Autobuzele Mercedes Conecto C
#121
Postat 24 iunie 2010 - 10:46
#122
Postat 24 iunie 2010 - 15:19
NDY, la 23 iunie 2010 - 21:07, a spus:

Cu roţile de rezervă e o altă poveste.
1. După recepţia autobuzelor Mercedes, toate roţile lor de rezervă (adică 55 buc) au fost depuse la magazie. Mai apoi, cu ele au fost încălţate mai multe Ikarusuri.
2. Când se face schimbul de anvelope la un anumit număr de km parcurşi, nu se ia în calcul şi roata de rezervă.
3. Roţile de rezervă (intervenţie) se află în gestiunea panagiului, şi se folosesc doar pt aducerea din traseu a maşinilor care au avut pană. După remedierea penei cauciucului titular, rezervele reintră în magazie. Teoretic. Din păcate, în ultima vreme ele au rămas pe maşinile pe care au fost montate, din motiv că roţile titulare erau muuuuult prea uzate sau explodate. Aceasta este şi cauza pt care 9 autobuze se află suspendate pe butuci. Roţile lor au devenit rezerve pt celelalte maşini. În cazul autobuzului meu, niciuna din roţile titulare nu se mai află pe el. Dacă prin absurd, s-ar mai fi aflat vreuna, aceasta ar fi avut depăşită norma de casare cu peste 90.000 de km.
Aceasta postare a fost editata de emilut: 24 iunie 2010 - 15:21
#123
Postat 24 iunie 2010 - 18:59
#124
Postat 28 august 2010 - 23:05
emilut, la 22 august 2010 - 11:23, a spus:
41650 a fost pus la gard pt ambreiaj. Între timp a devenit magazie de piese de schimb. Şi a rămas fără de roţi.
41630 are un suport al motorului, rupt. Tot magazie de piese, şi tot fără roţi.
41646 are parbrizul spart şi lipsă un simering la caseta de direcţie. Un astfel de simering costă 70 de lei. Fără roţi.
41651 lipsă cauciucuri. Nu cunosc dacă s-au luat şi alte piese de pe el.
41629 idem.
41670 idem.
41669 face doi ani de când stă pe dreapta. E atât de descompletat încât repunerea în circulaţie ar costa mai mult decât achiziţionarea unuia nou.
41662 lipsă cauciucuri.
Mai este unul dar nu-mi amintesc acum numărul de circulaţie.
Cred că este inoportun să precizez că niciunul dintre ele nu are roţi.
Tot e bine că s-au găsit bani pt achiziţionarea de benzi autocolante fosforescente.
L-am identificat şi pe cel de-al 9-lea. E vorba de 41640. Lipsă cauciucuri.
-------------------------------------------------------------------------------
Am ceva noutăţi! Zestrea parcului "rece" al autobuzelor s-a îmbogăţit de când nu am mai vorbit.
Iată situaţia:
41663 explozie de cauciuc
41654 defect cu caseta de direcţie
41638 defect cu ambreiajul
41643 explozie de cauciuc
Avem deci, un număr de 13 Mercedesuri imobilizate.
Aici aveţi lista celor 8 Ikarusuri casate:
TM 10 JLV
TM 09 YPO
TM 10 JGW
TM 09 XJY
TM 10 JGY
TM 09 XVR
TM 09 YFJ
TM 09 WZR
Superb, 13 autobuze .. măcar se are în vedere achiziţionarea de piese pentru cele cu lipsuri? Nu se pot "împrumuta" cauciucuri de la trolee (cum era să se facă deja) - măcar până trece vârful de circulaţie 15 septembrie? Apoi se deschide anul universitar, ar trebui suplinit o vreme E8 şi E7 ...
Revenind la violet, are un topic dedicat ... n-am nimic cu schema în sine (deşi aş putea spune că arată şters în griul urban), doar cu modalitatea de alegere: RATT are tradiţional galben, dar dacă Orza şi restul poliştilor vor violet, aia se alege, se mai mulge puţin capital electoral la modul cel mai tâmpit, se scot scuze cu "brandul oraşului" şi cu "de fapt la autobuze nu avea Mercedes galben" etc etc.
#125
Postat 29 august 2010 - 09:11
Dacă nu se iau măsuri urgente, acesta va fi numărul autobuzelor care vor lipsi din traseu la data deschiderii şcolilor.
Aceasta postare a fost editata de Visor: 29 august 2010 - 12:20
#126
Postat 29 august 2010 - 12:37
#127
Postat 29 august 2010 - 14:25
Aşa s-a făcut la RATB cu troleibuzele Dac, de a trebuit un depou să scoată câteva zile la traseu un troleu fără RCA (!), desigur, neoficial (probabil în repartizări apărea unul dintre troleele defecte).
#128
Postat 30 august 2010 - 10:56
dAImon, la 28 august 2010 - 23:05, a spus:
Ca să nu se spună despre mine că sunt doar cârcotaş, iată că semnalez şi lucrurile bune. 41643 a primit o roată veche şi uzată dintre cele destinate intervenţiilor, şi se află din nou în circulaţie. Iar lui 41646 i s-a rezolvat problema cu simeringul. Cu parbrizul fisurat mai poate circula până îi va fi înlocuit, sau până la următoarea ITP. Sper ca de mâine să-l vedem din nou pe stradă.
#129
Postat 30 august 2010 - 11:18

#130
Postat 30 august 2010 - 12:53
#131
Postat 31 august 2010 - 10:39
#133
Postat 31 august 2010 - 12:32
NDY, la 30 august 2010 - 11:18, a spus:

Spre surprinderea mea, azi l-am văzut pe 41638 circulând pe linia 33. Probabil a avut o defecţiune minoră la ambreiaj, gen garnituri schimbate la cilindrul receptor sau la pompa centrală, şi a putut fi remediată.
În garaj am observat că 41646 are deja montat un parbriz nou-nouţ.
Semne bune. Se mişcă lucrurile.
Chagall, la 31 august 2010 - 12:18, a spus:
Nu! Mă bazez doar pe cele văzute pe Discovery.
Dar iată şi nişte date concrete, e drept că e vorba de termenul de casare de 8 ani, practicat în Franţa.
Regia Autonoma de Transport Urban Calatori, aflata in subordinea Primariei Cluj-Napoca, a achizitionat zece autobuze Renault Agora articulate, de la regia similara din Paris la un pret de 25 de mii de euro pentru fiecare autovehicul Euro. “Am achizitionat zece autobuze la pret de unul singur. Un autobuz nou costa 250 de mii de euro. In plus de asta, au capacitate de 150 de pasageri, sunt Euro 4, sunt fabricate de doar opt ani de zile
#134
Postat 31 august 2010 - 13:53
Sa impui o limita de timp arbitrar aleasa pentru scoaterea din circulatie ..

#135
Postat 31 august 2010 - 18:17
#136
Postat 01 septembrie 2010 - 03:07
#137
Postat 01 septembrie 2010 - 09:00
dAImon, la 31 august 2010 - 13:53, a spus:
Sa impui o limita de timp arbitrar aleasa pentru scoaterea din circulatie ..

Se impune casarea lor pentru a se cumpara altele, pentru a avea de lucru firmele producatoare, si cum ai spus, aceasta practica este raspandita peste tot. Am observat ca in general toate produsele electrotehnice au o piesa - doua fabricate intentionat la subdimensiune sau material nepotrivit, etc., tocmai ca intr-un timp relativ scurt sa cedeze,...aceste piese fiind de "forme deosebite" si puse in locuri "strategice", nu vei mai putea folosi produsul respectiv...si vei cumpara a altul....
In industria socialista (nu vorbesc doar de Romania) nu se practica asa ceva (vezi si exemplul dat de tine),... ieseau eventuale produse proaste ca erau prost proiectate din start, dar nu prost proiectate intentionat ca acum...De altfel, pana la caderea socialismului in Europa, produsele capitaliste erau in general de o calitate superioara,... ulterior, nemaifiind "concurenta" intre cele doua sisteme sociale, calitatea produselor a scazut semnificativ si s-a ajuns sa se faca produse tehnice cu deadline "incorporat"...Produsele din aceeasi categorie dar ceva mai scumpe, de firma cum s-ar zice, au deadline-ul ceva mai lung, dar acest lucru nu este batut in cuie, pot exista si surprize neplacute...
#138
Postat 01 septembrie 2010 - 11:31
dAImon, la 31 august 2010 - 13:53, a spus:
Sa impui o limita de timp arbitrar aleasa pentru scoaterea din circulatie ..

Domnule dAImon, aici vorbim de siguranţa şi confortul unor OAMENI, şi nu a unui transport de cărămizi. Metalul oboseşte şi el în timp, folosit sau nu. Iar constructorii nu-şi permit, sau nu doresc să fabrice autobuze al căror şasiu să fie alcătuit exclusiv din INOX.
#139
Postat 01 septembrie 2010 - 17:38

#140
Postat 01 septembrie 2010 - 17:58
BTW, acum vreo 12 ani, un autobuz proaspăt revizuit capital la Tg Mureş, a rămas fără roata din stânga faţă, în plin mers. Norocul a făcut ca minunea să se întâmple pe breteaua din faţa fostei fabrici "Dermatina", adică pe sens unic. Dacă s-ar fi aflat pe o stradă cu două sensuri, nu e greu de imaginat ce s-ar fi putut întâmpla. Pe când lucram la troleibuze, unuia dintre ele i-au ieşit ambele roţi de pe puntea tractor, partea dreaptă, tot în mers, şi au pornit la plimbare pe trotuar. Bineînţeles, troleibuzul a rămas plăcintă-n drum. A şi fost casat imediat.
Nu cred să vă amintiţi, dar cu mulţi ani în urmă apăruse într-o publicaţie locală un articol intitulat: Troleibuzele Fred şi Barney! Era vorba de starea jalnică în care se aflau acestea, călătorii putând admira în timpul mersului, prin podea, asfaltul timişorean. Personal am păţit-o cu fostul troleibuz 42, când am fost aproape linşat de călători pt că cineva căzuse prin podeaua rotativă a burdufului.
Aceasta postare a fost editata de emilut: 01 septembrie 2010 - 18:04