
Generalitati despre infrastructura feroviara si trafic feroviar
#142
Postat 07 noiembrie 2010 - 21:47
are cineva o idee cum se poate ajunge prin partile alea daca nu avem masina personala ?
#143
Postat 08 noiembrie 2010 - 22:07
#144
Postat 09 noiembrie 2010 - 03:16
P 14451 Timişoara N 7:55 - Timişoara S 8:06 - Berzovia 9:27
P 14481 Berzovia 9:28 - Oraviţa 11:03 (din câte ştiu, legătura de Oraviţa aşteaptă trenul de la Timişoara dacă întârzie)
P 9697 Oraviţa 14:50 - Anina 16:48
Cu întoarcerea e mai greu:
P 9696 Anina 17:12 - Oraviţa 19:10
P 14486 Oraviţa 19:35 - Berzovia 21:10 ... şi ori P 14463 până la Reşiţa, ori 7 ore în Berzovia
P 14463 Berzovia 21:18 - Reşiţa N 22:13 ... şi de acolo ori R până la Caransebeş şi 4 ore acolo...
#145
Postat 09 noiembrie 2010 - 03:21
Sibienii, chemați să devină proprietarii primului tren privat din oraș
07 Noiembrie 2010 22:57 | Sibiu
Traian Deleanu
Inițiatorii primei linii de transport feroviar de călători pe ruta Sibiu – Cisnădie cheamă sibienii să participe la acțiunea de subscripție publică pentru strângerea de fonduri necesare finalizării investițiilor

Kolozsi Jozsef, directorul general al SC Construcții Căi Ferate Sibiu, a închiriat cu câțiva ani în urmă linia de cale ferată Cisnădie - Șelimbăr. Alături de Lucian Popescu, gestionarul liniilor închiriate, a ofertat o serie de companii să utilizeze calea ferată pentru activități de transport. Fără succes.
Între timp, cei de la Clubul Economic German au prezentat un proiect de transport inter și intraurban care să utilizeze liniile de cale ferată aflate în jurul și în interiorul municipiului Sibiu. Kolozsi Jozsef a participat la prezentarea acestui proiect și, recent, a și achiziționat un automotor, în ideea de a-l pune în circulație pe ruta Sibiu – Cisnădie. ”Automotorul are 59 de locuri pe scaun și alte 55 în picioare. Am calculat că un astfel de automotor ar face patru curse pe zi”, spune Kolozsi. Pentru a deveni, însă, rentabil, iar o cursă pe această rută să ajungă să coste doar 3,5 – 4 lei, ar mai fi nevoie de încă un automotor. Pentru achiziția căruia Kolozsi apelează la sibieni.
Prima subscripție publică
Intenția lui Kolozsi Jozsef este o premieră în istoria Sibiului recent. Practic, omul de afaceri intenționează să înființeze o nouă firmă. ”Noi venim cu automotorul cumpărat până acum și cu linia. Ne-am gândit la această subscripție publică, pentru restul achizițiilor necesare. Cine iubește Sibiul să vină alături de noi și să contribuie. În prima jumătate de an, probabil, va funcționa pe pierdere, dar apoi lucrurile se vor redresa. Cei devin fondatori ai acestei societăți, ne vom strânge în prima adunare generală și vom hotărî ce este de făcut. Cei care vor deveni ulterior asociați vor avea cotă parte la profit, dar nu vor avea și drept de vot”, spune Kolozsi Jozsef.
Lucian Popescu spune că, în mod normal, pentru această investiție ideale ar mai fi încă două automotoare. ”Pentru a acoperi nevoile tuturor navetiștilor, a elevilor, a celorlalți călători, ar fi nevoie de două garnituri pe traseu, plus una de rezervă”.
Investiție de viitor
Inițiatorii acestui proiect spun că transportul pe linia ferată are un viitor cert. De altfel, inclusiv în viitorul PUG al Sibiului este inclusă o astfel de linie de tren interurban, care să traverseze Sibiul prin nordul actualei Zone Industriale Vest și să facă legătura între gara orașului și Aeroport.
”Noi suntem câțiva în Sibiu care gândim astfel, cu încredere în viitorul acestui gen de transport. În Germania este foarte bine pus la punct. Și între Ungaria și Austria a fost creată o astfel de linie de cale ferată. Este un mod mult mai puțin poluant de transport public al călătorilor”.
În funcție de câți bani se vor strânge prin această acțiune de subscripție publică, vor fi decise și strategiile viitoare: tipul de automotoare cumpărate, etc.
Traversarea DN1/DN7
Probabil că întrebarea cel mai des pusă în legătură cu acest proiect face referire la modul de reglementare a circulației la intersecția liniei de cale ferată Șelimbăr – Cisnădie cu DN1/DN7. ”Simplu. Cu un sistem de semafoare”, spune Kolozsi Jozsef.
Distanța dintre Cisnădie și Sibiu ar urma să fie parcursă de acest tren în aproximativ 25 de minute. În alte 10 minute, garnitura ar ajunge și în gara Turnișor.
#146
Postat 09 noiembrie 2010 - 11:56
motivul pentru care am pus aici aceasta intrebare,este acela ca pe site-ul cfr...www.infofer.ro..acea ruta berzovia oravita..spune ca NU EXISTA. mai mult decit atit cind am incercat sa scriu nr trenului personal pe care mi l-ai scris tu, cel dintre berzovia si oravita, mi-a scris TREN INEXISTENT.
ma gindesc ca ai acces mai bun la astfel de informatii. spune-mi te rog daca este o eroare tipic cfr...adica pur si simplu nu s-au deranjat sa actualizeze site-ul...sau daca intr-adevar acele trenuri nu mai exista.
iti dai seama, nu are nici un farmec sa petrec o noapte friguroasa de noiembrie intr-un canton sau halta din mijlocul cimpiei...ca sa aflu pe cont propriu ca trenul s-a desfiintat.
iti multumesc
m-am uitat si pe site-ul celor de la regiotrans si nu am gasit nici o legatura spre oravita. din pacate masina nu am,asa ca doar pe calea ferata as putea ajunge acolo.
#147
Postat 09 noiembrie 2010 - 14:32
#148
Postat 09 noiembrie 2010 - 19:25
#149
Postat 09 noiembrie 2010 - 21:01

#150
Postat 10 noiembrie 2010 - 03:06
#153
Postat 14 noiembrie 2010 - 21:03
Dr2005, la 10 noiembrie 2010 - 03:06, a spus:
Am inteles ca va functiona atata timp cat mai este valabil actualul "Mers al trenurilor"...si apoi gata...
Iata ce pierdem...
http://www.banaterra...a-oravita-anina
#155
Postat 15 noiembrie 2010 - 20:58
#156
Postat 16 noiembrie 2010 - 04:44
Vor fi 3 perechi de trenuri, cu plecare la 7:05, 14:52 şi 19:50 din Oraviţa, respectiv 9:22, 17:08 şi 22:05 din Anina.
http://informaremt.c...2/15/2010&lng=1
Aceasta postare a fost editata de Dr2005: 16 noiembrie 2010 - 04:44
#159
Postat 21 noiembrie 2010 - 17:39

#160
Postat 02 decembrie 2010 - 01:57