STP Timișoara Forum: Autobuzele Mercedes Conecto G - STP Timișoara Forum

Salt la continut

Imagine postata
  • (77 Pagini)
  • +
  • « Prima
  • 19
  • 20
  • 21
  • 22
  • 23
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Autobuzele Mercedes Conecto G Evaluare topic: ***** 5 Voturi

#401 Useril este offline   cseh_17 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 12614
  • Inregistrat: 18 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Bergisch-Gladbach / Köln

Postat 29 iunie 2010 - 08:02

Vezi postareaDr2005, la 26 iunie 2010 - 06:08, a spus:

Păi ce, sunt Dacuri 117 UD sau Ikarusuri 280 să aibă axa C viratoare ca să ia mai bine curbele? Axa C este fixă, deci poate foarte bine să aibă roţi duble.
Să vedeţi ce o să frece trotuarele cu ele şoferii (învăţaţi doar cu Dac şi Ikarus, deci cu axa C orientabilă) până or să se obişnuiască să ia curbele mai larg.

400.000 de euro mi se pare cam mult, ţinând cont că un Citaro scurt, cu toate dotările (aer condiţionat, sistem de informare cu LCD, camere de luat vederi, cutie de viteze automată) şi produs în Germania (deci nu în Turcia) a costat puţin peste 210.000 euro.



Hai sa ne oprim putin la acest mesaj, si sa-l dezvoltam!

1. Bucurestiul se lauda ca a luat 500 buc. Citaro euro 3, de care a avut nevoie si bine a facut. Vazandu-se ca treaba merge, caietul de sarcini a fost copiat pentru cea dea II-a licitatie, astfel urmand ca "CINEVA" sa primeasca o spaga serioasa pentru inca 500 de Citaro Euro 4 de care Bucurestiul, NU (repet NU), avea nevoie, dat fiind faptul ca toate Dac-urile aveau RK proaspat, + Bucurestiul nu are ce sa faca cu attatea nearticulate.

2. In 180.000 de euro, zici tu AC. Te contrazic deoarece multe autobuze nu au avut clima, dotarea lor facandu-se de o firma, care apartine iarasi de "CINEVA" care a montatsistemul de AC, cu o suprataxa serioasa, sistemul fiind unul nefiabil,din cate am inteles.

3. 180.000 de euro, in care va laudati cu cutie automata, ceea ce presupune un consum in +,si cu un sistem de LCD, cu care (scuza-mi stilul), dar RATB poate sa-si stearga..., dat fiind faptul ca Bucurestiul are un sistem de taxare, JALNIC.

4. Autobuze facute in Germania... Aceasta "lupta" cu Turcia, Germania, este o lupta morala, care isi pune amprenta peste toata viata unui autobuz.

5. Suntem TIMISOARA, nu Bucuresti. Tinem sa ramanem in pas cu tehnologia si moda. Suntem un oras European, si ne cumparam autobuze MB articulate cu ax C fix, cu 400.000 euro si nu 60 cu 200.000 de care nu ne folosim cu adevarat!

Vezi postareaNDY, la 26 iunie 2010 - 23:14, a spus:

"Idiot" nu in sensul de a acuza RATT-ul cu ceva :coolspeak: Personal, consider ca autobuzele articulate cu ultimul ax fix sunt bune pentru orase mari, cu strazi largi, adica cu spatii mari de manevra, deci nu pentru Timisoara. Dar daca astfel de autobuze sunt mai ieftine decat cele cu ultimul ax mobil, nu ma mir ca Primaria le-a ales pe acestea...


Arata-mi tu un autobuz, marca, firma care sa faca dupa 2000, autobuze articulate cu AX C mobil!
0

#402 Useril este offline   emilut 

  • Membru Gold
  • Grup: Membru Gold
  • Postari: 2310
  • Inregistrat: 05 ianuarie 10
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timişoara

Postat 29 iunie 2010 - 14:59

Vezi postareaNDY, la 26 iunie 2010 - 23:14, a spus:

"Idiot" nu in sensul de a acuza RATT-ul cu ceva :P Personal, consider ca autobuzele articulate cu ultimul ax fix sunt bune pentru orase mari, cu strazi largi, adica cu spatii mari de manevra, deci nu pentru Timisoara. Dar daca astfel de autobuze sunt mai ieftine decat cele cu ultimul ax mobil, nu ma mir ca Primaria le-a ales pe acestea...

