STP Timișoara Forum: Oradea - Nagyvárad - Großwardein - STP Timișoara Forum

Salt la continut

  • (23 Pagini)
  • +
  • « Prima
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Oradea - Nagyvárad - Großwardein jud. Bihor

#221 Useril este offline   cseh_17 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 12614
  • Inregistrat: 18 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Bergisch-Gladbach / Köln

Postat 01 mai 2011 - 20:19

Da. Dar totusi... doar daca ne gandim la mantalitate... :naughty1:
0

#222 Useril este offline   cseh_17 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 12614
  • Inregistrat: 18 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Bergisch-Gladbach / Köln

Postat 01 mai 2011 - 20:31

Iata si o mica calatorie cu #44 (suveica) intre Sinteza si Pod CFR


0

#223 Useril este offline   manu vatmanu 

  • Vatman
  • Grup: Conducator vehicule
  • Postari: 352
  • Inregistrat: 08 aprilie 10
  • Sexul:masculin
  • Locatia:TIMISOARA
  • Interese:PASIUNEA MEA TRAMVAIELE

Postat 01 mai 2011 - 20:47

Da este o curatenie si o organizare bine gandita in comparatie cu noi care in viitoru apropiat ne va manca serpii in depou .Sunt oameni gospodari si civilizti .Am sa postez si eu cateva poze .
0

#224 Useril este offline   Gygyman6 

  • Membru Gold
  • Grup: Membru Gold
  • Postari: 3161
  • Inregistrat: 07 ianuarie 09
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara

Postat 01 mai 2011 - 20:57

De ce merge tramvaiul pe contrasens? N-au terminat inca de reabilitat liniile?
0

#225 Useril este offline   Raoul94 

  • Membru Gold
  • Grup: Membru Gold
  • Postari: 2401
  • Inregistrat: 15 mai 10
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara

Postat 01 mai 2011 - 21:05

Vezi postareaGygyman6, la 01 mai 2011 - 20:57, a spus:

De ce merge tramvaiul pe contrasens? N-au terminat inca de reabilitat liniile?


Gygyman , Suveica = Bidirectional . O Tatra in stilul gemenelor . Sper ca ai priceput :naughty1:
0

#226 Useril este offline   Gygyman6 

  • Membru Gold
  • Grup: Membru Gold
  • Postari: 3161
  • Inregistrat: 07 ianuarie 09
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara

Postat 01 mai 2011 - 21:15

Stiu ce este o "suveica",doar au circulat si la noi asa un timp, hai sa reformulez. Se circula in tandemul asta, si pe partea stanga din cauza ca...? Eu am presupus ca se lucreaza la linie :naughty1: , lamurestama tu! :intrebare:
0

#227 Useril este offline   BogdanTm 

  • Membru VIP
  • Grup: VIP
  • Postari: 2363
  • Inregistrat: 06 septembrie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara
  • Interese:trenurile, calatoriile,sahul

Postat 01 mai 2011 - 22:44

Vezi postareamile, la 01 mai 2011 - 17:09, a spus:

Civilizatie SUPERIOARA! Alt comentariu n-am de facut...


Sa speram ca "mazgalitorii" nostrii nu se vor inspira si vor face si ei o excursie "tematica" pentru acel exponat din cetrul Oradei.. :naughty1:
0

#228 Useril este offline   Chagall 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 10295
  • Inregistrat: 18 martie 08
  • Sexul:nespecificat

Postat 02 mai 2011 - 15:41

Parca si la ULF-uri le-ar sta mai bine cu graffiti. :naughty1:
0

#229 Useril este offline   Raoul94 

  • Membru Gold
  • Grup: Membru Gold
  • Postari: 2401
  • Inregistrat: 15 mai 10
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara

Postat 02 mai 2011 - 15:53

Vezi postareaGygyman6, la 01 mai 2011 - 21:15, a spus:

Stiu ce este o "suveica",doar au circulat si la noi asa un timp, hai sa reformulez. Se circula in tandemul asta, si pe partea stanga din cauza ca...? Eu am presupus ca se lucreaza la linie :naughty1: , lamurestama tu! :intrebare:


Din cate am inteles suveica " lucreaza " doar in timpul vacantelor scolare si la anumite ore .

Nu stiu care e logica sau secretul . Probabil Cristi Sau Manu ne pot lamuri .
0

#230 Useril este offline   cseh_17 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 12614
  • Inregistrat: 18 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Bergisch-Gladbach / Köln

Postat 02 mai 2011 - 17:21

Acea suveica circula numai inafara orelor de varf, indiferentca e vacanta sau nu. Normal traseul Pod CFR - Sinteza, ar trebui efectuat de linia 1N. Deoarece fabricile au schimbul la anumite ore, si fiindca numarul tramvaielor in orele de varf este mare, circula normal orice tramvai care este pe 1N (mai putin ULF). Cand un ULF vine atunci acesta intoarce si-si continua drumul, in locul lui intrand suveica. De ce se foloseste totusi suveica. Dupa cum stim este un tramvai bidirectional cu usi pe o singura parte. Vatmanul nu trebe sa piarda vremea cu intorsul tramvaiului si dinastea. Merge si vine pe acelasi fir. Dar cel mai important scop este urmatorul. Daca ar merge si ar intoarce in bucl,a la capatul de la Pod CFR, nu ar avea unde sa intoarca fiind nevoit sa mearga roata, asta insemnand pierdere de timp. Deci merge si vine pe acelasi fir astfel fiind permis sa stationeze in bucla de la Pod CFR. Cand nu este folosit are linia lui pe care trage (linie moarta).

Sper ca e mai clar. Daca mai sunt intrebari nu ezitati!
0

#231 Useril este offline   mile 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 10862
  • Inregistrat: 08 octombrie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Regiunea Banat
  • Interese:Navigatia pe Bega, tramvaie si firobuze

Postat 02 mai 2011 - 18:02

Vezi postareacseh_17, la 02 mai 2011 - 17:21, a spus:

... este un tramvai bidirectional cu usi pe o singura parte.
Sper ca e mai clar. Daca mai sunt intrebari nu ezitati!


Da, am eu o nelamurire. Am vazut in filmulet ca usile sunt pe partea stanga fata de directia de mers si atunci intreb, postul respectiv de conducere a fost realizat in depoul OTL sau asa a fost facut tramvaiul din fabrica? De obicei tramvaiele bidirectionale au usi pe ambele parti, doar la comenzi (de fabricatie) speciale cand circula pe linie simpla au usi doar pe o parte (cazuri exceptionale si mai rare).
Oricum, am impresia ca unii membri din conducerea OTL sunt oarecum impatimiti de tramvaie, sunt fani ai tramvaielor si astfel au ajuns ca HOBBY-ul sa le fie si meseria de baza sau invers, si-au transformat meseria in HOBBY, cine stie?...Se vede ca pun accent mare pe tramvaie. N-ar fi rau daca si la noi s-ar intampla asa...si nu ma refer neaparat la achizitia de tramvaie noi...
0

#232 Useril este offline   cseh_17 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 12614
  • Inregistrat: 18 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Bergisch-Gladbach / Köln

Postat 02 mai 2011 - 18:30

Acest nume de suveica, vine clar de la acest model. Modelul este un Tatra T4 (daca nu ma insel) si este asa exact din fabrica. La Oradea a fost comandat special (SH) pentru ceea la ce este folosit si azi. Nu stiu exact modelul, si orasul de provenienta dar ma voi informa!
0

#233 Useril este offline   cseh_17 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 12614
  • Inregistrat: 18 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Bergisch-Gladbach / Köln

Postat 02 mai 2011 - 18:43

Ok am sa ma corectez!

Modelul este un T4D-ZD, din Magdegburg. Revin cu informatii...
0

#234 Useril este offline   mile 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 10862
  • Inregistrat: 08 octombrie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Regiunea Banat
  • Interese:Navigatia pe Bega, tramvaie si firobuze

Postat 02 mai 2011 - 19:06

Daca este bidirectional atunci nu mai are stanga - dreapta, atunci totul devine relativ. In filmulet chiar avea usi pe stanga. Cand venea inapoi, le avea pe dreapta...Deci s-au desfiintat usile de pe o parte ramanand doar pe cealalta parte. Multumesc pentru aceasta explicatie. Avem si niste poze cu acest tramvai?...
Mi-am adus aminte de suveica noastra de acum cativa ani cand doua Timisuri (motoare) au fost puse (legate) fund la fund (scuzati) si s-au transformat intr-un tramvai bidirectional numai ca un vagon avea usile pe o parte iar celalalt pe cealalta parte si astfel in functie de sensul de mers, ba un vagon era cu calatori iar celalalt gol, ba invers...cel cu vatman avea calatori, mai pe scurt...solutie originala... Iata ca cei de la OTL au achizitionat un tramvai pentru astfel de necesitati...Iarasi BRAVO LOR daca lucrurile stau asa...
0

#235 Useril este offline   cseh_17 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 12614
  • Inregistrat: 18 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Bergisch-Gladbach / Köln

Postat 02 mai 2011 - 19:14

Tramvaiul este din Magdeburg, si a sosit initial cu numarul #33 II in anul 2002. Este renumarotat in #37 in anul 2004. In 2005 primeste numarul 44, cu care circula si astazi! Este un UNICAT in lume!
0

#236 Useril este offline   cseh_17 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 12614
  • Inregistrat: 18 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Bergisch-Gladbach / Köln

Postat 02 mai 2011 - 19:38

Vezi postareamile, la 02 mai 2011 - 19:06, a spus:

Daca este bidirectional atunci nu mai are stanga - dreapta, atunci totul devine relativ. In filmulet chiar avea usi pe stanga. Cand venea inapoi, le avea pe dreapta...Deci s-au desfiintat usile de pe o parte ramanand doar pe cealalta parte. Multumesc pentru aceasta explicatie. Avem si niste poze cu acest tramvai?...
Mi-am adus aminte de suveica noastra de acum cativa ani cand doua Timisuri (motoare) au fost puse (legate) fund la fund (scuzati) si s-au transformat intr-un tramvai bidirectional numai ca un vagon avea usile pe o parte iar celalalt pe cealalta parte si astfel in functie de sensul de mers, ba un vagon era cu calatori iar celalalt gol, ba invers...cel cu vatman avea calatori, mai pe scurt...solutie originala... Iata ca cei de la OTL au achizitionat un tramvai pentru astfel de necesitati...Iarasi BRAVO LOR daca lucrurile stau asa...



Treaba e ca ei au achizitionat singrurul astfel de tramvai din lume (1), si (2) avem poze cu el in acest topic la paginile anterioare! :naughty1:
0

#237 Useril este offline   Gygyman6 

  • Membru Gold
  • Grup: Membru Gold
  • Postari: 3161
  • Inregistrat: 07 ianuarie 09
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara

Postat 02 mai 2011 - 20:32

Multumesc pentru informatii :naughty1: !
0

#238 Useril este offline   Dr2005 

  • Membru onorific
  • Grup: Membru onorific
  • Postari: 1403
  • Inregistrat: 18 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Bucuresti, Sector 6 - Drumul Taberei

Postat 02 mai 2011 - 21:38

Vezi postareamile, la 02 mai 2011 - 19:06, a spus:

Daca este bidirectional atunci nu mai are stanga - dreapta, atunci totul devine relativ. In filmulet chiar avea usi pe stanga. Cand venea inapoi, le avea pe dreapta...Deci s-au desfiintat usile de pe o parte ramanand doar pe cealalta parte.


Nu a avut niciodată uşi pe ambele pări. Celălalt post de conducere s-a realizat la Magdeburg, unde, probabil, vagonul era folosit pe tronsoane cu flux foarte redus de călători (cum e Sinteza - Pod CFR).
Mai există şi T4D-uri şi remorci B4D cu uşi pe ambele părţi, dar un singur post de conducere (se puneau spate în spate 2 T4D, eventual cu un B4D la mijloc), au circulat la Dresden şi Halle (1000 mm). Le găsiţi la Galaţi, Botoşani şi Arad.

Întrebare de baraj (deşi oarecum off-topic): cum ajunge la depou?
a) merge cu ,,spatele" peste macazul de la Pod CFR şi apoi o ia înainte şi întoarce acolo?
b ) la ultima cursă întoarce în buclă la Sinteza?

Aceasta postare a fost editata de Dr2005: 02 mai 2011 - 21:38

0

#239 Useril este offline   mile 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 10862
  • Inregistrat: 08 octombrie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Regiunea Banat
  • Interese:Navigatia pe Bega, tramvaie si firobuze

Postat 03 mai 2011 - 16:12

Vezi postareacseh_17, la 02 mai 2011 - 19:38, a spus:

Treaba e ca ei au achizitionat singrurul astfel de tramvai din lume (1), si (2) avem poze cu el in acest topic la paginile anterioare! :welcome:



OK., Sorry. Dupa ce am postat (postarea respectiva) m-am gandit ca poate este si vreo poza cu suveica cu pricina (desi le-am parcurs - pozele), dar recunosc ca mi-a fost un pic greu (a se citi lene) sa ma intorc sa le revad. Le-am revazut acum toate (ultimele postate) pozele si am tras urmatoarea concluzie; desi nu mi-au displacut niciodata TATRELE acum am inceput sa ma "indragostesc" de ele. Am mers cu ele la Bucuresti prin '81 -'82, la Arad, dar tot pe vremuri, prin '76 - '79 (mergeam la piata de vechituri de la Arad, treceam cu tramvaiul pe langa Fabrica de Strunguri daca nu ma insel) si anul trecut (in vara) la Oradea. Am vrut sa prind un Siemens ULF dar am prins doua Tatre (una la dus, alta la intors iar ULF-ul statea in bucla de la Nuferilor sau Nufarului). Il inteleg pe deplin pe Manu Vatmanu cu "obsesia" lui pentru TATRE... :respekt:
Totodata aveam impresia ca "suveica" de la Oradea ar fi cu doua vagoane (gandul imi zbura la suveica noastra). Va "reprosez" ca n-ati insistat mai mult cu pozatul postului secundar de condus, si interior si exterior, tocmai pentru ca este o raritate. Oricum, se poate face un album frumos cu pozele facute. Chiar va invidiez...in sensul bun,... daca exista asa ceva?... :respekt: ... :respekt: ...


Vezi postareaDr2005, la 02 mai 2011 - 21:38, a spus:

Nu a avut niciodată uşi pe ambele pări. Celălalt post de conducere s-a realizat la Magdeburg, unde, probabil, vagonul era folosit pe tronsoane cu flux foarte redus de călători (cum e Sinteza - Pod CFR).
Mai există şi T4D-uri şi remorci B4D cu uşi pe ambele părţi, dar un singur post de conducere (!!??) (se puneau spate în spate 2 T4D, eventual cu un B4D la mijloc), au circulat la Dresden şi Halle (1000 mm). Le găsiţi la Galaţi, Botoşani şi Arad.

Întrebare de baraj (deşi oarecum off-topic): cum ajunge la depou?
a) merge cu ,,spatele" peste macazul de la Pod CFR şi apoi o ia înainte şi întoarce acolo?
b ) la ultima cursă întoarce în buclă la Sinteza?


1) Spunea cseh_17 intr-o postare anterioara ca ar fi avut usi pe ambele parti dar ca cele din stanga au fost date jos (in acest context am scris cele citate), respectiv ca s-a facut o modificare, dar a specificat ca informatia nu este certa. Cred ca a "umblat" la acea postare si a modificat-o usor. Nici nu conteaza prea mult in situatia de fata.


2) Pai nu devenea un tramvai bidirectional avand doua T4D puse spate in spate, eventual cu B4D intre ele si cu usi pe ambele parti?...


3) La intrebari de baraj nu raspund... :coolspeak: ...
0

#240 Useril este offline   cseh_17 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 12614
  • Inregistrat: 18 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Bergisch-Gladbach / Köln

Postat 03 mai 2011 - 17:46

1.) Cred ca am corectat, oricum informatia numai este actuala. Tramvaiul este unic in lume PUNCT!

2.) Nu este bidirectional. Este exact modelul suveica (fara postul de conducere din spate, insa cu usi pe ambele parti). Se puneau 2 T4D una dupa cealalta si gata...


Tatra #1031 ARAD


3.) Ultima tura, se intoarce in bucla de la Sinteza. Iese si intra prima in depou...
0

Arata acest topic


  • (23 Pagini)
  • +
  • « Prima
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

3 useri citesc topicul
0 membri, 3 vizitatori, 0 utilizatori anonimi