A1 Autostrada Bucuresti - Pitesti - Sibiu - Deva - Timisoara - Arad - Nadlac 581km
#281
Postat 13 octombrie 2010 - 09:44
#283
Postat 13 octombrie 2010 - 21:27
#284
Postat 14 octombrie 2010 - 09:46
adevarul.ro
Citeaza
Firmele care execută cel mai mare proiect de infrastructură din Vestul ţării au sistat lucrările pe o perioadă nedeterminată. Concernul de firme care lucrează pe autostrada Arad-Timişoara îşi motivează gestul prin faptul că nu a primit banii pe lucrări.
Cea mai importantă lucrare din Vest a intrat în impas. Reprezentanţii firmelor care lucrează pe autostradă, FCC Construction (Spania), POOR (Austria) şi Astaldi (Italia), s-au săturat să lucreze cu bani de acasă. În urma unei şedinţe care a avut loc săptămâna trecută, firmele au decis să oprească lucrările până când statul achită cele 25 de milioane de euro intraţi până acum în autostradă.
„Am fost obligaţi să suspendăm lucrările, ceea ce nu înseamnă terminarea contractului. Menţinem o rată de producţie foarte scăzută, am cheltuit foarte mulţi bani ca să lucrăm pe acest proiect şi nu am fost plătiţi până în acest moment. Există o datorie de 25 milioane euro, diferenţa între lucrările realizate şi plătite”, a declarat Marco Grinovero, project manager FCC, POOR şi Astaldi.
Situaţia de pe autostradă este cu atât mai dificilă cu cât reprezentanţii Ministerului Transportului nu recunosc că au o problemă. „Nu avem nicio restanţă. Ei au făcut nişte lucrări pe care consultantul trebuie să le certifice. Noi în acest moment nu avem facturi pe care să le plătim”, a spus secretarul de stat din Ministerul Transporturilor, Eusebiu Pistru.
Jonglerii cu milioanele
Secretarul de stat a spus că, din punct de vedere al ministerului, nu există absolut nicio problemă cu banii, fiind alocaţi peste 200 de milioane de euro de la Banca Europeană pentru Investiţii. De asemenea, din birourile de la Bucureşti se aud utilajele de pe autostradă. „Nu s-a oprit nicio lucrare. Nu o să înceapă lucrări pe tronsoane noi, dar în locaţiile unde s-au început se lucrează la capacitate redusă”, a mai spus Eusebiu Pistru. Potrivit acestuia, singura problemă este că trebuie aprobate facturile pentru lucrările executate deja, procedură care, în mod normal, durează aproximativ 42 de zile.
„În contract este prevăzut că ei lucrează o perioadă pe banii lor, după care se fac plăţile. Totalul lucrărilor de pe această autostradă este de 120 de milioane de lei, din care au fost plătite 50 de milioane de lei. Nu există absolut nicio problemă cu plăţile”, a mai spus Pistru. Acesta a mai avertizat că firma care s-a angajat să construiască autostrada trebuie să respecte termenii din contract.
Berceanu i-ar fi făcut din vorbe
Fostul ministru al Transporturilor, Radu Berceanu, a vorbit despre situaţia de la autostrada Arad-Timişoara. Potrivit acestuia, pot exista cazuri în care constructorii şi ministerul nu cad de acord, dar susţine însă că orice probleme ar fi nu trebuie să se ajungă la sistarea lucrărilor. „M-am întâlnit cu firmele de câte ori au dorit şi împreună am găsit soluţii. I-am asigurat că, dacă nu pot să fac ce cer ei atunci, o să fac altădată”, a spus fostul ministru.
#285
Postat 14 octombrie 2010 - 12:18

#287
Postat 14 octombrie 2010 - 14:54
Florin.B RATT, la 14 octombrie 2010 - 12:18, a spus:

Pai nu.
La orice lucrare, executantul desfasoara activitatile cuvenite, suportand din fonduri proprii costurile cu resursele si materialele, facturand sumele corespunzatoare pe parcurs insa doar la date sau cantitati bine stabilite prin contract, plata efectiva efectuandu-se abia dupa mai multe zeci de zile, timp in care se verifica faptul ca lucrarile sunt conforme cu cerintele proiectului.
#288
Postat 15 octombrie 2010 - 14:40
ot.ro
Citeaza
Lucrarile la autostrada Arad-Timisoara au fost suspendate, dupa ce a fost depusa, joi, o plangere penala la Politia Timis, potrivit careia angajatii au fost suprinsi furand argila de pe un teren din localitatea Ortisoara.
Reprezentantii Agentiei Nationale pentru Resurse Minerale (ANRM), cei care au depus plangerea, sustin ca suprafata de pe care se extrage, ilegal, argila se intinde pe un hectar. "In urma unei sesizari, am constatat ca angajatii firmelor care construiesc autostrada Arad - Timisoara furau argila de pe raza localitatii Ortisoara, pentru a-l folosi ca material de umplutura la autostrada. Exploatarea zacamantului era ilegala, neexistand o autoritatie in acest sens, drept pentru care le-am facut plangere penala inaintata joi Politiei Timis", a declarat Adrian Anescu, inspector superior in cadrul ANRM.
Politistii timisoreni au demarat o ancheta pentru a stabili daca acuzatiile au un temei legal.
Consortiile Astaldi (Italia), POOR (Austria) si FCC Construction (Spania), firmele care construiesc autostrada Arad-Timisoara, nu au transmis niciun punct de vedere legat de acuzatiile care se aduc angajatilor. Totusi, constructorii si-au motivat oficial suspendarea lucrarilor prin faptul ca statul roman nu le-ar fi achitat facturile restante in valoare de 25 de milioane de euro.
De cealalta parte, Eusebiu Pistru, secretar de stat in Ministerul Transporturilor, sustine ca nu a fost emisa nicio factura de catre constructori, motiv pentru Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri din Romania nu are nicio datorie fata de constructor.
Aceasta postare a fost editata de MHN: 15 octombrie 2010 - 14:40
#289
Postat 18 octombrie 2010 - 12:52
După ce, în urmă cu o săptămână, contractorii lucrărilor de pe şantierele Autostrăzii Arad-Timişoara anunţaseră sistarea lucrărilor şi intrarea în conservare, Eusebiu Pistru, secretar de stat în Ministerul Transporturilor anunţă continuarea lucrărilor.
Plăţile restante din partea Statului Român, aferente lucrărilor aflate deja în desfăşurare pe şantierele de la Zădăreni şi Şagu, au fost motivul invocat cu aproximativ o săptămână în urmă de reprezentanţii consorţiului FCC Porr Astaldi pentru oprirea lucrului pe Autostrada Arad-Timişoara. Chiar dacă nu exclude posibilitatea continuării lucrărilor cu alţi contractori, Pistru spune că FCC Porr Astaldi va trebui să finalizeze cel puţin tronsoanele aflate în lucru: „conform contractului, FCC Porr Astaldi nu are dreptul să sisteze lucrările. Dacă, totuşi, vor lua această decizie, o vor face pe propria răspundere. Lucrările de pe tronsoanele aflate în lucru continuă”.
Secretarul de stat demontează lista de nemulţumiri a actualului contractor de lucrări de pe autostradă: „la ora actuală nu există nicio datorie către FCC Porr Astaldi, dânşii nu au nicio factură emisă şi rămasă neplătită. Discuţiile sunt pe lucrările aflate în derulare, a căror valoare ajunge la circa 20 de milioane de euro, pentru care contractorul va putea să factureze abia în momentul certificării din partea consultantului angajat de Ministerul Transporturilor”, explică Eusebiu Pistru. Secretarul de stat în Ministerul Transporturilor atrage atenţia că, în cazul în care coducerea FCC Porr Astaldi îşi menţine decizia de sistare a lucrărilor deja demarcate de pe şantierele Autostrăzii Arad-Timişoara, riscă rezilierea contractului şi preluarea lucrărilor de către alţi contractori.
Sursa
#290
Postat 21 octombrie 2010 - 15:18
opiniatimisoarei.ro
Citeaza
In urma acestei decizii, autostrada Arad-Timisoara va beneficia de 124.399.671 euro din Fondul de Coeziune al Uniunii Europene.
Dupa ce in urma cu cateva zile lucrarile la autostrada au fost sistate din pricina unei anchete declansate dupa ce mai multi muncitori ar fi fost prinsi la furat de argila de pe un teren de langa Ortisoara, acum cele doua firme de constructii si-au reluat activitatea pe santier. Totodata, consortiile Astaldi (Italia), POOR (Austria) si FCC Construction (Spania) anuntasera ca sisteaza lucrul deoarece nu isi primisera banii pe facturile restante, in valoare de 25 de milioane de euro. Acestea insa n-au oprit treaba, dar au redus numarul subcontractorilor.
Acum ca vor sosi banii de la UE, lucrarile vor fi reluate la capacitatea maxima, mai ales ca pana in acest moment, din operatiunile programate sa fie finalizate in aceasta etapa, doar 35-38% s-au incheiat efectiv, spun surse din cadrul Ministerului Transporturilor.
Autostrada care va lega Aradul de Timisoara va avea o lungime de 44,5 km, din care 12,25 km reprezinta centura de ocolire a Aradului.
Autostrada Arad – Timisoara este parte a ramurii nordice a Axei Prioritare TEN-T nr. 7, care traverseaza Romania de la Nadlac la Constanta.
Prin realizarea acestui obiectiv se estimeaza o reducere cu 76% a numarului de accidente pentru traficul intre Arad si Timisoara, o reducere a timpului mediu de calatorie intre Arad si Timisoara de la 64 minute la 33 minute, precum si o reducere cu 7 % a costurilor de exploatare a autovehiculelor.
#292
Postat 22 octombrie 2010 - 15:37
Iar ieri am trecut pe langa zona nodului de la Giarmata/Pischia unde, pe portiunea km 39 - 43, am vazut din nou multe autocamioane la lucru.
#293
Postat 23 octombrie 2010 - 14:28
Citeaza
EVZ
Articolului ii este atasata si o harta care arata ca AR-TM va fi parte a acestui coridor. Poate asa vor curge mai usor banii.
#294
Postat 23 octombrie 2010 - 15:59
Am postat deja un mesaj pe thread-ul general despre acest lucru.
Din partea Romaniei, sunt mai multe propuneri de rute, portiunea AR-TM fiind, intr-adevar, una dintre ele.
#297
Postat 25 octombrie 2010 - 08:35
Mai spre Giarmata-Pischia sau mai spre Cruceni?
#299
Postat 25 octombrie 2010 - 15:21
ma intreb daca le-a facut din ceva aparat zburator...
#300
Postat 02 noiembrie 2010 - 12:57
Marti, 02 11 2010
Anuntul alocarii de fonduri de catre Comisia Europeana a readus elanul constructorilor de la consortiul italo-spaniol FCC Porr Astaldi, care suspendasera initial o parte din lucrari.
Intre Arad si Timisoara nu mai e liniste. Buldozerele si excavatoarele se aud din nou, lucrul la tronsonul de autostrada ce va uni cele doua orase fiind reluat la maxima capacitate.
Cele 124 de milioane de euro proveniti din Fondul de Coeziune al UE par sa-i fi adus la sentimente mai bune pe constructori, care oprisera o parte din lucrari reclamand o intarziere de plati.
„Nu poate fi vorba de o intrerupere a lucrarilor – este de parere insa directorul adjunct al Directiei Regionale de Drumuri si Poduri Timisoara. S-a incetinit o perioada ritmul, dar motoarele nu au fost oprite niciodata complet. Si saptamana trecuta s-a lucrat, chiar daca ploile au dat de furca constructorilor vreo doua zile”.
In momentul de fata se lucreaza pe intregul traseu, la ambele contracte incheiate intre Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale si FCC Porr Astaldi: pentru cei 32,25 km de autostrada intre Arad si Timisoara, respectiv 12,25 km varianta de ocolire a municipiului Arad.
Sursa: Agenda