Aceasta postare a fost editata de Raoul94: 14 octombrie 2010 - 11:19
Linia 9
#101
Postat 14 octombrie 2010 - 11:18
#102
Postat 14 octombrie 2010 - 12:51
Raoul94, la 14 octombrie 2010 - 11:18, a spus:
Mărturisesc că aici m-ai lăsat în ceaţă. Pe de o parte, le ţii hangul celor care îi şpăguiesc pe controlori, iar pe de cealaltă, îi acuzi pe aceştia pt că acceptă şpaga. Sau, n-am prins eu nota de ironie. Lucru foarte posibil.
Pe vremea când nu eram angajt la RATT, am fost prins de control fără bilet. Pt că nu mi-a plăcut mutra controlorului, şi modul în care mi s-a adresat, am refuzat să-i dau 25 de lei (era pe vremea lui Ceauşescu) şpagă, şi l-am făcut să-mi scrie proces verbal pt 100 de lei. Aşa, d'al dracu'. Şi eu fără sută, dar şi el fără 25. Şi nu mi-a părut rău. Există situaţii în care satisfacţia morală cântăreşte mai mult decât un prezumtiv câştig material.
#103
Postat 14 octombrie 2010 - 19:59
Si eu sunt pro legii, nu este moral pentru societate sa-i mituiesti pe controlori. Insa aici vine obisnuita lege a lui Murphy: daca 10 ani am avut zilnic bilet, si se intampla ca o data, din graba, sa nu imi iau, atunci ma prinde controlul...
Insa imi amintesc o singura exceptie pe care am facut-o de la aceasta regula...Era la inceputul introducerii cardului, cand, din neatentie, am crezut ca mai am o zi de valabilitate a abonamentului, insa m-am inselat...in dimineata cu pricina, la ora 6 am fost dat jos, si dat fiind faptul ca intarziam la o sesiune de comunicari, i-am aruncat in graba o hartie domnului si am fugit...apoi toata ziua mi-am reprosat acest lucru
#104
Postat 15 octombrie 2010 - 19:13
#105
Postat 15 octombrie 2010 - 22:07
NDY, la 14 octombrie 2010 - 19:59, a spus:
Teoretic, DA. Motivul invocat de conducere este acela că astfel se poate monitoriza numărul de utilizatori ai respectivului autobuz.
Practic, nimeni nu îl respectă sau bagă în seamă. De fapt este o stupizenie. Şoferul face traseul de noapte, indiferent de numărul angajaţilor care îl folosesc. Într-o anumită zi pot fi 20 de angajaţi care pleacă de la serviciu sau care vin la serviciu, iar în următoarea, să nu fie niciunul. Multe trenuri sau vârfuri au ieşirea din garaj (depou) mai târziu, şi e posibil ca oamenii să vină la lucru cu maşina sau cu transportul în comun.
#106
Postat 16 noiembrie 2010 - 22:30
Sa luam cateva lucruri pe care il stim cu totii:
- directia dinspre AEM spre Dambovita (la masini) are unda verde!
- o semitura pe linia 9 dureaza aprox ~30 min. (nu stiu timpul exact)
- luand acelasi sens si pentru tramvaie, constatam ca ordinea la verde este urmatorul: unda verde (directia AEM-DB), tramvaiul si soseaua care intersecteaza!
Ce ar trebui facut:
1.- plecam de la AEM.
2.- tramvaiul are o medie de 40-45 km/h (difera de model/stare tehnica) pana la prima statie, cea de la LIDO.
3.- ajuns aici, pana face tramvaiul staia, se face verde si pelaca. Aici nu am schimba nimic!
4.- ajuns la Billa, observam ca trebe asteptat aprox 5-7 sec. pana la verde. Deobicei vatmanii incetinesc, si asa nu 5.trebuie sa opreasca. Il putem lasa asa.
6.- statia de la Judetean. Aici deobicei volumul de calaltori este ridicat, si fiind si o intersectie, care face parte dintr-o alta unda verde, nu am modifica nimic. Insa deaici ar incepe Totul!
7.- staita de la Martirilor. Tramvaiul are verde cu o intarziere de aporx. ~3-5 sec. fata de semaforul din unda verde, masinile care fac stanga avand semafor separat. Aici ar trebui modificat in felul urmator! 1. verde sa-l aiba unda verde. Imediat dupa cei care fac stanga. 3. Tarmvaiul 4.restul intersectiei. De ce? Simplu distanta fiind mica de la statia anterioara, la acelasi verde dupa unda verde deacolo, ei au calulat o intarziere de parcurgere a distantei, si au dat verde la tramvai (intre timp incheindu-se verdele pentru restul intersectiei la Martirilor) insa nu au luat in considerare statia deaici. Deci daca nu ar fii statia totul era OK.
8.- semaforul urmator: cel de la cimitir. Aici la fel. Schimbam ordinea si am rezolvat totul. Actual mente avem asa: unda verde, tramvai, intersectie. Schimbam in tramvai, unda verde si intersectie, si am rezolvat. Explicatie.
9.- Salcamilor. Aici iarasi avem aceeasi probleama. Tramvaiul nu are viteza destulde mare incatsa se ajunga la un nivel in care sa fie imediat dupa unda verde, avand verde inainte sa ajunga in statie, fiind nevoit sa astepte tura urmatoare. Daca schimbam oridinea si in locul tramvaiului, lasam restul intersectiei, si abia apoi tramvaiul, acesta va ajunge in statie, o face, si apoi pleaca! Dar deoarece aici in sensul invers functioneaza sistemul actual, punem un senzor care simte ca tramvaiul este in statie (avem asa ceva in Iosefin, la depoul de trolee, etc). Astfel incat tramvaiul ajunge din pricina semaforarelor anterioare, in momentul in care unda verde se face rosu, daca senzorul detecteaza ceva , da drumul la intersectie (asta s-ar intampla oricum) si daca este tramvai imediat dupa ii da verde, in caz contrar mareste timpul de verde al intersectiei, cu timpul e la tramvai.
10. Drubeta. Aici, unda verde care vine pe sensul nostru, adica AEM-DB, avand sens unic, catre Lidia, dam drumul tramvaiului, deodata cu unda verde! Asa adaugam cateva sec de verde, care actualmente sunt utilizati de tramvai, intersectiei.
11. Semaforul de imediat dupa. Aici iar avem o problema, distanta fiind mica, si unda verde avand verde si la stanga, teoretic nu putem evita stationarea tramvaiului. Insa imediat dupa...
12. Brancoveanu. Distanta lunga, viteza iarasi la 40-45km/h. Ajunsi acolo, prindem verde la tramvai, fiind nevoit sa mai stam o tura. Schimbam ordinea cu intersectia, si avem timp pentru a face statia.
13. str. Hebe. Aici din nou punem un senzor, si schimbam ordinea intersectiei cu tramvaiul.
14. statia urmatore. Aiciinevitabilul se petrece din nou. Deci nu schimbam nimic, tramvaiul stand din nou.
15. Si in final ultimul semafor. Aici calea Sagului, nu face parte din nici o unda verde, deci linistit acordam tramvaiului prioritate. Si anume actualmente cand ajunge in statie, unda verde pleaca peste 10 sec. Dar tramvaiul mai sta 5. si cand pleaca unda verde inca are verde. Deci simplu dam drumul tramvaiului impreuna cu unda verde.
Povestea se cam termina aici. Recunosc sistemul este departe de perfect, dar muuult mai bun decat cel actual. Sitotodata recunosc ca este defectuos pentru sensul invers, insa este mai bun decat cel actual (repet) si s-ar castiga de la 2 la 5 minute!
Astept pareri, completari, observatii!
#107
Postat 16 noiembrie 2010 - 23:24
Anul trecut prin vara am avut si eu ocazia de a circula des pe tronsonul AEM-Brancoveanu cu linia 9. Ce am observat eu este faptul ca la multe dintre semafoarele amplasate intre statii, semaforul pentru tramvai se schimba in rosu cu putin timp inainte de ajungerea tramvaiului, iar cand ajungea tramvaiul la semafor, in general, era verde la masinile de pe Rebreanu, urma apoi verde pentru masinile de pe strada cu care se intersecta bulevardul, iar in final, verde din nou pentru tramvai. Astfel, tramvaiul astepta aproape un ciclu intreg de semafor de fiecare data. Exact ce spui tu, in multe cazuri, daca se schimba ordinea (dupa verde pe Rebreanu sa vina verde pt tramvai si abia apoi pentru strada cealalta) s-ar castiga ceva timp. O alta observatie (dar care poate este gresita sau doar mi s-a parut) ar fi faptul ca in actuala forma a semafoarelor, aceeasi distanta (AEM-Brancoveanu) se parcurge mai lent pe directia AEM-Brancoveanu, si putin mai rapid pe retur (Brancoveanu-AEM).
