STP Timișoara Forum: București - STP Timișoara Forum

Salt la continut

  • (83 Pagini)
  • +
  • « Prima
  • 40
  • 41
  • 42
  • 43
  • 44
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

București

#821 Useril este offline   Dr2005 

  • Membru onorific
  • Grup: Membru onorific
  • Postari: 1403
  • Inregistrat: 18 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Bucuresti, Sector 6 - Drumul Taberei

Postat 18 mai 2011 - 20:26

Pentru comparaţie, programul unui tur de pe o linie din Bucureşti (n-are importanţă care). Nu depăşeşte 9 ore... de fapt niciunul nu depăşeşte, poate doar preorăşeneştile... rezultatul: între 9 şi 13 se cam dublează intervalul de succedare pe toate traseele :), iar în week-end unele linii nici nu circulă în intervalul ăsta.

Fisiere atasate


Aceasta postare a fost editata de Dr2005: 18 mai 2011 - 20:27

0

#822 Useril este offline   Visor 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 8421
  • Inregistrat: 09 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara
  • Interese:STPT, Trenuri, Fotografia, Desenul, PC

Postat 19 mai 2011 - 16:49

Asta e tipul grafic RATB? E cam sec... Inteleg ca nu vor sa consume tusul dar un tabel ceva... Si limbajul folosit e foarte diferit.
Ce statii intermediare reprezinta 1/6, 2/5, 3/6?

Dar stai, una e sa ai varfuri multe care sa iasa primele, astfel trenurile sa iasa tarziu si sa nu trebuiasca sa lucri mai mult de 8 ore, dar alta e cand ai numa un varf sau deloc, iar trenurile sunt obligate sa iasa la primele ore, sa circule pana la ultimele ore, iar schimbul facandu-se la miijlocul zilei, abia ora 15.

Ai observat ca la noi acelasi numar de tramvaie raman toata ziua (orele 9 - 13 si 13 - 20), asa ca programul de lucru depaseste 9 ore. Nu ai cum sa pui 3 schimburi la chiar la toate trenurile. Trebuie facut un plan, schimbul 3 sa apara numai unde nu ai alta varianta, unde trenul e obligat sa iasa la prima ora si intra la ultima.

Dar, vei vedea ca la troleibuze si autobuze altfel sta treaba cu programele de lucru, fiind mai multe varfuri pe o linie, nu unul.
0

#823 Useril este offline   Dr2005 

  • Membru onorific
  • Grup: Membru onorific
  • Postari: 1403
  • Inregistrat: 18 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Bucuresti, Sector 6 - Drumul Taberei

Postat 19 mai 2011 - 23:14

Aia e o poză din programul oferit vatmanilor şi şoferilor. Oricum, programele oficiale tot cam aşa se fac, nu se face program pe staţii, doar plecări şi sosiri la cap de linie şi în cele 3 puncte intermediare de pe traseu.
0

#824 Useril este offline   Visor 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 8421
  • Inregistrat: 09 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara
  • Interese:STPT, Trenuri, Fotografia, Desenul, PC

Postat 20 mai 2011 - 19:13

La coloanele de statii intermediare ce reprezinta "1/6, 2/5, 3/6"? si orele de plecare de ce nu-s trecute la toate cele 3 coloane "1/6, 2/5, 3/6"?
0

#825 Useril este offline   Dr2005 

  • Membru onorific
  • Grup: Membru onorific
  • Postari: 1403
  • Inregistrat: 18 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Bucuresti, Sector 6 - Drumul Taberei

Postat 21 mai 2011 - 06:40

Acele staţii intermediare sunt 3 staţii de pe traseu (evident, fiecare traseu are staţiile lui intermediare... nu pot să public şi partea de sus, pentru că l-aş da de gol pe cel care mi l-a pus la dispoziţie pentru poză, ţinând cont că se poate afla data pozei şi cine a avut turul cu numărul respectiv în ziua respectivă). Nu ştiu de ce nu se pune programul pentru toate, probabil depinde de lungimea traseului. Pe unele trasee (gen 185, 2,5 km/semicursă, timp de parcurs 14 - 37 minute pe semicursă!!!!) sunt date doar orele de plecare şi sosire de la cap de linie, pe altele sunt date orele doar pentru unele staţii intermediare, iar pe altele se dau pentru toate. Probabil designul e standard pentru toate, se completează doar orele şi staţiile.
0

#826 Useril este offline   Dr2005 

  • Membru onorific
  • Grup: Membru onorific
  • Postari: 1403
  • Inregistrat: 18 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Bucuresti, Sector 6 - Drumul Taberei

Postat 21 mai 2011 - 15:39

Apropo de tramvaie, faceţi o semicursă pe 41:



Păcat că se merge aşa încet :wub:
0

#827 Useril este offline   Dr2005 

  • Membru onorific
  • Grup: Membru onorific
  • Postari: 1403
  • Inregistrat: 18 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Bucuresti, Sector 6 - Drumul Taberei

Postat 21 mai 2011 - 15:41

După ce vă plictisiţi, luaţi un 24 de la un cap la celălalt, să vedeţi cea mai veche infrastrucutră din Bucureşti (montată în 1973, după cum stătea sudat pe macazul de la cap de linie până acum câţiva ani, când a fost înlocuit macazul cu pricina), dar şi celebrele şine pătrate de Oţelu Roşu, care fac praf profilele de rulare:


Şi, evident, veniţi înapoi în Dămăroaia:

0

#828 Useril este offline   Dr2005 

  • Membru onorific
  • Grup: Membru onorific
  • Postari: 1403
  • Inregistrat: 18 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Bucuresti, Sector 6 - Drumul Taberei

Postat 28 mai 2011 - 00:00

Una bucată V3A-93 împins de un CH-PPC pe motiv de automat care nu mai cuplează:

Ghinionist rău acel V3A, cu o zi înainte a avut probleme cu contactoarele, acum cu automatul... tinde să se apropie de CH-PPC-ul #131, care tocmai a făcut anul de stat în depou. Din acest an, peste 11 luni a stat pentru un gemuleţ, după aia s-a constatat că nu mai are sursă...

Fisiere atasate


0

#829 Useril este offline   Dr2005 

  • Membru onorific
  • Grup: Membru onorific
  • Postari: 1403
  • Inregistrat: 18 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Bucuresti, Sector 6 - Drumul Taberei

Postat 28 mai 2011 - 22:46

Iată un itinerar complet, fotografiat prin geamul unui tramvai:
Fisier atasat  IMG_8510.JPG (138.38K)
Number of downloads: 22

Aceasta postare a fost editata de Dr2005: 28 mai 2011 - 22:47

0

#830 Useril este offline   Dr2005 

  • Membru onorific
  • Grup: Membru onorific
  • Postari: 1403
  • Inregistrat: 18 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Bucuresti, Sector 6 - Drumul Taberei

Postat 28 mai 2011 - 23:46

Linia 5:


Linia 14:

0

#831 Useril este offline   Visor 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 8421
  • Inregistrat: 09 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara
  • Interese:STPT, Trenuri, Fotografia, Desenul, PC

Postat 29 mai 2011 - 14:41

Mersi. Interesant... multe informatii contine. Acum am inteles si partea cu "1/6 2/5 3/4". :) Dar tot mai simplu mi se pare sa treci numele statiei intermediare. Probabil ca in Bucuresti asta e un fel de standard al graficelor, fara "personalizari" pentru fiecare traseu in parte. Inteleg, la atatea vehicule... Vad ca la voi tramvaiele au pauza calumea la ambele capete.
A... Tur 20/sch 1 = al 20-lea tramvai de pe traseu?:)
0

#832 Useril este offline   dAImon 

  • Membru activ
  • Grup: Membru Gold
  • Postari: 3889
  • Inregistrat: 25 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara

Postat 29 mai 2011 - 16:05

Încă mai există piatră cubică prin Bucureşti?! :)
0

#833 Useril este offline   Dr2005 

  • Membru onorific
  • Grup: Membru onorific
  • Postari: 1403
  • Inregistrat: 18 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Bucuresti, Sector 6 - Drumul Taberei

Postat 29 mai 2011 - 20:25

Vezi postareaVisor, la 29 mai 2011 - 14:41, a spus:

A... Tur 20/sch 1 = al 20-lea tramvai de pe traseu?:)

Pe 41 sunt 40 de ture (19 Dep. Bucureştii-Noi, turele 1-19, 21 Dep. Alexandria, turele 20-40), dar din astea 40, unele circulă doar la orele de vârf (interesant e că la ora de vârf de după-amiază sunt 39, că turul 1 lucrează doar la schimbul 1).

Pe verso hârtiei e programul pentru Tur 20/sch 2.


Au pauză ca lumea (plus timpii prea lungi, pe unele trasee se ajunge şi la 15 minute avans la cap de linie), că altfel o pun iar de o grevă. Oricum, mulţi sunt nemulţumiţi că nu îi mai lasă să facă ore suplimentare (puţine tururi depăşesc 9 ore), care se plătesc dublu şi care le mai rotunjeau veniturile (un vatman începător are vreo 2000 RON, dar unul cu vechime, spor de linie grea şi multe ore suplimentare ajungea şi la 2700 RON).
0

#834 Useril este offline   Dr2005 

  • Membru onorific
  • Grup: Membru onorific
  • Postari: 1403
  • Inregistrat: 18 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Bucuresti, Sector 6 - Drumul Taberei

Postat 29 mai 2011 - 20:28

Cred că te referi la linia de pe Bd. Gloriei... e cea mai veche din Bucureşti, instalată în 1973 (mă rog, înlocuită în 1973, că tramvai în Dămăroaia era de mai mult timp). Oricum, e mult mai bună decât porcăria cu dale de beton (unde şi cele mai noi dale - puse în 2002 - deja sunt ca dracu', nu mai zic de străzi ca Bd. Chişinău unde linia e originală de când s-a făcut bulevardul, prin 198x şi e într-un hal fără de hal).
0

#835 Useril este offline   Visor 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 8421
  • Inregistrat: 09 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara
  • Interese:STPT, Trenuri, Fotografia, Desenul, PC

Postat 29 mai 2011 - 21:26

Deci Tur e defapt Tren "de-al nostru". Ciudata denumire, caci un Tur este impartit in mai multe ture (curse).
Daca RATT avea salariile astea erau boieri conducatorii mtc-urilor. Dupa ce ca ei muncesc si peste 8 ore/zi salariul de baza e ~ 1300 lei...
0

#836 Useril este offline   BogdanTm 

  • Membru VIP
  • Grup: VIP
  • Postari: 2373
  • Inregistrat: 06 septembrie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara
  • Interese:trenurile, calatoriile,sahul

Postat 29 mai 2011 - 21:34

Poate la Bucuresti primaria orasului este mai intelegatoare cu salarizarea celor care efectiv muncesc...sau poate la ei nu au atatea "reduceri si gratuitati"..
0

#837 Useril este offline   Dr2005 

  • Membru onorific
  • Grup: Membru onorific
  • Postari: 1403
  • Inregistrat: 18 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Bucuresti, Sector 6 - Drumul Taberei

Postat 29 mai 2011 - 23:46

Propun să fie mutate discuţiile despre itinerariile din Bucureşti la topicul despre transportul din Bucureşti.

Gratuităţi şi reduceri sunt şi la Bucureşti ( http://www.ratb.ro/r...-gratuitati.php ): pensionari (indiferent de pensie), angajaţi ai primăriei (!), poliţişti în misiune (cu act doveditor că e în misiune), veterani şi văduve de război, revoluţionari, deţinuţi politici, copii sub 7 ani (cu condiţia să nu fie elevi, atunci nu mai au gratis), persoane cu handicap, angajaţi RATB şi ai firmelor partenere (!!! - ultima dată era vorba de angajaţii ICPE-SAERP, nu ştiu dacă mai e valabil).

Grav este că nimeni nu ştie exact numărul pensionarilor (celelalte categorii au carduri Activ şi permise, deci există o evidenţă a lor), aşa că Casa de Pensii decontează n abonamente, unde n poate fi mai mic sau mai mare decât numărul real. Nici la copii sub 7 ani nu există o evidenţă, dar aici e lege, nu pot fi obligaţi să plătească bilet (în Viena era gratis pentru toţi copii sub 14 ani... indiferent de naţionalitate, cu condiţia să fie însoţiţi de cineva major care să facă dovada vârstei lor).

Reduceri se dau la categoriile uzuale: elevi, studenţi, pensionari din Ilfov, donatori de sânge. Numărul lor e cunoscut (au abonamente), aşa că RATB încasează diferenţa de 50% de la Ministerul Educaţiei, Casa de Pensii şi Ministerul Sănătăţii. Studenţii universităţilor de stat pot cere restituirea restului de 50% de la secretariat, numai că fiecare facultate are propriul regulament (unele nu decontează abonamentele studenţilor din cămin, altele decontează doar anumite categorii de abonamente), iar decontul se face din bugetul propriu al universităţii respective.

Deci, oarecum, RATB încasează banii de unde trebuie, nu face cadouri (decât pensionarilor, că doar 99% din ei merg la vot). Teoretic acesta este sitemul reducerilor în toată ţara. Practic, în unele oraşe, Primăria nu plăteşte intenţionat aceste subvenţii pentru a falimenta operatorul de transport (cum se face la Reşiţa) sau plăteşte doar pe hârtie ,,că altfel aducem altă firmă", de aia în unele oraşe traseele sunt ţinute doar dacă se pot acoperi cheltuielile exclusiv din bilete sau, în cel mai nefericit caz, din abonamente cu tarif întreg, aşa că o cursă care cară doar elevi la liceu şi pensionari la piaţă e ţinută doar dacă nu se găseşte altă utilizare autobuzului şi şoferului sau o foloseşte fiul sau tatăl lui X de la Primărie.

---
Tur poate să fie şi ,,vârf" de-al vostru. Există ture normale (8 ore), ture mici (4 ore), ranforsări (4 ore dar doar la sch 1, la sch 2 nu ies). Fiecare tur are un număr de n curse, în funcţie de lungimea traseului (la linia 303 au vreo 16 curse pe schimb... şi asta pentru că au 30 minute pe hârtie pentru 3 km de traseu, că dacă aveau cât fac de fapt - adică 10 minute - nu încăpeau pe hârtie toate plecările :)) ).
0

#838 Useril este offline   Visor 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 8421
  • Inregistrat: 09 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara
  • Interese:STPT, Trenuri, Fotografia, Desenul, PC

Postat 30 mai 2011 - 10:38

Pe site-ul RATB am vazut ca sunt la unele linii de autobuze intervale de chiar peste 30 min, am vazut chiar de 74 min, cele mai mari sunt intre orele 21 - 00. Dar nu se specifica orele de trecere la capat. Daca nici in statiile acestor trasee nu sunt trecute minutele exacte, atunci fereasca Dumnezeu! :)

Daca mai aveti poze cu grafice RATB, planificari etc. sau stiti un link catre asa ceva, va rog puneti. Vielen Dank, colegi!
0

#839 Useril este offline   Dr2005 

  • Membru onorific
  • Grup: Membru onorific
  • Postari: 1403
  • Inregistrat: 18 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Bucuresti, Sector 6 - Drumul Taberei

Postat 31 mai 2011 - 02:00

După 21 multe se retrag, dar RATB ia în calcul decât cursele efectuate complet, nu şi cele de retragere. Problema e că, la retragere, mulţi şoferi şi vatmani nu mai opresc deloc (sau te iau de la capăt - că îi vede dispecerul şi nu au ce face - te întreabă unde mergi, apoi sting lumina şi nu mai opresc până unde cobori tu, chiar dacă în staţiile de pe traseu sunt, de exemplu, persoane cu copii în cărucior). La autobuze e şi mai grav, că nu mai sunt obligaţi să oprească decât pe porţiunile din traseul de acces/retragere comune cu traseul de bază... evident, după ora 22:30, dacă nu ai transport electric unde vrei să ajungi, eşti la mila şoferilor (după cum îţi e norocul... odată au trecut 5 autobuze pe lângă mine până şi-a făcut un şofer milă să oprească să mă ia, iar altă dată era să iau o oglindă de Citaro în cap că autobuzul a trecut razant pe lângă bordură, probabil ca să mă facă să înţeleg că pe şofer îl doare undeva de ăia 65 RON pe care îi dau lunar pe abonament). La fel şi între 4 şi 5:30 AM.
Pentru unele destinaţii pot să mă consider norocs, stau aproape de un depou de trolee, deci la 10 minute de mers pe jos de mine am troleu spre gară şi spre centru încă de la 4:15 şi înapoi până pe la 23:25 din gară sau centru (evident, ultimul tren vine la 23:55, deci trăiască mersul pe jos 2 ore sau cei 20-25 RON la taxi, dacă am norocul să găsesc un taxi normal aproape de gară, nu rechinii cu 3,5 - 7 RON/km care mişună pe acolo).

Programe de circulaţie? Ce programe, nu există aşa ceva. Decât nişte amărâte de plecări de la capete, care oricum nusunt disponibile publicului larg... dar poţi să întrebi la dispecerat - acolo unde e aşa ceva, de obicei ţi se răspunde, dar sunt şi cazuri în care dispecera îţi spune sec că nu e treaba ei cât stai tu în staţie, că ea nu-i centru de informare; evident, dacă mergi la centrul de informare - că sunt câteva - şi întrebi de trasee te trimite să te uiţi pe ratb.ro la hartă, dacă întrebi de orare te trimite la dispecerat, dacă ceri numărul de telefon de la reclamaţii îţi închide ghişeul în nas...

Staţiile sunt doar nişte bucăţi de tablă cu nişte cifre pe ele - cifre care, pentru necunoscători, nu au nicio semnificaţie. Nici vorbă de hărţi, ore de trecere prin staţie, date de contact ale Regiei... nu mai zic că unele staţii sunt amplasate în mijlocul intersecţiei, altele sunt amplasate în dreptul unui spaţiu (ex-)verde (de pe ploaie ai noroiul până la gleznă), în alte staţii se parchează (bine, aici e vina Miliţiei că nu dă amenzi), unele staţii nu sunt semnalizate corespunzător cu indicator ,,staţie de autobuz/tramvai" (cf. Codului Rutier), nicio staţie nu are Hotărâre de Consiliu General pt. amplasare (şi niciun traseu urban nu circulă în legalitate: nu sunt aprobate traseele, nu sunt aprobate staţiile, nu e aprobat parcul de vehicule, nu sunt aprobaşi timpii de parcurs... totul se face după cum vrea RATBul, dacă mâine vine Criţ şi zice ,,înfiinţaţi linia X", de mâine circulă linia X).

Există doar câteva adăposturi pentru călători... în staţiile de tramvai de pe tronsoanele refăcute (în unele locuri au făcut peroanele atât de înguste, de nu ai loc să ieşi din adăpost când e tramvaiul în staţie, preferând ca restul scuarului să-l facă cu iarbă, pardon, loc de camping pentru cerşetorii din intersecţie) - acestea aparţin RATB şi sunt frecvent vandalizate şi mai arată şi ca o gazetă de mica publicitate (de la show-uri aviatice, la instalatori şi instalări de Windows 7 ,,original") - şi în unele staţii de autobuz şi troleu. Acestea din urmă sunt ale firmei EuroMedia, cu aprobarea primăriilor de sector (deci nu au nicio treabă cu RATB, de aia mai sunt şi prin staţiile desfiinţate/mutate) şi sunt întreţinute de cei de la EuroMedia (în maxim 2 zile dispare orice sticker neautorizat de pe ele - verificat personal), având scop exclusiv publicitar. Unele au şi diverse băncuţe metalice, dar care, în general, servesc ca pat pentru homeless-i sau sunt prea jegoase să poţi să îţi pui măcar sacoşa pe ele.

Iată un exemplu de staţie, staţia ,,Clăbucet (URCARE)" pentru linia 422:
Fisier atasat  Statia Clabucet-URC L422.jpg (513.19K)
Number of downloads: 19
Este pusă chiar în mijlocul intersecţiei (se observă semaforul). Nu-i bai, o să dispară cu tot cu linia preorăşenească, că nea' Miron Mitrea fluieră a pagubă la dubele de pe aceeaşi rută. Şi încă nu era oră de vârf, atunci sunt şi 60 - 70 de călători acolo (la momentul pozării mai era şi linia 645 pentru cei care vroiau să meargă doar până la ieşirea din oraş şi să poată folosi abonamente şi bilete urbane; acum şi aceia tot tarife de preorăşeneşti achită). Evident, pentru o linie de autobuz e bine.

Şi o staţie de pe 41, la o oră de vârf:
Fisier atasat  Statia Crangasi L41.jpg (659.83K)
Number of downloads: 24
După aia s-au gândit că staţiile astea sunt cam late, aşa că pe restul liniilor modernizate au făcut peroanele doar la 50 - 75% lăţime din cele de pe 41.

Deci... ăsta e respectul arătat de RATB călătorilor: zero barat.

Aceasta postare a fost editata de Dr2005: 31 mai 2011 - 02:07

0

#840 Useril este offline   dAImon 

  • Membru activ
  • Grup: Membru Gold
  • Postari: 3889
  • Inregistrat: 25 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara

Postat 31 mai 2011 - 04:15

Dar RATB nu-şi monitorizează parcul prin GPS?
0

Arata acest topic


  • (83 Pagini)
  • +
  • « Prima
  • 40
  • 41
  • 42
  • 43
  • 44
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi