STP Timișoara Forum: Despre tramvaie in general - STP Timișoara Forum

Salt la continut

Imagine postata
  • (153 Pagini)
  • +
  • « Prima
  • 67
  • 68
  • 69
  • 70
  • 71
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Despre tramvaie in general Evaluare topic: ***** 4 Voturi

#1361 Useril este offline   lloner 

  • Membru activ
  • Grup: * Membri activi *
  • Postari: 240
  • Inregistrat: 27 martie 08

Postat 15 martie 2011 - 14:39

Ce am zis eu cu alta linie a fost din concluziile trase de cei care au fost dati jos. Nu stia nimeni exact de ce. Erau doar presupuneri mai ales ca oricum pe cealalta linie pe care se presupunea ca se rezolva o urgenta, tramvaiele circulau normal. Bun, or fi urgente etc, dar nu inteleg cum poti goli un tramvai intreg pt ca este o urgenta pe alta linie. In cazul asta, nu devine urgenta tocmai situatia care s-a creat? 30-40 de oameni coborati intr-o statie oarecare? Nu exista tramvaie de rezerva in depou? Nu se poate rezolva urgenta cu autobuzele de rezerva? Nu stiu, poate gandesc eu prea mult. Dar sa rezolvi o urgenta creind alta, nu mi se pare o idee buna.
0

#1362 Useril este offline   Florin.B RATT 

  • STPT Forum Admin
  • Grup: Admin
  • Postari: 30211
  • Inregistrat: 06 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:RATT

Postat 15 martie 2011 - 15:01

Gestionarea acestor situatii e strict treaba dispecerului central. In cazuri din acestea poti suna la numarul afisat pe pagina web si intrebi ce s-a intamplat sau reclami situatia respectiva.
0

#1363 Useril este offline   lloner 

  • Membru activ
  • Grup: * Membri activi *
  • Postari: 240
  • Inregistrat: 27 martie 08

Postat 15 martie 2011 - 15:09

O data faptul consumat degeaba sun sau reclam. De fapt, oricum degeaba sun sau reclam. Ideea e ca vorbim si vorbim degeaba. Sunt multe de rezolvat, iar multe probabil nu se vor rezolva niciodata.
0

#1364 Useril este offline   emilut 

  • Membru Gold
  • Grup: Membru Gold
  • Postari: 2310
  • Inregistrat: 05 ianuarie 10
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timişoara

Postat 15 martie 2011 - 15:43

Vezi postareasorin_vd4ratt, la 14 martie 2011 - 21:15, a spus:

Da, sau ca are "talpa" :rolleyes:

Dar nu la zgomotul asta ma refeream, ci la cel ce vine (se aude clar) de la motor (motoare).
Wegmann-urile - se stie - sunt vagoane a caror motoare sunt aproape, in mod normal de functionare, insesizabile auditiv.

Ei, unele din ele au ajuns sa fie chiar deranjant de sesizabile - vezi 3509: daca nu ai sti ca-i Wegmann, ai fi tentat sa spui ca-i Rathgeber sau Hansa. :(

Intr-o situatie similara a fost si 3510 - motorul scotea un sunet de parca ar fi fost 170 (nu stiu numele modelului), de exemplu, nu Wegmann, ceea ce, inca o data o spun, intr-un mod foarte laudabil, a fost remediat!

Intrebarea mea este: care este cauza acestor zgomote? :w00t:

Motoarele nu prea au motive să facă zgomot, doar dacă nu li s-o fi treminat vreun rulment. De obicei, zgomotul e cauzat de reductoarele mult prea uzate.
0

#1365 Useril este offline   cseh_17 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 12614
  • Inregistrat: 18 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Bergisch-Gladbach / Köln

Postat 15 martie 2011 - 18:02

Vezi postarealloner, la 15 martie 2011 - 14:39, a spus:

Ce am zis eu cu alta linie a fost din concluziile trase de cei care au fost dati jos. Nu stia nimeni exact de ce. Erau doar presupuneri mai ales ca oricum pe cealalta linie pe care se presupunea ca se rezolva o urgenta, tramvaiele circulau normal. Bun, or fi urgente etc, dar nu inteleg cum poti goli un tramvai intreg pt ca este o urgenta pe alta linie. In cazul asta, nu devine urgenta tocmai situatia care s-a creat? 30-40 de oameni coborati intr-o statie oarecare? Nu exista tramvaie de rezerva in depou? Nu se poate rezolva urgenta cu autobuzele de rezerva? Nu stiu, poate gandesc eu prea mult. Dar sa rezolvi o urgenta creind alta, nu mi se pare o idee buna.



Ai cam pus punctul pe I. Cred ca niciunul dintre noi nu a patit vreodata ceea ce zici tu, asa ca nu ma intelege gresit, insa se pare sa fie un caz izolat, care nu are nevoie de vreo oarecare filozofare, si dezbatere pe durata a zeci de pagini. In cazurile pe care ni le-ai expus si tu, biletul este CLAR valabil, la fel si portofelul, deoarece controlorul VEDE ULTIMA VALIDARE! Daca astfel de cazuri ar fii zilnice, ar fi altceva, dar dat fiind faptul ca vorbim de un singur caz... e pueril sa-l dezbatem asa indelungat!
0

#1366 Useril este offline   weg_mann4ratt 

  • Membru senior
  • Grup: Membri seniori
  • Postari: 850
  • Inregistrat: 18 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara

Postat 15 martie 2011 - 21:16

Vezi postareaemilut, la 15 martie 2011 - 15:43, a spus:

Motoarele nu prea au motive să facă zgomot, doar dacă nu li s-o fi treminat vreun rulment. De obicei, zgomotul e cauzat de reductoarele mult prea uzate.


Multumesc de lamurire, emilut.
Am mai auzit de cauza asta a zgomotelor la motoare - vezi 2044: aici e clar o defectiune.

Insa la Wegmann-urile mentionare (3554 si 3509 si 3510) n-as fi asa sigur c-ar fi vorba de acelasi lucru ca la 2044.

Pana una alta, as aprecia mult o explicatie legata de ce anume e un reductor, rolul existentei lui, si eventual o poza :rolleyes: :w00t:
De asemenea, despre ce rulment vorbesti tu acolo? :(
0

#1367 Useril este offline   Florin.B RATT 

  • STPT Forum Admin
  • Grup: Admin
  • Postari: 30211
  • Inregistrat: 06 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:RATT

Postat 15 martie 2011 - 21:21

Cand vorbim de rulmenti, in cazul unui motor electric, ne referim la lagarele (cu bile, in cazul nostru (rulmentii)) pe care se sprijina rotorul. Rolul lor este de a reduce frecarea in timpul rotirii acestuia. Un rulment uzat produce un zgomot destul de puternic (uruit), in functie de turatie si/sau dimensiune
Reductorul este ansamblul mecanic care reduce turatia dar creste cuplul motorului si este compus din roti dintate (in cazul nostru)

Vezi ca am mai discutat noi tema aceasta aici
0

#1368 Useril este offline   weg_mann4ratt 

  • Membru senior
  • Grup: Membri seniori
  • Postari: 850
  • Inregistrat: 18 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara

Postat 15 martie 2011 - 21:29

Vezi postareaFlorin.B RATT, la 15 martie 2011 - 21:21, a spus:

Cand vorbim de rulmenti, in cazul unui motor electric, ne referim la lagarele (cu bile, in cazul nostru (rulmentii)) pe care se sprijina rotorul. Rolul lor este de a reduce frecarea in timpul rotirii acestuia.
Reductorul este ansamblul mecanic care reduce turatia dar creste cuplul motorului si este compus din roti dintate (in cazul nostru)


Multumesc de explicatii ! :( :w00t:

In ipoteza ca ar fi reductorul sau rulmentii... Una din aceste piese sa fi fost ceea ce a fost schimbat la 3510 si la 3554 de sunt ca noi? :rolleyes:

Tind sa cred ca le-au fost schimbate boghiurile cu totul...

Aceasta postare a fost editata de sorin_vd4ratt: 15 martie 2011 - 21:30

0

#1369 Useril este offline   Viktor 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 4686
  • Inregistrat: 25 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timişoara
  • Interese:Filme, poze, distractie, calatorii etc.Imi plac foarte mult tramvaiele Wegmann GT4.

Postat 15 martie 2011 - 22:19

@Sorin
Cand un vagon intra la rk ii se dau boghiele jos(daca le are) si acolo se desfac pana la ultimul surub(inclusiv motoarele). Acolo se inlocuiesc piesele defecte si se recupereaza piesele care mai sunt bune. Vagoanele mai pot veni la SRM(Sectia de Reparatii si Modernizari)cu boghiuri provizorii ca cel din poza de mai jos(de ex aici 3536 a venit pe boghiurile de Timis).
Imagine atasata: P1040857.JPG
Si o poza mai aproape oarecum.
Imagine atasata: P1040849.JPG
Boghiurile reparat primesc si bandaje noi care sunt strunjite si perfect rodunde care nu au niciun defect(de asta le auzi mergand lin, de se aude doar cand trece peste imbinarea dintre sine, ca la trenuri :) ).
0

#1370 Useril este offline   NDY 

  • Membru VIP*
  • Grup: VIP
  • Postari: 2439
  • Inregistrat: 07 iunie 09
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara

Postat 15 martie 2011 - 23:10

Viktor, cele doua poze sunt recente? Au intrat 3529 si 3536 la RK? (Daca da, mai are rost sa intreb de violet...? :) )
0

#1371 Useril este offline   Viktor 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 4686
  • Inregistrat: 25 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timişoara
  • Interese:Filme, poze, distractie, calatorii etc.Imi plac foarte mult tramvaiele Wegmann GT4.

Postat 15 martie 2011 - 23:16

@NDY
Da pozele sunt recente. Da, ambele vagoane au intrat la rk impreuna cu remorcile lor. Sincer eu zic ca nu mai are rost sa ma intrebi :) .
0

#1372 Useril este offline   lloner 

  • Membru activ
  • Grup: * Membri activi *
  • Postari: 240
  • Inregistrat: 27 martie 08

Postat 16 martie 2011 - 09:17

Vezi postareacseh_17, la 15 martie 2011 - 18:02, a spus:

Ai cam pus punctul pe I. Cred ca niciunul dintre noi nu a patit vreodata ceea ce zici tu, asa ca nu ma intelege gresit, insa se pare sa fie un caz izolat, care nu are nevoie de vreo oarecare filozofare, si dezbatere pe durata a zeci de pagini. In cazurile pe care ni le-ai expus si tu, biletul este CLAR valabil, la fel si portofelul, deoarece controlorul VEDE ULTIMA VALIDARE! Daca astfel de cazuri ar fii zilnice, ar fi altceva, dar dat fiind faptul ca vorbim de un singur caz... e pueril sa-l dezbatem asa indelungat!


Mai revin cu un comentariu pe care trebuie sa-l fac si termin cu asta. Nu e neaparat vorba de bilete sau validari si nu e chiar un singur caz. E vorba mai mult de timpul pierdut si de o oarecare frustrare. Daca era sa vorbesc de un singur caz, scriam de mult pe forum despre asta. Iar faptul ca numai eu am adus subiectul in discutie nu inseamna ca numai eu am patit-o. Banuiesc ca nu toti calatorii cu ratt intra pe forum sa-si spuna of-urile. Chiar cred ca e un procent foarte foarte mic. Injuraturile si blestemele celor care au coborat atunci au ramas acolo in statia aceea, n-au ajuns pe forum. Si gata, e intr-adevar inutil sa mai dezbatem subiectul. Nu le putem avea pe toate, trebuie sa ne descurcam cu ce avem.

Aceasta postare a fost editata de lloner: 16 martie 2011 - 09:24

0

#1373 Useril este offline   Raoul94 

  • Membru Gold
  • Grup: Membru Gold
  • Postari: 2401
  • Inregistrat: 15 mai 10
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara

Postat 17 martie 2011 - 08:57

Bobina aia de care se tot vorbeste in ultimul timp este defapt o rezistenta . Nu stiu sa dau alte detalii tehnice , dar stim faza cu bobinele dintr-un raspuns venit din partea Domnului Director Tehnic Adi Sarb .
0

#1374 Useril este offline   Florin.B RATT 

  • STPT Forum Admin
  • Grup: Admin
  • Postari: 30211
  • Inregistrat: 06 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:RATT

Postat 17 martie 2011 - 09:06

Rezistentele nu se fac din cupru, acesta fiind un foarte bun conducator de electricitate. Rezistentele se fac din materiale care opun o cat mai mare rezistenta la trecerea curentului electric (ex.: nichelina, un aliaj de nichel, cupru și zinc). Daca e din cupru nu poate fi decat o bobina.
0

#1375 Useril este offline   Raoul94 

  • Membru Gold
  • Grup: Membru Gold
  • Postari: 2401
  • Inregistrat: 15 mai 10
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara

Postat 17 martie 2011 - 09:13

Vezi postareaFlorin.B RATT, la 17 martie 2011 - 09:06, a spus:

Rezistentele nu se fac din cupru, acesta fiind un foarte bun conducator de electricitate. Rezistentele se fac din materiale care opun o cat mai mare rezistenta la trecerea curentului electric (ex.: nichelina, un aliaj de nichel, cupru și zinc). Daca e din cupru nu poate fi decat o bobina.


Eu asa am inteles la intalnirea forumistilor ... Eu stiu de la scoala ca am lucrat odata pe o rezistenta variabila ( nu sunt sigur daca ii zicea asa ) dar nu era cu cursor sau maneta , ci pur si simplu era un cilindru , si inauntu o bobina de cupru . Dar poate nu am priceput eu bine , il rog pe Cristi sau Viktor care au fost alaturi de mine sa posteze niste lamuriri .
0

#1376 Useril este offline   Florin.B RATT 

  • STPT Forum Admin
  • Grup: Admin
  • Postari: 30211
  • Inregistrat: 06 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:RATT

Postat 17 martie 2011 - 09:29

Rezistenta variabila se confectioneaza din nichelina.
0

#1377 Useril este offline   Dr2005 

  • Membru onorific
  • Grup: Membru onorific
  • Postari: 1403
  • Inregistrat: 18 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Bucuresti, Sector 6 - Drumul Taberei

Postat 17 martie 2011 - 10:32

Bun...deci la ce foloseşte ,,misterioasa" bobină dată jos de pe tramvaie?

Rezistenţele variabile ,,didactice" sunt fie cu cursor, fie cu manivelă, fie cu ploturi care trebuie apăsate pentru a mări rezistenţa (cu astea ne încălzeam la laborator, că aveau cam 1,5 m x 0,5 m, după ce le deconectam ne aşezam pe ele cât erau calde :)) ). Cupru nu au cum să aibe în ele... cred că cilindrul cu bobina în el era, cel mult, un electromagnet.
0

#1378 Useril este offline   Florin.B RATT 

  • STPT Forum Admin
  • Grup: Admin
  • Postari: 30211
  • Inregistrat: 06 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:RATT

Postat 17 martie 2011 - 10:40

Rolul e slabirea campului si permite astfel cresterea vitezei.

O bobina in care se introduce mai mult sau mai putin un miez, poate fi folosita pe post de inductanta variabila. Unitatea de masura folosita este H (Henry)
0

#1379 Useril este offline   Raoul94 

  • Membru Gold
  • Grup: Membru Gold
  • Postari: 2401
  • Inregistrat: 15 mai 10
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara

Postat 17 martie 2011 - 12:20

Vezi postareaFlorin.B RATT, la 17 martie 2011 - 10:40, a spus:

Rolul e slabirea campului si permite astfel cresterea vitezei.

O bobina in care se introduce mai mult sau mai putin un miez, poate fi folosita pe post de inductanta variabila. Unitatea de masura folosita este H (Henry)


Chiar astazi am practica , o sa dezleg misterul cu acea rezistenta pe care am fost " instruit " eu . Oricum nu are legatura cu tramvaiul dar ... just 4 fun . Acum , tot acest off-topic cu bobina ar trebui mutat in alt topic decat acesta :)
0

#1380 Useril este offline   cseh_17 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 12614
  • Inregistrat: 18 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Bergisch-Gladbach / Köln

Postat 17 martie 2011 - 16:08

E vorba despre tramvaie, deci eu zic ca poate ramane aici la tramvaie in general. :)
0

Arata acest topic


  • (153 Pagini)
  • +
  • « Prima
  • 67
  • 68
  • 69
  • 70
  • 71
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi