Postat 19 mai 2010 - 02:28
Cu Speranţa au mai fost şi alte probleme... să amintim de anul 2006, când şoferii din acest sindicat au fost luaţi de pe autobuzele pe care erau titulari şi daţi pe toate gioarsele (a.k.a. ,,curvele garajului" - scuzaţi expresia, se foloseşte pentru a desemna autobuzele fără titular, deci într-un hal fără de hal). Într-un fel s-au răzbunat prin greva din 1.04.2010, începută exact în garajul unde a început şi problema lor în 2006.
N-aş băga mâna în foc că Transloc e apolitic, doar că e mult mai mare (cuprinde angajaţi din mai multe societăţi), de fapt n-aş băga mâna în foc că există vreun sindicat în vreun domeniu în ţara asta care să fie apolitic (vorbesc, desigur, de ,,peştii mari" din conducere, nu de liderii din fiecare garaj, care încearcă să facă ceva bun pentru membrii lor).
Autobaza Floreasca a fost dintotdeauna mai independentă... de aia nici nu a primit Citaro în prima fază (,,Nu avem nevoie de maşini noi"), de a fost nevoie să piardă liniile centrale şi să se schimbe directorul ca să le fie băgate pe gât Citaro-urile (până la urmă doar din seria 45xx, dar şi alea tot ,,2nd hand" de la alte garaje, deci nu toate în stare bună). Sincer, aş fi preferat ca fostul director, cel care a avut curajul să spună NU lucrurilor băgate pe gât de partid (PD-L în cazul de atunci), să fi ajuns director general. Poate nu ne mai trezeam cu încă 500 de Citaro (păi asta ne trebuie nouă, autobuze noi?), asta în condiţiile în care:
- RATB nu respectă nici măcar legea 92/2007 şi ordinul 972/2007 privind informarea călătorilor;
- traseele sunt făcute, probabil, pentru fluxurile de trafic de acum 25 de ani, când autobuzele mergeau bine câteva ore pe zi să care oamenii muncii din fabricile acum demolate de rechinii imobiliari
- bilete nu prea ai de unde să cumperi
- majoritatea staţiilor sunt formate doar dintr-o bucată de tablă cu nişte cifre care - pentru un necunoscător - nu înseamnă nimic
- vehiculele sunt repartizate prost pe trasee, deşi multe maşini stau în parcul rece din Berceni şi prin majoritatea garajelor şi depourilor
- deşi călători sunt, se refuză achiziţionarea articulatelor
- parcul de tramvaie e SUBDIMENSIONAT, pentru că s-a casat ÎN DISPERARE în ultimii ani şi nu s-a pus nimic în loc
- reţeaua de trolee e la pământ, sârmele şi consolele sunt cam aceleaşi care erau acum 30 de ani prin majoritatea zonelor, nu mai zic de macaze şi nu mai zic de reţelele din depouri
Asta deşi, în ultimii ani:
- s-au cumpărat 1000 de Citaro
- s-au cumpărat 100 de trolee Irisbus
- s-au cumpărat câteva zeci de maşini de intervenţie
- s-a extins sediul central
- s-a introdus măreţul SAT care nu ştie nici măcar de taxare pe zone
Din banii ăştia se luau vreo 500 de automate de bilete, 150 de tramvaie 2nd hand şi vreo 500 de autobuze noi (arhi-suficiente) + RK-uri ca lumea la vehicule rămase, chiar ceva remotorizări la unele autobuze cu motoare Euro3. Dar... deh, românul când n-are bani de pâine, cumpără cozonac.
---
Dintre vagoanele avariate la Dep. Giurgiului, #145 şi #313 nu mai pot fi refăcute (decât să facă altele noi), iar #2614 va fi casat. Parcul Dep. Giurgiului este acum la Dep. Alexandria şi va rămâne acolo mult şi bine, până se va reconstrui hala de la Giurgiului.
Nu pot să nu remarc cât de mult a scăzut parcul de tramvaie... avem 2 depouri închise (Giurgiului şi Bucureştii-Noi) şi totuşi mai e suficient loc prin depouri, chiar şi la Alexandria, care se apropie de 100 de vagoane în parc (+utilitare).