Piste pentru biciclete in Timisoara
#121
Postat 10 iunie 2011 - 07:32
#122
Postat 10 iunie 2011 - 08:50
Wegmann, la 09 iunie 2011 - 22:19, a spus:
Cea mai pertinenta abordare a subiectului.
Nu cred ca ar muri nici un biciclist daca n-ar avea voie sa circule intre Opera si Catedrala, cel putin in urmatorii 10 - 15 ani pana (poate) devenim (invatam cum spunea Wegmann) cu totii mai civilizati.
Interesant este faptul ca unii dintre voi dati sfaturi parintilor cu copii (mici) cand voi insisi sunteti inca copii, e adevarat, copii mari. Va veti schimba optica cand veti avea si voi la randul vostru copii. Cum poti sta linistit tu ca parinte cu copil mic prin centru daca exista pericolul sa treaca pe acolo un biciclist cascat, ai fi mai degraba stresat (la maxim). Ma refer la parintii responsabili. Ar trebui ca Piata Victoriei lasata doar pentru pietoni (deocamdata). Mi-e teama ca nu cumva la anul sa vad biciclisti circuland si prin Parcul Copiilor. Trebuie sa existe macar doua - trei locuri (vezi si Parcul Botanic) unde copii sa se poata desfasura in voie, si asa au parte de destule oprelisti in ceea ce ii priveste.
Personal, mai nou sunt mai mult biciclist decat automobilist, am avut si eu candva varsta voastra, am avut si doi copii mici, acum am (bineinteles) doi copii mari, si toate astea ma fac sa abordez lucrurile din ... mai multe puncte de vadere...ajungand la concluzia de mai sus...
#123
Postat 10 iunie 2011 - 10:52
P.S.: Ca tot se plimba ei cu drag prin Europa pe banii cetateanului - ce ar fi sa mearga in Olanda sau in unele orase germane si sa se plimbe cu bitigla? Asa doar ca sa vada cum se face treaba nu doar de ochii lumii. Si, da, centrul l-as lasa exclusiv pietonal. Exista destule stradute unde poti ocoli sau ajunge destul de aproape de centru. Sau Unirii. Exista zone unde nici bitiglele n-ar trebui sa aiba acces. Asta v-o spune un biciclist inrait.
Aceasta postare a fost editata de Wegmann: 10 iunie 2011 - 11:24
#124
Postat 10 iunie 2011 - 17:13
mile, la 10 iunie 2011 - 08:50, a spus:
a) Civilizarea nu are loc spontan şi de la sine. Dacă-i dai omului obiecte şi ai încredere în el poate ajunge să le respecte. De altfel lucrul ăsta se vede cel mai bine la autobuzele noi, mult mai puţin vandalizate decât tramvaiele vechi. Dacă am avea tramvaie noi pariez că nu ar ajunge vandalizate.

c) Subestimaţi copiii mici, totuşi. Dacă-i până acolo şi un câine mai mare şi prea entuziast îi poate doborî la pământ şi din greşeală îi poate lovi cu capul de caldarâm. E drept - sunt departe de a fi părinte, dar situaţia descrisă nu îmi pare a fi periculoasă ...
Wegmann, la 10 iunie 2011 - 10:52, a spus:
Dă şi tu exemple de ce.
#125
Postat 10 iunie 2011 - 17:37
#126
Postat 11 iunie 2011 - 00:12
dAImon, la 10 iunie 2011 - 17:13, a spus:
Chiar daca biciclistii sunt, sa zicem, foarte atenti, copii mici o zbunghesc brusc in orice directie si se pot "arunca" singuri in fata bicicletelor si in asemenea situatii nici biciclistul s-ar putea sa nu mai poata face nimic. Cu alte cuvinte, si biciclistii ar circula oarecum stresati daca centrul ar fi plin de lume, precum se intampla la anumite ore, si parintii ar fi stresati stand cu ochii cand pe odrasla lor, cand privind in jur sa nu vina vreun biciclist sau cum bine ai spus, vreun caine de talie mare si poate chiar fara botnita. Deci in loc sa te recreezi, te stresezi.
