STP Timișoara Forum: Decolmatarea Canalului Bega - STP Timișoara Forum

Salt la continut

  • (8 Pagini)
  • +
  • « Prima
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Decolmatarea Canalului Bega (finalizata pe raza orasului Timisoara) Evaluare topic: -----

#81 Useril este offline   Bogdan DS 

  • Membru Senior ***
  • Grup: Membri seniori
  • Postari: 555
  • Inregistrat: 23 aprilie 09
  • Sexul:nespecificat
  • Locatia:Timisoara

Postat 13 aprilie 2010 - 17:27

Traficul problema in oras este pe directia N-S, tocmai datorita canalului Bega :eusa_think: acest transport cu vaporase este bun pentru turisti si pentru putinii care traverseaza orasul de la E la V. Traficul pe Bega va creste doar atunci cand la extremitatile ei se vor construi ceva cartiere mai dense sau altceva care sa atraga lumea (mall, birouri etc). Un exemplu poate fi Plaza mall de la Filty, e foarte aproape de Bega si ar atrage ceva lume. Un alt proiect care sper ca se va face, e portul din Iosefin (marfa), acesta va atrage automat investitii in cladiri de birouri, locuinte in acea zona, cu alte cuvinte ... trafic
0

#82 Useril este offline   Chagall 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 10295
  • Inregistrat: 18 martie 08
  • Sexul:nespecificat

Postat 13 aprilie 2010 - 20:17

Vezi postareacseh_17, la 13 aprilie 2010 - 14:56, a spus:

Da i-a spune-mi tu mie ce-i mai ieftin?

SA sapi km de tunel si sa cumperi garnituri de metrou, sau sa cumperi 2 vaporetto? :eusa_think:

Si spun fara indoiala ca aspectul "cat costa?" a fost mai in prim-plan decat "cum ar fi mai bine?"

Comparatia ta vaporase/metrou nu este una pertinenta. Cu vaporasele este clar ca vor fi mai degraba in scop de agrement turistic (pentru imaginea orasului) si mai putin in scop de transport in comun.
Vaporetele au mute aspecte negative (capacitate mica, viteza de deplasare mica, timp relativ mare de urcare/coborare a calatorilor etc.)
Cat despre metrou subteran, din cate stiu aceasta solutie se implementeaza doar in orase mari, nu stiu exact care este numarul minim de populatie pentru ca acestea sa fie rentabile.
0

#83 Useril este offline   mile 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 10862
  • Inregistrat: 08 octombrie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Regiunea Banat
  • Interese:Navigatia pe Bega, tramvaie si firobuze

Postat 13 aprilie 2010 - 22:08

Chiar ieri am mers pe malurile Begai din zona centrala pana la golf. Nu prea mi-a plcut ceea ce am vazut si anume, in multe locuri se vedea pamant la margine neexcavat, portiuni intregi de dale "cazute", grinzi (de beton) de sustinere rupte in multe locuri, etc...este adevarat ca vin muncitorii din urma si refac acele dale, lucru migalos si destul de greu de executat...mi-aduc aminte ca dupa precedenta "renovare", facuta acum vreo 30-35 de ani, cea cu dalele, s-a spus mereu ca nu se poate naviga cu ambarcatiuni mai mari pentru ca fac valuri iar valurile vor distruge malurile tocmai amenajate...iata ca n-a fost trafic si malurile s-au distrus...ma gandesc ca dupa aceste "reparatii" in conditiile unui trafic zilnic, malurile se vor distruge destul de repede,...adica, in concluzie se face un lucru de mantuiala care sa arate frumos la receptie si dupa aia Dumnezeu cu mila...am vazut ca in alte locuri unde se face navigatie pe canale, malurile sunt betonate pe verticala, 1 metru deasupra apei (restul sub apa), tocmai ca valurile sa nu "spele" malurile, ci sa se sparga frontal in beton...dar se pare ca nu avem (din nou) specialisti (lucruri elementare)...
Daca se doreste achizitia a doua Vaporetto pentru inceput, dupa cum scrie mai sus (in ziar), foarte bine insa n-am vazut nicaieri construirea vreunui debarcader,... sau urmeaza in stilul nostru consacrat, ca dupa ce punem dalele peste tot, sa le scoatem ca sa facem debarcaderele... mi s-ar fi parut absolut normal ca pe unde au trecut cei cu asezatul dalelor deja sa fie facute debarcaderele, si anume la fiecare pod, ca sa poti "traversa" Bega la nevoie, indiferent de sensul de mers (sosire) cu vaporetto...
Impresia mea este ca se incepe cu stangul acest lucru si nu este bine pentru succesul actiunii...i se da din start o senzatie de improvizatie,... sa vedem cum merge si ne mai gandim noi apoi....asa nu v-a merge...daca se merge pe solutia turistilor, este prea mult si un singur vaporetto, trebuie mers pe ideea infiintarii unei linii de transport public urban pe relatia est-vest,... chiar cu panouri de afisare in "statii" sa stii cate minute ai de asteptat, panouri care sa fie vizibile chiar de pe poduri, sa nu cobori "degeaba",...cu bilete, sa zicem, tip Expres ( sa nu fi nevoit sa cauti bilete speciale de vaporas),... cu validare la intrare in debarcader (ca la metrou - investitie mai mare) sau in vaporetto (cu controale peste controale)...si ar fi nevoie de minim 3 buc de vaporase ca poate se mai strica cate unul...capetele de linii la Uzina de apa (unul) si celalalt la golf momentan (sau mai incolo), cu posibilitati de prelungire in viitor (pana la Utvin sau Sanmihaiul Roman - vaporase metropolitane)...


Vezi postareaBogdan BMB, la 13 aprilie 2010 - 17:27, a spus:

Traficul problema in oras este pe directia N-S, tocmai datorita canalului Bega :) acest transport cu vaporase este bun pentru turisti si pentru putinii care traverseaza orasul de la E la V. Traficul pe Bega va creste doar atunci cand la extremitatile ei se vor construi ceva cartiere mai dense sau altceva care sa atraga lumea (mall, birouri etc). Un exemplu poate fi Plaza mall de la Filty, e foarte aproape de Bega si ar atrage ceva lume. Un alt proiect care sper ca se va face, e portul din Iosefin (marfa), acesta va atrage automat investitii in cladiri de birouri, locuinte in acea zona, cu alte cuvinte ... trafic


Ai dreptate in ce ai scris mai sus, insa as mai adauga ceva... linia 2 "traverseaza" de 4 ori Bega mergand aproximativ tot pe ralatia est-vest in zig-zag fata de Bega...linia 1 "traverseaza" Bega de 5 ori...cu alte cuvinte este posibil sa avem calatori pentru cele trei vaporase cu bilet de 2 lei (expres), respectiv cei care se grabesc, care nu vor sa stea prea mult la semafor si nici sa mearga in zig-zag :eusa_think: ...toata treaba este ca si cei de la Primarie sa creada in acest proiect...deocamdata Orza (cel cu alb-violet la ratt) crede in acest proiect, Ciuhandu doarme...
Pentru cei care nu stiu, splaiul Sofocle se continua si dupa podul Modos unde sunt destule case de locuit...acesti oameni sunt izolati de oras (au iesire din zona tocmai la bariera aproape de liceul Auto) desi traiesc in oras...va dati seama ce bucurie ar fi pe capul lor sa aibe o legatura cu orasul cu vaporasul...cu un bilet expres... mai ales ca s-a desfiintat si linia 3 tramvai infiintata in 1953...cine are urechi, sa auda...
Dezvoltarea unui oras se face dirijata...se vorbea (la modul serios) prin anii '94-95 construirea unui centru expozitional tocmai in Ronat...daca s-ar fi realizat acest lucru, in mod sigur astazi Ronat-ul ar fi fost mai atractiv, Calea Bogdanestilor de la Cetatii incolo ar fi fost pe 4 benzi cu tramvai pe mijloc (linia 5) si eram mult mai aproape (ca timp) de un pasaj peste calea ferata si un pod peste Bega la Solventul...dar asa suntem departe...inca...
0

#84 Useril este offline   mile 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 10862
  • Inregistrat: 08 octombrie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Regiunea Banat
  • Interese:Navigatia pe Bega, tramvaie si firobuze

Postat 13 aprilie 2010 - 23:33

Iata si cateva exemplificari (poze facute ieri 12.04.10):

Imagine atasata: bega 2.JPGImagine atasata: bega 1.JPGImagine atasata: bega 3.JPG


Mi se pare o "curatare" facuta de mantuiala...in viteza...
0

#85 Useril este offline   Florin.B RATT 

  • STPT Forum Admin
  • Grup: Admin
  • Postari: 30207
  • Inregistrat: 06 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:RATT

Postat 14 aprilie 2010 - 08:08

RATT nu are nimic de a face cu aceata "cuRATTare". :eusa_think:
0

#86 Useril este offline   Wegmann 

  • Membru Gold
  • Grup: Membru Gold
  • Postari: 2282
  • Inregistrat: 09 decembrie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Erlangen/Nürnberg

Postat 14 aprilie 2010 - 12:17

numarul minim de locuitori pentru un metrou subteran este de 1200: Dorfbahn Serfaus. Imagine postata
0

#87 Useril este offline   cseh_17 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 12614
  • Inregistrat: 18 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Bergisch-Gladbach / Köln

Postat 14 aprilie 2010 - 15:24

In legatura cu Bega... S-a intamplat ceva? Azi nivelul apei era chiar mic...
0

#88 Useril este offline   alecs 

  • Membru Onorific
  • Grup: Membru onorific
  • Postari: 3145
  • Inregistrat: 20 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:timisoara
  • Interese:http://soferderomania.promotor.ro/carmen_m click plz

Postat 14 aprilie 2010 - 15:45

Si eu am vazut, chiar m-am mirat -_-
Si nu era vaporul "pelican" la locul sau, in Maria :D
0

#89 Useril este offline   Chagall 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 10295
  • Inregistrat: 18 martie 08
  • Sexul:nespecificat

Postat 14 aprilie 2010 - 16:14

Vezi postareaWegmann, la 14 aprilie 2010 - 12:17, a spus:

numarul minim de locuitori pentru un metrou subteran este de 1200: Dorfbahn Serfaus. Imagine postata

Cifra asta e in RON (adica ROmani Noi)? -_-
0

#90 Useril este offline   caius 

  • Membru senior**
  • Grup: Membri seniori
  • Postari: 825
  • Inregistrat: 23 mai 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timişoara

Postat 14 aprilie 2010 - 17:05

Vezi postareacseh_17, la 14 aprilie 2010 - 15:24, a spus:

In legatura cu Bega... S-a intamplat ceva? Azi nivelul apei era chiar mic...

Iata si motivul. Imagine postata

Lucrările efectuate de Direcţia Apelor au scăzut nivelul Begăi


A scăzut nivelul apei pe canalul Bega. Timp de două zile timişorenii au putut observa că nivelul apei a fost destul de scăzut. Deşi imaginea canalului nu a fost una prea plăcută, situaţia a apărut ca urmare a lucrărilor de curăţare a canalului.
Problemele au fost vizibile în porţiunea dintre intrarea Begăi în Timişoara şi ecluza de la Sânmihaiu Român. „Măsura a fost necesară. Am lucrat la nodul hidrotehnic de la Sânmihai. Am început deja să dăm drumul la apă, nivelul va reveni în scurt timp la normal”, am aflat de la Titu Bojin, director al Administraţiei Bazinale de Apă Banat Timişoara. Angajaţii de la ape au verificat starea de funcţionare al echipamentelor hidromecanice de la Nodul Hidrotehnic Sânmihaiu Român şi a lucrărilor hidrotehnice din zona ecluzei de pe Bega din comuna de lângă Timişoara. Alimentarea cu apă a oraşului nu a fost afectată de lucrări. Canalul Bega se află într-un amplu proces de decolmatare a albiei, urmând ca după finalizarea lucrărilor să devină navigabil până la graniţa cu Serbia.
sursa: tion.ro

0

#91 Useril este offline   mile 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 10862
  • Inregistrat: 08 octombrie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Regiunea Banat
  • Interese:Navigatia pe Bega, tramvaie si firobuze

Postat 14 aprilie 2010 - 17:37

Vezi postareaFlorin.B RATT, la 14 aprilie 2010 - 08:08, a spus:

RATT nu are nimic de a face cu aceata "cuRATTare". -_-


Nici nu m-am gandit ca ar avea ceva de-a face RATT cu curatarea Begai, am folosit neinspirat de data aceasta acest joc de cuvinte (litere)...sunt destul de informat ca sa cunosc acest lucru,..mi-a placut inca de la inceput titlul topicului "CuRATT pe Bega" cu dublu inteles dat de Chagall care a fost inspirat ca de obicei...De altfel voi modifica acea postare ca sa nu se creeze confuzii...oricum, esenta ramane valabila, din punctul meu de vedere...
0

#92 Useril este offline   Bogdan DS 

  • Membru Senior ***
  • Grup: Membri seniori
  • Postari: 555
  • Inregistrat: 23 aprilie 09
  • Sexul:nespecificat
  • Locatia:Timisoara

Postat 22 aprilie 2010 - 18:34

Vezi postareamile, la 13 aprilie 2010 - 22:08, a spus:

Chiar ieri am mers pe malurile Begai din zona centrala pana la golf. Nu prea mi-a plcut ceea ce am vazut si anume, in multe locuri se vedea pamant la margine neexcavat, portiuni intregi de dale "cazute", grinzi (de beton) de sustinere rupte in multe locuri, etc...este adevarat ca vin muncitorii din urma si refac acele dale, lucru migalos si destul de greu de executat...mi-aduc aminte ca dupa precedenta "renovare", facuta acum vreo 30-35 de ani, cea cu dalele, s-a spus mereu ca nu se poate naviga cu ambarcatiuni mai mari pentru ca fac valuri iar valurile vor distruge malurile tocmai amenajate...iata ca n-a fost trafic si malurile s-au distrus...ma gandesc ca dupa aceste "reparatii" in conditiile unui trafic zilnic, malurile se vor distruge destul de repede,...adica, in concluzie se face un lucru de mantuiala care sa arate frumos la receptie si dupa aia Dumnezeu cu mila...am vazut ca in alte locuri unde se face navigatie pe canale, malurile sunt betonate pe verticala, 1 metru deasupra apei (restul sub apa), tocmai ca valurile sa nu "spele" malurile, ci sa se sparga frontal in beton...dar se pare ca nu avem (din nou) specialisti (lucruri elementare)...
Daca se doreste achizitia a doua Vaporetto pentru inceput, dupa cum scrie mai sus (in ziar), foarte bine insa n-am vazut nicaieri construirea vreunui debarcader,... sau urmeaza in stilul nostru consacrat, ca dupa ce punem dalele peste tot, sa le scoatem ca sa facem debarcaderele... mi s-ar fi parut absolut normal ca pe unde au trecut cei cu asezatul dalelor deja sa fie facute debarcaderele, si anume la fiecare pod, ca sa poti "traversa" Bega la nevoie, indiferent de sensul de mers (sosire) cu vaporetto...
Impresia mea este ca se incepe cu stangul acest lucru si nu este bine pentru succesul actiunii...i se da din start o senzatie de improvizatie,... sa vedem cum merge si ne mai gandim noi apoi....asa nu v-a merge...daca se merge pe solutia turistilor, este prea mult si un singur vaporetto, trebuie mers pe ideea infiintarii unei linii de transport public urban pe relatia est-vest,... chiar cu panouri de afisare in "statii" sa stii cate minute ai de asteptat, panouri care sa fie vizibile chiar de pe poduri, sa nu cobori "degeaba",...cu bilete, sa zicem, tip Expres ( sa nu fi nevoit sa cauti bilete speciale de vaporas),... cu validare la intrare in debarcader (ca la metrou - investitie mai mare) sau in vaporetto (cu controale peste controale)...si ar fi nevoie de minim 3 buc de vaporase ca poate se mai strica cate unul...capetele de linii la Uzina de apa (unul) si celalalt la golf momentan (sau mai incolo), cu posibilitati de prelungire in viitor (pana la Utvin sau Sanmihaiul Roman - vaporase metropolitane)...


Alea le vor baga doar in cazul in care se va pune si un semafor pe malul Begai :( sau vor trage din cand in cand cate un fir peste Bega, ca doar ... asa e normal :timeout:

Cat despre maluri, acestea au inceput deja sa se duca naibi :(

Poze facute de DanyTM pe SSC

Imagine postata

Imagine postata

Imagine postata

Vezi postareamile, la 13 aprilie 2010 - 22:08, a spus:

Ai dreptate in ce ai scris mai sus, insa as mai adauga ceva... linia 2 "traverseaza" de 4 ori Bega mergand aproximativ tot pe ralatia est-vest in zig-zag fata de Bega...linia 1 "traverseaza" Bega de 5 ori...cu alte cuvinte este posibil sa avem calatori pentru cele trei vaporase cu bilet de 2 lei (expres), respectiv cei care se grabesc, care nu vor sa stea prea mult la semafor si nici sa mearga in zig-zag :) ...toata treaba este ca si cei de la Primarie sa creada in acest proiect...deocamdata Orza (cel cu alb-violet la ratt) crede in acest proiect, Ciuhandu doarme...
Pentru cei care nu stiu, splaiul Sofocle se continua si dupa podul Modos unde sunt destule case de locuit...acesti oameni sunt izolati de oras (au iesire din zona tocmai la bariera aproape de liceul Auto) desi traiesc in oras...va dati seama ce bucurie ar fi pe capul lor sa aibe o legatura cu orasul cu vaporasul...cu un bilet expres... mai ales ca s-a desfiintat si linia 3 tramvai infiintata in 1953...cine are urechi, sa auda...
Dezvoltarea unui oras se face dirijata...se vorbea (la modul serios) prin anii '94-95 construirea unui centru expozitional tocmai in Ronat...daca s-ar fi realizat acest lucru, in mod sigur astazi Ronat-ul ar fi fost mai atractiv, Calea Bogdanestilor de la Cetatii incolo ar fi fost pe 4 benzi cu tramvai pe mijloc (linia 5) si eram mult mai aproape (ca timp) de un pasaj peste calea ferata si un pod peste Bega la Solventul...dar asa suntem departe...inca...


Poate nu sunt eu bine informat, dar acel traseu in zig-zag cred ca este tocmai asa datorita acelor puncte de interes de care vorbeam si care nu se afla exact in apropierea canalului
0

#93 Useril este offline   dAImon 

  • Membru activ
  • Grup: Membru Gold
  • Postari: 3889
  • Inregistrat: 25 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara

Postat 22 aprilie 2010 - 20:36

doamne ce lucrari de mantuiala au putut sa faca :)
0

#94 Useril este offline   Vali 

  • Membru VIP**
  • Grup: VIP
  • Postari: 1531
  • Inregistrat: 04 noiembrie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara
  • Interese:Modeling feroviar, transportul in comun(in special trolebuzele :D)

Postat 22 aprilie 2010 - 22:30

In prima poza nu pot sa zic daca ala a fost schimbat dar din a 2 poza se vede clar ca a fost schimbat dar dejeaba ca sau dus la fund...
0

#95 Useril este offline   mile 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 10862
  • Inregistrat: 08 octombrie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Regiunea Banat
  • Interese:Navigatia pe Bega, tramvaie si firobuze

Postat 22 aprilie 2010 - 23:57

Da, am fost si eu Duminica pe malurile Begai de la Uzina de apa pana la Golf si am ramas uimit cand am vazut ca au inceput s-o ia la vale dalele. Am material foto insa n-am apucat inca sa-l postez. Acolo sub pod inca n-au fost "reparate" dalele, probabil trebuie din nou turnata grinda inferioara, insa in cea de-a doua poza se vad dalele repuse pe pozitie si cazute (a cedat grinda probabil). Mai este un loc unde au alunecat dar pe o lungime mai mica, cred ca vis-a-vis de Pelican.
Daca la doua luni aprox. dupa reparatie au inceput sa apara probleme de genul acesta, atunci ce se va intampla peste un an, doi, ce se va intampla cand vom avea (daca vom avea) navigatie pe Bega. Deaceea sustineam in postarile anterioare maluri cu beton turnat pe verticala.
0

#96 Useril este offline   mile 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 10862
  • Inregistrat: 08 octombrie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Regiunea Banat
  • Interese:Navigatia pe Bega, tramvaie si firobuze

Postat 24 mai 2010 - 12:28

Au inceput deja sa apara si ambarcatiuni mai mari pe Bega ... ma gandesc ca acest vaporas urmeaza sa fie vopsit...a fost livrat probabil in stare "bruta"...


Imagine atasata: salupa 1.JPGImagine atasata: salupa 1 (1).JPG
0

#97 Useril este offline   alecs 

  • Membru Onorific
  • Grup: Membru onorific
  • Postari: 3145
  • Inregistrat: 20 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:timisoara
  • Interese:http://soferderomania.promotor.ro/carmen_m click plz

Postat 24 mai 2010 - 16:10

L-am vazut si eu astazi si chiar ma gandeam pt. ce a fost adus... :rad_masa:
0

#98 Useril este offline   Chagall 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 10295
  • Inregistrat: 18 martie 08
  • Sexul:nespecificat

Postat 24 mai 2010 - 18:07

E un pic cam inalt pentru podul Michelangelo.
0

#99 Useril este offline   mile 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 10862
  • Inregistrat: 08 octombrie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Regiunea Banat
  • Interese:Navigatia pe Bega, tramvaie si firobuze

Postat 24 mai 2010 - 21:10

Vezi postareaChagall, la 24 mai 2010 - 18:07, a spus:

E un pic cam inalt pentru podul Michelangelo.



Ma gandesc ca va fi mai "incarcat" cu ceva, si atunci mai "coboara". La fel ma gandesc ca cel care l-a cumparat, s-a interesat mai intai de "inaltimea" podurilor,....Important ii ca incep sa se miste un pic lucrurile....
0

#100 Useril este offline   Wegmann 

  • Membru Gold
  • Grup: Membru Gold
  • Postari: 2282
  • Inregistrat: 09 decembrie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Erlangen/Nürnberg

Postat 03 iulie 2010 - 14:38

Vaporasul din pozele de mai sus a fost inaugurat aseara. Va avea acelasi regim ca si Pelicanul, in fata terasei D`Arc.
0

Arata acest topic


  • (8 Pagini)
  • +
  • « Prima
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi