
Linia Expres 1
#121
Postat 01 aprilie 2010 - 22:22

#122
Postat 02 aprilie 2010 - 17:40
Florin.B RATT, la 01 aprilie 2010 - 21:49, a spus:
De câtva timp (să tot fie vreo două luni), s-a operat o modificare în ciclul de semaforizare de la intersecţia dintre b-dul Cetăţii şi Calea Torontalului. Celor care circulă pe Torontalului li s-a redus timpul de "verde" la aproape jumătate din cât era înainte. Acest lucru, coroborat cu afluxul de maşini care vin dinspre platforma Torontal spre oraş la acea oră, face ca autobuzele şi troleibuzele să se instaleze în coloană încă de la strada Liege.
Să mai adăugăm şi aglomeraţia cauzată de proximitatea sărbătorilor pascale, şi avem explicaţia întârzierilor.
#123
Postat 07 mai 2010 - 17:24
De săptămâna viitoare reîncep lucrul. Promit să revin cu amănunte.
#124
Postat 24 mai 2010 - 01:41
Graficul prevedea parcurgerea unei ture în 64 minute. Timpul real în care s-a efectuat tura, a fost de 84 minute. Cu tot efortul pe care l-am depus, de la tură la tură, întârzierea s-a majorat. Primit mesaje inutile şi penibile pe OBC: "Vă rog să recuperaţi", în condiţiile în care am parcurs 300 (trei sute de metri) în 14 (patrusprezece) minute, între "Zorile" şi gară. La fiecare oprire în staţii, călătorii nervoşi îmi reproşau că stau la capăt de linie şi joc cărţi. E o cutumă, nu? Eu le răspund că stau şi eu ca omul să beau o bere.
Normal, nu au reuşit să urce toţi. "Fericiţii" au stat ca sardelele. Ceilalţi s-au orientat spre alte mijloace de transport. La fel de normal, toate oalele s-au spart în capul meu, ca şi cum eu aş fi fost de vină.
Pt mai buna dvs înţelegere, timpii pe tură s-au diminuat cu 16 minute, iar numărul de unităţi s-a redus de la 6 , (dimineaţa), la 5. Iar după amiaza, de la 5, la 4.
Joi, 20 mai, pe la ora 11 am, una din cele două maşini a făcut pană şi a plecat în garaj. Singurului autobuz rămas în traseu i s-a cauzat o explozie de cauciuc din pricina suprasarcinii. Astfel, în jurul orei 12,30 pe linia Expres 1 nu circula nicio maşină.
Chiar şi înainte, când erau alocate 6 maşini dimineaţa şi 5 după amiaza, gradul de încărcare era de peste 100%. Vă puteţi închipui ce se întâmplă acum?
Tâmpenia conform căreia gradul de încărcare se stabileşte în funcţie de numărul de validări, a dus la această situaţie idioată şi cretină. Noi, şoferii, mai fentăm câte un semafor, mai depăşim coloanele prin partea dreaptă, ca să mai câştigăm un minut sau două.
Dar, ne-am propus ca de acum înainte, să respectăm toate regulile de circulaţie, chit că vom avea întârzieri substanţiale. Câţi călători pot urca, să fie sănătoşi. Celor care rămân în staţii, le dorim răbdare şi multe înjurături la adresa RATT. Noi ne vom strădui să facem tot posibilul pt a nu încasa foarte mulţi pumni în cap.
Am uitat să precizez că din cauza închiderii traficului pe str. Brîncoveanu, toate maşinile care afluesc spre zona 'nord', folosesc traseul b-dul Iuliu Maniu - gara de nord, astfel încât coloana de vehicule se întinde până spre creştetul podului de la fosta fabrică de ţigări.
Aceasta postare a fost editata de emilut: 24 mai 2010 - 01:54
#125
Postat 24 mai 2010 - 04:28
#126
Postat 24 mai 2010 - 09:03
#127
Postat 24 mai 2010 - 10:46
La întoarcere, se intră în coloană de la ieşirea din staţia de la Liege, până la intersecţia cu b-dul Cetăţii. Alte 10 minute irosite.
#128
Postat 24 mai 2010 - 11:19
#129
Postat 24 mai 2010 - 11:25
#130
Postat 24 mai 2010 - 16:38
Totuşi, doresc să subliniez gradul de suprasolicitare a maşinilor, cauzat de alcătuirea graficelor strâmbe. Atât maşinile, cât şi operatorii lor, au enorm de suferit de pe urma impunerilor absurde.
Cred că dacă vă spun că în cazul majorităţii traseelor, vizita la toaletă a şoferilor sau vatmanilor, echivalează cu o întârziere de 2-3 minute, aproape imposibil de recuperat la anumite ore, este mai mult decât suficient. Oamenii se îmbolnăvesc fizic şi mental, sistemele mtc-urilor suferă uzuri premature cauzatoare de costuri suplimentare, se încalcă legea circulaţiei, etc.
Nu ştiu cum gândesc alţii, dar dacă eu aş fi patron, aş manifesta mult mai multă grijă pt utilajele în care am investit un maldăr de bani.
Aceasta postare a fost editata de Visor: 02 iulie 2010 - 17:05
Motiv editare: Am eliminat referirile la colegul nostru. Din cate stiu, nu el se ocupa de grafice.
#131
Postat 24 mai 2010 - 18:12
Daca se tot reduc din traseu, reducesai din linia 33...Linia M27 s-a desfiintat... Nu pot sa cred cum de la 82 s-a ajuns la 64 cand coloanele s-au inmultit! Iar liniile cu pierderi (E3 nesemnificativa) inca rezista pe criza, din aceste cauza trebuie redus din liniile cu adevarat incarcate...


#132
Postat 24 mai 2010 - 18:29
emilut, la 24 mai 2010 - 01:41, a spus:
In unele cazuri nu functioneaza aceasta stabilire. Una e cand autobuzul e mai gol, ajungand toata lumea la validatoare, iar alta e pe E1 cand multi se lasa pagubasi, cei din usi nici nu-si mai pun aceasta problema, la conducere rezultand "putini" calatori...
#133
Postat 24 mai 2010 - 21:04
#134
Postat 24 mai 2010 - 22:13
Această sarcină ar putea fi preluată chiar de către şoferii a căror maşini sunt imobilizate din varii motive. Nu cu mulţi ani în urmă, se folosea această metodă. Regia beneficia de informaţii concludente, iar şoferii obligaţi să staţioneze îşi făceau de bine de rău, norma de ore.
#136
Postat 24 mai 2010 - 22:40
Deci in final emilut te sfatuiesc sa nu te mai chinui si sa stai linistit in coloana.
#137
Postat 24 mai 2010 - 23:23
Florin.B RATT, la 24 mai 2010 - 22:37, a spus:
Domnule Florin, consider că ar fi indicat să stabilim care sunt priorităţile. Gradul excesiv de încărcare este cauzator de costuri suplimentare. Cred că sunteţi de acord.
Combaterea evaziunii cade în sarcina celor îndrituţi şi plătiţi în acest scop. E drept că într-un autobuz arhiplin, controlorii nu au ce căuta. Nu de alta, dar e foarte posibil să şi-o ia în mufă (vorba lui mirceabadea). Pe de altă parte, călătorii care nu-şi validează abonamentele nu pot fi amendaţi pt că pot prezenta la o adică, chitanţa în baza căreia au achitat preţul acestora. Undeva în acest lanţ, lipseşte o verigă. O fi cea slabă, o fi cea grasă?
Cert este că treaba nu merge de loc bine. În loc să progresăm, păşim serios înspre prăpastie.
Se doreşte implementarea normelor de civilitate europeană, dar în condiţii din cele mai balcanice. Vorba celor care au postat mai devreme: cum să îşi valideze călătorii legitimaţiile, dacă nu au acces la validatoare? Să-şi dea cardurile din mână în mână? Ce garanţie au că le vor fi returnate?
Asiguraţi condiţii optime de călătorie, ca în Elveţia sau aiurea. Atunci veţi putea ridica pretenţia ca tot poporul călător să valideze.
Retrăiesc vremurile în care lucram pe troleibuz, prin '91, iar parcurgerea distanţei dintre două staţii fără călători atârnaţi de uşi, constituia un eveniment fericit.
#138
Postat 24 mai 2010 - 23:29

#139
Postat 24 mai 2010 - 23:38
#140
Postat 24 mai 2010 - 23:42