Din câte cunosc, nu se mai fabrică autobuze articulate cu axa 3 directoare, din cauză că motoarele de tracţiune sunt amplasate pe semiremorcă. Deşi pare interesant, am văzut pe străzile Londrei astfel de autobuze. Este vorba doar de procesul de acomodare al şoferilor cu noile utilaje. Să nu uităm că pe străzile Timişoarei circulă tir-uri care au nevoie de o rază de virare mult mai mare.
0

#403 Useril este offline   NDY 

  • Membru VIP*
  • Grup: VIP
  • Postari: 2439
  • Inregistrat: 07 iunie 09
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara

Postat 29 iunie 2010 - 23:01

Bine, prin centru nu trec camioane... :P Pe la periferie bineinteles ca ar avea loc bine-mersi si aceste articulate.

Nu se mai fabrica articulate cu axa C mobila? Din ce cauza? Sunt mai fiabile? Sau nu se poate amplasa altundeva motorul?
0

#404 Useril este offline   cseh_17 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 12614
  • Inregistrat: 18 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Bergisch-Gladbach / Köln

Postat 30 iunie 2010 - 09:09

Ia sa ne gandim putin logic...
Pe vremuri cand se fabricau autobuze cu axa C viratoare, nimeni nu vreoia LF. Acuma pe vremea LF, unde ai vrea tu sa amplasezi motorul decat in spate?

Desigur a existat o solutie a celor de la MAZ cu motorul in mijloc, dar e un esec total... Caldura, loc ocupat, etc...
0

#405 Useril este offline   emilut 

  • Membru Gold
  • Grup: Membru Gold
  • Postari: 2310
  • Inregistrat: 05 ianuarie 10
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timişoara

Postat 04 iulie 2010 - 00:30

Vezi postareaNDY, la 29 iunie 2010 - 23:01, a spus:

Bine, prin centru nu trec camioane... :) Pe la periferie bineinteles ca ar avea loc bine-mersi si aceste articulate.

Nu se mai fabrica articulate cu axa C mobila? Din ce cauza? Sunt mai fiabile? Sau nu se poate amplasa altundeva motorul?

E vorba de un principiu al fizicii elementare. Tracţiunea pe puntea din mijloc determină un grad nepermis de mare de libertate al semi-remorcii, în cazul frânărilor pe suprafeţe neaderente, sau în situaţii limită. A se vedea cazurile în care remorca odată intrată în balans poate duce la evenimente dintre cele mai neplăcute. Odată tracţiunea trecută pe puntea 3, se poate acţiona eficient frâna de motor, nemaiexistând riscul derapării, sau efectul de împingere asupra autobuzului.
În vechea concepţie, remorca era prevăzută cu valve care făceau ca frâna să fie acţionată cu o secundă înaintea frânelor autobuzului, tocmai pt a se avita fenomenul de împingere. Acest sistem însă, avea marele neajuns de a cauza deraparea remorcii şi intrarea ei în balans atunci când se circula pe o suprafaţă umedă sau acoperită cu polei.
Când mai circulam cu vechiul autobuz, anulam frânele remorcii pe timp de iarnă, fapt care ducea la scăderea eficacităţii la frânare cu cca 35-40%. Unde mai pui, că acest lucru era şi ilegal. Dar, nu aveam de ales. După câteva tamponări involuntare, m-am învăţat minte.
0

#406 Useril este offline   Florin.B RATT 

  • STPT Forum Admin
  • Grup: Admin
  • Postari: 30202
  • Inregistrat: 06 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:RATT

Postat 04 iulie 2010 - 08:57

Bun, acum cu sistemele moderne gen ABS, ASR, etc., toate problemele astea s-au rezolvat.
0

#407 Useril este offline   emilut 

  • Membru Gold
  • Grup: Membru Gold
  • Postari: 2310
  • Inregistrat: 05 ianuarie 10
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timişoara

Postat 04 iulie 2010 - 12:10

Parţial. ABS reduce eficienţa concretă a frânării tot cam cu 35%. O spun din proprie experienţă, nu din cele citite sau auzite. Iar ASR este un sistem de control al tracţiunii, care distribuie cuplul pe roata care are o mai bună aderenţă, sau pe amândouă (dacă e cazul). Fapt e că, introducerea sistemului de tracţiune pe puntea 3 este o idee foarte bună, deşi la început eram şi eu cam sceptic. În condiţii de rulaj pe suprafeţe neadecvate, şoferul are sub control întregul vehicul. Mai ales că noile modele sunt dotate cu retarder cu mai multe trepte de acţionare. Se poate astfel reduce viteza până aproape de 5 km/h, fără folosirea frânei de servici. Cel mai important avantaj, îl constituie eliminarea fenomenului de împingere.
Am observat în cazul tramvaielor care aveau frânele remorcii insuficient reglate, că la oprirea în staţie remorca se făcea covrig în spatele vagonului tractor. Am asistat odată chiar la un mic frecuş între remorca în care mă aflam şi tramvaiul care circula din sens contrar, datorat acestei deficienţe.

Aceasta postare a fost editata de emilut: 05 iulie 2010 - 14:14
Motiv editare: Am sters citatul. Se intelege ca raspunsul e la postul anterior. :)

0

#408 Useril este offline   NDY 

  • Membru VIP*
  • Grup: VIP
  • Postari: 2439
  • Inregistrat: 07 iunie 09
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara

Postat 04 iulie 2010 - 12:57

Multumesc pentru explicatii, am inteles acum :) .

Cat despre tramvaie, si mie mi s-a intamplat situatia care ati prezentat-o, si nu doar o data. Interesant este ca numai la Wegmann-uri se intampla (iar in ultima vreme, n-am prea mai observat acest lucru).
0

#409 Useril este offline   emilut 

  • Membru Gold
  • Grup: Membru Gold
  • Postari: 2310
  • Inregistrat: 05 ianuarie 10
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timişoara

Postat 05 iulie 2010 - 14:16

Probabil şi-or fi dat şi ei seama de pericolul pe care îl reprezintă mentenanţa deficitară.
0

#410 Useril este offline   NDY 

  • Membru VIP*
  • Grup: VIP
  • Postari: 2439
  • Inregistrat: 07 iunie 09
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara

Postat 05 iulie 2010 - 21:16

Sau...nu :beer2:

Toate acele Wegmann-uri care aveau aceasta problema fie au fost retrase, fie li s-a dat jos remorca. Cele cu remorca sunt iesite nu de mult de la RK, unde probabil ca au reparat problema asta. Deci nu cred ca mentenanta a avut "grija" sa fie reparate ;)

Oricum, e bine totusi ca, intr-un fel sau altul, problema s-a rezolvat. Cel putin temporar :)
0

#411 Useril este offline   NDY 

  • Membru VIP*
  • Grup: VIP
  • Postari: 2439
  • Inregistrat: 07 iunie 09
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara

Postat 14 iulie 2010 - 20:46

Cand este programata sosirea noilor autobuze? :coolspeak:
0

#412 Useril este offline   Florin.B RATT 

  • STPT Forum Admin
  • Grup: Admin
  • Postari: 30202
  • Inregistrat: 06 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:RATT

Postat 14 iulie 2010 - 21:50

Nu stiu exact, dar deja lucrez la sistemul de anuntare a statiilor. :coolspeak:
Vocea va ramane aceasi ca pe Skode.
0

#413 Useril este offline   Chagall 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 10295
  • Inregistrat: 18 martie 08
  • Sexul:nespecificat

Postat 14 iulie 2010 - 21:57

Speram sa fie si folosite.
0

#414 Useril este offline   dAImon 

  • Membru activ
  • Grup: Membru Gold
  • Postari: 3889
  • Inregistrat: 25 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara

Postat 15 iulie 2010 - 02:08

Se stie daca vor veni pe rotile lor sau cu trenul? Cine ar trebui sa aiba cunostinta de data livrarii, beneficiarul (RATT) sau platitorul (Primaria)? Sau amandoua institutiile? :coolspeak:
0

#415 Useril este offline   emilut 

  • Membru Gold
  • Grup: Membru Gold
  • Postari: 2310
  • Inregistrat: 05 ianuarie 10
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timişoara

Postat 15 iulie 2010 - 07:59

Depinde de unde vin. Dacă sunt aduse din Turcia, vin pe vapor până la Constanţa, iar de acolo pe roţi.Se face astfel şi un mini rodaj.
Apropo' de tren. Îmi aduc vag aminte (eram copil la acea vreme), o întâmplare reală povestită de un unchi de-al meu care a lucrat la fosta fabrică de tramvaie Timişoara. Nu s-a prea aflat de ea, pt că regimul de atunci ţinea la secret astfel de păţanii.
Trebuiau livrate la Craiova 2 garnituri de tramvai "Timiş". Ca să nu se mai obosească să le urce pe platforme, le-au legat după un tren de marfă. Nu puteau să le includă în garnitura respectivă pt că nu ar fi rezistat efortului necesar tractării celorlalte vagoane, aşa că le-au plasat ultimele. Nu mai reţin exact unde, când trenul luase ceva viteză tramvaiele au sărit pur şi simplu de pe şine la o curbă, şi s-au răsturnat. Erau mult prea uşoare comparativ cu vagoanele CFR, dar acest lucru nu a fost luat în calcul. E drept, formula de calcul a forţei centrifuge e foarte complicată. Masa, înmulţită cu pătratul vitezei, supra raza curbei.
După cum nu a fost luată în calcul nici diferenţa dintre dimensiunile buzei bandajului de la roţile tramvaielor şi cele ale vagoanelor CFR.

Aceasta postare a fost editata de Visor: 15 iulie 2010 - 11:19

0

#416 Useril este offline   Viktor 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 4686
  • Inregistrat: 25 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timişoara
  • Interese:Filme, poze, distractie, calatorii etc.Imi plac foarte mult tramvaiele Wegmann GT4.

Postat 15 iulie 2010 - 08:47

Off-topic
@Emilut
Pai cand vagoanele acelea ajugea la destinatie(daca ar fi ajuns intregi) garantat erau uzate foarte mult fizic si moral.
Oare cum ar fi fost daca si nemtii din Bremen ar fi trantit tramvaiele pe linie si Auf Wiedersehen. Cred ca ar mai fi ajuns macar vreun boghiu :coolspeak: :P .
On-topic
Abea astept sa soseasca noile autobuze :D .
0

#417 Useril este offline   Chagall 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 10295
  • Inregistrat: 18 martie 08
  • Sexul:nespecificat

Postat 15 iulie 2010 - 10:37

Vezi postareadAImon, la 15 iulie 2010 - 02:08, a spus:

Se stie daca vor veni pe rotile lor sau cu trenul? Cine ar trebui sa aiba cunostinta de data livrarii, beneficiarul (RATT) sau platitorul (Primaria)? Sau amandoua institutiile? :coolspeak:

Aceste detalii sunt stiute din momentul in care s-a semnat contractul. Faptul ca nu s-a facut inca public ternmenul de livrare, o fi din cauza binevoitorilor de genul Bacala&co. La orice intarziere i-ar sari toti pe capul primarului.
0

#418 Useril este offline   Eta Floreasca 

  • Membru onorific
  • Grup: Membru onorific
  • Postari: 168
  • Inregistrat: 26 iunie 09
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Fundeni Jud. Ilfov

Postat 15 iulie 2010 - 13:18

Mai intai trebuie sa vine in Bucuresti la EVO BUS pentru a fi puse la punct.
0

#419 Useril este offline   NDY 

  • Membru VIP*
  • Grup: VIP
  • Postari: 2439
  • Inregistrat: 07 iunie 09
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara

Postat 15 iulie 2010 - 13:22

Daca vin pe rotile lor, cine le va conduce atata drum? Nu ar trebui sa le fie facuta vreo revizie sau ceva inaintea unui asemenea drum?
Oricum, pana in septembrie ar trebui sa le avem...
0

#420 Useril este offline   Chagall 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 10295
  • Inregistrat: 18 martie 08
  • Sexul:nespecificat

Postat 15 iulie 2010 - 14:59

Si autobuzele din Bucuresti au venit parca din Germania pe rotile lor.
0

Arata acest topic


  • (77 Pagini)
  • +
  • « Prima
  • 19
  • 20
  • 21
  • 22
  • 23
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi