MediaFax
Citeaza
Potrivit preşedintelui ANPC, în primul semestru al acestui an au fost înregistrate 1.033 de reclamaţii care vizează produsele achiziţionate din supermarketuri şi hipermarketuri. Cerbulescu a precizat că dintre acestea, 51 la sută au fost întemeiate, 34 la sută fiind soluţionate amiabil.Pe primul loc în topul acestor reclamaţii se aflăCarrefour, cu 151 de sesizări, urmat deKaufland - cu 143, Real - cu 122,Praktiker - cu 63, Dedeman - 58,Auchan - 57 şi Rewe - cu 53.
Potrivit lui Cerbulescu, Rewe a primit cele mai multe amenzi, învaloare de 690.000 de lei, urmat de Real, cu 182.000 de lei,Carrefour - 143.000 de lei, Artima - 117.100 de lei, Kaufland -106.000 lei şi Mega Image, cu 100.000 de lei.
Cerbulescu a precizat că în aceste magazine secomercializau produse la promoţie, cum ar fi pachete de 8 bucăţiplus două gratis, la care preţul produsului achiziţionate separat,la bucată, era mai mic decât reieşea cel din promoţie.
O altă neregula pe care au sesizat-o reprezentanţii ANPC sereferă la prezentarea produselor sub o altă denumire decâtcea dată de producător, inducând în eroare consumatoriiasupra caracteristicilor esenţiale ale produselor.
Potrivit ANPC, în primul semestru al anului, în urma abaterilorconstatate la comercializarea produselor în astfel de magazine aufost aplicate sancţiuni contravenţionale în 641 de cazuri. Amenzilepentru abaterile constatate în perioada menţionate au fost de 2,4milioane de lei.
Abaterile au vizat siguranţa consumatorului, cum ar fi, deexemplu, lipsa advertismentelor (electrocutare) pe undiţe,comercializarea de preparate culinare nesigure, cu alte date deexpirare decât cele reale, sub altă denumire decât cea reală sauinformarea consumatorului, ca de exemplu lipsa traducerii în limbaromână a principalelor informaţii.
În urma controalelor, comisarii ANPC au depistat unele practicicomerciale incorecte, printre care neîncadrarea în cantitatea netădeclarată, diferenţe de preţ între cel afişat la raft şi celîncasat la casa de marcat.