Dincolo de faptul ca ar fi cam urat sa-ti parasti colegii ...
Vatmanii STPT
#161
Postat 13 ianuarie 2010 - 02:36
Dincolo de faptul ca ar fi cam urat sa-ti parasti colegii ...
#162
Postat 21 ianuarie 2010 - 19:13
Matei Emil, la 12 Jan 2010, 13:46, a spus:
La autobuze si troleibuze e oarecum de discutat, deoarece, tehnic vorbind, cabina soferului, este de la usa incolo, adica eu daca stau exact langa el legal, nu stau in cabina. Deci daca stau cu soferul si opreste politia autobuzul (sau troleibuzul) nu are ce sa imi faca, doar daca unul dintre calatori citeaza ca martor.
#163
Postat 02 martie 2010 - 19:37
http://www.boston.com/news/local/breaking_...9_taken_to.html va dau si un sa zic asa rezultat al neatentiei la condus.
#164
Postat 02 martie 2010 - 21:15
#166
Postat 29 mai 2010 - 15:45
#167
Postat 29 mai 2010 - 15:47
#168
Postat 29 mai 2010 - 16:23
cseh_17, la 29 mai 2010 - 15:47, a spus:
Direct pe vatman. Am avut si eu ocazia sa vad in cabina unui vatman una - doua persoane. Este total interzis, este atat de simplu, nici macar membri familiei n-ar avea ce cauta in cabina...iar pe cei care fac si posteaza asemenea filmulete ii felicit...Se pare ca unii dintre ei (la vatmani ma refer) nu pot intelege aceste doua cuvinte TOTAL INTERZIS si atunci trebuie gasite modalitati pentru ai face sa inteleaga, printre care si aceasta de mai sus...si nu trebuie neaparat dati afara, este suficienta o atentionare scrisa la prima abatere, penalizare mai mica la salar la a doua, mai mare la a trei-a...numai asa se face ordine, altfel ajungem la haos...
Si, nu vor fi concedieri in masa la RATT, decat daca-si "inchide portile" iar daca se intampla asa ceva inseamna ca asta meritam...ne place tot ce este gratuit, cat mai multe gratuitati, inclusiv si unii colegi de forum cereau in urma cu ceva timp tot genul de gratuitati suplimentare fata de cele existente, de parca RATT-ul are un sac fara fund de unde se tot scot fonduri...Am impresia ca acest sistem nou de ticketing a fost dorit un pic prea devreme si a cam adus regia intr-o situatie mai dificila...
#169
Postat 29 mai 2010 - 21:04
mile, la 29 mai 2010 - 16:23, a spus:
Eu cred ca mai degraba rata lunara la cele 50 de firobuze e problema. Sistemul de ticketing a costat destul de putin in comparatie cu alte investitii.
#170
Postat 29 mai 2010 - 21:30
Legat de videoclip .. vatmaniţa care a făcut accidentul în Maria era singură în cabină. Chiar m-aş hazarda să spun că mai toate accidentele care au loc nu sunt deloc corelate cu prezenţa persoanelor străine în cabine
#172
Postat 30 mai 2010 - 01:31
Chagall, la 29 mai 2010 - 21:04, a spus:
Din cate am citit pe forum si in presa la momentul respectiv, este vorba de vreo 5 milioane de Euro, investitie care deocamdata nu a ridicat prea tare confortul calatorilor, iar blatistii circula nestingheriti in continuare desi se sustinea ca, cu noul sistem se vor putea lua masuri pe liniile cu "probleme"...masuri de desfiintare sau de reducere a numarului MTC-urilor
dAImon, la 29 mai 2010 - 21:30, a spus:
Legat de videoclip .. vatmaniţa care a făcut accidentul în Maria era singură în cabină. Chiar m-aş hazarda să spun că mai toate accidentele care au loc nu sunt deloc corelate cu prezenţa persoanelor străine în cabine
Fara nici o referire la recentul accident. Pur si simplu n-ai voie sa primesti pe nimeni in cabina si punct. Cred ca scrie si in fisa postului acest lucru sau cel putin asa ar fi normal....
#173
Postat 30 mai 2010 - 04:29
mile, la 30 mai 2010 - 01:31, a spus:
Eu unul sunt adeptul noţiunii de lassez-faire. Nici o lege nu are relevanţă atâta vreme cât nu există resursele pentru punerea ei în aplicare. Legea "nu aruncaţi mucuri de ţigară pe jos" nu a redus mucurile, doar a făcut câţiva puştani să ia amendă. Legea "nu parcaţi unde este interzis" nu opreşte pe foarte mulţi, doar generează câteva amenzi la buget. Sunt exemple perfecte de legi inaplicabile, cel puţin în România.
Revenind.
Orice lege-regulă-constrângere este atacabilă pe considerentul "cât de necesară este". O lege care de mâine ar impune ca buricul tinerelor să fie acoperit din motive de decenţă ar fi exact o tichie de mărgăritar. Nimeni nu stă să vâneze adolescente, nu în vremuri când alte probleme sunt mai stringente.
Sigur, există regula "nu vorbiţi cu necunoscuţi". Asta n-o face ghilotină. Până una-alta şoferul poate avea hands-free şi să-i facă declaraţii pasionale iubitei; comportament periculos, nereglementat, nu-i aşa? Sau află la hands-free că i-a murit animalul de companie. A avea o persoană în cabină nu implică şi o atenţie distrasă de la traseu, nu mai mare decât o face un handsfree. Cât timp un obicei nu este dăunător societăţii, este de preferat să-l lăsăm să se manifeste. Dvs. poate nu vă plac tinerele în maiou şi chiloţi de pe stradă (zic şi eu
Personal, propun să reluăm discuţia când în decursul unei săptămâni minim 3 şoferi/vatmani diferiţi au parte de accidente uşoare sau de incidente cu călătorii datorate distragerii atenţiei. Până atunci nu facem altceva decât formanomie, alergătura după orb să-i scoatem ochii. Din momentul când încep să apară incidente dese o să fiu primul care să-i vânez cu aparatul foto în mână; nu înainte.
#174
Postat 30 mai 2010 - 18:57
#175
Postat 30 mai 2010 - 20:03
mile : Comparatia nu este buna. Un muncitor se presupune ca nu poate lucra daca sta de vorba cu altcineva. In schimb intr-o munca de birou (sa zicem programator sau secretara) vorbitul cu un cunoscut timp de 5-10 minute nu-ti afecteaza capacitatea de a scrie cod / trimite mailuri / etc
E drept, partea cu "calatorit gratuit" n-o luasem in calcul.
S-a Facut!
Aceasta postare a fost editata de cseh_17: 31 mai 2010 - 08:20
#176
Postat 31 mai 2010 - 08:41
Cseh_17, tu te contrazici singur! In mesajul pe care l-ai postat joi ai spus ca motivul accidentului este neglijenta in condus si neatentia iar in mesajul pe care l-ai postat ca raspuns la mesajul meu ai spus ca motivul accidentelor este lipsa de experienta a vatmanilor care se angajeaza.
Lipsa de atentie si lipsa de experienta sunt doua lucruri total diferite! Crede-ma! Poti sa ai experienta de 40 de ani in conducerea tramvaielor, poti sa ai un masterat si un doctorat in conducerea acestor mijloacelor de transport, daca esti neatent, nu mai conteaza nimic din toate acestea.
Eu te inteleg pe tine ca esti fan al tramvaielor, al vopselei alb-violet de pe tramvaie, probabil al scaunelor din ele, al numerelor scrise pe ele si al
tuturor lucrurilor ce tin de aceste mijloace de transport care in Timisoara au ajuns sa fie criminale dar trebuie sa accepti si parerea mea, ca decat sa mai ajunga vreun om sa sfarseasca nevinovat sub rotile unui tramvai condus de un frustrat neatent, mai bine ar disparea pentru totdeauna tramvaiele din Timisoara.
Am citit idei de genul ca unora le e mila in primul rand de tramvaiele avariate decat de oameni. Acesta este intr-adevar un lucru aberant, si halucinant!
Si ca sa iti mai spun ceva, cseh_17... Poate ca in toare orasele din Romania se intampla contraventii de genul celor pe care le-am postat eu la adresa dar ar fi cazul sa te uiti spre lumea civilizata. Intoarce capul putin spre Vest si daca vei vedea acolo o cabina de tramvai in care stau trei indivizi dintre care doi fumeaza si unul conduce tramvaiul, in conditiile in care scrie clar in tramvai ca lucrul acesta este o contraventie, o sa iti dau dreptate, o sa spun ca e un lucru laudabil sa intre in cabina cat mai multi oameni si as veni cu o propunete, sa existe un compostor de bilete si acolo.
Tu chiar crezi ca indivizii ce stau pe langa conducatorii mijloacelor de transport nu este posibil sa le distraga atentia acestora de la condus? De ce am auzit de zeci de soferi sanctonati de politisti pentru ca vorbeau la telefon dar nu am auzit de niciun conducator RATT sa fie in aceasta situatie? Daca ma uit cateva minute pe internet, pot sa iti dau cel putin 10 exemple de accidente grave in care au fost implicate tramvaie, accidente ce s-au produs din cauza neatentiei celor ce le conduceau. Si o sa iti mai spun odata, ca sa tii minte si intreaba pe cine vrei, daca nu ma crezi pe mine. Neatentia nu are nicio legatura cu lipsa de experienta a celor care conduc aceste mijloace de transport.
Hai ca ti-am explicat prea multe... Ajunge. Numai bine si daca poti, daca e legal si moral, urca si tu intr-o cabina de tramvai ca, asa cum ai spus, aceste lucruri se practica in toate orasele. De ce sa nu fim in randul lumii? Dar sa stai chiar intre vatman si oglinda, asa cum se intampla cel mai des.
Am sa pastrez anonimatul autorului, sursa TRAMCLUB
Am boldat partile care m-i s-au parut interesante.
NU AM POSTAT ACEST MESAJ, PENTRU A ATACA AUTORUL EI, SAU IDEEA ACESTUIA. AM POSTAT MESAJUL CUSCOPUL DE A PIPERA PUTIN DISCUTIA DESPRE VATMANII, SI PERSONAJELE IN CABINA.
#177
Postat 31 mai 2010 - 19:48
dAImon, la 30 mai 2010 - 20:03, a spus:
mile : Comparatia nu este buna. Un muncitor se presupune ca nu poate lucra daca sta de vorba cu altcineva. In schimb intr-o munca de birou (sa zicem programator sau secretara) vorbitul cu un cunoscut timp de 5-10 minute nu-ti afecteaza capacitatea de a scrie cod / trimite mailuri / etc
E drept, partea cu "calatorit gratuit" n-o luasem in calcul.
S-a Facut!
Ma refeream la faptul ca intr-o fabrica (serioasa) nu poate intra oricine, oricand (persoane straine de fabrica), precum in tramvaie, si nu la faptul ca un muncitor nu poate lucra daca sta de vorba. Acum, daca cineva este hotarat sa demonstreze ca totusi se poate intra, probabil ca va reusi, facand apel la tot felul de "trucuri", dar eu ma refer la situatii "normale"...
Iar referitor la celalalt aspect, acesti vatmani care-si cara cunostiitele in mod gratuit, nu numai ca-si fenteaza "firma" la care sunt angajati si platiti (lucru cel putin imoral daca nu chiar un furt din incasari), dar aduc o jignire calatorilor buni platitori. De fapt se spune ca blatistii circula in mod gratuit. Nu este adevarat. Ei circula la fel ca si prietenii vatmanilor pe banii calatorilor corecti. Transportul in comun este un sistem intretinut de cei care-si platesc calatoria, iar daca numarul acestora scade, sistemul da faliment, dispare, sau cealalta varianta, este scumpirea tarifelor, adica "fraierii" care plateau pana acum, sa plateasca si mai mult pentru ca sistemul sa nu dispara...
Multi calatori cinstiti si corecti au impresia ca blatistii fenteaza Regia. Fals. Ii fenteaza tocmai pe ei, calatori corecti....Poate ca 10 - 15 bani din pretul biletului de 1.6 lei sau cel de 2 lei se dau tocmai pentru a se plati calatoria blatistilor, a smecherilor, etc. Poate si din aceasta cauza Regia nu pune accentul pe controale si controlori, pentru ca paguba este oarecum recuperata,... de la cei corecti....
Desigur ca exista si vatmani seriosi, poate cei mai multi dintre ei, care nu simt nevoia de a se da mari "vedete"....Bravo lor...
Situatia este asemnatoare si la Colterm, o alta regie in "subordinea" primariei...
#178
Postat 12 iunie 2010 - 15:36
Am observat ca pe acest forum au fost discutii pe marginea acelui filmulet desi nu eu l-am postat aici si vreau sa clarific cateva lucruri.
Dintr-unul din mesajele pe care le-am citit am inteles ca un membru al acestui site crede despre mine ca sunt sau am fost un angajat RATT si ca imi spionez colegii. Nu este deloc asa! Niciodata nu am lucrat si cel mai probabil nu o sa lucrez la RATT si nu am nicio legatura cu aceasta regie decat aceea de abonat, dar nici calitatea aceasta nu o am foarte des...
In acea zi, ce-i drept, era o zi de duminica, s-a intamplat sa astept tramvaiul mai mult de 50 de minute iar cand a venit, i-am vazut pe cei trei care stateau ingramaditi in cabina. Dupa ce am coborat, cand am auzit tramvaiul ca va trece pe langa mine, m-am hotarat sa-i filmez pe cei trei din cabina. In niciun caz nu am pandit un astfel de tramvai.
Ma bucur ca in mare parte, cei care au postat pe acest forum in legatura cu filmuletul pus de mine pe YouTube au aceeasi parere cu mine si anume ca vatmanii sa nu mai primeasca in cabina alte persoane. Defapt, eu cred ca nici nu ar fi prea mult de discutat pe tema aceasta atata timp cat exista o lege care interzice conducatorilor mijloacelor de transport sa discute cu alte persoane in timpul calatoriilor. E foarte clar!
Multumesc celui care m-a felicitat pentru postarea acelui filmulet si vreau acum sa va arat inca un filmulet facut de mine, de data aceasta, dupa parerea mea, mult mai grav decat primul. Il puteti vedea aici, si as vrea sa va spuneti parerea, pana cand ar trebui sa toleram indisciplina acestor angajati RATT.
Foarte interesante sunt observatiile pe care le-am citit pe acest forum, legate de prezenta altor persoane in cabine.
#179
Postat 12 iunie 2010 - 15:49
Usa nu era tinuta deschisa de vatman, ci e posibil sa fi fost tinuta un timp de cei care statea acolo langa ea(se vede ca erau cu mana pe bariera), astfel ea ne putand sa se inchida. Un alt motiv pentru care nu se putea inchide este acela ca usa sa defectat.
Intradevar, vatmanul trebuia sa opreasca si sa vada ce este cu usa respectiva.
#180
Postat 12 iunie 2010 - 15:59
Eu am fost acela care mi-am permis sa postez clipul dvs. Sper sa nu va suparati.
In acest clip pus de dvs. vina ii apartine in totalitate vatmanului. El trebuia sa opreasca imediat dupa intersectie vazand ca usa este deschisa... , insa nu il putem acuza pentru alta fapta...

Ajutor

















