STP Timișoara Forum: Stiri despre transportul in comun din Timisoara - STP Timișoara Forum

Salt la continut

Imagine postata
  • (142 Pagini)
  • +
  • « Prima
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • Ultima »

Stiri despre transportul in comun din Timisoara

#221 Useril este offline   NDY 

  • Membru VIP*
  • Grup: VIP
  • Postari: 2439
  • Inregistrat: 07 iunie 09
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara

Postat 13 aprilie 2010 - 21:12

De acord aproape in totalitate cu ce a spus mile... :eusa_think:

Insa la partea cu gratuitatile oferite cu "darnicie"...lasa domne' sa fie, macar atat poate sa faca Primaria pentru noi daca tot platim taxe si impozite unuele mai inutile decat celalalte...Nu ma voi plange niciodata ca avem prea multe gratuitati, mai ales inconditiile in care mtc-urile nu sunt tocmai de 5 stele...(ma refer la tramvaie in general)
0

#222 Useril este offline   emilut 

  • Membru Gold
  • Grup: Membru Gold
  • Postari: 2310
  • Inregistrat: 05 ianuarie 10
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timişoara

Postat 20 aprilie 2010 - 10:23

Vezi postareaNDY, la 13 aprilie 2010 - 21:12, a spus:

De acord aproape in totalitate cu ce a spus mile... :)

Insa la partea cu gratuitatile oferite cu "darnicie"...lasa domne' sa fie, macar atat poate sa faca Primaria pentru noi daca tot platim taxe si impozite unuele mai inutile decat celalalte...Nu ma voi plange niciodata ca avem prea multe gratuitati, mai ales inconditiile in care mtc-urile nu sunt tocmai de 5 stele...(ma refer la tramvaie in general)

NDY, ar fi corect ce spui, dacă primăria s-ar achita de datoria către RATT. Din câte ştiu, subvenţia pe ultimii doi ani (aferentă gratuităţilor electorale acordate de Ciuhandu), nu a ajuns în conturile RATT decât într-o infimă măsură. Fapt care a determinat şi situaţia dezastruoasă a parcului de tramvaie şi autobuze.
0

#223 Useril este offline   emilut 

  • Membru Gold
  • Grup: Membru Gold
  • Postari: 2310
  • Inregistrat: 05 ianuarie 10
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timişoara

Postat 20 aprilie 2010 - 10:33

Vezi postareamile, la 13 aprilie 2010 - 18:53, a spus:

Pai daca noi achitam ratele, nu-i normal ca tot noi sa le si folosim ... daca se cumpara un "produs" din banii nostri (ai timisorenilor), nu-i normal sa folosim tot noi acel produs mai ales ca, cantitatea achizitionata (in leasing daca asa vrei) a acestor produse (in speta autobuze) este momentan insuficienta pentru nevoile orasului...
Cumpara tu o masina in leasing, plateste-i ratele si da-mi-o mie s-o folosesc ca-i bag eu benzina...ti se pare normal?...
Ce-ar fi ca Primaria si Consiliul Local Timisoara sa finanteze proiecte si lucrari in canalizarea si asfaltarea strazilor din Ortisoara sau Parta...este cam aceeasi chestie...
Fiind luate in leasing inseamna ca nu suntem proprietari, atat, dar banii tot noi ii dam....nu-i dau cei din Ghiroda, Mosnita, etc.,...ei platesc doar calatoria la fel cum platim (teoretic) si noi in oras...
...si repet, daca s-ar fi cumparat poate 80-100 de autobuze, nu cred ca ar fi fost vreo problema, ar fi fost acoperite nevoile orasului... si conventiile cel putin din oras trebuiau sa intre si ele in ograda Ratt-ului,... in loc de atatea gratuitati oferite cu darnicie de primarie probabil se mai puteau plati ( ma gandesc) doua-trei rate de autobuz,... calatorii sa fie corecti (ma refer la oraseni) si sa-si achite contravaloarea calatoriei, etc...

Ratele se achită din banii pe care îi produc autobuzele. Adică din încasări. Că aceste încasări vin de la Moşniţa sau Remetea, nu prea contează. Tot bani sunt. Şi, se pare că de la Metropolitan, intră bani serioşi. Acolo evazionismul este "0". De liniile urbane, nu are rost să mai vorbim. După ora 22, nu mai validează nimeni.
0

#224 Useril este offline   emilut 

  • Membru Gold
  • Grup: Membru Gold
  • Postari: 2310
  • Inregistrat: 05 ianuarie 10
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timişoara

Postat 20 aprilie 2010 - 10:40

Vezi postareaemilut, la 20 aprilie 2010 - 10:33, a spus:

Ratele se achită din banii pe care îi produc autobuzele. Adică din încasări. Că aceste încasări vin de la Moşniţa sau Remetea, nu prea contează. Tot bani sunt. Şi, se pare că de la Metropolitan, intră bani serioşi. Acolo evazionismul este "0". De liniile urbane, nu are rost să mai vorbim. După ora 22, nu mai validează nimeni.

Iată un titlu din presa de azi:
http://www.evz.ro/de...uze-892692.html
0

#225 Useril este offline   mile 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 10862
  • Inregistrat: 08 octombrie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Regiunea Banat
  • Interese:Navigatia pe Bega, tramvaie si firobuze

Postat 20 aprilie 2010 - 12:04

Vezi postareaemilut, la 20 aprilie 2010 - 10:40, a spus:

Iată un titlu din presa de azi:
http://www.evz.ro/de...uze-892692.html


Din articol reiese clar ca primaria a facut creditul si nu ratt, iar din cate stiu eu, cel care imprumuta bani, tot acela ii si returneaza. De ce n-a facut direct ratt-ul acest imprumut bancar?...pentru ca n-ar fi primit in urmatorii 15-20 de ani niciodata acesti bani...iar cu 1.6 sau 2 lei biletul nu cred ca se acopera in totalitate cheltuielile cu ratele, salariile, curentul sau motorina, si cate si mai cate,...
Iar daca liniile metropolitane sunt atat de rentabile, hai sa le desfiintam pe cele din oras si sa facem numai metropolitane, defapt cu desfiintarea liniilor de tramvai s-a inceput deja...in ceea ce priveste primaria, este clar ca se intampla ceva lucruri dubioase acolo...
0

#226 Useril este offline   fan 

  • Vatman
  • Grup: Conducator vehicule
  • Postari: 147
  • Inregistrat: 11 iunie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara
  • Interese:Tramvaiele

Postat 20 aprilie 2010 - 12:06

Oare despre ce-ar scrie ziarele daca nu ar fi regii de transport? Atata tamtam de fiecare data cand trebuie "instalat" sau "dezinstalat" personaje, cert e ca ne prind bine acele troleibuze, acum procedura de achizitie cum o fi fost, cred ca parerile sunt impartite.
0

#227 Useril este offline   dAImon 

  • Membru activ
  • Grup: Membru Gold
  • Postari: 3889
  • Inregistrat: 25 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara

Postat 20 aprilie 2010 - 12:24

De partea cu rampa manuala si de cea cu greutatea vehiculelor stiam deja. E bine ca EvZ prezinta si intarzierile, sa nu credem ca doar Mercedes da spaga in tara asta.

fan : Cred totusi ca e bine sa aflam cate ceva, din cand in cand, cu pipeta daca e nevoie. Asa se construiesc dosarele. Nu vreau sa intru in politica prea adanc, dar primarul actual trebuia dat jos inca de pe alegerile locale precedente .. cu tunul daca altfel nu se lasa. A obtinut majoritatea, si totusi nu intalnesc om normal la cap care sa recunoasca "da ma, am votat cu Ciuhandu". E ceva foarte putred acolo.
0

#228 Useril este offline   cseh_17 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 12614
  • Inregistrat: 18 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Bergisch-Gladbach / Köln

Postat 20 aprilie 2010 - 13:58

Stii nu iti dau dreptate...

Vrei sa-i ieie locul lui Ciuhandu? Sau? Avem troleibuze noi si autobuze la fel. Dar articolul fiind despre trolee hai sa vorbim despre ele. Inafara de cateva tamponari am avut ceva probleme? NU! Deci pe mine ca si calator ma doare exact in degetul mic ,daca a luat careva spaga sau nu.

Dar asa e romanul.(N-o lua personal, vorbesc ingeneral). Cand aude sau vede ceva, sare cu gura: HUU, SA-L DAM JOS!, iar cand ar trebui EL sa faca ceva... apoi aici cred ca ramane gol... :)
0

#229 Useril este offline   fan 

  • Vatman
  • Grup: Conducator vehicule
  • Postari: 147
  • Inregistrat: 11 iunie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara
  • Interese:Tramvaiele

Postat 20 aprilie 2010 - 14:36

Cam asta e ideea, noi cu mijloacele de transport instantele cu dosarele, eu calator fiind ma bucur de achizitiile facute, in rest sa lasam lucrurile sa-si urmeze cursul firesc.
0

#230 Useril este offline   emilut 

  • Membru Gold
  • Grup: Membru Gold
  • Postari: 2310
  • Inregistrat: 05 ianuarie 10
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timişoara

Postat 20 aprilie 2010 - 15:38

Vezi postareamile, la 20 aprilie 2010 - 12:04, a spus:

Din articol reiese clar ca primaria a facut creditul si nu ratt, iar din cate stiu eu, cel care imprumuta bani, tot acela ii si returneaza. De ce n-a facut direct ratt-ul acest imprumut bancar?...pentru ca n-ar fi primit in urmatorii 15-20 de ani niciodata acesti bani...iar cu 1.6 sau 2 lei biletul nu cred ca se acopera in totalitate cheltuielile cu ratele, salariile, curentul sau motorina, si cate si mai cate,...
Iar daca liniile metropolitane sunt atat de rentabile, hai sa le desfiintam pe cele din oras si sa facem numai metropolitane, defapt cu desfiintarea liniilor de tramvai s-a inceput deja...in ceea ce priveste primaria, este clar ca se intampla ceva lucruri dubioase acolo...

Corect! Dacă primăria şi-ar fi achitat la timp datoriile către RATT (subvenţiile pt gratuităţi), nu s-ar fi ajuns la situaţia actuală. Din 55 de autobuze Mercedes, doar 40 ies dimineaţa la lucru. Restul sunt imobilizate din lipsă de piese sau anvelope. Până se repară unul, pică altele două.
0

#231 Useril este offline   emilut 

  • Membru Gold
  • Grup: Membru Gold
  • Postari: 2310
  • Inregistrat: 05 ianuarie 10
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timişoara

Postat 20 aprilie 2010 - 15:47

Vezi postareacseh_17, la 20 aprilie 2010 - 13:58, a spus:

Stii nu iti dau dreptate...

Vrei sa-i ieie locul lui Ciuhandu? Sau? Avem troleibuze noi si autobuze la fel. Dar articolul fiind despre trolee hai sa vorbim despre ele. Inafara de cateva tamponari am avut ceva probleme? NU! Deci pe mine ca si calator ma doare exact in degetul mic ,daca a luat careva spaga sau nu.

Dar asa e romanul.(N-o lua personal, vorbesc ingeneral). Cand aude sau vede ceva, sare cu gura: HUU, SA-L DAM JOS!, iar cand ar trebui EL sa faca ceva... apoi aici cred ca ramane gol... :coolspeak:

Kriszti, cam doare, dar nu în degetul mic, ci în alte părţi. Din cauza investiţiilor făcute aiurea, nu sunt bani pt piesele de schimb. Atunci când sunt mai puţine unităţi pe traseu, tot voi călătorii aveţi de suferit. Cresc timpii de aşteptare, nu se mai pot respecta graficiele, etc.
0

#232 Useril este offline   cseh_17 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 12614
  • Inregistrat: 18 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Bergisch-Gladbach / Köln

Postat 20 aprilie 2010 - 16:05

Vezi postareaemilut, la 20 aprilie 2010 - 15:47, a spus:

Kriszti, cam doare, dar nu în degetul mic, ci în alte părţi. Din cauza investiţiilor făcute aiurea, nu sunt bani pt piesele de schimb. Atunci când sunt mai puţine unităţi pe traseu, tot voi călătorii aveţi de suferit. Cresc timpii de aşteptare, nu se mai pot respecta graficiele, etc.


Corect, numai ca vorbeam despre trolee (la autobuze se schimba situatia)
0

#233 Useril este offline   dAImon 

  • Membru activ
  • Grup: Membru Gold
  • Postari: 3889
  • Inregistrat: 25 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara

Postat 20 aprilie 2010 - 22:30

kristi, nu avem probleme inca fiindca sunt masinile oarecum noi .. nici cu Mercedesurile n-am avut in primii 3-4 ani, si apoi au inceput sa scartaie, sa pice, sa .. you know the drill :coolspeak: peste 3 ani am o presimtire ca vom purta exact aceeasi discutie, doar ca in legatura cu firobuzele ...

eu unul ma opresc cu politicul aici - dar, da, degeaba faci investitii daca nu se fac cu cap si coada, sa fie un tot unitar; troleibuze s-au adus cand parcul celor vechi nu mai suplinea deloc, autobuzele la fel, la tramvaie parcul e la limita si inca se intarzie si se carpeste; nu mi se pare ca e o atitudine demna fata de calatori .. si e unul din multele motive pentru ca primarul actual nu mi se pare capabil :whistle:
0

#234 Useril este offline   alecs 

  • Membru Onorific
  • Grup: Membru onorific
  • Postari: 3145
  • Inregistrat: 20 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:timisoara
  • Interese:http://soferderomania.promotor.ro/carmen_m click plz

Postat 16 mai 2010 - 11:50

Avem transportul pe care il meritam, la Timisoara.

Cartim, pe buna dreptate, cand facem varice asteptand tramvaiul. Ne varsam naduful cand ne-nghesuim prin autobuze sau cand trebuie sa ne asezam pe un scaun murdar sau spart. In acelasi timp, in fiecare luna sute de calatori fac blatul pe mijloacele de transport in comun.

Un individ de o varsta incerta strabate vagonul cu mana intinsa, interpretand cu sentiment hitul „de-as avea si eu vedere”, incredintandu-ne ca e orb din nastere. Fireste, n-are baston alb, n-are caine insotitor si e probabil la fel de nevazator ca un pilot de vanatoare.
In alt tramvai, o tigancusa ne prezinta un carton pe care este redata, sumar, situatia familiala: „enspe frati, fara mama, fara tata, n-au unde sa stea. Daca oamenii ar avea bunatatea sa o ajute cu un ban…”.

Din peisajul tramvaistic nu lipsesc nici cei doi-trei copii cu aurolac in dieta, pe care-l degusta din pungi golite cu nesat, vorbind tare si aruncand in jur niste ochi tulburi. Calatorii ii ocolesc cu privirea, cate o batranica se cauta de-o paraluta pe care o intinde orbului fara baston alb, tigancusa isi face traseul incet, cantarind repede cu privirea pasagerii, in cautarea unuia bun de jumulit. Sunt scene obisnuite de pe traseele tramvaielor timisorene, in care orbul, aurolacii si altii din tagma „semneaza” zilnic condica de prezenta. E serviciul lor. Desigur, nu platesc bilet. Ar fi si culmea.
„Controlorii nostri fac si ei ce pot – spune Cosmin Bradu, referent in cadrul Biroului de Presa al regiei de transport local. Asemenea cazuri exista si probabil ca vor mai exista. S-au mai imputinat, de cand colaboram cu Politia Comunitara si verificarile se fac in prezenta unui om in uniforma”.
Ce-i drept, uniforma impune. Si nu numai celor care isi duc traiul facand pe orbii sau neajutoratii. Numarul blatistilor a scazut in general de cand in vagoane functioneaza tandemul RATT – Politia Comunitara. Au ramas, insa, destui.

Lunar se intocmesc in medie cam 5-600 de procese verbale de contraventie spun reprezentantii regiei. E mult, e putin? Daca luam in considerare ca, potrivit statisticilor RATT, traficul cumulat de calatori in Timisoara (tramvaie, troleibuze, tramvaie), a sarit in martie de 13 milioane, e foarte putin. Si nu mai punem la socoteala cei aproape 100 de mii de timiseni care au circulat in aceeasi luna cu atobuzele metropolitane.

„Nu ne amagim ca aceasta cifra, 600, reprezinta numarul real al calatoriilor fraudulosi – recunoaste Cosmin Bradu. Situatiile in care, cei gasiti fara bilet sunt coborati din mijlocul de transport in comun pentru ca in final sa cada la „mica intelegere” cu controlorii sunt probabil la fel de numeroase. Atunci cand primim informatii legate de astfel de cazuri, luam masurile ce se impun. Culmea este ca uneori chiar cei aflati in culpa vin si ii reclama pe controlori ca au primit 5 sau 10 lei de la ei pentru a uita de proces verbal si de amenda”.

Indiscutabil, in transportul in comun timisorean mai e mult pana departe, pana la acel transport „pentru care un client care a platit, este multumit ca nu a pierdut timp, nu a facut eforturi fizice, nu a avut evenimente neplacute”, deziderat pe care si-l afirma chiar RATT.

Mai circula inca autobuze de pe vremea formatiei ABBA si multe dintre tramvaie sunt aceleasi leat. N-au acelasi confort ca un autobuzele noi sau ca un tramvai modern, care de altfel ar costa de la 2 milioane de euro in sus. Insa, nu-i mai putin adevarat ca nici calatorii din orasul de cinci stele nu dau toti pe dinafara de bun-simt. Una peste alta, se poate spune ca, in Timisoara, avem transportul pe care-l meritam.
agenda.ro

Sunt si 2 poze care nu sunt din Timisoara. :coolspeak:
0

#235 Useril este offline   Visor 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 8421
  • Inregistrat: 09 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara
  • Interese:STPT, Trenuri, Fotografia, Desenul, PC

Postat 16 mai 2010 - 16:26

Vezi postareaalecs, la 16 mai 2010 - 11:50, a spus:

[b][...] N-au acelasi confort ca un autobuzele noi sau ca un tramvai modern [...]


:coolspeak: :rad_masa:
0

#236 Useril este offline   Wegmann 

  • Membru Gold
  • Grup: Membru Gold
  • Postari: 2282
  • Inregistrat: 09 decembrie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Erlangen/Nürnberg

Postat 22 mai 2010 - 16:06

Ok, articolul nu e despre RATT, insa urmatoarea propozitie m-a facut sa visez :) O fi adevarat ?

"Mai avem in vedere extinderea transportului public in comun spre Dumbravita si Sacalaz cu troleibuzul, iar spre Mosnita cu tramvaiul."

Prea frumos ar fi!
0

#237 Useril este offline   Florin.B RATT 

  • STPT Forum Admin
  • Grup: Admin
  • Postari: 30199
  • Inregistrat: 06 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:RATT

Postat 22 mai 2010 - 16:27

Gargara pre-electorala. De facut nu se va face nimic. :)
0

#238 Useril este offline   Chagall 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 10295
  • Inregistrat: 18 martie 08
  • Sexul:nespecificat

Postat 22 mai 2010 - 16:29

Parca era vorba ca se extinde tramvaiul spre Sag... iar acum s-au razgandit spre Mosnita? Alesii nostri nici macar in promisiuni nu sunt consecventi. :)
0

#239 Useril este offline   Wegmann 

  • Membru Gold
  • Grup: Membru Gold
  • Postari: 2282
  • Inregistrat: 09 decembrie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Erlangen/Nürnberg

Postat 22 mai 2010 - 16:29

Probabil :) Din moment ce pana si 13 tot autobuz e...
Dar aici s-ar impune alta intrebare: Vrem noi extinderea retelei metropolitane? La modul cum e organizat pentru un orasean nu reprezinta nici un avantaj. Dimpotriva, tot mai multe vehicule sunt scoase din transportul urban si in oras circula rablele.
0

#240 Useril este offline   cseh_17 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 12614
  • Inregistrat: 18 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Bergisch-Gladbach / Köln

Postat 01 iunie 2010 - 11:46

http://www.adevarul...._271773450.html

"EXCLUSIV Fiscul a pus sechestru pe toate tramvaiele din Timişoara pentru datorii

Mirela Vlăduţi

Marţi 1 iun 2010

Timişoara
Directorul Ioan Goia dă vina pe predecesorii săi

Regia Autonomă de Transport Timişoara (RATT) este înglodată în datorii. Tramvaiele au ajuns în custodia Direcţiei Generale a Finanţelor pentru o datorie neachitată, iar pe lângă aceste probleme, conducerea instituţiei a mai pierdut şi un proces cu opt angajaţi disponibilizaţi.

Finanţele au pus sechestru asigurator pe bunurile mobile ale regiei în urma unui control desfăşurat la instituţie, în care s-a constatat că RATT nu achitase o datorie de 40 de milioane de lei, adică 10 milioane de euro.

Directorul RATT, Ioan Goia, recunoaşte că regia are această datorie, însă spune că ea s-a produs cu mult înainte ca el să preia conducerea, mai exact în urmă cu cinci ani.

Citeşte cum afectează greva RATB circulaţia în Capitală

Iaşi: Aleşii locali au votat pierderile RATP în numai câteva secunde

„Dacă tot mă provocaţi, vă spun. E pus sechestru pentru un TVA neachitat de aproape 40 de milioane de lei, pe o lucrare din perioada 2000-2005, pentru reabilitarea infrastructurii. Din păcate este o sumă mare”, a explicat Goia. Directorul susţine că este vorba despre o lucrare realizată în perioada 2000-2005, din fonduri de la Banca Europeană de Investiţii, pentru care nu s-a achitat taxa pe valoarea adaugată.

Dă-i înainte cu tupeu!

Deşi recunoaşte că suma nu a fost plătită, Goia spune că RATT va ataca decizia Finanţelor în instanţă. „Am să mă duc în instanţă cu ei. Măcar să ştim că am încercat”, a declarat Goia.

O altă problemă a RATT este legată de faptul că trebuie să plătească 80.000 de euro celor opt angajaţi disponibilizaţi de Goia, când a venit la conducerea instituţiei. Goia susţine, însă, că aceştia nu prea vor să vină la lucru, deşi, de cealaltă parte a baricadei angajaţii spun cu totul altceva.

„Eu am cerut executorului să pună sentinţa în aplicare, ca ei să vină la lucru, pentru că de bunăvoie nu au vrut”, a explicat şeful de la RATT. Cu toate acestea, angajaţii susţin că nu au fost primiţi la lucru şi că nu li s-au achitat drepturile băneşti.

Ioan Goia: "Am pensionat doi judecători"

Adevărul de Seară a intrat în posesia înregistrării video în care şeful transportului public din Timişoara, Ioan Goia, se laudă că a pensionat doi judecători şi că a dat telefoane la Consiliul Superior al Magistraturii. Directorul RATT Ioan Goia a făcut aceste afirmaţii bizare într-o discuţie cu mai mulţi angajaţi RATT care au fost daţi afară, au dat în judecată regia şi au câştigat procesele.

Înregistrarea intrată în posesia redacţiei Adevărul de Seară Timişoara durează aproximativ 14 minute. În primele 10 minute angajaţii discută cu directorul Ioan Goia despre reintegrarea lor în muncă. Li se explică cine sunt şefii lor, cum vor face instruirea pentru protecţia muncii şi în ce birouri vor lucra. Apoi urmează afirmaţiile care, dacă sunt adevărate sunt de o gravitate extremă. Dacă sunt minciuni, sunt afirmaţii foarte bizare care ridică mari semne de întrebare cu privire la persoana unuia dintre cei mai importanţi directori ai administraţiei locale din Timişoara, şeful transportului public al oraşului."
0

Arata acest topic


  • (142 Pagini)
  • +
  • « Prima
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • Ultima »

2 useri citesc topicul
0 membri, 2 vizitatori, 0 utilizatori anonimi