Despre tramvaie in general
#1061
Postat 05 aprilie 2010 - 22:11
#1064
Postat 06 aprilie 2010 - 14:50

#1065
Postat 06 aprilie 2010 - 19:24
#1066
Postat 06 aprilie 2010 - 20:45
caius, la 06 aprilie 2010 - 19:24, a spus:
Asta spuneam si eu, ca din moment ce are alea in geam, si nu opreste...ii logic...
#1067
Postat 07 aprilie 2010 - 13:01
Cat despre ce tablita pune in geam, as spune ca "se retrage in depoul ... " este pusa cand tramvaiul merge in depou (indiferent de motiv: defect, sfarsit de program etc.). "defect" (la tramvaie) am vazut mai rar. Probabil in acel caz tramvaiul nu se retrage in depou.
Iar despre luatul calatorilor pe caile de acces/retragere, situatia e asa: daca tramvaiul e defect sau merge in depou pentru a se repune in grafic (si se grabeste) de obicei nu ia calatori. In schimb, daca e vorba de inceputul sau sfarsitul programului, nu cred ca exista o regula, totul depinde si de cat de grabit e vatmanul (in a ajunge pe traseul lui, respectiv la depou) sau de bunavointa lui. In exemplul din citat, vatmanul a luat calatori spre depou:
Visor, la 02 aprilie 2010 - 18:06, a spus:

Si mai sunt si alte situatii cand vatmanii au luat calatori spre depou. De exemplu, eu am mers cu 4 spre Dambovita (pe linia lui 9), si un alt exemplu: anul trecut lucram in complex (pana dupa ora 23). Pentru a ajunge acasa luam linia 6 de la Olimpia spre Piata Traian, dar de multe ori se intampla sa pierd 6-le, si atunci foloseam linia 8 si schimbam la Banatim pe linia 4. Fiind ora tarzie, de multe ori s-a intamplat ca la Banatim sa nu prind linia 4 ci Rezerva de la AEM care se retragea in depoul Take Ionescu si care de fiecare data m-a luat de la Banatim.
#1068
Postat 10 aprilie 2010 - 22:05
Acuma seara venind din traian, urc in tramvaiul 2(3475).In spate era un boschetar, la urmatoarea statie striga un calator la vatmanita sa dea jos boschetarul, dar aceasta ii raspunde sa il dea jos ca nu ii al iei.Se ia calatorul de boschetar, dar acesta refuza sa coboare, dupa ce mirosul a ajuns si in fata, am luat telefonul si am sunat la politia comunitara, iar dispecera de acolo, mi-a spus ca va daca are un echipaj in zona il trimite, imi multumeste si inchide.Pana in Iosefin nu a venit nici un politist, iar in aceeasi statie, dupa ce boschtarul face pe el(adica pe tramvai) coboara. Deci acum mi-am dat eu seama de ce le trebe cabine vatmanilor, ca daca 3475 nu avea cabina, sigur se dadea vatmanita jos sa coboare boschetarul...



#1069
Postat 10 aprilie 2010 - 22:55
#1071
Postat 11 aprilie 2010 - 00:14

#1072
Postat 15 aprilie 2010 - 09:14
3553, 3534 si 3514 au revenit pe traseu, remorca lui 3514, 3716, fiind pictata toata cu grafitti (ceva cu "verde" din cate am apucat sa vad). Remorcii lui 3553, 3718, cred ca i-a fost schimbat geamul din spate, pentru ca nu are nicio crapatura

171 circula pe linia 5, iar 166 pe linia 4 (probabil rezerva).
#1074
Postat 15 aprilie 2010 - 14:47
#3455 pe linia 7. In jurul statiei din Balcescu, tramvaiul a ramas fara presiune la ulei, deci canci usi. Pana aici nici o problema, deoarece vazand asta vatmanita a pus imediat tablita cu "Se retrage...". Problema a aparut in momentul cand aceasta uita ca transporta elevi (75% elevi, din care 50% < 12ani), si tragea cam tare de controller. De mentionat ca toate usile erau deschise, iar oamenii cam statea la fix in fata barierei. Viteza medie intre statii era de 38-43km/h vazuti pe OBC. Asta pana la Sinaia unde se goleste tramvaiul.
#1075
Postat 15 aprilie 2010 - 16:49
#1076
Postat 15 aprilie 2010 - 17:35

3511 pe 4? Misto. Dar bine ca au revenit "vechile" Wegmann-uri.
Aceasta postare a fost editata de cseh_17: 15 aprilie 2010 - 18:16
Motiv editare: Pe viitor citeaza raspunsul!
#1077
Postat 20 aprilie 2010 - 15:00
cseh_17, la 15 aprilie 2010 - 14:47, a spus:
#3455 pe linia 7. In jurul statiei din Balcescu, tramvaiul a ramas fara presiune la ulei, deci canci usi. Pana aici nici o problema, deoarece vazand asta vatmanita a pus imediat tablita cu "Se retrage...". Problema a aparut in momentul cand aceasta uita ca transporta elevi (75% elevi, din care 50% < 12ani), si tragea cam tare de controller. De mentionat ca toate usile erau deschise, iar oamenii cam statea la fix in fata barierei. Viteza medie intre statii era de 38-43km/h vazuti pe OBC. Asta pana la Sinaia unde se goleste tramvaiul.
In asemenea situatii presiunea se poate reface (cat de cat) prin pompare manuala (in cabina vatmanului dispozitivul din dreapta care de obicei serveste suport pentru picior) deoarece frana hidraulica ramane blocata si evident usile nu mai functioneaza. Cumulandu-se doua disfunctiuni (franare deficienta usi nefunctinale) vatmanul trebuia sa pofteasca calatorii sa coboare si sa se retraga fara calatori.
In ceea ce priveste textul afisat de vatman cea de "retragere" de obicei se foloseste cand garnitura se retrage in conditii normale la depou (terminare de program) situatie in care se retrage cu calatori oprind in fiecare statie, in cazul unor defectiuni se foloseste varianta "defect" cand ramane la latitudinea vatmanului daca circula cu sau fara calatori , in functie de felul defectiunii si nu neaparat trebuie sa se retraga la depou (de ex. se schimba o curea la compresor sau se inolcuiesc simple sigurante).
#1078
Postat 20 aprilie 2010 - 19:59