STP Timișoara Forum: Discuții generale despre autostrăzi si drumuri express - STP Timișoara Forum

Salt la continut

  • (26 Pagini)
  • +
  • « Prima
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Discuții generale despre autostrăzi si drumuri express

#121 Useril este offline   Chagall 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 10295
  • Inregistrat: 18 martie 08
  • Sexul:nespecificat

Postat 28 aprilie 2011 - 11:26

Imagine postata
0

#122 Useril este offline   Chagall 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 10295
  • Inregistrat: 18 martie 08
  • Sexul:nespecificat

Postat 29 aprilie 2011 - 10:21

Explicatii privind intrarea pe autostrada dinspre Cenad si Nadlac catre M43, date de bogdymol pe forumul SSC

Citeaza

Abia acum am citit posturile voastre despre autostrada M43 din Ungaria. Harta OpenStreetMap mi se pare ca corespunde cu situatia din teren. Pentru a ajunge pe autostrada recomand traseele urmatoare:

De la Nadlac:
  • A - B: vechiul drum 43
  • B - C: pe google maps inca nu e trecuta centura Mako, dar ea face legatura intre aceste 2 puncte prin afara localitatii
  • C - D: sosea reabilitata care face legatura intre Mako si inceputul autostrazii (in punctul D este urcarea pe autostrada M43 spre Szeged)


De la Cenad:
  • A - B: se merge pe vechiul drum; la sensul giratoriu din B virati la dreapta spre Mako
  • B - C: recomand traseul ales de google maps; am fost o data pe acea straduta din Mako si nu este chiar atat de ingusta, se poate circula normal la 50-60 km/h (intre punctele B si C se va face candva prelungirea centurii actuale din Mako - semnalizarea pentru ea e deja pregatita, doar ca Kiszombor e taiat de pe panou)
  • C - D: sosea reabilitata care face legatura intre Mako si inceputul autostrazii (in punctul D este urcarea pe autostrada M43 spre Szeged)


Legat de vigneta: am cumparat-o imediat dupa ce am intrat in Ungaria de la un ghiseu care numai cu asa ceva se ocupa (daca sunteti nelamuriti unde sunt ghiseele astea o sa pun in cateva zile pe youtube filmul de pe drum si acolo se poate vedea). Am intrebat cat costa in foriniti si in lei si mi-a spus 1650 forinti (ca si pe site-ul companiei de drumuri din Ungaria) sau 35 lei (la cursul la care am schimbat eu 1650 forinti = 25,7 lei).

Legat de mersul la Budapesta, Viena sau Praga: Budapesta am vizitat-o intr-o zi (plecare dimineata, vizitare la pranz, sosire seara - Arad - Budapesta 3h15m INAINTE de inaugurarea noii autostrazi); Viena: se poate face intr-o zi dar e mai obositor; Praga: am fost in Septembrie, am plecat dimineata pe la 7-8 si seara am avut cam 3 ore timp de plimbat pe strazile din centru.

0

#123 Useril este offline   MHN 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 6118
  • Inregistrat: 29 noiembrie 09
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara
  • Interese:Infrastructura & Investitii

Postat 29 aprilie 2011 - 15:33

Dupa cum discutam si dincolo pe forum, atentie la vigneta: daca se plateste cu lei (cash), la primul ghiseu dupa trecerea de la Cenad, tichetul costa 45 de lei, in timp ce pretul oficial este de 25 de lei.
0

#124 Useril este offline   Florin.B RATT 

  • STPT Forum Admin
  • Grup: Admin
  • Postari: 30167
  • Inregistrat: 06 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:RATT

Postat 29 aprilie 2011 - 17:26

Ca sa nu am batai de cap, de obicei platesc cu cardul si iau de la ei nu din RO.
0

#125 Useril este offline   MHN 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 6118
  • Inregistrat: 29 noiembrie 09
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara
  • Interese:Infrastructura & Investitii

Postat 29 aprilie 2011 - 18:01

Pai nu facem comparatie intre ghiseuri din Ungaria si din Romania, ci doar intre cele din Ungaria, primul ghiseu dupa trecerea de la Cenad fiind de fapt in Ungaria...

