emilut, la 15 octombrie 2010 - 20:40, a spus:
În Germania, vatmanul trece în fişa vehicolului toate defecţiunile cu care se intră în depou, iar serviciul de întreţinere se dă peste cap să le remedieze. Se scot piese de la magazie, se sudează, se vopseşte, etc. La noi, poţi să te rogi la toţi sfinţii pt un reglat de frâne, că tot nu se rezolvă. Înlocuirea unui simplu bec, reprezintă o mare problemă.
Per ansamblu, lipseşte factorul care să asigure cointeresarea personalului de bord.
Tatăl meu a lucrat ca şofer la ITA. Pe vremea lui, intreprinderea acorda prime acelor şoferi care îşi întreţineau exemplar maşina. Acest stimulent ducea la o emulaţie foarte constructivă. Se născuse o competiţie acerbă între şoferi, în ce priveşte menţinerea cât mai îndelungată a maşinilor în stare perfectă de funcţionare. Se dădeau prime şi pt economia de carburanţi. Aveau loc serbări cu mici şi bere, în cadrul cărora premianţii erau nominalizaţi. Ceva în genul festivităţilor care au loc în SUA pt orice mizilic.
Acum, ne rugăm să nu fim puşi pe liber, pt cea mai mică greşeală. Triste vremuri trăim.
Asta este ceea ce eu spuneam demult. Sunt niste omuleti mai needucati la birouri care habar nu au ce inseamna aia resursa umana, si cum se gestioneaza ea. Una din modalitati e cea de intretinerea unei "retele" de mici stimulente, fie materiale, fie de alte natura, precum nominalizari/premieri la festivitati, prin care sa provoci resursa umana sa se simta MOTIVATA in directia care vrei sa fie luata de imbunatatirile tale, ca si companie/regie.
Ce naiba o fi asa de greu? Sau cu alte cuvinte, cat de incompetent poti fi ca si departament de resurse umane ?
Un exemplu: un vatman de 21 de ani experienta, din cauza unui banal accident, e aspirant si mutat cu forta la lucrul nocturn ca si manipulant vagoane in depou. Cata motivare poate orice copilas de 2 ani identifica in tratamentul asta?
Ma rog, un exemplu doar. Sunt muuuuulte mizerii la nivel de management al resurselor umane in regia asta.
De aia trebuie sa intre intr-o situatie cat mai aproape de faliment, si luat totul de la ZERO.
De acolo au invatat si nemtii sa fie cum sunt in prezent.
Sau ca sa specific si sursa acestui rationament: un contemporan, mare om, spunea: Toata tara trebuie RASA. Apoi se ia totul de la zero.
Aceasta postare a fost editata de sorin_vd4ratt: 17 octombrie 2010 - 13:25