Decolmatarea Canalului Bega (finalizata pe raza orasului Timisoara)
#121
Postat 15 august 2010 - 20:11
#123
Postat 15 august 2010 - 20:52
#124
Postat 18 august 2010 - 08:23
mile, la 15 august 2010 - 19:42, a spus:
Cine vrea sa admire peisajul, pe jos, sa cu bicicleta, (putina miscare nu strica), vaporetto vrem pur-si-simplu pe post de transport in comun, ieftin si eficient, deci cele cu panou solar, mie mi se par perfecte!
#125
Postat 18 august 2010 - 08:37
In Venetia de exemplu n-am intalnit astfel de vaporase.
#126
Postat 18 august 2010 - 09:53

#127
Postat 18 august 2010 - 10:28
Chagall, la 18 august 2010 - 08:37, a spus:
In Venetia de exemplu n-am intalnit astfel de vaporase.
Din ceea ce am citit pe web in ultima vreme, nu prea mai conteaza daca e innorat afara. In plus, in cazul panourilor solare de fabricatie recenta, s-a ajuns ca eficienta pe timpul iernii sa fie comparabila cu cea din timpul verii, cand se stie ca este o diferenta insemnata la numarul de ore de lumina pe zi.
#128
Postat 18 august 2010 - 10:42
P.S.: Recunosc ca sunt un mare "suporter" al energiilor alternative. Daca ar fi dupa mine as umple orasul cu panouri solare - inclusiv iluminatul public si cel al statiilor RATT. Din pacate realitatea e mult mai prozaica. Sub judetul nostru e de ex. full de ape termale pe care nici dracu nu le foloseste. Mai e mult pana departe...

Despre statii:
Citeaza
Deci intr-un capat (presupun Uzina de Apa) va fi o singura statie. Sau vor 9 statii pe fiecare directie? Nu prea cred. Insa pe celelalte le-ar putea amenaja sub poduri.
#129
Postat 10 octombrie 2010 - 14:01
Nr. 95 - Octombrie 2010
Bulevard verde
Canalul Bega este un element definitoriu al Timişoarei, reprezentând nu numai cea mai importantă sursă de apă a oraşului, cât şi cea mai mare suprafaţă de spaţiu verde a oraşului datorită parcurilor şi spaţiilor verzi amenajate de-a lungul malurilor sale. Canalul Bega străbate Timişoara pe o axă de la est la vest, împărţindu-l în partea de nord şi cea de sud şi formând un "bulevard verde" al oraşului. Bega leagă cele trei cartiere istorice Fabric, Cetate şi Iosefin şi străbate zone importante ale oraşului, atât prin funcţiunea lor, cât şi prin valoarea lor estetică sau istorică. Bega este primul canal navigabil construit în România cu o lungime totală navigabilă de 44 km pe teritoriul României şi 72 km pe teritoriul Serbiei. În Timişoara, el are o lungime de 10,6 km pe fiecare mal. În acest moment, pe malurile Canalului Bega se găsesc alei şi trotuare, parcuri publice, artere majore de circulaţie, străzi şi zone verzi. Din păcate această zonă nu a mai beneficiat de un concept unitar de amenajare, intervenţiile efectuându-se sporadic şi izolat în funcţie de necesităţile curente. Aleile de-a lungul canalului sunt amenajate doar pe porţiunea aferentă părţii centrale a oraşului, în restul zonelor nefiind construite. Acestea sunt discontinue, construite neuniform, atât din punct de vedere al materialelor folosite, cât şi din punct de vedere al profilului transversal, cu obstacole, deteriorate şi necesită reabilitări stringente. Nu există piste pentru biciclete.
Conceptul de amenajare
După ce Canalul Bega va fi decolmatat şi ecologizat, se va putea reintroduce transportul public pe apă şi se vor putea construi staţii de vaporetto şi pontoane plutitoare. Acest mijloc de transport va fi destinat circulaţiei cotidiene şi recreerii, creându-se astfel o mai bună fluiditate şi conectivitate a transportului în comun şi noi funcţiuni malurilor şi canalului Bega. Se va obţine şi cel mai rapid şi plăcut mijloc de transport în comun. Se doreşte amenajarea unui cadru natural imens de spaţiu verde. Amenajarea zonei va fi neostentativă, neagresivă, reversibilă şi în relaţie cu apa. În momentul de faţă, mobilierul urban, inclusiv iluminatul public de-a lungul Begăi nu acoperă întreaga lungime a canalului şi nu este corespunzător în toate zonele.
Ce vizează proiectul?
Reabilitarea Canalului Bega are următoarele obiecte:
1. Căi de comunicaţii pietonale şi cicliste
- lucrări de reabilitare trotuare, alei pietonale, fântâni;
- lucrări de construire piste de biciclete, staţii închirieri biciclete.
2. Amenajare peisagistică a malurilor
- lucrări de reabilitare, dotări tehnico-edilitare, amenăjari peisagistice şi mobilier urban;
- lucrări de construire reţele electrice.
3. Transport pe apă
- lucrări de construire staţii vaporetto, w.c. ecologic, amenajări loisir pe taluz, rampe pentru intervenţii de urgenţă.
Astfel se va obţine o suprafaţă construită a lucrărilor de intervenţii de 167 928 mp.
Sursa: PrimariaTM
#130
Postat 11 octombrie 2010 - 16:58

Sincer am traversat o perioada de aprox. 1 luna jumate, fara nici o stire despre aceste lucrari...
#131
Postat 11 octombrie 2010 - 17:16
#132
Postat 11 octombrie 2010 - 20:51

Eu oricum sunt curios cum vor fi pazite vaporetto-urile noaptea de vandali si de aurolacii in cautare de un adapost ferit

#134
Postat 09 noiembrie 2010 - 21:47
09 Nov 2010
Malurile Begăi vor fi de anul viitor… adevărate bulevarde verzi, cu piste de biciclete şi alei pietonale. Cel puţin aşa susţin reprezentanţii Adminsitraţiei Bazinale de Apă Banat care promit că până în 2011 termină lucrările de decolamatare a canalului.
Mai multe date despre trasformările pe care le suferă canalul Bega ca urmare a acestor lucrări aflăm de la directorul Administraţiei Bazinale de Apă, Titu Bojin, într-un interviu realizat de Sorina Covlea.
*linkul contine material video
Sursa: AnalogTv
#135
Postat 12 mai 2011 - 11:46
Un articol mai de calitate , despre aceasta tema . Merita citit .
#136
Postat 12 mai 2011 - 11:51


Cred ca ne inspiram reciproc, noi din ziare, ziaristii de pe forumul nostru, dar ma gandesc ca ei au un impact mai mare asupra cititorilor lor, asupra locuitorilor orasului...
Este bine ca se face o oarecare presiune asupra edililor care sunt cam trombonisti...se schimba de la o zi la alta...
#137
Postat 12 mai 2011 - 14:13
P.S. Articolul mi se pare foarte bun de data asta.

#138
Postat 12 mai 2011 - 18:55
Ultimul aspect pe care l-au uitat a fost sa scrie despre cei care se plimba pe Bega tot-timpul fara nici o restrictie , candva un sport foarte bine cotat si anume Canotajul .
De-a lungul Begai se afla 3 Baza de canotaj .
#139
Postat 12 mai 2011 - 19:09

P.S. Data viitoare cand mai postezi un articol, te rog sa pui tot continutul, nu doar un link. De fapt ti-as recomanda sa faci la fel si cu articolul de mai sus.
#140
Postat 13 mai 2011 - 09:15
Cred ca prezenta lui Gheorghe Ilas printre autori face ca articolul sa fie mai de calitate...sau nu?...n-as vrea sa-i supar pe ceilalti coautori...cu referire la Roxana Deaconescu....
