Despre tramvaie in general
#1361
Postat 15 martie 2011 - 14:39
#1362
Postat 15 martie 2011 - 15:01
#1363
Postat 15 martie 2011 - 15:09
#1364
Postat 15 martie 2011 - 15:43
sorin_vd4ratt, la 14 martie 2011 - 21:15, a spus:

Dar nu la zgomotul asta ma refeream, ci la cel ce vine (se aude clar) de la motor (motoare).
Wegmann-urile - se stie - sunt vagoane a caror motoare sunt aproape, in mod normal de functionare, insesizabile auditiv.
Ei, unele din ele au ajuns sa fie chiar deranjant de sesizabile - vezi 3509: daca nu ai sti ca-i Wegmann, ai fi tentat sa spui ca-i Rathgeber sau Hansa.

Intr-o situatie similara a fost si 3510 - motorul scotea un sunet de parca ar fi fost 170 (nu stiu numele modelului), de exemplu, nu Wegmann, ceea ce, inca o data o spun, intr-un mod foarte laudabil, a fost remediat!
Intrebarea mea este: care este cauza acestor zgomote?

Motoarele nu prea au motive să facă zgomot, doar dacă nu li s-o fi treminat vreun rulment. De obicei, zgomotul e cauzat de reductoarele mult prea uzate.
#1365
Postat 15 martie 2011 - 18:02
lloner, la 15 martie 2011 - 14:39, a spus:
Ai cam pus punctul pe I. Cred ca niciunul dintre noi nu a patit vreodata ceea ce zici tu, asa ca nu ma intelege gresit, insa se pare sa fie un caz izolat, care nu are nevoie de vreo oarecare filozofare, si dezbatere pe durata a zeci de pagini. In cazurile pe care ni le-ai expus si tu, biletul este CLAR valabil, la fel si portofelul, deoarece controlorul VEDE ULTIMA VALIDARE! Daca astfel de cazuri ar fii zilnice, ar fi altceva, dar dat fiind faptul ca vorbim de un singur caz... e pueril sa-l dezbatem asa indelungat!
#1366
Postat 15 martie 2011 - 21:16
emilut, la 15 martie 2011 - 15:43, a spus:
Multumesc de lamurire, emilut.
Am mai auzit de cauza asta a zgomotelor la motoare - vezi 2044: aici e clar o defectiune.
Insa la Wegmann-urile mentionare (3554 si 3509 si 3510) n-as fi asa sigur c-ar fi vorba de acelasi lucru ca la 2044.
Pana una alta, as aprecia mult o explicatie legata de ce anume e un reductor, rolul existentei lui, si eventual o poza


De asemenea, despre ce rulment vorbesti tu acolo?

#1367
Postat 15 martie 2011 - 21:21
Reductorul este ansamblul mecanic care reduce turatia dar creste cuplul motorului si este compus din roti dintate (in cazul nostru)
Vezi ca am mai discutat noi tema aceasta aici
#1368
Postat 15 martie 2011 - 21:29
Florin.B RATT, la 15 martie 2011 - 21:21, a spus:
Reductorul este ansamblul mecanic care reduce turatia dar creste cuplul motorului si este compus din roti dintate (in cazul nostru)
Multumesc de explicatii !


In ipoteza ca ar fi reductorul sau rulmentii... Una din aceste piese sa fi fost ceea ce a fost schimbat la 3510 si la 3554 de sunt ca noi?

Tind sa cred ca le-au fost schimbate boghiurile cu totul...
Aceasta postare a fost editata de sorin_vd4ratt: 15 martie 2011 - 21:30
#1369
Postat 15 martie 2011 - 22:19
Cand un vagon intra la rk ii se dau boghiele jos(daca le are) si acolo se desfac pana la ultimul surub(inclusiv motoarele). Acolo se inlocuiesc piesele defecte si se recupereaza piesele care mai sunt bune. Vagoanele mai pot veni la SRM(Sectia de Reparatii si Modernizari)cu boghiuri provizorii ca cel din poza de mai jos(de ex aici 3536 a venit pe boghiurile de Timis).

Si o poza mai aproape oarecum.

Boghiurile reparat primesc si bandaje noi care sunt strunjite si perfect rodunde care nu au niciun defect(de asta le auzi mergand lin, de se aude doar cand trece peste imbinarea dintre sine, ca la trenuri

#1370
Postat 15 martie 2011 - 23:10

#1371
Postat 15 martie 2011 - 23:16
Da pozele sunt recente. Da, ambele vagoane au intrat la rk impreuna cu remorcile lor. Sincer eu zic ca nu mai are rost sa ma intrebi

#1372
Postat 16 martie 2011 - 09:17
cseh_17, la 15 martie 2011 - 18:02, a spus:
Mai revin cu un comentariu pe care trebuie sa-l fac si termin cu asta. Nu e neaparat vorba de bilete sau validari si nu e chiar un singur caz. E vorba mai mult de timpul pierdut si de o oarecare frustrare. Daca era sa vorbesc de un singur caz, scriam de mult pe forum despre asta. Iar faptul ca numai eu am adus subiectul in discutie nu inseamna ca numai eu am patit-o. Banuiesc ca nu toti calatorii cu ratt intra pe forum sa-si spuna of-urile. Chiar cred ca e un procent foarte foarte mic. Injuraturile si blestemele celor care au coborat atunci au ramas acolo in statia aceea, n-au ajuns pe forum. Si gata, e intr-adevar inutil sa mai dezbatem subiectul. Nu le putem avea pe toate, trebuie sa ne descurcam cu ce avem.
Aceasta postare a fost editata de lloner: 16 martie 2011 - 09:24
#1373
Postat 17 martie 2011 - 08:57
#1374
Postat 17 martie 2011 - 09:06
#1375
Postat 17 martie 2011 - 09:13
Florin.B RATT, la 17 martie 2011 - 09:06, a spus:
Eu asa am inteles la intalnirea forumistilor ... Eu stiu de la scoala ca am lucrat odata pe o rezistenta variabila ( nu sunt sigur daca ii zicea asa ) dar nu era cu cursor sau maneta , ci pur si simplu era un cilindru , si inauntu o bobina de cupru . Dar poate nu am priceput eu bine , il rog pe Cristi sau Viktor care au fost alaturi de mine sa posteze niste lamuriri .
#1377
Postat 17 martie 2011 - 10:32
Rezistenţele variabile ,,didactice" sunt fie cu cursor, fie cu manivelă, fie cu ploturi care trebuie apăsate pentru a mări rezistenţa (cu astea ne încălzeam la laborator, că aveau cam 1,5 m x 0,5 m, după ce le deconectam ne aşezam pe ele cât erau calde

#1378
Postat 17 martie 2011 - 10:40
O bobina in care se introduce mai mult sau mai putin un miez, poate fi folosita pe post de inductanta variabila. Unitatea de masura folosita este H (Henry)
#1379
Postat 17 martie 2011 - 12:20
Florin.B RATT, la 17 martie 2011 - 10:40, a spus:
O bobina in care se introduce mai mult sau mai putin un miez, poate fi folosita pe post de inductanta variabila. Unitatea de masura folosita este H (Henry)
Chiar astazi am practica , o sa dezleg misterul cu acea rezistenta pe care am fost " instruit " eu . Oricum nu are legatura cu tramvaiul dar ... just 4 fun . Acum , tot acest off-topic cu bobina ar trebui mutat in alt topic decat acesta

#1380
Postat 17 martie 2011 - 16:08
