
Hansa GT4
#145
Postat 01 iulie 2010 - 11:36


#146
Postat 01 iulie 2010 - 14:59
manu vatmanu, la 01 iulie 2010 - 11:07, a spus:
Pai eu nu am uitat de ele si nu prea cred ca cei din Timisoara vor uita de ele prea curand, pentru ca inca circula, probabil nemtii "plang" dupa ele pentru ca la ei nu mai circula.
#149
Postat 03 iulie 2010 - 19:05






#150
Postat 03 iulie 2010 - 21:54
Iar Chagall si dAimon, nu cred ca trebui sa mai iscam o cearta aiurea, din cauza unor poze. Daca nu eram convins ca nu este inregula cu pozele nu le lasam acolo! Deaia suntem pusi sa avem grija fiecare de partea lui!

#153
Postat 15 septembrie 2010 - 16:54

#154
Postat 16 septembrie 2010 - 10:41

#155
Postat 16 septembrie 2010 - 17:37
#157
Postat 16 septembrie 2010 - 19:40
cseh_17, la 16 septembrie 2010 - 17:37, a spus:
Stai puţin... rulmenţi probabil sunt între rotor şi carcasa motorului. Alte locuri de pus rulmenţi nu văd, la fel cum nu văd cum ai putea pune cuzineţi în locul lor.
#158
Postat 01 octombrie 2010 - 01:56
Viktor, la 28 septembrie 2010 - 22:04, a spus:
La fel cum 3450 nu a primit remorca, nici el nu a primit si nici nu trebuia sa primeasca.
Nu chiar niciodata. A tras remorca, ultima data pe la sfarsitul lui 2001/inceputul lui 2002 (3620 a fost remorca sa atunci, si circula in general pe linia 9).
alecs, la 28 septembrie 2010 - 22:56, a spus:
Toate au primit remorca, pentru ca toate care au avut RK recent au avut numere de parc mai mari decat 3444 (deci erau de tip GT4c) si au fost vagoane care au mai avut remorca recent.
De fapt Hansele sunt de 3 tipuri:
- GT4a (3402-3419), fabricate in 1961-1962 (din acestea noi nu am primit niciunul, toate fiind casate deja cand s-au adus primele Hanse la noi).
- GT4b (3420-3444), fabricate in 1963 (din acestea noi am primit 12 bucati, din care au fost casate 5)
- GT4c (3445-3479), fabricate in 1966-1968 (din acestea noi am primit 30 de bucati, din care au fost casate 5)
Remorci exista doar de 2 tipuri:
- GB4a (3602-3619), care au fost remorcile vagoanelor de tip GT4a (din acestea noi am primit 14 bucati, din care au fost casate 11)
- GB4c (3620-3648), care au fost remorcile vagoanelor de tip GT4c, desi remorci sunt mai putine decat vagoane motor (35 vag si 29 rem) (din acestea noi am primit 25, din care au fost casate 8)
3401+3601 a fost prototipul Hansa (fabricat in 1959 si casat in 1994-vagonul motor, in Bremen, si in 2009 remorca, in Timisoara)
In concluzie, vagoanele de tip GT4b (3420-3444) nu au avut remorci, de aceea si in poze vechi din Bremen aceste vagoane apar solo, si probabil ca si la noi vor circula de acum incolo fara remorca. Totusi, atunci cand s-au adus aceste vagoane in Timisoara (1995-1997), ele au circulat initial doar pe liniile 9 si 4, cu remorca (aveam si multe remorci de Hansa pe atunci). Asa ca toate Hansele pe care le avem au avut cel putin o scurta perioada remorca (cel putin pana cand s-au introdus Hanse pe linia 7). In afara de astea, mai sunt cateva GT4c care nu au mai avut remorca de mai bine de 10 ani, si probabil nici nu vor mai avea: 3450, 3454 si 3461 (si-au pierdut remorca in 1999, pe cand apartineau de depoul Take Ionescu).
#159
Postat 01 octombrie 2010 - 14:24
Paul85, la 01 octombrie 2010 - 01:56, a spus:
Asta nu am stiut.

Paul85, la 01 octombrie 2010 - 01:56, a spus:
Esti sigur ca si-ai pierdut remorcile prin 1999? Stiu ca 3454 a mai circula destul de mult cu remorca, pana prin 2000 si ceva.
Pacat de 3454, acesta ar mai putea trage remorca. Sper ca daca va fi bagat la rk va primi si remorca.
3435 e singurul care nu a rezistat cu remorca. Stiu ca au i-au dat remorca si l-au trimis in probe pe linia 2. Dupa vreo 2 ture l-au bagat in depou si-au dat remorca jos pentru ca nu rezita(stiu ca are grupul mic).
In leagatura cu vagoanele din seria 3401-3419 tin sa te anunt ca gresesti. Nu toate au fost casate. Singurul care mai este in "viata" este 3402 care este folosit acum ca vagon de scoala.


#160
Postat 01 octombrie 2010 - 15:59
Deci sa mai clarificam cateva. Cum spunea in alt topic eu initial credeam ca au fost dora 2 serii, dar defapt sunt trei. Deci cum spunea Hansele aveau 2 tipuri de motor. Acel tip II (nu cu rulmenti) era pe seria #3420-3444. Deci acestea sunt vagoanle fara remorca. Aceasta ordine s-a prabusit ajungandu-se la in ultimul an din existenta lor in Bremen + la noi in felul urmator:
#3420 - are remorca pana in 2002 si circula pe linia 4. Isi pierde remorca in momentul cand prinde proaspata infiintata linie 11. Deatunci numai are remorca.
#3421 - are remorca deja de la sosire, insa are 2 ani (1996-1997) cand circula fara remorca. Ambele activitati le face pe linia 9. In 2002 cu ocazia reparatiilor din Maria, este folosit ca si tramvai de serviciu (adica alta linie in fiecare zi) si isi pierde definitiv remorca! 2008 CASAT!
#3422 - are remorca #3624 inca de la sosire. Circula exclusiv pe linia 4. In 1996, i se schimba remorca. In 2005 isi pierde definitiv remorca. Atunci incepe sa circule pe liniile 7 si 11.
#3426 - in 1995 circula fara remorca. La sfarsitul anului i se pune o remorca, impreunacu care circula exclusiv pe linia 4 pana in 2001. Atunci isi pierde definitiv remorca, si circula pe linia 7.
#3429 - din 1995 pana in 2001 circula cu remroca exclusiv pe linia 4. In 2001 dupa pierderea remorcii, incepe sa circula pe liniile 2 si 11. 2009 casat!
#3432 - Desi sosit in 1995 sircula relativ tarziu, abia in 1997. Circula cu remorca exclusiv pe linia 4. In 1999 isi pierde remorca, isa cirucla pana la inceputul lui 2000 pe linia 4. Din 2000 este tramvai scoala, si circula pe linia 7.
#3434 - Din 1995 are remorca #3638, si circula exclusiv pe linia 4. Din 2002 isi pierde remorca si circula pe liniile 7 si 11. Dupa desfiintarea liniei 11 pe linia 10, iar dupa desfintarea celui din urma pe linia 6.
#3435 - Sosit in 1995 are remorca pana in vara lui 1996, si cirucla prin rotatie pe liniile 1 si 2. Este cu probleme de la inceput. Dupa pierderea vagonului, pana in 2001 sta in umbra. Pe timpul reparatiilor din Maria, este tramvai de servici, apoi circula la rand pe liniile 11, 10 si 6.
#3439 - Sosit inca din 1995,este tramvaiul despre care se stie cel mai putin. El a circulat numai cu remorca, si numai pe linia 4. 2000 casat
#3441 - Sosit in 1995, este cam singurul tramvai din seria GT4b, care cirucla inca de la sosire pe linia 1. Are remorca, pe care o pierde relativ tarziu, la sfarsitul lui 2002. Pe timpul lucrarilor din Maria este tramvai servici, dupa care circula pe linia 5. 2007 casat
#3443 - Sosit in 1995, circula cu remorca numai pe linia 4. relativ devreme, in 1998 isi pierde remorca, si incepe sa circule pe linia 7. Din 2002 este tramvai SCOALA.
#3444 - Sosit in 1995, este un tramvai cu probleme. Cicula cel mai putin cu remorca exclusiv pe linia 4 , si anume pana in 1996. Este singurul tramvai care nu a avut niciodata cabina. 1999 casat
Deci cu mici corectari Paul85 a avut drepate. Din 12 GT4b, au fost casate 5, si 2 circula si azi ca si scoala. Din aceste motoare TIP II, a primit ulterior #3450, (motarele lui #3439), deaici "incompetenta" de a trage remorca, la fel primind si #3461 mult mai ulterior. Motoarele lui #3461 au fost schimbate la loc in 2005.