Aceasta postare a fost editata de MHN: 29 aprilie 2011 - 22:24

0

#126 Useril este offline   cseh_17 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 12614
  • Inregistrat: 18 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Bergisch-Gladbach / Köln

Postat 29 aprilie 2011 - 19:25

Deci de cand se plateste pe M43?
0

#127 Useril este offline   MHN 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 6118
  • Inregistrat: 29 noiembrie 09
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara
  • Interese:Infrastructura & Investitii

Postat 29 aprilie 2011 - 22:25

Pai pentru folosirea retelei lor de autostrazi se plateste de la bun inceput, cred.
0

#128 Useril este offline   Doppler 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 10593
  • Inregistrat: 14 februarie 11
  • Sexul:masculin

Postat 01 mai 2011 - 16:14

Vezi postareaMHN, la 29 aprilie 2011 - 22:25, a spus:

Pai pentru folosirea retelei lor de autostrazi se plateste de la bun inceput, cred.


Nu chiar de la inceput, esti avertizat din timp, inainte de o iesire, ca in continuare trebuie sa ai vigneta. Asemenea semne am intilnit si la intrarea de dupa Szeged si la intrarea dinspre Nickelsdorf.
0

#129 Useril este offline   Chagall 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 10295
  • Inregistrat: 18 martie 08
  • Sexul:nespecificat

Postat 08 mai 2011 - 09:32

Graficele de mai jos spun multe... ;)


Inaugurarea tronsoanelor de autostrada din Romania, pe ani:

Imagine postata

Evolutia numarului total de km de autostrada din Romania:


Imagine postata
0

#130 Useril este offline   Chagall 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 10295
  • Inregistrat: 18 martie 08
  • Sexul:nespecificat

Postat 12 mai 2011 - 14:27

Un articol interesant de lecturat.
http://www.incont.ro...a-bulgaria.html
0

#131 Useril este offline   Chagall 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 10295
  • Inregistrat: 18 martie 08
  • Sexul:nespecificat

Postat 20 mai 2011 - 15:15

Iata si o veste buna pe ziua de azi! :nervos:


5 contracte semnate cu CNADNR pentru loturi de autostrada

Vineri, 20 05 2011

Vineri s-au semnat contractele pentru executia unor loturi de autostrada de pe tronsoanele Nadlac-Arad, Timisoara-Lugoj, Lugoj-Deva, Orastie-Sibiu ale Coridorului IV. Vezi castigatorii licitatiilor si valorile contractelor!

Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale (CNADNR) a anuntat pe 12 aprilie castigatorii licitatiilor pentru cateva tronsoane de autostrada din Coridorul IV Paneuropean. Vineri, CNADNR a semnat primele 5 contracte pentru loturi de pe tronsoanele Nadlac-Arad, Timisoara-Lugoj, Lugoj-Deva, Orastie-Sibiu, anunta Hotnews.

Constructorii care au semnat azi contractele sunt urmatorii:

- Proiectare si executie autostrada Timisoara - Lugoj, lotul 1 km 44+500 - km 54+000” - valoare estimata 266.555.952 lei, constructor Spedition UMB SRL - Tehnostrade SRL - Carena SpA Impresa di Costruzioni, valoare oferta castigatoare 210,369,462.74 lei.

- Proiectare si executie autostrada Nadlac - Arad si Drum de Legatura, lotul 1, km 0+000 - 22+218” valoare estimata 486.946.433 lei, constructor Asocierea Romstrade - Monteadriano Engenharia e Construcao - Donep Construct, valoare oferta castigatoare 382.959.483,93 lei.

- Proiectare si executie autostrada Nadlac - Arad si Drum de Legatura, lotul 2, km 22+218 - 38+882” valoare estimata 506.661.681 lei, constructor Alpine Bau GmbH, valoare oferta castigatoare 411.489.216,09 lei.

- Proiectare si executie autostrada Lugoj - Deva, lotul 1, km 0 + 000 - km 27 + 400” valoare estimata 1.118.840.865 lei, constructor Asocierea Tirrena Scavi SpA - Societa Italiana per Condotte d’Acqua SpA - Cossi Construzioni SpA, valoare oferta castigatoare 681.040.913,98 lei.

- Proiectare si executie autostrada Orastie - Sibiu, lotul 3, km 43+855 - km 65+965” valoare estimata 762.202.841 lei, constructor Impregilo SpA, valoare oferta castigatoare 604.791.600 lei.

Initial, opt ofertanti din 64 au contestat rezultatele licitatiilor organizate de Compania Nationala pentru Autostrazi si Drumuri Nationale pentru aceste tronsoane de autostrada. Doar castigatorii a trei loturi din noua nu au fost contestati. Insa doi ofertanti au renuntat de contestatii. Astfel, au mai ramas de rezolvat contestatiile pe lotul 2 din tronsonul Timisoara-Lugoj si loturile 1, 2 si 4 de pe Orastie-Sibiu.

Sursa: Agenda
0

#132 Useril este offline   Chagall 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 10295
  • Inregistrat: 18 martie 08
  • Sexul:nespecificat

Postat 20 mai 2011 - 15:22

De fapt vestea buna e ca au fost semnate contractele pentru ambele loturi din autostrada Nadlac - Arad, ceea ce pentru noi inseamna legatura directa cu occidentul. De asemenea s-a semnat si contractul pentru lotul 1 din Timisoara - Lugoj de 10km. Vestea proasta ar fi nesemnarea contractului pentru lotul 2 din autostrada Timisoara - Lugoj (cca. 25km). :nervos:
0

#133 Useril este offline   Chagall 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 10295
  • Inregistrat: 18 martie 08
  • Sexul:nespecificat

Postat 05 iunie 2011 - 12:33

Daca totul merge conform planului, cam asa ar trebui sa arate in 2015 harta autostrazilor din Romania.

Imagine postata

- cu verde tronsoane finalizate
- cu rosu tronsoane in lucru
- cu portocaliu tronsoane in stadiu de proiect
0

#134 Useril este offline   Chagall 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 10295
  • Inregistrat: 18 martie 08
  • Sexul:nespecificat

Postat 07 iunie 2011 - 07:16

Sper sa se poata rezilia acest contract pana la urma, iar cei care au semnat-o sa poata f :(


Exclusiv Jurnalul Naţional: Americanii şocaţi de preţurile cerute de Bechtel România pentru Autostrada Transilvania. CNADNR i-a anunţat că vrea rezilierea contractului

6 iunie 2011

Potrivit informaţiilor intrate în posesia Jurnalului Naţional, Ministerul Transporturilor doreşte să rezilieze contractul cu Bechtel.

Recent, CNADNR a trimis o scrisoare Bechtel SUA prin care a solicitat informaţii despre derularea contractelor similare celui aflat în derulare cu statul român. În scrisoare se arată că România doreşte să negocieze retragerea Bechtel de pe şantierul Autostrăzii Transilvania. Partea română a transmis firmei-mamă costurile la care au ajuns lucrările pe şantierul început acum şapte ani: un kilometru de autostradă ne costă 16 milioane de euro.

Proiectul semnat în 2003 cu compania americană pentru Autostrada Transilvania nu are însă clauze de reziliere!
Bechtel poate renunţa oricând, România nu. Singura portiţă este următoarea: păgubosul contract pe bani publici ar putea fi închis numai în condiţiile în care statul nu mai are bani pentru susţinerea proiectului.

În acest moment, se pare că s-au creat premisele acestui scenariu: bugetul nu mai poate plăti lucrările Bechtel. Dacă se reziliază contractul, statul român nu are voie să atribuie lucrarea încă doi ani. Cam acesta este, în mare, preţul pe care îl plătesc românii pentru unul dintre cele mai păguboase contracte pe bani publici! Între timp, compania americană a fost somată să renunţe la 30% din cheltuielile indirecte. CNADNR plăteşte numai pentru aceste cheltuieli 1 million de euro pe lună.

