pompieri, cand erau deviate liniile de autobuz, se puteau folosi in multe situatii asemenea solutii. Unii soferi din propria initiativa au folosit la "inghesuiala" asemenea variante desi erau pasibili de "pedepse".
Dr2005, la 15 septembrie 2011 - 00:14, a spus:
Eu oricum o să fac deplasarea cu pricina. Dacă pot eu din Bucureşti...
Nu mai rascoli si tu rana cu ... cutitul.
Codul Rutier vechi interzicea depăşirea prin stânga al refugiilor de tramvai. Cel actual e mai ambiguu, aşa că majoritatea poliţiştilor consideră asta depăşirea coloanei oprite la semafor şi acţionează în consecinţă. Oricum, de obicei linia de tramvai e delimitată cu linie continuă de carosabil, iar unde nu e (adică pe drumuri cu max. 2 benzi) se poate folosi doar pentru depăşire, iar zona dinaintea refugiului e marcată cu linie continuă (deci, teoretic, n-ai ce să cauţi acolo).
Da, asa-i teoria, ai dreptate. Numai ca in asemenea situatii, acel autobuz trebuie tratat ca si un ... tramvai. Stii si tu (sunt absolut sigur de asta) ca dincolo (in vest) sunt chiar linii de autobuz care au traseu comun pe anumite distante cu liniile de tramvai, adica chiar circula pe linia de tramvai. Am avut si cazul Essen unde firobuzele circulau pe linia de tramvai, lucru de care am fost foarte, foarte surprins,... Dar ai spus (scris) ca s-a renuntat la acest sistem. Care a fost motivul? Sti cumva?...