STP Timișoara Forum: Cluj-Napoca - Kolozsvár - Klausenburg - STP Timișoara Forum

Salt la continut

  • (25 Pagini)
  • +
  • « Prima
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Cluj-Napoca - Kolozsvár - Klausenburg jud. Cluj

#101 Useril este offline   cseh_17 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 12614
  • Inregistrat: 18 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Bergisch-Gladbach / Köln

Postat 29 noiembrie 2010 - 17:30

Timisurile, au fost scoasa vara asta din circulatie! :)
0

#102 Useril este offline   Wegmann 

  • Membru Gold
  • Grup: Membru Gold
  • Postari: 2282
  • Inregistrat: 09 decembrie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Erlangen/Nürnberg

Postat 30 noiembrie 2010 - 09:55

La Timisuri nu prea mai aveau ce face. 2008 cand am fost acolo erau deja praf. Intrebarea e cu ce le vor inlocui. Inca se mai gasesc SH-uri bune in occident.
0

#103 Useril este offline   Dr2005 

  • Membru onorific
  • Grup: Membru onorific
  • Postari: 1403
  • Inregistrat: 18 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Bucuresti, Sector 6 - Drumul Taberei

Postat 21 aprilie 2011 - 19:18

A venit primul autobuz transformat, primind numărul #002, ,,reciclat".

Din Ziua de Cluj:

http://ziuadecj.ro/a...deo--65238.html

Autobuz transformat în "troleu", de marţi în Cluj-Napoca

Primul autobuz transformat în troleibuz din Cluj-Napoca a fost prezentat astăzi şi va fi pus în circulaţie de marţi. Transformarea acestuia a costat 230.000 euro, mult sub preţul achiziţionării unui troleibuz nou, spune directorul Regiei Autonome de Transport Urban de Călători (RATUC), Liviu Neag

"Noul" troleibuz va funcţiona pe traseul liniei 6, Mănăştur - Aurel Vlaicu. "Este cea mai solicitată linie", spune Neag.

Troleibuzul care circulă de marţi pe traseul liniei 6 este de fapt un autobuz cumpărat second-hand din Paris şi care făcea legătura între aeroport şi zona centrală a capitalei Franţei. "A rămas doar caroseria din el, în rest am schimbat totul", a spus Neag.

Acesta este primul autobuz transformat în "troleu" în cadrul unui contract încheiat în urma unei licitaţii din luna februariecare urmăreşte conversia a 15 astfel de mijloace de transport. Iniţial contractul, cu o durată de doi ani, avea o valoare estimată de 4,5 milioane de euro. "Valoarea a scăzut la licitaţie cam cu şapte procente", a spus Neag. De menţionat, la concurs au participat doar două firme. Este vorba de Astra Bus Arad, care a câştigat şi licitaţia, "şi încă o firmă al cărei nume nu l-am reţinut, din zona capitalei", a menţionat Neag.Primăria Cluj-Napoca continuă eforturile de înnoire a parcului auto pentru transportul în comun, în vederea creşterii confortului călătorilor şi a optimizării costurilor, dar şi pentru a avea mijloace de transport nepoluante.

Troleibuzul este dotat cu şapte camere video, ale căror înregistrări pot fi urmărite şi ulterior. Totodată acesta are un consum de energie cu 40% mai mic decât sistemul vechi de acţionare a troleibuzelor, costuri de întreţinere semnificativ mai scăzute faţă de cele vechi, este dotat cu GPS şi cu comandă şi diagnosticare prin calculator a sistemului de acţionare electrică şi afişare la bord a parametrilor de funcţionare.

Troleibuzul are 149 de locuri, din care 55 pe scaune.

Imagine postata

Imagine postata


Aceasta postare a fost editata de Dr2005: 21 aprilie 2011 - 19:19

0

#104 Useril este offline   Dr2005 

  • Membru onorific
  • Grup: Membru onorific
  • Postari: 1403
  • Inregistrat: 18 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Bucuresti, Sector 6 - Drumul Taberei

Postat 21 aprilie 2011 - 19:19

Şi de la CitiyNews.ro:
http://www.citynews....autobuz-116648/

Primul troleibuz realizat pe o caroserie de autobuz

Clujenii vor circula in urmatoarele zile pe linia 6 cu primul troleibuz realizat pe o caroserie de autobuz. Reprezentantii municipalitatii sustin ca pretul unui astfel de autovehicul obtinut prin conversie este cu peste 50% mai mic decat pretul unui troleibuz nou

Troleibuzul are 149 de locuri, iar transformarea a costat 230.000 de euro. “Consumul de energie este cu 40% mai redus decat la un troleibuz vechi”, a declarat directorul RATUC, Liviu Neag. Troleibuzul a circulat timp de o luna intr-o perioada de proba. RATUC a semnat un contract cu cei de la Astra Bus Arad pentru a transforma 15 caroserii de autobuz in troleibuze. Toate piesele de pe autobuze vor fi folosite pentru a inlocui sau pentru a repara autobuzele din parcul auto RATUC care necesita reparatii.

Dotari de ultima generatie

Oficialii RATUC au tinut sa mentioneze ca toate dotarile troleibuzului sunt noi, iar durata de exploatare a autovehicului ajunge la 10 -12 ani.

“Are un motor asincron (care utilizeaza curent alternativ – n.red.). Are 149 de locuri, din care 55 pe scaune, cateva locuri in plus fata de vechile troleibuze. E echipat cu trapa de acces pentru persoanele cu dizabilitati si un loc special pentru carucioare in interior. Este dotat cu sapte camere video instalate in interior si exterior, validatoare de bilete electronice, computer de bord cu display pentru ca soferii sa poata vizualiza publicul calator la urcare si coborare, sistem de numarare a calatorilor si un sistem de diagnoza care afiseaza parametrii de functionare a troleibuzelor si localizeaza defectiunile care apar. Este echipat cu echipamente auxiliare de ultima generatie”, a explicat Neag.

El sustine ca varianta trasformarii unor autobuze in troleibuze este fezbaila si ca urmare a costurilor de exploatare mai reduse in cazul acestora din urma.

“Pentru un troleibuz, costurile de exploatare sunt de 0,75 lei pe calator/kilometru, iar la autobuze este de 1,31 lei pe calator/kilometru. Troleibuzul este nepoluant si are un consum energetic redus “, a adaugat seful RATUC.

Trasee verificate prin GPS

Pozitia troleibuzului poate fi verificata, acesta fiind dotat cu sistem GPS. “Ne preocupam de parcul auto al regiei noastre de transport. De data aceasta am incercat sa trasformam cu autobuz importat, o caroserie buna intr-un troliebuz cu un motor nou, performant, cu un consum redus de energie. Ce este important e ca pretul de cost al acestuia, in final, este cu 55% mai mic decat al unui troleibuz cumparat nou. Ne preocupa modul in care cheltuim banii publici si consider ca este aboslut necesar sa dam ocazia celor de la RATUC sa creeze noi posibilitati si in loc de un troleibuz sa cumpere doua. Incet, incet vrem sa schimbam parcul auto si sa imbunatatim conditiile de transport ale cetatenilor din Cluj, sa ne orientam spre ceea ce inseamna consum ecologic”, a declarat primarul Sorin Apostu.

Sefii RATUC sustin ca troleibuzul a dat rezultate bune in perioada de proba, iar pasagerii se vor bucura de mai mult confort.

Imagine postata
0

#105 Useril este offline   Florin.B RATT 

  • STPT Forum Admin
  • Grup: Admin
  • Postari: 30199
  • Inregistrat: 06 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:RATT

Postat 21 aprilie 2011 - 20:46

Deci la final au un troleibuz vechi care a costat un sfert de milion de euro :ico4: Cu toate dotarile "de ultima generatie" eu nu prea vad partea de aer conditionat (trebuia sa vedem evaporatoarele si condensorul pe acoperisul primei sectiuni a vehiculului). Daca are evaporatoare doar pe remorca, instalatia nu va fi eficienta in partea din fata a vehiculului.
0

#106 Useril este offline   Vali 

  • Membru VIP**
  • Grup: VIP
  • Postari: 1531
  • Inregistrat: 04 noiembrie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara
  • Interese:Modeling feroviar, transportul in comun(in special trolebuzele :D)

Postat 22 aprilie 2011 - 05:40

Modelul nu este chiar foarte vechi este modelul Skoda irisbus dar cu caroseria veche. Si cam da vorba lu Florin daca nare aer conditionat degeaba... totusi singurul oras din tara cu trolebuze noi articulate.

Aceasta postare a fost editata de Vali: 22 aprilie 2011 - 05:40

0

#107 Useril este offline   mile 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 10862
  • Inregistrat: 08 octombrie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Regiunea Banat
  • Interese:Navigatia pe Bega, tramvaie si firobuze

Postat 22 aprilie 2011 - 17:09

S-ar putea ca la Cluj sa nu fie nevoie de aer conditionat pentru ca la Cluj este mai racoare decat la noi. La fel si la Brasov. Si atunci doar pentru eventual cateva zile de canicula pe an s-ar putea sa nu se justifice achizitia AC. Se pot deschide geamurile, se vede in poza ca are geamuri rabatabile pe toata lungimea autobuzului...E o parere...
Noi avem AC dar ba ii lipseste gazul, ba soferul nu vrea sa-l porneasca (din varii motive)...avem sistemul de anuntare a statiilor dar soferii nu vor sa-l foloseasca ca-i oboseste la cerebel,...avem afisajul electronic cu indicarea sensului de mers dar soferii nu vor nici pe acesta sa-l foloseasca ca-i doare degetul aratator si atunci vin si va intreb CE ROST A AVUT ACHIZITIA ACESTOR DOTARI SUPLIMENTARE daca soferii nostri n-au chef sa le foloseasca sau chiar le deterioreaza in mod intentionat si nimeni nu reuseste sa-i puna la ... PUNCT ?...Intreb si eu ...

Aceasta postare a fost editata de mile: 22 aprilie 2011 - 17:31

0

#108 Useril este offline   Dr2005 

  • Membru onorific
  • Grup: Membru onorific
  • Postari: 1403
  • Inregistrat: 18 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Bucuresti, Sector 6 - Drumul Taberei

Postat 23 aprilie 2011 - 18:36

Vezi postareaFlorin.B RATT, la 21 aprilie 2011 - 20:46, a spus:

Deci la final au un troleibuz vechi care a costat un sfert de milion de euro :)


Păi şi dacă luau un Irisbus Citelis articulat nou, ajungeau pe la vreo 400.000 euro cel puţin. Aşa, au dat 250.000 de euro pe modificări şi vreo 30.000 de euro pe autobuz, deci 280.000 euro pe un troleu articulat cu motor asincron de c.a.. Ceea ce e bine pentru un troleu aproape nou (bine, făcut dintr-un autobuz vechi de 10 ani).
0

#109 Useril este offline   Florin.B RATT 

  • STPT Forum Admin
  • Grup: Admin
  • Postari: 30199
  • Inregistrat: 06 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:RATT

Postat 23 aprilie 2011 - 19:33

Fiecare cu parerea lui. Cu 400.000 cum spuneai tu, aveau un troleibuz nou, cu 280.000 au un troleibuz "aproape nou", obtinut dintr-o vechitura pe care s-a montat tehnica moderna. ( nu stiu cat de bine e lucrat si oricum, 10 ani isi pun amprenta asupra unui MTC. Vad asta si pe autobuzele noastre care au 6 ani deja) E ca si cand pe o Dacia 1310 pun un agregat hibrid de pe un Prius. Tot o vechitura am in final. Dar cum spuneam, sunt banii lor si fac ce vor cu ei, noi doar ne dam cu parerea. :)
0

#110 Useril este offline   Gygyman6 

  • Membru Gold
  • Grup: Membru Gold
  • Postari: 3164
  • Inregistrat: 07 ianuarie 09
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara

Postat 23 aprilie 2011 - 19:36

Este de laudat treaba asta, dar cred ca sunt si ceva "seminte politice" in afacerea asta, poate nu prea puternice, dar de ce nu colaboreaza si alte orase cu Astra? Cand a fost scandalulu cu troleibuzele noastre parca am auzit ceva de o colaborare cu Astra, dar a fost ceva scurt si nu am inteles mare lucru.
0

#111 Useril este offline   Vali 

  • Membru VIP**
  • Grup: VIP
  • Postari: 1531
  • Inregistrat: 04 noiembrie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara
  • Interese:Modeling feroviar, transportul in comun(in special trolebuzele :D)

Postat 23 aprilie 2011 - 20:36

Vezi postareaDr2005, la 23 aprilie 2011 - 18:36, a spus:

Păi şi dacă luau un Irisbus Citelis articulat nou, ajungeau pe la vreo 400.000 euro cel puţin. Aşa, au dat 250.000 de euro pe modificări şi vreo 30.000 de euro pe autobuz, deci 280.000 euro pe un troleu articulat cu motor asincron de c.a.. Ceea ce e bine pentru un troleu aproape nou (bine, făcut dintr-un autobuz vechi de 10 ani).


Unu articulat 400.000? cred ca glumesti, daca la noi a costat 400.000 cel scurt, cel dublu costa vreo 800.000. 9 chiar.

Aceasta postare a fost editata de Vali: 23 aprilie 2011 - 20:36

0

#112 Useril este offline   mile 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 10862
  • Inregistrat: 08 octombrie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Regiunea Banat
  • Interese:Navigatia pe Bega, tramvaie si firobuze

Postat 21 iulie 2011 - 08:47

O vedere din Clujul de altadata...

Fisier atasat  Cluj 04.08.1977.jpg (333.61K)
Number of downloads: 32Fisier atasat  Cluj 04.08.1977 02.JPG (58.88K)
Number of downloads: 33
0

#113 Useril este offline   dAImon 

  • Membru activ
  • Grup: Membru Gold
  • Postari: 3889
  • Inregistrat: 25 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara

Postat 21 iulie 2011 - 15:43

În stânga-sus e clar Opera .. stânga-jos ce e?
0

#114 Useril este offline   Raoul94 

  • Membru Gold
  • Grup: Membru Gold
  • Postari: 2401
  • Inregistrat: 15 mai 10
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara

Postat 21 iulie 2011 - 15:46

Centrul Orasului Cluj Napoca .

Imagine postata
0

#115 Useril este offline   dAImon 

  • Membru activ
  • Grup: Membru Gold
  • Postari: 3889
  • Inregistrat: 25 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara

Postat 22 iulie 2011 - 16:50

Ah, am găsit .. Str. Unirii colţ cu Iuliu Maniu, vis-a-vis de Biserica Sf. Mihail.

Se poate o poză Bing şi cu celelalte două obiective? Sau măcar coordonate google maps :coolspeak:

Fisiere atasate


0

#116 Useril este offline   mile 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 10862
  • Inregistrat: 08 octombrie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Regiunea Banat
  • Interese:Navigatia pe Bega, tramvaie si firobuze

Postat 23 iulie 2011 - 00:31

Cele doua cladiri sunt facute "in oglinda" sau sunt doar asemanatoare?...


Iata si Cazinoul de pe Bing map...care se gaseste intr-o locatie frumoasa, cel putin asa se vede de sus...

Fisier atasat  Cluj Cazinou 01.JPG (82.45K)
Number of downloads: 22Fisier atasat  Cluj Cazinou 02.JPG (81.07K)
Number of downloads: 30

Podul nu l-am identificat (inca)...S-ar putea sa fie chiar cel din dreptul Cazinoului insa nu se vede in aceste "poze"...

O fi acesta?...
Fisier atasat  Cluj - pod peste Somes 01.JPG (85.07K)
Number of downloads: 22

Aceasta postare a fost editata de mile: 23 iulie 2011 - 01:13

0

#117 Useril este offline   dAImon 

  • Membru activ
  • Grup: Membru Gold
  • Postari: 3889
  • Inregistrat: 25 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara

Postat 23 iulie 2011 - 04:24

Acela pare a fi, e singurul cu structura aceea metalică deasupra. Perspectiva corespunde şi ea cu vederea, în imaginea veche se vede turla bisericii Sf. Mihail.

Apropo, de remarcat ce jegos arată în zilele noastre Someşul ...
0

#118 Useril este offline   mile 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 10862
  • Inregistrat: 08 octombrie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Regiunea Banat
  • Interese:Navigatia pe Bega, tramvaie si firobuze

Postat 24 iulie 2011 - 16:31

Una peste alta, Clujul este peste Timisoara...parerea mea...

Iata si cateva capturi de pe Bing maps...

Fisier atasat  Cluj 03.JPG (96.94K)
Number of downloads: 23Fisier atasat  Cluj 01.JPG (102.13K)
Number of downloads: 32Fisier atasat  Cluj 02.JPG (99.69K)
Number of downloads: 27

Fisier atasat  Cluj 04.JPG (88.54K)
Number of downloads: 24Fisier atasat  Cluj 05.JPG (99.91K)
Number of downloads: 25Fisier atasat  Cluj 06.JPG (74.46K)
Number of downloads: 20

Fisier atasat  Cluj 07.JPG (95.24K)
Number of downloads: 18Fisier atasat  Cluj 08.JPG (77.74K)
Number of downloads: 25


Nu stiu ce-o fi in aceasta cladire...
Fisier atasat  Cluj 09.JPG (93.75K)
Number of downloads: 27


...Opera...
Fisier atasat  Cluj 10.JPG (109.73K)
Number of downloads: 34


...Sediul TVR - Cluj ... str. Donath 160...
Fisier atasat  Cluj TVR 01.JPG (104.33K)
Number of downloads: 30

Am observat ca blocurile noi (vorbesc de cele comuniste) se gasesc prin tot orasul, foarte multe sunt cu 10 etaje, sunt executate in serii mici sau unicate, dispuse dupa o logica, (mai) deosebite din punct de vedere arhitectural decat cele din Timisoara. Avem si noi dar mult mai putine.

Aceasta postare a fost editata de mile: 24 iulie 2011 - 19:52

0

#119 Useril este offline   Dr2005 

  • Membru onorific
  • Grup: Membru onorific
  • Postari: 1403
  • Inregistrat: 18 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Bucuresti, Sector 6 - Drumul Taberei

Postat 25 iulie 2011 - 01:25

Seriile alea ,,mici" au apărut mai târziu şi s-au încercat şi prin alte oraşe. Era vorba de ,,colţuri" unicat / serie mică, pentru care prefabricatele veneau greu (se turna la început fundaţia, pentru a se trage utilităţile, apoi rămâneau aşa), deci se finalizau mai greu. Se vede şi din imaginile din postul anterior, de exemplu ASTA cum trebuiau să vină blocurile şi ce s-a făcut pe fundaţia abandonată.

Şi prin Bucureşti au fost multe cazuri de blocuri din astea, unele abandonate şi acum (de ex. la intersecţia Str. N. Caramfil cu Str. Av. Şerbănescu, unde a rămas ditai blocul de peste 10 etaje la mâna boschetarilor şi drogaţilor), altele demolate, altele niciodată construite (s-au construit complexe comerciale peste ele sau au ajuns câmpuri virane), iar altele cumprăate de diverşi privaţi şi transformate în clădiri de birouri sau hoteluri (şi care, evident, arată ca dracu', pentru că nu se potrivesc ca design cu blocurile de care sunt lipite). Nu am trăit vremurile alea, dar bănuiala mea este că ideea acestor ,,colţuri" diferite (care, de ce să nu recunoaştem, arătau mai frumos dpdv estetic decât restul blocurilor - chiar dacă tot din prefabricate erau, majoritatea -, tocmai pentru că erau făcute să mărginească o piaţă / intersecţie mai mare, intersecţie pe unde mai putea să treacă şi Tovarăşul din când în când) a apărut târziu, după mijlocul anilor '80 şi de aceea nu a mai apucat să fie pusă în practică peste tot pe unde s-ar fi dorit.
0

#120 Useril este offline   Chagall 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 10295
  • Inregistrat: 18 martie 08
  • Sexul:nespecificat

Postat 25 iulie 2011 - 07:34

Ce faina e biserica din ultima poza, cel de langa Sediul TVR.
0

Arata acest topic


  • (25 Pagini)
  • +
  • « Prima
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi