După 21 multe se retrag, dar RATB ia în calcul decât cursele efectuate complet, nu şi cele de retragere. Problema e că, la retragere, mulţi şoferi şi vatmani nu mai opresc deloc (sau te iau de la capăt - că îi vede dispecerul şi nu au ce face - te întreabă unde mergi, apoi sting lumina şi nu mai opresc până unde cobori tu, chiar dacă în staţiile de pe traseu sunt, de exemplu, persoane cu copii în cărucior). La autobuze e şi mai grav, că nu mai sunt obligaţi să oprească decât pe porţiunile din traseul de acces/retragere comune cu traseul de bază... evident, după ora 22:30, dacă nu ai transport electric unde vrei să ajungi, eşti la mila şoferilor (după cum îţi e norocul... odată au trecut 5 autobuze pe lângă mine până şi-a făcut un şofer milă să oprească să mă ia, iar altă dată era să iau o oglindă de Citaro în cap că autobuzul a trecut razant pe lângă bordură, probabil ca să mă facă să înţeleg că pe şofer îl doare undeva de ăia 65 RON pe care îi dau lunar pe abonament). La fel şi între 4 şi 5:30 AM.
Pentru unele destinaţii pot să mă consider norocs, stau aproape de un depou de trolee, deci la 10 minute de mers pe jos de mine am troleu spre gară şi spre centru încă de la 4:15 şi înapoi până pe la 23:25 din gară sau centru (evident, ultimul tren vine la 23:55, deci trăiască mersul pe jos 2 ore sau cei 20-25 RON la taxi, dacă am norocul să găsesc un taxi normal aproape de gară, nu rechinii cu 3,5 - 7 RON/km care mişună pe acolo).
Programe de circulaţie? Ce programe, nu există aşa ceva. Decât nişte amărâte de plecări de la capete, care oricum nusunt disponibile publicului larg... dar poţi să întrebi la dispecerat - acolo unde e aşa ceva, de obicei ţi se răspunde, dar sunt şi cazuri în care dispecera îţi spune sec că nu e treaba ei cât stai tu în staţie, că ea nu-i centru de informare; evident, dacă mergi la centrul de informare - că sunt câteva - şi întrebi de trasee te trimite să te uiţi pe ratb.ro la hartă, dacă întrebi de orare te trimite la dispecerat, dacă ceri numărul de telefon de la reclamaţii îţi închide ghişeul în nas...
Staţiile sunt doar nişte bucăţi de tablă cu nişte cifre pe ele - cifre care, pentru necunoscători, nu au nicio semnificaţie. Nici vorbă de hărţi, ore de trecere prin staţie, date de contact ale Regiei... nu mai zic că unele staţii sunt amplasate în mijlocul intersecţiei, altele sunt amplasate în dreptul unui spaţiu (ex-)verde (de pe ploaie ai noroiul până la gleznă), în alte staţii se parchează (bine, aici e vina Miliţiei că nu dă amenzi), unele staţii nu sunt semnalizate corespunzător cu indicator ,,staţie de autobuz/tramvai" (cf. Codului Rutier), nicio staţie nu are Hotărâre de Consiliu General pt. amplasare (şi niciun traseu urban nu circulă în legalitate: nu sunt aprobate traseele, nu sunt aprobate staţiile, nu e aprobat parcul de vehicule, nu sunt aprobaşi timpii de parcurs... totul se face după cum vrea RATBul, dacă mâine vine Criţ şi zice ,,înfiinţaţi linia X", de mâine circulă linia X).
Există doar câteva adăposturi pentru călători... în staţiile de tramvai de pe tronsoanele refăcute (în unele locuri au făcut peroanele atât de înguste, de nu ai loc să ieşi din adăpost când e tramvaiul în staţie, preferând ca restul scuarului să-l facă cu iarbă, pardon, loc de camping pentru cerşetorii din intersecţie) - acestea aparţin RATB şi sunt frecvent vandalizate şi mai arată şi ca o gazetă de mica publicitate (de la show-uri aviatice, la instalatori şi instalări de Windows 7 ,,original") - şi în unele staţii de autobuz şi troleu. Acestea din urmă sunt ale firmei EuroMedia, cu aprobarea primăriilor de sector (deci nu au nicio treabă cu RATB, de aia mai sunt şi prin staţiile desfiinţate/mutate) şi sunt întreţinute de cei de la EuroMedia (în maxim 2 zile dispare orice sticker neautorizat de pe ele - verificat personal), având scop exclusiv publicitar. Unele au şi diverse băncuţe metalice, dar care, în general, servesc ca pat pentru homeless-i sau sunt prea jegoase să poţi să îţi pui măcar sacoşa pe ele.
Iată un exemplu de staţie, staţia ,,Clăbucet (URCARE)" pentru linia 422:
Statia Clabucet-URC L422.jpg (513.19K)
Number of downloads: 19
Este pusă chiar în mijlocul intersecţiei (se observă semaforul). Nu-i bai, o să dispară cu tot cu linia preorăşenească, că nea' Miron Mitrea fluieră a pagubă la dubele de pe aceeaşi rută. Şi încă nu era oră de vârf, atunci sunt şi 60 - 70 de călători acolo (la momentul pozării mai era şi linia 645 pentru cei care vroiau să meargă doar până la ieşirea din oraş şi să poată folosi abonamente şi bilete urbane; acum şi aceia tot tarife de preorăşeneşti achită). Evident, pentru o linie de autobuz e bine.
Şi o staţie de pe 41, la o oră de vârf:
Statia Crangasi L41.jpg (659.83K)
Number of downloads: 24
După aia s-au gândit că staţiile astea sunt cam late, aşa că pe restul liniilor modernizate au făcut peroanele doar la 50 - 75% lăţime din cele de pe 41.
Deci... ăsta e respectul arătat de RATB călătorilor: zero barat.
Aceasta postare a fost editata de Dr2005: 31 mai 2011 - 02:07