Poze vechi din Timisoara
#161
Postat 29 noiembrie 2010 - 15:12
Stea 5 colturi = comunism (de la rusi)
Deci dupa caderea comuniscmului nu s-a mai acceptat nici un element care sa aduca aminte locuitorilor de aceasta vreme...
Asa ca a fost data jos stema de pe opera, si a fost modificata fantana! Care daca ne uitam atenti nu era pusa la intamplare. Ceausescu, isi tinea discursul de pe Opera, deci vedea intodeauna steaua orientata cu varful catre Catedrala.
#163
Postat 30 noiembrie 2010 - 00:04
#164
Postat 30 noiembrie 2010 - 00:35
tm, la 30 noiembrie 2010 - 00:04, a spus:
Aici ai mare dreptate, dar atunci marfa era pe sine, dupa procesul de "modernizare", prin care inca trecem, "marfa" si-a dat rotile de fier pe cele de cauciuc si sina pentru sosea. Pe langa asta politia nu-si face treaba, doar multi "o taie" prin centru pentru ca le e mai usor sa treaca direct prin oras decat sa ocoleasca, doar stii cum e la noi, masina mai mare invinge intotdeauna.
Magazinul Bega arata foarte frumos peatunci, si vad ca avea terasa pe acoperis, foarte tare!
#165
Postat 01 decembrie 2010 - 20:30
Daca cumva au mai fost postate, ignorati-le.

Este vorba de Hotel Central. Nu prea spune mult aceasta poza decat ca este un "document" mai mult sau mai putin important.

"Vedere" de pe Hotel Continental, deci dupa '71 - 72, spre Popa Sapca...

Aceasta poza a fost facuta intre '80 si '89 cand pasajul din fata Operei era functional iar deasupra circulau masinile. Ce paradox, avem un singur pasaj pietonal subteran si pe acela l-am scos din "functiune" pentru a face o parcare la Modex care oricum s-a dovedit insuficienta acum. Se putea face o parcare subterana intre Modex si castel cu legatura subterana la pasaj iar deasupra sa ramana traficul deschis. Asa s-a ingropat o investitie ultra centrala. N-ar fi fost construit nici "acvariul", o ciudatenie monstruoasa in zona ultracentrala....
#166
Postat 01 decembrie 2010 - 22:29

Ba mai mult. Tramvaiele inca circulau prin centru?
#167
Postat 02 decembrie 2010 - 20:31
Aşa că eu unul aş prefera să nu ne minţim singuri despre natura noastră. Vom rămâne un oraş sobru, cu oameni serioşi şi ceva artă vizuală, fără însă a deţine vreo Coloana Infinitului sau vreun Arc de Triumf sau orice altceva care să reţină retina. Singura chestie remarcabilă de la distanţă e Catedrala, şi aia e construită în stil bizantin-moldovenesc. E frumoasă Timişoara, dar nu străluceşte.
#168
Postat 02 decembrie 2010 - 20:32
#169
Postat 03 decembrie 2010 - 13:49
Aceasta postare a fost editata de Wegmann: 03 decembrie 2010 - 13:50
#170
Postat 03 decembrie 2010 - 19:51
cseh_17, la 01 decembrie 2010 - 22:29, a spus:

Ba mai mult. Tramvaiele inca circulau prin centru?
Corect. Acest "putin" inseamna toamna anului 1989, respectiv luna septembrie. In iulie - august 1989 a fost scos tramvaiul din "centru", care centru a fost pavat atunci precum il vedeti astazi. La fel si circulatia auto din fata Operei, si atunci s-a revenit pe strada 1 Mai (cea cu sens interzis in poza) la circulatia in ambele sensuri pentru cativa ani, vreo 5 - 6 aproximativ.
Deci, daca nu se scotea tramvaiul din "centru" cu 4 - 5 luni inainte de "revolutie", in mod sigur aveam si astazi tramvaiul prin centru si pasajul ar fi fost functional...Ce putin a lipsit ca lucrurile sa ramana asa cum erau si cu 100 de ani in urma....
Un amanunt pe care merita sa-l retineti: toata lucrarea respectiva si anume, mutarea liniei de tramvai pe noul traseu, pavarea zonei centrale intre Catedrala si Opera a durat mai putin de doua luni de zile, s-a lucrat si ziua (la soare, era vara si zi lunga) si noaptea (la lumina reflectoarelor si a lunii eventual...)...Era o "padure" de utilaje si oameni....Au mai ramas ceva finisari si la inceputul lui septembrie. Graba asta foarte mare se datora iminentei vizite a lui Ceausescu pe 15 septembrie cu ocazia deschiderii anului scolar...Obisnuia sa mearga la fiecare inceput de an scolar in cate un oras mai mare la "deschiderea anului scolar"...Nu-mi aduc aminte daca a venit sau nu, dar parca mai mult cred ca a fost, iar in decembrie (25)...n-a mai fost deloc...
Deasemenea se vorbea in acea perioada despre construirea unui bloc cu vreo zece etaje peste drum de Catedrala unde era o parcare circulara (astazi se afla acolo un monument in cinstea martirilor Revolutiei) pentru a nu mai vedea Catedrala din balconul Operei de unde se adresa multimii cu "Avem in fata noastra un viitor luminos..." iar in fata lui era la propriu Catedrala, ceea cel deranja evident...
Visor, la 02 decembrie 2010 - 20:32, a spus:
Carect si aici. Este vorba de strada Marasesti. E, aici era o problema in sensul ca nu exista o banda de virat la stanga si atunci se facea o coada mica pe banda 2. Acest "mica" insemnand firobuzul cu pricina si o masina - doua. Celelalte trei - patru masini mergeau inainte pe banda 1. Va dati seama ce trafic infernal era.
Wegmann, la 03 decembrie 2010 - 13:49, a spus:
Anii '70 sunt de la 1961 pana la 1970. Pasajul s-a construit undeva intre 1978 si 1980 deci in anii '80. Zona pasajului a devenit pietonala in toamna anului 1989 (anii '90) precum am scris mai sus.
#171
Postat 19 decembrie 2010 - 19:55

#172
Postat 19 decembrie 2010 - 22:13

Totodata is curios sa aflu cum se obtin pozele astea..

http://www.flickr.co...64932948/Linkul meu
#174
Postat 20 decembrie 2010 - 11:59
#175
Postat 20 decembrie 2010 - 18:34
#179
Postat 20 decembrie 2010 - 21:09
Chagall, la 20 decembrie 2010 - 19:46, a spus:

Nu. Merge si cu aparatul tau. Tragi trei cadre (fara sa misti aparatul): unul sub-expus, unul expus corect si unul supra-expus. Mai departe, cum spunea si dAImon, utilizezi un soft care stie sa obtina HDR.
#180
Postat 20 decembrie 2010 - 22:01

D90 face totul automat...