Autobuzele Mercedes Conecto G
#981
Postat 01 decembrie 2010 - 19:49
-se seteaza la capatul liniei (inainte de plecare in cursa) sensul de mers 1 sau 2
-sistemul stie ca s-au inchis usile si incepe sa monitorizeze viteza (impulsuri taho)
-sistemul stie ca vehiculul are peste 5 km/h si porneste o temporizare de 5 secunde (atat am setat-o eu)
-sistemul anunta : gong + urmeaza statia + nume statie.
Daca soferul deschide usile in afara statiei, trebuie sa corecteze manual (alege pe display statia) ordinea de afisare. Avem in plan sa introducem toate coordonatele GPS ale statiilor cat si distanta intre statii, dupa aceasta sistemul va functiona automat, fara sa mai conteze usa deschisa.
#982
Postat 01 decembrie 2010 - 19:56

#983
Postat 01 decembrie 2010 - 20:00
alecs, la 01 decembrie 2010 - 19:56, a spus:
Da, cei de la Gorba vor mai avea de lucru (sunt doua care nu afiseaza statiile pe TFT)

#985
Postat 01 decembrie 2010 - 20:04
Sunt totusi o gramada de afisaje si butoane. Hai sa numaram numai afisajele

1 OBC
2 Tahograf
3 CU5
4 Webasto
5 Monitorizare video
6 Display Combo (pe tabloul de bord)
#988
Postat 01 decembrie 2010 - 20:19


#989
Postat 01 decembrie 2010 - 20:55
Pe linia 40, totul ok, afisa statiile, anunta statiile. Pe TFT afisa "COMPLEX TERRA", pe panoul interior afisa "COMPLEX TERRA", dar vocea anunta o alta statie: "DEDEMAN". Se poate face ceva in legatura cu asta?

P.S.: Foarte reusite autobuzele!

#990
Postat 01 decembrie 2010 - 20:58
#991
Postat 01 decembrie 2010 - 21:08

Oricum, e tipic romanesc: stau autobuzele aproape 2 luni pana sa circule, iar in prima zi intampina o gramada de probleme, din care, sa recunoastem, s-ar fi putut rezolva multe inainte de iesirea pe traseu

Nu ar trebui sa fie o scuza ca au circulat doar pe Ikarus-uri; ar fi trebuit cei mai "apti" sa fie alesi pentru autobuzele noi. Iar faptul ca inca nu s-au obisnuit...nu ii scoti pe traseu fara sa stie ce fac 101% din optiunile autobuzului. Cursuri peste cursuri, si tot am impresia ca multi n-au habar de jumatate din facilitatile vehiculului din dotare

Nu vreau sa par prea critic, dar daca tot a durat atat pana au fost scoase in circulatie, lumea s-ar fi asteptat ca ele sa mearga perfect. Macar in prima zi.
#992
Postat 01 decembrie 2010 - 21:40

#993
Postat 01 decembrie 2010 - 22:21
Visor, la 01 decembrie 2010 - 19:35, a spus:
Chiar multa lume, laudand, ramanea gura-casca, chiar si cei din masini(!). Probabil vor mai fi adepti, pe viitor, la calatorii cu mtc-uri.
Deci azi RATT a primit un punct ROSU imens... Cat ne-am plimbat (vreo 3 ore incontinu) cu pe diferite linii, numai gura casca, + 3 masini la diverse semafoare au fost oprite, iar soferul dand jos geamul se holba.



Visor, la 01 decembrie 2010 - 19:35, a spus:
- sistemul de anuntare (lauda persoanei cu vocea cu o tonalitate


Aceeasi parere! Vocea este mult mai calduroasa si primitoare!





#994
Postat 01 decembrie 2010 - 23:04

Vocea se aude mai bine datorita calitatii mai bune a MP3-urilor, dar si a difuzoarelor.
P.S. Despre chestia cu Complex Terra si Dedeman: numele oficial al statiei este Complex Terra, dar cum acesta nu mai exista, am spus ca e ok sa anuntam vocal "Dedeman". Daca am acordul sefilor, o sa schimb si pe afisaje.
In situatia asta mai sunt si alte statii.
#995
Postat 01 decembrie 2010 - 23:19
NDY, la 01 decembrie 2010 - 21:08, a spus:

Oricum, e tipic romanesc: stau autobuzele aproape 2 luni pana sa circule, iar in prima zi intampina o gramada de probleme, din care, sa recunoastem, s-ar fi putut rezolva multe inainte de iesirea pe traseu

Nu ar trebui sa fie o scuza ca au circulat doar pe Ikarus-uri; ar fi trebuit cei mai "apti" sa fie alesi pentru autobuzele noi. Iar faptul ca inca nu s-au obisnuit...nu ii scoti pe traseu fara sa stie ce fac 101% din optiunile autobuzului. Cursuri peste cursuri, si tot am impresia ca multi n-au habar de jumatate din facilitatile vehiculului din dotare

Nu vreau sa par prea critic, dar daca tot a durat atat pana au fost scoase in circulatie, lumea s-ar fi asteptat ca ele sa mearga perfect. Macar in prima zi.
Pretenţios, ca deobicei. Şoferii au luat pt prima dată contact cu autobuzele, abia ieri, când li s-a dat ocazia să le conducă o jumătate de oră prin oraş. La curs nu s-a făcut niciun fel de informare referitoare la sistemele auxiliare. S-a pus baza pe elementele principale.
Maniera de conducere a unui astfel de autobuz diferă radical de cea prin care se manevrau Ikarusurile. Deocamdată, esenţial este să nu dea cu ele în stâlpi, sau să facă alte minuni. Cu celelalte hangarale, se vor pune ei la punct cât de curând. Puţintică răbdare, monşer.

Iar, în ce priveşte pregătirea autobuzelor pt intrarea în circulaţie, te asigur că echipele care s-au ocupat de problemă, au lucrat cu îndârjire, şi cu multe ore suplimentare. Nu te grăbi în a arunca cu piatra.
#996
Postat 01 decembrie 2010 - 23:30

Timisorenii circula cu autobuze noi cu burduf din 1 decembrie.
Călătorii de pe linia 33 i-au avut miercuri ca parteneri de drum atât pe cei din conducerea Primăriei Timişoara, în frunte cu primarul Gheorghe Ciuhandu, însoţit de soţie şi nepoţel, cât şi pe directorul general al Regiei locale de transport, Ioan Goia.
Cu toate că numărul autobuzelor Mercedes-Benz articulate achiziţionate de municipalitate se ridică la 30, miercuri, în prima lor zi de funcţionare pe străzile Timişoarei, pe traseu au putut fi văzute doar jumătate dintre vehicule.
„Au fost introduse în circulaţie 15 vehicule, ce deservesc deocamdată liniile 33, mai ales, precum şi Expres 4. Pe măsură ce ies actele de la înmatriculare, îşi vor lua locul pe traseu şi restul de autobuze. Toate vor fi însă în circulaţie înainte de sfârşitul anului”, promite Ionuţ Nasleu, directorul adjunct al Regiei Autonome de Transport Timişoara.
Într-unul dintre cele 15 noi mijloace de transport a urcat miercuri, alături de pasagerii obişnuiţi, întreaga conducere a Primăriei Timişoara.
Din grupul reprezentanţilor municipalităţii n-au lipsit cei doi viceprimari, Adrian Orza şi Sorin Grindeanu, secretarul Ioan Cojocari sau şeful Direcţiei Tehnice, Culiţă Chiş, şi nici directorul RATT Ioan Goia. Aproape sigur însă atenţia călătorilor a fost captată de primarul Timişoarei, Gheorghe Ciuhandu, care a urcat în 33 însoţit de soţie şi de nepotul său.
Există toate şansele aşadar ca proverbiala înghesuială din „33” să dispară, odată cu apariţia pe străzile oraşului a autobuzelor lungi de 18 metri, ce au o capacitate de transport de 143 de persoane (41 pe scaune).
Chiar dacă dimensiunile vehiculelor şi dotarea tehnică modernă au dat la început ceva bătăi de cap şoferilor, aceştia par să se fi acomodat destul de repede. „E tehnică multă pe noile autobuze, dar şoferilor li s-a făcut instructajul corespunzător chiar de un reprezentant al fabricantului. Un inginer de la Mercedes-Benz a venit la Timişoara şi le-a explicat ce face fiecare buton. În ceea ce priveşte dimensiunea mai deosebită a autobuzelor, şoferii noştri au ştiinţa volanului, aşa că sunt sigur că se vor descurca”, a afirmat directorul adjunct al RATT.
Rămâne de văzut cum o vor scoate la capăt conducătorii noilor vehicule cu camerele de supraveghere, cazurile în care şoferii RATT au fost protagoniştii a tot felul de dispute cu cei pe care îi transportau nefiind deloc rare. Supravegheaţi vor fi şi pasagerii, pentru că patru camere vor înregistra tot ce mişcă în interiorul autobuzului.
„Oamenii de bună credinţă n-au de ce să se sperie de supravegherea video. Ele ne vor ajuta la identificarea celor care comit acte de vandalism. Camerele vor fi un paznic bun, de exemplu, şi pentru cele două monitoare LCD, care vor prezenta călătorilor traseele şi staţiile autobuzelor. Nu cred însă, să avem mari probleme, pentru că eu cred încă în bunul simţ al timişorenilor”, a mai spus directorul adjunct al RATT, Ionuţ Nasleu.
Fiecare dintre noile autobuze Mercedes-Benz este dotat cu câte şapte camere de supraveghere.
tion.ro
Aceasta postare a fost editata de alecs: 01 decembrie 2010 - 23:30
#997
Postat 01 decembrie 2010 - 23:30
dragomir, la 01 decembrie 2010 - 18:30, a spus:
Din câte cunosc, mamele cu copii în cărucioare au obligaţia de a-şi lua copiii în braţe şi să plieze cărucioarele la urcarea în autobuz. Trapele sunt prevăzute doar pt persoanele cu dizabilităţi.
Nu cu multă vreme în urmă, au urcat în autobuzul meu 5 (cinci) mămici cu cărucioarele aferente, concomitent. Vă închipuiţi ce circ a fost în autobuz.
#998
Postat 01 decembrie 2010 - 23:38
alecs, la 01 decembrie 2010 - 23:30, a spus:

Timisorenii circula cu autobuze noi cu burduf din 1 decembrie.
Călătorii de pe linia 33 i-au avut miercuri ca parteneri de drum atât pe cei din conducerea Primăriei Timişoara, în frunte cu primarul Gheorghe Ciuhandu, însoţit de soţie şi nepoţel, cât şi pe directorul general al Regiei locale de transport, Ioan Goia.
Cu toate că numărul autobuzelor Mercedes-Benz articulate achiziţionate de municipalitate se ridică la 30, miercuri, în prima lor zi de funcţionare pe străzile Timişoarei, pe traseu au putut fi văzute doar jumătate dintre vehicule.
„Au fost introduse în circulaţie 15 vehicule, ce deservesc deocamdată liniile 33, mai ales, precum şi Expres 4. Pe măsură ce ies actele de la înmatriculare, îşi vor lua locul pe traseu şi restul de autobuze. Toate vor fi însă în circulaţie înainte de sfârşitul anului”, promite Ionuţ Nasleu, directorul adjunct al Regiei Autonome de Transport Timişoara.
Într-unul dintre cele 15 noi mijloace de transport a urcat miercuri, alături de pasagerii obişnuiţi, întreaga conducere a Primăriei Timişoara.
Din grupul reprezentanţilor municipalităţii n-au lipsit cei doi viceprimari, Adrian Orza şi Sorin Grindeanu, secretarul Ioan Cojocari sau şeful Direcţiei Tehnice, Culiţă Chiş, şi nici directorul RATT Ioan Goia. Aproape sigur însă atenţia călătorilor a fost captată de primarul Timişoarei, Gheorghe Ciuhandu, care a urcat în 33 însoţit de soţie şi de nepotul său.
Există toate şansele aşadar ca proverbiala înghesuială din „33” să dispară, odată cu apariţia pe străzile oraşului a autobuzelor lungi de 18 metri, ce au o capacitate de transport de 143 de persoane (41 pe scaune).
Chiar dacă dimensiunile vehiculelor şi dotarea tehnică modernă au dat la început ceva bătăi de cap şoferilor, aceştia par să se fi acomodat destul de repede. „E tehnică multă pe noile autobuze, dar şoferilor li s-a făcut instructajul corespunzător chiar de un reprezentant al fabricantului. Un inginer de la Mercedes-Benz a venit la Timişoara şi le-a explicat ce face fiecare buton. În ceea ce priveşte dimensiunea mai deosebită a autobuzelor, şoferii noştri au ştiinţa volanului, aşa că sunt sigur că se vor descurca”, a afirmat directorul adjunct al RATT.
Rămâne de văzut cum o vor scoate la capăt conducătorii noilor vehicule cu camerele de supraveghere, cazurile în care şoferii RATT au fost protagoniştii a tot felul de dispute cu cei pe care îi transportau nefiind deloc rare. Supravegheaţi vor fi şi pasagerii, pentru că patru camere vor înregistra tot ce mişcă în interiorul autobuzului.
„Oamenii de bună credinţă n-au de ce să se sperie de supravegherea video. Ele ne vor ajuta la identificarea celor care comit acte de vandalism. Camerele vor fi un paznic bun, de exemplu, şi pentru cele două monitoare LCD, care vor prezenta călătorilor traseele şi staţiile autobuzelor. Nu cred însă, să avem mari probleme, pentru că eu cred încă în bunul simţ al timişorenilor”, a mai spus directorul adjunct al RATT, Ionuţ Nasleu.
Fiecare dintre noile autobuze Mercedes-Benz este dotat cu câte şapte camere de supraveghere.
tion.ro
EXPRES 4 ????????????????????????????????????????? Azi a circulat pe E4, 41644.
Ziariştii ăştia nu pierd nicio ocazie pt a se face de rîs. "cu burduf" în loc de "articulat", 7 camere în loc de 5. Inginerul de la Mercedes, era de fapt, de la EVO.
Bineînţeles, nu au ratat posibilitatea de a-i ataca din nou pe şoferi.
Aceasta postare a fost editata de emilut: 01 decembrie 2010 - 23:39
#999
Postat 02 decembrie 2010 - 00:08
ceea ce ma uimeste, este lipsa unui comunicat oficial din partea biroului relatii cu publicul al ratt. se pare ca inca o data mi se confirma parerea ca in afara de citiva oameni entuziasti (ca si domnul Florin) si foarte multi oameni harnici care zi de zi pun SUFLET ca sa faca sa functioneze mtc-urile..cit de cit..ok...sunt o ARMATA de functionari si "pile"..a caror grea munca este plimbarea unei coli a4 din partea stinga in partea dreapta a biroului.