La noi nu deraiază Tatrele că e linia bună pe unde circulă... pe unde avem dale de beton, de exemplu, nu o să vezi manipulanţii mergând cu 60 km/h, cum merg pe linie tip CF în stare bună. În ultima vreme, nu prea am mai avut deraieri în linie dreaptă, nici măcar pe dale de beton. În schimb, au fost n deraieri la macaze automate care se resetează cu tramvaiul pe ele (şi atunci un V3A devine V2A

) sau pe care vagoanele nu se înscriu bine (fie din cauza uzurii acelor macazului, fie din cauza buzelor bandajelor prea tocite), iar acum vreo câteva zile a deraiat un V3A în linie dreaptă din cauza jocului prea mare în crapodine (ceea ce a făcut conducerea RATB să expertizeze tot parcul şi să tragă ceva vagoane la gard, după cum au făcut acum câteva luni când au găsit Tatre cu roţi rotite faţă de osie şi fără marcaj prin care să se observe uşor acest lucru).
Că veni vorba de Tatre, cel mai ,,nasol" incident a fost acum vreo 2 ani, când s-a rupt axul cardanic la un vagon. Rezultatul a fost o blocare de vreo 6 ore (nu i-a dus capul să pună vagonul pe cărucior sau să aducă alt boghiu de la depou, cel puţin 3 ore cât am stat eu lângă el nu s-au gândit).
În concluzie, Tatrele se ţin mult mai bine şi produc mai puţin blocaje decât V3A-urile (cam zilnic rămâne un V3A cu un reductor blocat, de nu-l mai mişti de acolo decât dacă pui boghiul pe cărucior), nu mai zic de federe blocate (federul este frâna de staţionare cu resort... se defrânează manual, cu cheia, dar poţi topi garnitura de frână din material compozit şi iese un fum înnecăcios), dar dacă ,,anulezi" mai multe federe rişti să nu mai stea vagonul pe loc, deci dacă ai mai mult de unul anulat, nu prea mai ai ce căuta în traseu.
N-are rost să se arunce acuze la adresa tramvaielor, dar unii nu au ce face şi ce spune. Faza cu ,,depăşirea morală" e o invenţie politică, nu există tehnic ,,depăşire morală".
---
LFul e un prototip, deci a stat mult pentru omologări, iar acum stă mult pentru tot felul de verificări care i se mai fac, înaintea finalizării primelor tramvaie de serie (care vor apărea în câteva luni). Probleme... de natură mecanică nu prea a avut (bine... e cam lat şi ,,rade" bordurile, dacă putem numi asta problemă), mai mult a stat pentru softuri şi alte kkt-uri din astea rezolvabile cu un laptop şi un softist priceput.
Aceasta postare a fost editata de Florin.B RATT: 09 aprilie 2011 - 22:47