Autobuzele Mercedes Conecto G
#922
Postat 26 noiembrie 2010 - 15:21
Ciulea0, la 25 noiembrie 2010 - 21:33, a spus:
Aici aş aduce o observaţie, bazată pe propria-mi experienţă. Având în vedere că rampele pt accesul persoanelor cu afecţiuni motorii sunt acţionate manual prin basculare (rabatare), garantez că, până să coboare şoferul de la volan, până face apel la ceilalţi călători să elibereze spaţiul unde este montată rampa, persoanele mai sus numite se vor fi aflat de mult urcate în autobuz. Vine iarna, iar spaţiul afectat mânerului rampei se va umple cu zăpadă, gheaţă şi noroi. O dată rampa ridicată, toată mizeria aflată pe marginea ei, va cădea în locaşul destinat ei, astfel încât închiderea va deveni imposibilă.
Paranteză: Au trecut ani de serviciu, fără să fi avut măcar un astfel de călător în autobuz. Cazurile în care aceştia apelează la transportul public sunt extrem de rare. Datorită facilităţii numită "îngenunchiere", rampele devin aproape inutile. Autobuzul se "lasă" pe partea dreaptă astfel încât orice cărucior sau scaun cu rotile poate fi tras în interior, fără niciun fel de problemă.
BogdanTm, la 25 noiembrie 2010 - 17:32, a spus:
Prioritară sau nu, este o linie foarte solicitată. Deşi numărul de validări nu relevă faptul, unităţile circulă mai tot timpul încărcate la capacitate maximă.
Pe marginea eficienţei sistemului de monitorizare a numărului de validări, este mult de discutat. Aud zilnic în autobuz, cum persoane de vârste din cele mai variate, declară senin că nimeni nu le poate imputa nevalidarea cardului. Singura soluţie pt asigurarea veridicităţii informaţiei, este revenirea la sistemul clasic, de urmărire prin vizualizare. Măcar o perioadă.
#923
Postat 26 noiembrie 2010 - 19:15
n-am vazut nici o data scaun pe rotile in autobuz sau troleu
#924
Postat 26 noiembrie 2010 - 23:31
nu are rost ca dupa ce s-au cheltuit milioane de EURO pe sistemul de validare sa cheltuim alti bani pentru plata oamenilor care sa faca acest lucru prin observare directa. daca nu reusim sa educam concetatenii sa valideze, ce rost are sistemul de carduri de trasnport? asa mai bine am ajunge la concluzia ca nu sunt suficienti de civilizati pt acest sistem, desfiintam reteaua de chioscuri de bilete, pe cea de controlori, si punem in fiecare vehicul taxatori asa cum se utilizau pina in 1965...si GARANTAT nu va mai fi nici un calator care sa urce fara bilet. si terminam odata pt totdeauna si cu acest sistem de pomeni electorale cu gratuitati. cine vrea sa calatoreasca, PLATESTE. Transportul public este o facilitate si nu o OBLIGATIE a autoritatilor locale. cine nu vrea sa plateasca, sa mearga pe jos.
#925
Postat 26 noiembrie 2010 - 23:36

#926
Postat 27 noiembrie 2010 - 06:01
BogdanTm, la 26 noiembrie 2010 - 23:31, a spus:
nu are rost ca dupa ce s-au cheltuit milioane de EURO pe sistemul de validare sa cheltuim alti bani pentru plata oamenilor care sa faca acest lucru prin observare directa. daca nu reusim sa educam concetatenii sa valideze, ce rost are sistemul de carduri de trasnport? asa mai bine am ajunge la concluzia ca nu sunt suficienti de civilizati pt acest sistem, desfiintam reteaua de chioscuri de bilete, pe cea de controlori, si punem in fiecare vehicul taxatori asa cum se utilizau pina in 1965...si GARANTAT nu va mai fi nici un calator care sa urce fara bilet. si terminam odata pt totdeauna si cu acest sistem de pomeni electorale cu gratuitati. cine vrea sa calatoreasca, PLATESTE. Transportul public este o facilitate si nu o OBLIGATIE a autoritatilor locale. cine nu vrea sa plateasca, sa mearga pe jos.
Ideea referitoare la atenţionarea călătorilor asupra consecinţelor nevalidării, s-a mai vehiculat pe forum. Din păcate, nu a ajuns şi la factorii de decizie din RATT. Personal, am intenţionat să lipesc în autobuz câţiva fluturaşi meniţi acestui scop. Din nou, din păcate, toate intenţiile mele asemănătoare s-au soldat cu strălucitoare eşecuri. Din ordinul conducerii secţiei, toţi fluturaşii (afişele), au fost îndepărtate, chiar din a doua zi.
În ceea ce priveşte cheltuielile suplimentare aferente celor care ar efectua măsurătorile vizuale, acestea nu ridică nici un fel de problemă. Nici înainte vreme nu existau persoane angajate special pt aşa ceva. În fiecare zi se găsesc şoferi sau vatmani care nu-şi pot practica meseria din diverse motive. Revizii, maşini defecte etc. Şi apoi, măsurătorile nu trebuiesc făcute zilnic. De 2 - 3 ori într-un an, este mai mult decât suficient.
Părerea mea: RATT se complace în această situaţie. Un număr sporit de validări ar obliga regia la suplimentarea numărului de unităţi aflate în traseu. Or, în condiţiile actuale, se doreşte diminuarea acestuia. Acest deziderat va deveni mult mai vizibil odată cu intrarea în serviciu a noilor autobuze. Intervalele de succedere se vor mări, iar călătorii se vor înghesui în ele mai abitir decât în cele deja existente.
Aceasta postare a fost editata de emilut: 27 noiembrie 2010 - 06:18
#927
Postat 27 noiembrie 2010 - 06:17
BogdanTm, la 26 noiembrie 2010 - 23:36, a spus:

