
A1 Autostrada Bucuresti - Pitesti - Sibiu - Deva - Timisoara - Arad - Nadlac 581km
#401
Postat 06 februarie 2011 - 17:17

#402
Postat 06 februarie 2011 - 23:18
Chagall, la 05 februarie 2011 - 19:18, a spus:
Sâmbătă 5 feb 2011
După luni de aşteptare, unul dintre pasajele care urmează a fi ridicate peste liniile de tren de pe centura Aradului este deja în lucru. Pentru cel de-al doilea veştile nu sunt aşa de bune, deoarece se află tot pe masa justiţiei în aşteptarea soluţionării contestaţiilor depuse la licitaţie. Lucrările efective la pasajul suprateran vor începe în vară.

Secretarului de stat arădean din Ministerul Transporturilor, Eusebiu Pistru, spune că investiţia a început, pentru că s-a dat startul la elaborarea proiectului tehnic, care trebuie finalizat în martie.
taguri
De asemenea spune că a început şi procedura exproprierii terenurilor care sunt situate pe traseul viitorului pasaj, procedura pentru relocarea utilităţilor şi chiar şi organizarea de şantier, vizibilă la faţa locului.
Firma care execută această lucrare, adică CCCF va primi peste 5,7 milioane de euro. Pasajul, în lungime de 1,4 kilometri, va fi finalizat, potrivit planificărilor, la anul, iar bugetul acestei investiţii este împărţit pe doi ani.
„Jumătate din suma necesară ridicării pasajului este cuprinsă în bugetul din 2011, iar cealaltă jumătate în bugetul pe 2012, când lucrarea va fi gata cu siguranţă. Procedurile sunt toate în grafic", spune Eusebiu Pistru. Bariera de la linia ferată Brad-Curtici stă acum coborâtă 9 ore şi jumătate în fiecare zi.
Sursa: Agenda
Parca ca cele 2 pasaje peste calea ferata care urmeaza a fi construite in jurul Aradului se afla pe actuala centura de est, si nicidecum nu face parte din centura autostrazii. In schimb poza din articol cu viitorul pod peste Mures face toti banii.
Va dati seama cat a inteles autorul articolului din declaratiile lui Pistru(iatu')


#403
Postat 07 februarie 2011 - 20:50
Citeaza



In departare se vede un pasaj in constructie peste autostrada:

#405
Postat 22 februarie 2011 - 15:41
#406
Postat 23 februarie 2011 - 11:16
cnadnr.ro
Citeaza
- Aria funcţională Culegere Date
- Aria funcţională Comunicaţii
- Aria funcţională Procesare date
- Aria funcţională Interfaţare
- Aria funcţională Prezentare si afisare
Subsisteme componente:
A. Subsistemul măsurare trafic VEH
(detectoare de vehicule, amplasate la fiecare 2 Km)
B. Sistem de masurare conditii meteo - METEO
(staţii meteo si senzori de îngheţ la nivelul suprafeţei de rulare)
C. Subsistemul de monitorizare video - CCTV
i. Camere CCTV – amplasate la intrările pe segmentul de autostradă, în zona
parcărilor, în nodurile rutiere si în zonele cu risc de accident
ii. Camere CCTV fixe, zoom fix la fiecare 2 Km, unde sunt amplasaţi si senzorii
D. Sistem de recunoastere automata numere de înmatriculare si monitorizare/penalizare rovignetă ANPR (Automatic Number Plate Recognition)
E. Sistem de comunicare de urgenta SOS (din 2 in 2 km, pe ambele parti)
F. Puncte de concentrare CONC (noduri aprox din 2 in 2 km ce gazduiesc echipamentele de mai sus + elemente comunicatii fibra + monitorizare infrastructura) - alimentate cu panouri solare
G. Sistemul de securitate - INFRA (monitorizare infrastructura, securitate, detecţie vandalism)
H. Panouri VMS (modul grafic si modul alfanumeric)
#407
Postat 24 februarie 2011 - 18:26
Miercuri, 23 Februarie 2011
Un om de afaceri din Timiş vrea să facă avere pe banii statului, pretinzând sume colosale pentru a ceda Ministerului Transporturilor terenurile peste care ar urma să treacă autostrada Arad-Timişoara.

Construirea uneia dintre cele mai importante artere rutiere din România, Autostrada Arad-Timişoara, este blocată de o avalanşă de procese intentate de propietarii de terenuri care, potrivit experţilor, cer sume exorbitante pentru suprafeţele ce urmează să fie expropriate.
Cel mai bun exemplu este cel al lui Adrian Luca, un afacerist din Timiş, care pretinde de la Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale (CNADNR) peste 400 de euro pe metrul pătrat pentru mai multe parcele situate în apropierea Centurii Aradului. Asta, în condiţiile în care experţii susţin că suprafeţele din acea zonă valorează cel mult 30 de euro metrul pătrat.
Luca vrea peste 40 de milioane de euro
Afaceristul Adrian Luca este unul dintre cei care a intentat mai multe procese CNADNR pentru a obţine sume cât mai mari din afacerile cu statul.
Recent, el a acţionat în instanţă CNADNR deoarece nu a fost mulţumit de preţul de 600.000 de euro cât ar fi trebuit să primească, în baza evaluării experţilor, pentru 36.000 de metri pătraţi. Terenul este în intravilan şi e situat pe centura Aradului, practic, o parte din autostrada în construcţie Arad-Timişoara. Adrian Luca a acţionat compania de stat în instanţă şi a cerut 18,5 milioane de euro.
Celelalte procese pe care Luca le-a intentat CNADNR, susţin surse din cadrul companiei, datează din anul 2009 şi au plecat tot de la nemulţumirea afaceristului faţă de sumele oferite de companie. Este vorba despre un teren de 45.654 de metri pătraţi, tot pe centura Aradului, pentru care Luca a cerut 22 de milioane de euro. Tribunalul Arad a stabilit ca el să primească însă de la CNADNR doar 4,1 milioane de euro. Compania - ai cărei experţi au aprecizat că şi această sumă este prea mare - a atacat hotărârea cu recurs.
Un al treilea proces a fost intentat de Luca pentru un teren de 11.697 de metri pătraţi, evaluat la 223.000 de euro, în schimbul căruia afaceristul pretinde însă 843.000 de euro. Adunate, sumele cerute de el depăşesc 40 de milioane de euro. Cu toate acestea, Remus S., expert evaluator din Arad, ne-a explicat: "Sumele diferă în funcţie de suprafaţă, dar sunt cuprinse între 10 şi 15 euro pe metru pătrat în extravilan şi între 20 şi 30 de euro pe metru pătrat în intravilan".
În plus, documentele experţilor arată diferenţe majore între beneficiari. Astfel, în timp ce unii au primit 19 euro pe metru pătrat pentru exproprieri, alţii au primit peste 120 de euro pe metru pătrat.
"Abonat" la terenurile de lângă autostradă
Proprietar al unei agenţii imobiliare cu sediul în Timiş, Adrian Luca a fost subiectul mai multor scandaluri de presă. Până acum, afaceristul ar fi revendicat peste 5.000 de hectare de teren numai în judeţul Arad. El a mai fost despăgubit cu 9 milioane de euro în 2009, după ce un teren aflat lângă Centura Aradului a fost evaluat la aproximativ 134 de euro pe metru pătrat, în timp ce suprafeţele învecinate au fost evaluate la 17 euro pe metru pătrat, precizează presa locală.
Potrivit presei, Luca ar fi dobândit, în mod suspect, un teren de câteva mii de hectare la ieşirea din Arad spre Timişoara, Deva şi Oradea, a cărui valoare de piaţă a fost stabilită la 100 de euro metru pătrat.
S-a mai scris, de asemenea, că mulţi dintre moştenitorii de drept au primit titlul de proprietate abia după ce i-au cesionat pământurile lui Luca pentru preţuri cu mult mai mici decât valoarea lor actuală. Afaceristul deţine şi aproximativ 220 de hectare din Drumul Nădlacului (pe suprafaţa Staţiunii de Cercetare), locul pe unde va trece inelul de coborâre de pe autostradă. În acest mod, Adrian Luca va deveni principalul beneficiar al Autostrăzii Nădlac- Arad-Timişoara.
Luca: "E treaba mea"
Contactat telefonic, Adrian Luca a refuzat să ofere prea multe explicaţii despre terenuri şi preţurile cerute, explicând că nu este persoană publică: "Nu vreau să apar în ziar. E treaba mea cum am cumpărat terenurile! Cu banii jos, sunt proprietate privată. Problema este că, dintre toţi cei care au terenuri acolo, eu am primit cele mai mici preţuri pe metru pătrat, dar nu înţeleg de ce vă interesează!".
"Dintre toţi cei care au terenuri acolo, eu am primit cele mai mici preţuri." ADRIAN LUCA, afacerist
Sursa: EVZ
#408
Postat 25 februarie 2011 - 11:49
#409
Postat 28 februarie 2011 - 21:16
28.02.2011
Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) a primit nu mai puţin de 17 oferte pentru proiectarea şi execuţia celor două loturi din tronsonul de autostradă Timişoara-Lugoj, ce face parte din Coridorul IV Pan-European.
Reprezentanţii Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale estimează că primul lot, cu o lungime de 9,5 kilometri, are o valoare de 266,55 milioane de lei, fără TVA, iar cel de-al doilea lot, 25,62 km, de 611,88 milioane lei, tot fără TVA.
Contractul, cu durata de 54 de luni, presupune atât proiectarea cât şi execuţia autostrăzii şi este finanţat în cadrul Programului Operaţional Sectorial de Transport, prin fonduri de coeziune (85%) şi cofinanţat de la bugetul de stat (15%).
Compania a anunţat totodată că numărul total al ofertelor pentru construcţia diferitelor tronsoane ale autostrăzii care va uni Nădlacul de Sibiu se ridică la 64. Celor 17 firme care şi-au anunţat interesul pentru cele două loturi ale porţiunii Timişoara-Lugoj li se adaugă 15 ofertanţi în cazul autostrăzii Nădlac-Arad şi a drumului de legatură (pentru două loturi), 9 pentru Lugoj-Deva (un lot) şi 23 pentru porţiunea Orăştie-Sebeş-Sibiu (patru loturi).
Ofertele pentru tronsoanele Nădlac-Arad şi Timişoara-Lugoj vor fi deschise marţi, iar cele pentru Lugoj-Deva şi Orăştie-Sibiu vor fi prezentate miercuri.
Sursa: TiON
#410
Postat 28 februarie 2011 - 21:21
#411
Postat 01 martie 2011 - 17:57
01.03.2011 ora 14:30 în loc de 16.02.2011 ora 15:00 – Timisoara-Lugoj
#412
Postat 01 martie 2011 - 17:59
02.03.2011 ora 9:00 în loc de 15.02.2011 ora 15:00 – Lugoj-Deva
#413
Postat 01 martie 2011 - 18:10
Constructori români precum Romstrade (deţinută de Nelu Iordache), Spedition UMB (Dorinel Umbrărescu), Straco Grup (Alexandru şi Traian Horpos) şi Delta ACM (Florea Diaconu), dar şi străini, precum Copisa (Spania) , Strabag (Austria sau Alpine (Austria) au depus oferte pentru construcţia autostrăzii Nădlac-Arad, scoasă la licitaţie la finalul anului trecut.
În total, s-au depus 15 oferte pentru cele 2 loturi ale autostrăzii ce leagă Aradul de Nădlac, cu o lungime cumulată de 38,8 km. Valoarea estimată de Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) pentru acest tronson se ridică la circa 234 milioane de euro, adică un cost mediu de 6 milioane de euro pe kilometru.
Lot 1 (22,2 km, 114 mil. euro)
1. Azvi - Puentes - Straco - Grusamar - Specialist Consulting SRL - Incitec SRL
2. Tirrena Scavi - Condotte - Cossi
3. Doprastav - CCCF Timişoara
4. Romstrade - MonteAdriano - Donrep Construct
5. OHL - Labra - Copisa
6. Astaldi - Euroconstruct - AstalRom
7. Strabag Romania - Confort (* vestita firma Izometal Confort)

Lot 2 (16,6 km, 120 mil. euro)
1. Impresa Pizzarotti - Impregilo - Pomponio
2. Alpine
3. Spedition UMB - Tehnostrade - Carena
4. Porr - Hidroconstrucţia
5. Vega - Selina - Consitrans
6. Aprivi a- Soares da Costa
7. Delta ACM - Azvirt
8. Viarom - Vectra-Betacops
Sursă: CNADNR
Ziarul Financiar
#414
Postat 02 martie 2011 - 10:30
2 Martie 2011
Cu două luni înainte de expirarea contractului cu FCC-Porr pentru centura Arad, Ministerul Transporturilor nu a emis nici măcar autorizaţia de construire.
Centura Arad, parte a proiectului de infrastructură Coridorul IV de transport pan-european, va fi predată cu o întârziere de 15-16 luni faţă de aprilie 2011, adică faţă de termenul contractual stabilit cu constructorii spaniol şi austriac FCC şi Porr. „Terminarea lucrărilor va avea loc de abia în iulie-august 2012 deoarece Ministerul Transporturilor nu a emis autorizaţia de contruire pentru unul din cele trei tronsoane ale autostrăzii, cel din mijloc, lung de doi kilometri", spune o sursă oficială din cadrul Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR). Liviu Costache, director general al companiei, Daniela Drăghia, director general adjunct. şi Liviu Gheorghe, director de proiect, nu au răspuns ieri la telefon pentru a explica de ce CNADNR nu a emis acest document care condiţionează începerea lucrărilor, cu două luni înainte de termenul de încheiere a acestora. Lipsa de disponibilitate a celor trei poate fi explicată prin dispoziţiile conducerii Ministerului Transporturilor, conform cărora angajaţii ministerului sau ai CNADNR nu au voie să comunice direct şi neîngrădit cu presa, afirmă oficiali ai ministerului care au solicitat anonimatul.
Licitaţie cu încălcarea deciziilor Guvernului
Refuzul companiei de a elibera autorizaţia are legătură cu încurcăturile din licitaţia de selecţie a constructorului din 2009. Deşi Guvernul de la acel moment aprobase o valoare maximă de 357 milioane lei, fără TVA, pentru lucrările de construire a centurii, conducerea de atunci a companiei a semnat contractul de construire cu asocierea FCC-Porr, firme care la licitaţie au avut o ofertă comună de 428 milioane lei, fără TVA. Prima clasată, firma Astaldi, singura care solicitase un preţ inferior celui maximal aprobat de Guvern, respectiv 350 milioane lei, a fost exclusă. Acum, de teama de a nu încălca hotărârea de guvern emisă atunci, conducerea companiei refuză să elibereze autorizaţia până la clarificarea problemei. „Singura soluţie este emiterea de către Guvern a unei alte hotărâri prin care să se majoreze suma finală. Pentru constructor e sfântă valoarea cerută de el la licitaţie, şi nu cea aprobată iniţial de către Guvern", spune oficialul menţionat. Deşi tronsonul cu probleme este unul foarte scurt, blocajul lucrărilor va împiedica circulaţia pe celelalte două tronsoane, deoarece acesta se află în mijloc. Lucrările sunt blocate şi ca urmare a faptului că încă nu a fost demolată clădirea Sanepid Arad, situată în mijlocul tronsonului de autostradă. În plus, Ministerul Transporturilor nici nu şi-a plătit datoriile avute la cei doi constructori. „Din valoarea producţiei executate, de 138 milioane lei, au fost plătite doar 82 de milioane lei, datoriile companiei la constructori fiind de 56 milioane lei", spune oficialul indicat.
Lucrări pe centura Arad
Termen începere lucrări - aprilie 2009
Termen contractual finalizare - aprilie 2011
Termen probabil - august 2012
Stadiul primul tronson - 39%
Stadiul tronsonul II - 0%
Stadiul tronson III - 56%
Valoare aprobată Guvern - 357 milioane lei
Valoare contractuală - 428 milioane lei
Lucrări efectuate - 138 milioane lei
Datorii la constructori - 56 milioane lei
Sursa: Romania Libera
#415
Postat 02 martie 2011 - 13:38
02.03.2011
Compania de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale a primit 17 oferte pentru construcţia celor două loturi ale tronsonului de autostradă Timişoara-Lugoj, contractele fiind estimate la 878,44 milioane lei, fără TVA, conform Mediafax Business.
Pentru lucrările de proiectare şi execuţie la primul lot au depus oferte şapte consorţii (Straco-Azvi-Studio Corona, UMB-Tehnostrade-Carena, Doprastav-CCCF Timişoara, Vega-Selina-Consitrans, Balzola-Rover Alcisa sa-Puentes, Magenta-Assignia-Simarc-Specialist Consulting srl, Confort-MonteAdriano-Viaponte Projectos e Consultoria de Engenharia) şi o companie, Eureca.
Pentru lotul al doilea ofertanţii sunt compania Strabag şi asocierile Impresa Pizzarotti-Impregilo-Pomponio, Tirrena Scavi-Condotte-Cossi, FCC Construction, Copisa-OHL- Soares da Costa, Lena-Gabriel Couto-Amandio Carvalho-Tehnologica Radion-Rosas-Arcadis, Max Boegl-Astaldi-Euroconstruct-Tancrad-Primacons, Viarom-Vectra-Tractebel şi SCCF Iasi-Colas-Egis, a anunţat Compania de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale.
Primul lot vizează proiectarea şi execuţia autostrăzii Timişoara-Lugoj km 44+500 - km 54+000 (9,5 km) şi va avea o valoare de 266,55 milioane lei, fără TVA.
Cel de-al doilea lot se referă la proiectarea şi construcţia a 25,62 km (54+000 - km 79+625), cu o valoare de 611,88 milioane lei, tot fără TVA.
Sursa: Ziarul Financiar
#416
Postat 03 martie 2011 - 09:08
Citeaza
Lot 1
•Azvi-Puentes-Straco-Grusamar-Specialist Consulting SRL-Incitec SRL
•Tirrena Scavi-Condotte-Cossi (1)
•Doprastav-CCCF Timisoara
•Romstrade-MonteAdriano-Donrep Construct
•OHL-Labra-Copisa
•Astaldi-Euroconstruct-AstalRom
•Strabag Romania-Confort
Lot 2
•Impresa Pizzarotti-Impregilo-Pomponio (1)
•Alpine (3)
•UMB-Tehnostrade-Carena
•Porr-Hidroconstructia
•Vega-Selina-Consitrans
•Aprivia-Soares da Costa (2)
•Delta ACM-Azvirt
•Viarom-Vectra-Betacops
alecu26 - forum SSC
#417
Postat 03 martie 2011 - 15:37
#418
Postat 03 martie 2011 - 15:37
#419
Postat 03 martie 2011 - 20:12
Citeaza

#420
Postat 04 martie 2011 - 10:31
03.03.2011
ARAD. Parte din viitoarea centură a Aradului nu are încă autorizaţie, deşi lucrările ar trebui finalizate, confrom actelor iniţiale, în 2011.

Surprinzător, şocant: centura Aradului în regim de autostradă, care conform contractului cu executantul ar trebui finalizată în aprilie 2011, nu are încă autorizaţie de construcţie pe unul dintre tronsoane. Lucrarea a fost împărţită încă din start în trei părţi, doar pe două dintre acestea fiind emise autorizaţiile necesare. Cea din mijloc este încă în aer. În condiţiile date, nimeni nu mai crede că recent vehiculatul termen final pentru această lucrare (sfârşitul anului 2011) va mai putea fi respectat.
Primarul Aradului, Gheorghe Falcă, recunoaşte faptul că, pentru o porţiune din centură, nu s-a emis autorizaţie de construcţie şi susţine, pe mai departe, că termenul de finalizare vehiculat de dânsul (primăvara anului 2012) este unul plauzibil, nu cel lansat de mass-media: august 2012.
La rândul său, Eusebiu Pistru, secretar de stat în Ministerul Transporturilor, susţine că autorizaţia de construcţie nu a fost emisă doar pentru tronsonul de lângă aeroport, singurul motiv fiind problema încă nerezolvată a sediului Direcţiei Sanitar-Veterinare, situat pe traseul centurii în regim de autostradă. Mutarea sediului instituţiei într-o altă locaţie pare o problemă prea complicată pentru autorităţi, instituţia în cauză, minister şi constructor, în pofida actelor deja semnate şi a horărârilor votate.
Eusebiu Pistru susţine, totuşi, că pe problema sediului DSV va avea loc o nouă rundă de negocieri săptămâna viitoare. „Sper ca, de această dată, să reuşim să batem în cuie viitorul sediu al instituţiei”, a susţinut oficialul.
Secretarul de stat a ţinut să precizeze faptul că, pe celelalte două tronsoane din centura Aradului, se lucrează la foc automat. Unii dintre consilierii locali au ţinut chiar să ne indice faptul că am putea merge seara la şantier pentru a vedea că acolo se lucrează chiar şi la ore târzii. Chiar şi aşa, faţă de termenul iniţial vehiculat pentru finalizarea centurii Aradului decalajul este de mai bine de un an. Iar până la final, lucrurile se mai pot schimba. Constructorul acestui tronson, FCC-Porr, are misiunea de a ridica cea mai grea lucrare de pe această autostradă: podul peste Mureş.
Sursa: AradON