
Stiri despre transportul in comun din Timisoara
#661
Postat 12 iulie 2011 - 17:58

#662
Postat 12 iulie 2011 - 18:26

#663
Postat 13 iulie 2011 - 11:23

#664
Postat 13 iulie 2011 - 20:57
#665
Postat 13 iulie 2011 - 23:09
#666
Postat 22 iulie 2011 - 22:24
Citeaza
Citeaza
Autoritățile locale vor organiza o dezbatere publică pe 23 august, în Sala de Sport din Moșnița Nouă, cu privire la impactul asupra mediului, la care sunt invitați locuitorii din localitatea.
Transportrul Metropolitan a demarat în 2009, când s-au pus în circulație autobuzele pe rutele Ghiroda Moșnița Nouă. În acest moment există curse ale RATT-ului și spre Giarmata, Sânmihaiul German sau Dudeștii Noi, urmând să se extindă și spre alte comune. Primul troleibuz metropolitan va fi cel spre Ghiroda, pentru care urmează să se prelungească linia 11.
Sursa : Adevarul Timisoara
P.S. Daca M22 nu a fost rentabil din cauza numarului mic de calatori , cum va fi tramvaiul ?
Aceasta postare a fost editata de Raoul94: 22 iulie 2011 - 22:26
#667
Postat 22 iulie 2011 - 23:30

Pe de alta parte, care sunt cele 9 linii modernizate? Niciuna nu este modernizata in totalitate! Si care sunt urmatoarele linii care se vor moderniza, pe langa cele 9, avand in vedere ca noi avem doar 8 linii functionale in acest moment?
Troleibuz metropolitan spre Ghiroda? Inca n-am auzit asta, insa sunt 2 linii de autobuz care deservesc Ghiroda. La ce folos si extinderea liniei 11?
Si, in fine...tren usor?! Noi nu avem un tramvai ca lumea care sa circule prin centrul orasului si ei vor sa cumpere trenuri usoare spre comunele limitrofe?
Sunt doua explicatii: astia ori sunt in campanie, ori sunt dusi rau cu pluta

#669
Postat 23 iulie 2011 - 00:19
#670
Postat 23 iulie 2011 - 00:27
#671
Postat 23 iulie 2011 - 07:12
NDY, la 22 iulie 2011 - 23:30, a spus:
Si, in fine...tren usor?! Noi nu avem un tramvai ca lumea care sa circule prin centrul orasului si ei vor sa cumpere trenuri usoare spre comunele limitrofe?
Ai dreptatte intru totul, decat sa viseze la "tren usor" mai bine ar folosi "trenul greu"


O alta explicatie pe care mi-am gasit-o eu, este aceea ca toate aceste vise SF au nevoie de un studiu de fezabilitate, NU? Deci..motiv de aruncat sume de bani publici catre firmele prietene si cliente..care il vor intocmi..pentru ca studiile de fezabilitate se platesc..indiferent de realizarea sau nu a "proiectelor".
#672
Postat 23 iulie 2011 - 10:30
Sunt 100 % sigur ca e vorba de praf in ochi cu ocazia viitoarei campanii electorale in care trebuie mers cu teme (obiective) mari si deosebite care sa trezeasca electoratul, nu cu maruntisuri...
Cred ca nici o institutie financiara n-ar da bani pe asemenea proiect in situatia economica actuala atat interna cat si europeana ca sa nu zic si mondiala.
Asa ca putem sta linistiti din acest punct de vedere. Cel mai mult ce ma deranjeaza legat de aceasta relansare a acestui subiect este faptul ca ne cred atat de redusi mintal, atat de tampiti.
Am fost atat de naiv (si sigur) sa cred ca (si) vaporasele (ma refer la linia de transport public) vor circula pana anul viitor in iunie, cu ocazia alegerilor locale, incat eram in stare sa fac un pariu cu oricine. Iata ca acum nici nu se pomeneste de asa ceva, din contra, se pare ca s-a renuntat de tot la acest proiect. Si ar fi fost o ocazie mare de a se bate Ciuhandu cu caramida in piept, ocazie pe care a ratat-o, din pacate si pentru el si pentru noi.
#673
Postat 23 iulie 2011 - 11:22
In cazul in care banii provin din fonduri europene si de la stat, contributia Timisoarei fiind de doar 2%, sunt categoric PENTRU acest proiect. Decat sa se faca telegondole si alte prostii, mai bine asa ceva. Dar daca se doreste realizarea din fonduri exclusiv de la bugetul local, proiectul ar fi un mare fiasco!
#674
Postat 23 iulie 2011 - 12:16
Sa clarificam cate ceva. Am mai vorbit pe tema asta inca la momentul “desfintarii“ M22 si M22b -ului. Cele 2 linii au fost desfintate si declarate nerentabile din interes, ca apoi firma SuperImposer sa faca aceleasi curse cu acelasi indicativ cu un orar dublu. Mai pe intelesul tuturor liniile acelea sunt o mina de aur. Chiar credeti ca s-ar investi aiurea? Totul s-a facut pe la spate din motive pe care nu le pot intelege.
Si daca este cineva care nu ma crede sa traga o vizita la AEM si sa se convinga singur.
#675
Postat 23 iulie 2011 - 13:05

#676
Postat 23 iulie 2011 - 15:07
mile, la 23 iulie 2011 - 10:30, a spus:
Sunt 100 % sigur ca e vorba de praf in ochi cu ocazia viitoarei campanii electorale in care trebuie mers cu teme (obiective) mari si deosebite care sa trezeasca electoratul, nu cu maruntisuri...
Cred ca nici o institutie financiara n-ar da bani pe asemenea proiect in situatia economica actuala atat interna cat si europeana ca sa nu zic si mondiala.
Asa ca putem sta linistiti din acest punct de vedere. Cel mai mult ce ma deranjeaza legat de aceasta relansare a acestui subiect este faptul ca ne cred atat de redusi mintal, atat de tampiti.
Am fost atat de naiv (si sigur) sa cred ca (si) vaporasele (ma refer la linia de transport public) vor circula pana anul viitor in iunie, cu ocazia alegerilor locale, incat eram in stare sa fac un pariu cu oricine. Iata ca acum nici nu se pomeneste de asa ceva, din contra, se pare ca s-a renuntat de tot la acest proiect. Si ar fi fost o ocazie mare de a se bate Ciuhandu cu caramida in piept, ocazie pe care a ratat-o, din pacate si pentru el si pentru noi.
Eu cred că cei din primărie vorbesc doar ca să se afle în treabă. Pt instalarea infrastructurii necesare căii de rulare, trebuiesc făcute mai multe lucrări, dintre care, niciuna ieftină. Cum linia nu poate fi amplasată pe şosea, sunt necesare exproprieri, tăieri de copaci, construirea unui rambleu solid (dacă nu se recurge la patul de beton), canale pt drenarea apei, podeţe, reţea de contact+substaţiile de alimentare, etc.
În plină criză, nu cred să dispună de suficienţi bani pt un studiu de fezabilitate cât de cât serios. Ne-or da ei, europenii bani, nu zic nu, chiar nerambursabili, dar, de unde scoate primăria cofinanţarea? La o lucrare de asemenea dimensiuni, chiar şi acel 30% (sau cât o fi), reprezintă o mare problemă. Amortizarea costurilor de cofinanţare aferente construirii este din start utopică. Nu mai vorbesc de cele de întreţinere (cale de rulare, parc rulant cu tot ce înseamnă el, achiziţii, consumabile, service; plata energiei, plata personalului), în condiţiile în care randamentul unui asemenea traseu promite solemn să fie unul negativ.
Aceasta postare a fost editata de emilut: 23 iulie 2011 - 15:08
#677
Postat 24 iulie 2011 - 15:46
Florin.B RATT, la 23 iulie 2011 - 13:05, a spus:

Nu fentezi tu ca si calator, isi fenteaza soferul firma lui in prima faza iar daca-si baga mana prea adanc s-ar putea sa renunte firma la traseul cu pricina din cauza nerentabilitatii, asta daca firma de transport nu-si creeaza un sistem de urmarire a soferilor.
Apropo de acest aspect, va relatez ceea ce am vazut anul trecut cand am mers la Oradea cu microbuzele cu plecare de langa fosta cantina CFR de pe Dragalina.
Din Timisoara toti am plecat cu bilete in regula fiind numarati si de un "supercontrol". La Arad cand au coborat primii calatori si au urcat altii peste capacitea microbuzului, soferul nu a mai eliberat bilete (deloc) insa a pretins pretul integral (cel oficial) pana la destinatia calatoriei, fie Chisineu-Cris, fie Salonta sau Oradea. Lucrurile au decurs in acest mod pana la Oradea. La un moment dat, fiind un control al politiei pe traseu, microbuzul fiind incarcat peste capacitate, soferul le-a cerut celor aflati pe culoar sezand pe propriile bagaje, sa se lase cat mai jos pentru a nu fi vazuti de politisti, calatoria pe "culoar" (si fara loc) fiind interzise. Multi dintre calatori care aveau bilete, ii returnau biletul soferului la coborare pentru o eventuala "revanzare", microbuzul nefiind dotat cu aparat de taxat fiscal (precum au taximetrele si nu numai). Acest sofer a incasat numai la dus (catre Oradea) 1 000 000 de lei (stateam in spatele lui si n-aveam ce face decat sa-i numar ciubucul), banii care s-ar fi cuvenit firmei la care era angajat cu salar. Si asta numai la un drum, dar facea trei astfel de drumuri sau trei jumate, o noapte dormea la Timisoara, alta noapte la Oradea.
La retur, alt sofer a incasat fara sa elibereze bilete, vreo 600 000 de lei, dar mai mult cu autostopul (la ia-ma nene).
N-am avut nimic a le reprosa nimic privind conduita profesionala, nici de limbaj, nici de comportament fata de calatori si nici de manifestare in trafic.
Dar vreau sa scot in evidenta un alt aspect. Cu un an in urma, aceste microbuze aveau plecari din ora in ora. Patronul obsevand ca nu are incasari destule, a rarit plecarile, respectiv tot la 90 de minute (1 1/2 ore). Dar el era de fapt furat si astfel s-a ajuns la supraincarcare, lucru de care soferii profitau si mai mult. In conditii normale, firma, respectiv patronul trebuia sa ajunga la concluzia ca are nevoie de midibuze pentru acest traseu. N-am exclus nici faptul ca soferii s-ar putea sa-i dea o parte din incasari nelegale chiar patronului, la mica intelegere , cum s-ar zice, ambii fentand statul...dar parca nu-mi vine sa cred aceasta varianta.
#678
Postat 24 iulie 2011 - 16:38

#679
Postat 25 iulie 2011 - 13:25
Ora de Timis
Citeaza

#680
Postat 25 iulie 2011 - 17:37
Super Imposer Rulz