După cum am subliniat mai sus, timpul necesar şoferului pt a pune în funcţiune rampa şi pt a o reloca, este substanţial în condiţiile în care graficele sunt aşa cum sunt. Un alt aspect demn de luat în considerare, ar fi acela că, dacă în locaşul rampei intră o cantitate oarecare de pământ, zăpadă sau gheaţă, rampa nu se mai poate închide, fapt care conduce către blocarea uşii în poziţia 'deschis', iar autobuzul nu mai poate pleca din staţie. Cu alte cuvinte, şoferul trebuie să posede o măturiţă, cu care să cureţe temeinic locaşul, la fiecare utilizare.
Atenţie! Nu doresc să-i scutesc pe şoferi de această îndatorire. Mă întreb doar, care va fi reacţia călătorilor nerăbdători atunci când şoferul va trage cu măturiţa în plin traseu, praful peste pantofii lor.
#928
Postat 27 noiembrie 2010 - 10:47
#929
Postat 27 noiembrie 2010 - 19:32
#930
Postat 27 noiembrie 2010 - 21:36
#933
Postat 29 noiembrie 2010 - 14:11
La Timisoara vor circula din decembrie autobuze cu sapte camere video si cutie neagra
Reprezentanţii Primăriei Timişoara au anunţat că începând din data de 1 decembrie, de miercuri, vor fi introduse în sfârşit în circulaţie noile autobuze Mercedes-Benz de mare capacitate, cu burduf. Noile mijloace de transport sunt dotate fiecare cu câte două monitoare LCD, şapte camere de supraveghere video şi cutie neagră pentru înregistrarea accidentelor.
Primele zece autobuze Mercedes-Benz articulate din cele 30 achiziţionate de administraţia timişoreană au fost prezentate de oficialii municipalităţii încă din luna octombrie. Iată că, după mai bine de o lună, reprezentanţii primăriei anunţă că noile vehicule vor fi puse în circulaţie de Ziua Naţională a României, din 1 decembrie.
Autobuzele Mercedes-Benz Conecto G, cu podea complet coborâtă, sunt dotate cu trapă pentru cărucioare şi loc special pentru persoanele cu handicap, dispun de instalaţii de aer condiţionat şi încălzire şi au o capacitate de transport de 143 de persoane. Noile vehicule ale RATT dispun de un sistem automat de înclinare a caroseriei, funcţia de îngenunchere, care facilitează accesul persoanelor vârstnice sau cu dizabilităţi.
Fiecare mijloc de transport este prevăzut cu nu mai puţin de şapte camere de supraveghere video: patru pentru călători, în interior, una pentru şofer şi direcţia de mers, şi încă două la exterior, care supraveghează uşile, urcarea şi coborârea. Astfel vor putea fi depistaţi cei care distrug mijloacele de transport şi de ce nu şi hoţii de buzunare.
„Camerele interioare şi exterioare de supraveghere, împreună cu unitatea specială de înregistrare a accidentelor – black box (cutia neagră – n. r.) – conferă utilizatorului posibilitatea de a determina cu certitudine cauzele în cazul unor situaţii nedorite şi ajută la prevenirea actelor de vandalism”, au explicat producătorii la evenimentul oficial de prezentare a autobuzelor de la Timişoara.
În plus, în fiecare vehicul sunt amplasate câte două monitoare LCD pe care vor fi prezentate diferite informaţii de interes pentru călători, în general despre programul de circulaţie, sau firmele interesate vor avea posibilitatea să-şi facă astfel publicitate. Bineînţeles, noile mijloace de transport au fost vopsite tot în alb-violet.
„Toate sunt pregătite pentru a ieşi în circulaţie şi le vom scoate pe liniile principale. Vor merge pe liniile 33, 40, 43, probabil Expres 2 şi Expres 7, vor fi 24-25 de autobuze folosite. De asemenea, vom folosi un autobuz articulat pentru transportul periurban pe traseul Utvin - Sânmihaiu Român - Sânmihaiu German. Treptat le vom scoate definitiv pe cele vechi din circulaţie. Cele scurte, vechile autobuze Mercedes, se vor retrage de pe liniile principale şi vor merge pe liniile periferice, de la marginea oraşului, de exemplu liniile 13, 21, 46, la aeroport. Parcul pe care îl avem la dispoziţie în prezent asigură integral programele de circulaţie cu autobuze noi”, ne-a declarat directorul general al RATT, Ioan Goia. Acesta a recunoscut însă că are ceva emoţii cu şoferii, ţinând cont că noile vehicule au o lungime de 18 metri.
Autobuzele care vor circula, din decembrie, pe străzile Timişoarei, au fost produse în Turcia, la fabrica Mercedes-Benz Turk A. S. din Hosdere – Istanbul, filială a concernului german Daimler AG.
tion.ro

#934
Postat 29 noiembrie 2010 - 15:41
alecs, la 29 noiembrie 2010 - 14:11, a spus:
Pe 43? Și restul de auobuse vor fii folosite pentru piese de schimb?
alecs, la 29 noiembrie 2010 - 14:11, a spus:
Unde va intoarce in Sânmihaiu German?
Aceasta postare a fost editata de andy: 29 noiembrie 2010 - 15:44
#935
Postat 29 noiembrie 2010 - 16:38
alecs, la 29 noiembrie 2010 - 14:11, a spus:
De asemenea, vom folosi un autobuz articulat pentru transportul periurban pe traseul Utvin - Sânmihaiu Român - Sânmihaiu German.
Sa inteleg ca, capetele traseului vor fi Utvin si Sanmihaiu German...

#936
Postat 29 noiembrie 2010 - 17:49
#937
Postat 29 noiembrie 2010 - 18:01