#108
Postat 16 noiembrie 2010 - 23:44
Deci mai mult nu este nevoie decat atat. Deja tind sa cred ca am cerut marea cu sarea
#109
Postat 17 noiembrie 2010 - 00:06
Paul85, la 16 noiembrie 2010 - 23:24, a spus:
Exact ce spui tu, in multe cazuri, daca se schimba ordinea (dupa verde pe Rebreanu sa vina verde pt tramvai si abia apoi pentru strada cealalta) s-ar castiga ceva timp.
Asa este acuma, este verde pe rebreanu, dupa verde la tramvai, iar mai apoi la masinile de pe strazile cu care se intersecteaza.
#110
Postat 17 noiembrie 2010 - 16:57
Viktor, la 16 noiembrie 2010 - 23:44, a spus:
Deci mai mult nu este nevoie decat atat. Deja tind sa cred ca am cerut marea cu sarea
Care parte din NU SE SCHIMBA NIMIC din acutala temporizare nu ai pins-o? Ceea ce spui tu nu este de Timisoara, si Romania... Ceea ce am explicat eu , este defat osolutie lejera, si aplicabila fara nici o schimbare majora, sau calcule noi...
#111
Postat 17 noiembrie 2010 - 17:42
#112
Postat 06 decembrie 2010 - 16:02
#113
Postat 06 decembrie 2010 - 16:19
Aceasta postare a fost editata de Viktor: 06 decembrie 2010 - 16:19
#114
Postat 06 decembrie 2010 - 20:21
#115
Postat 06 decembrie 2010 - 21:18
#116
Postat 06 decembrie 2010 - 21:46
In 3527 a dat o masina care a virat la stanga, in zona la BILLA(desi stiu foarte bine ca nu au voie sa vireze la stanga ei se baga). In 3529 a intrat(exact la statia Transilvania, unde se intalneste cu 7) o zapacita cu masina(ea nu s-a mai uitat in stanga daca vine tramvaiul ci doar in dreapta sa vada daca mai vine vre-o masina). Cand a vazut ca din dreapta nu mai vine nicio masina a plecat direct in fata lui
3540 a fost lovit la statia Martirilor(el mergea spre Judetean). Acolo tot o zapacita sa bagat pe rosu si a intrat direct in el...
De cate ori nu am avut ocazia sa vad cum o gramada de dobitoci se baga cu masina pe linie sau trec de pe o parte pe alta pe unde ii apuca. Doar cand se trezesc cu tramvaiele in nas atunci isi aduc aminte ca pe acolo mai trece si asa ceva.
Tind sa cred ca in opinia multora tramvaiele sunt niste cutii de chibrituri, sau de multe ori ei cred ca tramvaiele ii vad si cred ca opresc imediat, dar nu se gandesc vreodata ca tramvaiul merge fier pe fier si nu poate opri ca o masina
Aceasta postare a fost editata de Viktor: 06 decembrie 2010 - 21:55
#117
Postat 07 decembrie 2010 - 00:46
Nu o data am patit sa fac stanga la cate una din strazi si sa ma trezesc la mm de tramvai...sunt si multi vatmani de vina, nu doar soferii.
#118
Postat 07 decembrie 2010 - 12:41
Deja devenim
#119
Postat 07 decembrie 2010 - 19:48
Viktor, la 07 decembrie 2010 - 12:41, a spus:
Deja devenim
Da, dar asta nu inseamna ca trebuie sa se bage pe rosu, si sa incurce alte masini
#120
Postat 12 decembrie 2010 - 21:48

Ajutor
