In urma cu o luna, doua, am participat la Verde pentru Biciclete si sustin cu toata taria creearea pistelor (de calitate) pentru biciclisti, dar mai sunt si pieton din cand in cand si atunci ma lupt si pentru drepturile acestora. De ce n-am putea sa avem doua, trei piete din oras doar pietonale. Ma gandesc ca avem deja cateva canise (utilizate doar de caini...cu stapani...) si nu putem avea doua trei piete doar pietonale, adica oamenii pietoni n-ar merita atata lucru la nivelul unui oras ca Timisoara...
Si cum a spus si Wegmann, poti ajunge foarte, foarte aproape de aceste piete pietonale pe stradutele laterale, sau poti merge pe langa bicicleta daca chiar vrei sa treci prin zona pietonala.
Interesant este faptul ca multi dintre noi (si eu mai ales) ii criticam pe soferii care vor sa intre cu masina in magazin, daca ar putea, nu-si pot lasa masina la o oarecare distanta si sa parcurga pe jos 100 - 200 m. Iata ca probabil exista si asemenea biciclisti care tin neaparat sa treaca prin centrul lung de 200 si ceva de metri, pedaland...Cand spun asta, nu ma gandesc la tine, dAImon, ci cu siguranta exista si astfel de mentalitati...
In concluzie, daca avem aproape 100 km (!?) de piste de biciclete, hai sa avem si 1 KM de zone (exclusiv) pietonale...Ar fi chiar atat de greu...
#127
Postat 11 iunie 2011 - 09:49
1.La pretul la care in TM se trage o dunga aici probabil se reface juma de trotuar
2. Populatia e educata. Din gradinita invata deja cum sa se comporte in trafic
3. Amenzile. Lipsa ochi de pisica - 30 EUR Mers seara fara lumina - 50 EUR Prins in zona pietonala - 100EUR Beat pe bitigla - adio carnet de sofer
Si, da, exista piete unde n-ai acces cu "magarul". Insa orice straduta laterala are cel putin un rastel la colt de strada.
P.S.: Eu inca n-am copii, insa am doi nepotei de 3 resp. 2 ani. Apreciez sa am piete pur pietonale unde aia mici pot zburda in voie fara riscul de a fi accidentati. In restul orasului in trafic se comporta (cel putin pana acum) mai constienti decat multi adulti.
Aceasta postare a fost editata de Wegmann: 11 iunie 2011 - 10:05
#128
Postat 12 iunie 2011 - 08:09
10 Iunie 2011
Ministerul Mediului va lansa, luna viitoare, un proiect pentru stimularea realizării de piste pentru biciclişti. Laszlo Borbely, prezent ieri la Arad, a explicat că acest program naţional va ajuta primăriile care intenţionează să realizeze aceste piste, fiind destinat nu doar municipiilor şi oraşelor. În opinia sa, programul ii va ajuta pe cei care vor găsi soluţii pentru realizarea de piste, nu doar prin marcarea cu vopsea a unor trotuare ci fie prin lăţirea carosabilului, fie a trotuarelor existente, fie prin găsirea de alte soluţii pentru biciclişti. Un proiect oferit drept model de Laszlo Borbely vizează digul râului Mureş, unde poate fi realizată o pistă pentru biciclişti care ar lega oraşele Târgu Mureş şi Reghin, proiect ce se poate materializa prin participarea primăriilor localităţilor pe raza cărora se află digul respectiv. Bugetul iniţial al programului pentru realizarea de piste pentru biciclişti va fi de 50 milioane lei, sumă care ar putea fi suplimentată dacă va exista interes pentru acest gen de proiect.
Sursa: Ziua de Vest
#129
Postat 13 iunie 2011 - 12:02
Insa as fii si mai multumit daca ar aparea si in presa un articol despre aceasta tema. Deoarece subiectul este unul delicat, si intradevar cum am spus-o si mai sus, inafara de cateva persoane care insista sa treaca neaparat cu bicicleta prin centru, multi condamna aceasta decizie, pripita zic eu, a primariei...
#130
Postat 13 iunie 2011 - 13:25
Iar referitor la centru pietonal, ar trebui ca toata zona Cetate sa fie strict pietonala; adica fara biciclete, dar si fara masini, cam ca in toate orasele vestice. Atata timp cat tot Centrul este sufocat de masini, nu prea poti numi nimic pietonal acolo. De exemplu, e un adevarat test de prudenta daca vrei sa traversezi strada Vasile Alecsandri sau Eugeniu de Savoya in jurul pranzului: multe masini, multe claxoane, inghesuiala samd.
A spus cineva ca se poate ajunge aproape de Centru pe stradutele din jurul acestuia. Sa stai la coada dupa masini pe o strada ingusta, timp de 5-6 semafoare nu e o afacere; pe trotuare nu poti merge, piste nu sunt, iar pe sosea se va gasi tot timpul un destept care sa te claxoneze, poate chiar sa te si impinga putin cu masina ca, vezi Doamne, ei trebuie sa te depaseasca, chiar daca toate celalalte masini stau. Asadar, nici in varianta asta nu e atat de simpla pe cat ati crezut initial.
In concluzie, daca exista respect reciproc, ambele tabere vor "supravietui" impreuna

#131
Postat 13 iunie 2011 - 14:10
NDY, la 13 iunie 2011 - 13:25, a spus:
1) Am (si) bicicleta si tot acuz primaria.
2) Suficient ca sa fi stresat cat timp stai pe acolo.
#132
Postat 13 iunie 2011 - 22:07
In fine, eu mi-am spus punctul de vedere, ma retrag. Legea oricum e data, asa ca "stresul" nu va mai fi optional

#133
Postat 14 iunie 2011 - 12:16
Ca pieton tot timpul cand merg prin oras , am grija sa nu merg pe pista de biciclete si daca mai sunt cu cineva chiar le atrag atentia , iar daca chiar este nevoie sa fac " o depasire " ma asigur spate > fata inainte sa fac asta .
Chiar astazi am venit pe jos pe L. Rebreanu - AEM > Martirilor si era gol tot trotuarul dar din fata venea o femeie cu o fetita si in spatele ei alte doua femei si mergeau exact dar exact pe pista de biciclete

Ca roller , nu ma incumet cu rolele prin oras , sau inca nu am curajul sa fac asta , oricum pistele de biciclete nu prea pot fi folosite in acest scop deoarece majoritatea sunt facute din placi/caramizi dinacelea din beton si risti sa te impiedici foarte des , iar singura sansa e sa o iau pe drum , iar la aglomeratia din oras , nu ma incumet sa incurc traficul si nici nu imi asum riscul de a fi accidentat , astfel incat ma plimb cu rolele doar la stadion si pana acolo o iau printre blocuri pe strazi nu prea circulate . Singura sansa as aveao sambata seara sau duminica cand traficul este mai redus .
Ca biciclist imi stiu drepturile dar si obligatiile , tot-timpul merg pe pistele de biciclete acolo pe unde sunt facute , mai sunt unii unde cu toate ca este pista de bicicleta pe marginea trotuarului ei tot merg pe drum , si cand vad pe cineva pe pista aplic propria metoda , mai nebuneasca ii pot zice , pedalez cat pot de tare si cand ajung in dreptul lor apas frana astfel incat sa se auda sunetul de cauciuc si o iau intr-o parte , astfel oprindu-ma la 90 de grade fata de subiect , ei bineintels se sperie si nu cred ca o sa mai mearga pe pista de biciclete un timp ( scurt , as putea zice ) dar nu sunt absurd , cateodata inteleg daca cineva este pe pista cu un scop anume . Cand ma apropii de o zona mai circulata si cu copii reduc viteza si sunt foarte atent in jur , o iau incet si ma asigur sa nu lovesc pe nimeni .
#134
Postat 14 iunie 2011 - 16:44
#135
Postat 19 iunie 2011 - 14:14
Citeaza
Circa 60 de accidente de circulaţie în care sunt implicaţi biciclişti se înregistrează anual în Timiş. Deşi numărul accidentelor se menţine ridicat, cel al victimelor pare să fie în scădere.
Datele înregistrate de Poliţia Rutieră mai arată că, de cele mai multe ori, vinovaţi de producerea accidentelor rutiere cu biciclişti sunt şoferii.
Însă accidentele, fie ele uşoare sau grave, au avut ca şi cauze principale de producere neasigurarea la schimbarea benzii de circulaţie şi necordarea de prioritate.
Totuşi, spun poliţiştii, sunt şi foarte multe cazuri în care cei care se deplasează pe bicicletă nu cunosc normele elementare de circulaţie. “Mulţi merg pe intuiţia de moment. Se uită în stânga şi în dreapta, şi atât. Nu ştiu că trebuie să semnalizeze cu braţul când schimbă direcţia, de exemplu”, spune comisarul-şef Nicolae Istrat, de la Serviciul Poliţiei Rutiere Timiş.
Ofiţerul afirmă că la necunoaşterea regulilor de circulaţie se adaugă, uneori, şi probleme tehnice, în majoritatea cazurilor bicicletele nefiind echipate corespunzător, nu au elemente reflectorizante pe spiţe şi, prin urmare, nu pot fi observate noaptea. Mai grav este faptul că unii biciclişti se urcă în stare de ebrietate pe vehiculul cu două roţi sau nu poartă vesta reflectorizantă pe timp de noapte, la fel cum refuză să poarte casca de protecţie, pe care Poliţia Rutieră o recomandă, dar nu o poate impune, pentru că în România acest element de siguranţă nu este obligatoriu.
Pistele pentru biciclişti, insuficiente
O altă cauză a accidentelor de circulaţie în care sunt implicaţi biciclişti este reprezentată de lipsa benzilor speciale destinate circulaţiei bicicletelor, fapt care îi obligă pe participanţii la traficul pe două roţi să intre pe carosabil, expunându-se astfel pericolelor de accidentare.
Reprezentanţii Municipalităţii dau asigurări că aceste probleme se vor rezolva în viitor, când se vor realiza piste pentru biciclişti peste tot unde se vor face lucrări de reabilitare a trotuarelor, acolo unde lăţimea acestora va permite, vizate fiind Calea Torontalului, bulevardul Liviu Rebreanu, zona Pădurea Verde, Pieţele Unirii şi Libertăţii şi zona Catedralei Mitropolitane.
Pentru toată știrea click aici.
Sursa: Timpolis
Este o problema gravă, pistele fiind insuficiente trebuie să te aventurezi și pe carosabil. Cred că dacă fiecare bicicletă nouă ar venii cu un pliant cu regulile minime de circulație ce trebuie îndeplinite de cei pe 2 roți, lumea(unii) ar încerca să le respecte.
#136
Postat 20 iunie 2011 - 03:13
Adevărata problemă apare în trafic, nu la slalomul printre copii din parc. Sunt mulţi, foarte mulţi pietoni care merg pe pistele de biciclişti (aplic şi eu metoda aia cu frânatul cu scârţ - cel puţin atât timp cât depinde de o biclă închiriată de la Student Bike şi nu-s cauciucurile mele - dar nu are efect întotdeauna), iar unde nu merg pietoni, nu sunt prcticabile pistle (borduri înalte, maşini parcate, chioşcuri (!) sau mic.ro mobile amplasate pe ele). Şi dacă vrei să scapi de pietoni, îţi rămâne ca alternativă carosabilul, unde pe şoferi, în mare parte, îi doare-n posterior de biciclişti. Mă uitam azi la ,,minunatul" Pasaj Basarab, inaugurat cu mare pompă ieri. Numai claxoane, că rampele sunt înguste şi dacă nimereşti un biciclist la urcare, nu ai loc să îl depăşeşti. Evident, şoferii forţau trecerea pe banda 2, unde erau deja alte maşini, care treceau razant pe lângă bordura ce delimitează şinele de tramvai, iar biciclistul risca să dea cu pedalele în parapet sau să-l ia cineva în bot. Mai e şi problema maşinilor parcate... degeaba stai la semafor regulamentar, când după intersecţie e şir de maşini parcape pe banda 1 şi chiar 2 (!). Nu te lasă nici dracu' să le depăşeşti, deci, practic, mai stai un stop acolo aşteptând să se oprească fluxul auto.
#138
Postat 21 iunie 2011 - 15:45
#139
Postat 21 iunie 2011 - 15:51
Wegmann, la 21 iunie 2011 - 15:45, a spus:
A uitat sa specifice ca pista se afla in Complexul Stundentesc > Cluj , statia lui 16 , 19 , 15 .
Si acolo pista este intrerupta prin " Stop " deoarece se afla statia , iar continuarea incepe dupa statie ...
Ti-am facut un " desen " in Paint + poza din Google Earth - Street View , pentru lamurire


Aceasta postare a fost editata de Raoul94: 21 iunie 2011 - 15:57