Wegmann, la 20 iunie 2011 - 17:37, a spus:
Unde? RATB (de fapt URAC) au reconstruit niste tramvaie aproape de la zero. Cinste lor pentru asta, insa nu au dreptul sa construiasca tramvaie de la zero. Momentan in tara cred ca doar Astra-vagoane Arad poate face asta. Dar e posibil sa ma insel.
De fapt, URAC a produs vreo 250 de tramvaie din '93 până în prezent. Problema e că nu se ridică la nivelul unui tramvai ,,occidental" (un Skoda, de exemplu, ca să nu zic de Siemens ULF). În vreme ce Siemens ULF se livra în Oradea, RATB mai producea V3A-93 cu acţionare reostatică! RATB nu a ştiu/nu a vrut să investească într-o tehnologie nouă... de aia până şi mult-lăudatul Bucur LF are, la capete, tot boghiuri de V3A, ceea ce face să aibă podea joasă doar în mijloc. Evident, Bucur LF are capacitate mai mică decât un V3A, dar, probabil, o să îl bage şi pe 41 după ce or îngusta peroanele (pe 41 abia fac faţă V3A-urile, care au cu vreo 60 de locuri în plus).
Bine... nu vă opreşte nimeni să comandaţi Bucur LF, la 4/an câte produce URAC, probabil aţi putea înlocui tot parcul de Hanse (măcar) în vreo 20 de ani, presupunând că nu se vor mai produce şi pentru Bucureşti în intervalul ăsta.
Tramvaiul ,,de ultimă generaţie" se va produce la Arad şi va fi, în cel mai fericit caz, asamblat la Bucureşti în varianta pentru ecartament standard, asta dacă nu cumva îi ,,scapă" lui Ciuhandu prin presă faptul că şi RATT are ditai hala în muzeu care nu produce nimic, dar în care ar fi mult mai uşor de adus piese din Arad, că doar e la 60 km distanţă, nu la 500.