Sursa: Jurnalul National
0

#135 Useril este offline   Chagall 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 10295
  • Inregistrat: 18 martie 08
  • Sexul:nespecificat

Postat 07 iunie 2011 - 08:06

Iata si parerea americanilor despre acest subiect


Suntem fraierii lumii: şosea de 4 benzi în România, la preţ de 16 benzi în SUA

6 iunie 2011

Aflând din scrisoarea CNADNR care sunt costurile practicate de Bechtel în Transilvania, şi americanii au avut un şoc. Ei au răspuns că, pentru 16 milioane de euro, Bechtel construieşte în America 16 benzi de autostradă - nu patru benzi, ca în România.

Autostrada Transilvania are, cel puţin pe hârtie, o lungime de 415 kilometri. Gândită în afara Coridorului IV, construită integral pe bani de la buget, Autostrada Transilvania a fost multă vreme văzută ca "viza" României spre NATO. Dincolo de culisele politice, cert este că proiectul semnat în 2003 cu o valoare estimată de 2,2 miliarde de euro ar fi trebuit să fie gata în 2012. În şapte ani însă, din Autostrada Transilvania s-au predat sub 13%.

Sursa: Jurnalul National
0

#136 Useril este offline   MHN 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 6118
  • Inregistrat: 29 noiembrie 09
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara
  • Interese:Infrastructura & Investitii

Postat 07 iunie 2011 - 17:14

:w00t:
Scandalos! Chiar si pentru americani :(
0

#137 Useril este offline   Florin.B RATT 

  • STPT Forum Admin
  • Grup: Admin
  • Postari: 30167
  • Inregistrat: 06 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:RATT

Postat 08 iunie 2011 - 20:59

Sper ca ati auzit stirea ca cica UE ne-ar obliga sa bagam taxe pe autostrazi (bun, tembelii astia nici nu stiu ca noi inca nu avem autostrazi). Culmea e ca se vehiculeaza sume de genul a 4-5€/100km. :welcome:
0

#138 Useril este offline   Chagall 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 10295
  • Inregistrat: 18 martie 08
  • Sexul:nespecificat

Postat 08 iunie 2011 - 21:19

UE ne obliga sa introdocem taxa auto doar pe Coridorul Pan-European IV (Nadlac-Pitesti-Bucuresti-Constanta), pe tronsoanele finantate de ei.
Ai nostrii au fost atat de incantati de idee incat au replicat spontan ca vor introduce aceasta taxa si pe A3 (portiunea realizata de Bechtel).
0

#139 Useril este offline   mile 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 10862
  • Inregistrat: 08 octombrie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Regiunea Banat
  • Interese:Navigatia pe Bega, tramvaie si firobuze

Postat 09 iunie 2011 - 09:48

In privinta taxei pe autostrada, parerea mea ar fi urmatoarea, ori pe toate ori pe niciuna, pentru ca altfel va exista o discriminare. Se vorbea cu vreo doi ani in urma ca autostrazile Bucuresti - Constanta si Giurgiu - Bucuresti - Brasov sa fie fara taxa iar celelalte cu taxa, ori se vede clar ca in aceste situatii sunt de departe cei mai avantajati "capitalistii", care au drumuri dese la mare si la munte, si la bulgari si turci, restul tarii la plata. Iar noi (timisorenii si nu numai) indiferent in ce directie o luam, vom plati la orice deplasare. Ceea ce nu mi se pare (deloc) corect. Din aceste motive zic, ori platim cu totii ori nici unii, respectiv, introdusa (si) aceasta taxa in pretul carburantilor. Preferabil ar fi a doua varianta... :D ....
0

#140 Userul este online   BogdanTm 

  • Membru VIP
  • Grup: VIP
  • Postari: 2361
  • Inregistrat: 06 septembrie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara
  • Interese:trenurile, calatoriile,sahul

Postat 09 iunie 2011 - 10:38

Nu cred ca este corect sa fie introdusa in pretul carburantilor. Asa ar fi platita de toti cei care merg cu masina indiferent daca merg pe autostrada sau nu. Trebuie incasata diferentiat si explicit la folosirea segmentelor de autostrada.
0

Arata acest topic


  • (26 Pagini)
  • +
  • « Prima
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

2 useri citesc topicul
0 membri, 2 vizitatori, 0 utilizatori anonimi