Postat 16 noiembrie 2010 - 22:30
Buuun, linia 9. O linie pe care cu totii o stim ca si o linie problema, din punctul de vedere al timpului necesar parcurgerii unei semiture, respectiv o tura. Azi am avut ocazia din diverse motive, sa fac de 3x traseul AEM-Dambovita (sau invers). Si tot uitandu-ma la semafore, si gandind putinam realizat 2 lucruri banale, care insa ar putea schimba complet desfasurarea lucrurilor, 2 chestiuni pentru care avem posibilitati tehnice, si foarte important! nu ar trebui sa modificam NICI o secunda din temporizarea orcarui semafor, si nici unda verde(care nu este perfecta) s-ar pastra...
Sa luam cateva lucruri pe care il stim cu totii:
- directia dinspre AEM spre Dambovita (la masini) are unda verde!
- o semitura pe linia 9 dureaza aprox ~30 min. (nu stiu timpul exact)
- luand acelasi sens si pentru tramvaie, constatam ca ordinea la verde este urmatorul: unda verde (directia AEM-DB), tramvaiul si soseaua care intersecteaza!
Ce ar trebui facut:
1.- plecam de la AEM.
2.- tramvaiul are o medie de 40-45 km/h (difera de model/stare tehnica) pana la prima statie, cea de la LIDO.
3.- ajuns aici, pana face tramvaiul staia, se face verde si pelaca. Aici nu am schimba nimic!
4.- ajuns la Billa, observam ca trebe asteptat aprox 5-7 sec. pana la verde. Deobicei vatmanii incetinesc, si asa nu 5.trebuie sa opreasca. Il putem lasa asa.
6.- statia de la Judetean. Aici deobicei volumul de calaltori este ridicat, si fiind si o intersectie, care face parte dintr-o alta unda verde, nu am modifica nimic. Insa deaici ar incepe Totul!
7.- staita de la Martirilor. Tramvaiul are verde cu o intarziere de aporx. ~3-5 sec. fata de semaforul din unda verde, masinile care fac stanga avand semafor separat. Aici ar trebui modificat in felul urmator! 1. verde sa-l aiba unda verde. Imediat dupa cei care fac stanga. 3. Tarmvaiul 4.restul intersectiei. De ce? Simplu distanta fiind mica de la statia anterioara, la acelasi verde dupa unda verde deacolo, ei au calulat o intarziere de parcurgere a distantei, si au dat verde la tramvai (intre timp incheindu-se verdele pentru restul intersectiei la Martirilor) insa nu au luat in considerare statia deaici. Deci daca nu ar fii statia totul era OK.
8.- semaforul urmator: cel de la cimitir. Aici la fel. Schimbam ordinea si am rezolvat totul. Actual mente avem asa: unda verde, tramvai, intersectie. Schimbam in tramvai, unda verde si intersectie, si am rezolvat. Explicatie.
9.- Salcamilor. Aici iarasi avem aceeasi probleama. Tramvaiul nu are viteza destulde mare incatsa se ajunga la un nivel in care sa fie imediat dupa unda verde, avand verde inainte sa ajunga in statie, fiind nevoit sa astepte tura urmatoare. Daca schimbam oridinea si in locul tramvaiului, lasam restul intersectiei, si abia apoi tramvaiul, acesta va ajunge in statie, o face, si apoi pleaca! Dar deoarece aici in sensul invers functioneaza sistemul actual, punem un senzor care simte ca tramvaiul este in statie (avem asa ceva in Iosefin, la depoul de trolee, etc). Astfel incat tramvaiul ajunge din pricina semaforarelor anterioare, in momentul in care unda verde se face rosu, daca senzorul detecteaza ceva , da drumul la intersectie (asta s-ar intampla oricum) si daca este tramvai imediat dupa ii da verde, in caz contrar mareste timpul de verde al intersectiei, cu timpul e la tramvai.
10. Drubeta. Aici, unda verde care vine pe sensul nostru, adica AEM-DB, avand sens unic, catre Lidia, dam drumul tramvaiului, deodata cu unda verde! Asa adaugam cateva sec de verde, care actualmente sunt utilizati de tramvai, intersectiei.
11. Semaforul de imediat dupa. Aici iar avem o problema, distanta fiind mica, si unda verde avand verde si la stanga, teoretic nu putem evita stationarea tramvaiului. Insa imediat dupa...
12. Brancoveanu. Distanta lunga, viteza iarasi la 40-45km/h. Ajunsi acolo, prindem verde la tramvai, fiind nevoit sa mai stam o tura. Schimbam ordinea cu intersectia, si avem timp pentru a face statia.
13. str. Hebe. Aici din nou punem un senzor, si schimbam ordinea intersectiei cu tramvaiul.
14. statia urmatore. Aiciinevitabilul se petrece din nou. Deci nu schimbam nimic, tramvaiul stand din nou.
15. Si in final ultimul semafor. Aici calea Sagului, nu face parte din nici o unda verde, deci linistit acordam tramvaiului prioritate. Si anume actualmente cand ajunge in statie, unda verde pleaca peste 10 sec. Dar tramvaiul mai sta 5. si cand pleaca unda verde inca are verde. Deci simplu dam drumul tramvaiului impreuna cu unda verde.
Povestea se cam termina aici. Recunosc sistemul este departe de perfect, dar muuult mai bun decat cel actual. Sitotodata recunosc ca este defectuos pentru sensul invers, insa este mai bun decat cel actual (repet) si s-ar castiga de la 2 la 5 minute!
Astept pareri, completari, observatii!