
Decolmatarea Canalului Bega (finalizata pe raza orasului Timisoara)
#81
Postat 13 aprilie 2010 - 17:27

#82
Postat 13 aprilie 2010 - 20:17
cseh_17, la 13 aprilie 2010 - 14:56, a spus:
SA sapi km de tunel si sa cumperi garnituri de metrou, sau sa cumperi 2 vaporetto?

Si spun fara indoiala ca aspectul "cat costa?" a fost mai in prim-plan decat "cum ar fi mai bine?"
Comparatia ta vaporase/metrou nu este una pertinenta. Cu vaporasele este clar ca vor fi mai degraba in scop de agrement turistic (pentru imaginea orasului) si mai putin in scop de transport in comun.
Vaporetele au mute aspecte negative (capacitate mica, viteza de deplasare mica, timp relativ mare de urcare/coborare a calatorilor etc.)
Cat despre metrou subteran, din cate stiu aceasta solutie se implementeaza doar in orase mari, nu stiu exact care este numarul minim de populatie pentru ca acestea sa fie rentabile.
#83
Postat 13 aprilie 2010 - 22:08
Daca se doreste achizitia a doua Vaporetto pentru inceput, dupa cum scrie mai sus (in ziar), foarte bine insa n-am vazut nicaieri construirea vreunui debarcader,... sau urmeaza in stilul nostru consacrat, ca dupa ce punem dalele peste tot, sa le scoatem ca sa facem debarcaderele... mi s-ar fi parut absolut normal ca pe unde au trecut cei cu asezatul dalelor deja sa fie facute debarcaderele, si anume la fiecare pod, ca sa poti "traversa" Bega la nevoie, indiferent de sensul de mers (sosire) cu vaporetto...
Impresia mea este ca se incepe cu stangul acest lucru si nu este bine pentru succesul actiunii...i se da din start o senzatie de improvizatie,... sa vedem cum merge si ne mai gandim noi apoi....asa nu v-a merge...daca se merge pe solutia turistilor, este prea mult si un singur vaporetto, trebuie mers pe ideea infiintarii unei linii de transport public urban pe relatia est-vest,... chiar cu panouri de afisare in "statii" sa stii cate minute ai de asteptat, panouri care sa fie vizibile chiar de pe poduri, sa nu cobori "degeaba",...cu bilete, sa zicem, tip Expres ( sa nu fi nevoit sa cauti bilete speciale de vaporas),... cu validare la intrare in debarcader (ca la metrou - investitie mai mare) sau in vaporetto (cu controale peste controale)...si ar fi nevoie de minim 3 buc de vaporase ca poate se mai strica cate unul...capetele de linii la Uzina de apa (unul) si celalalt la golf momentan (sau mai incolo), cu posibilitati de prelungire in viitor (pana la Utvin sau Sanmihaiul Roman - vaporase metropolitane)...
Bogdan BMB, la 13 aprilie 2010 - 17:27, a spus:

Ai dreptate in ce ai scris mai sus, insa as mai adauga ceva... linia 2 "traverseaza" de 4 ori Bega mergand aproximativ tot pe ralatia est-vest in zig-zag fata de Bega...linia 1 "traverseaza" Bega de 5 ori...cu alte cuvinte este posibil sa avem calatori pentru cele trei vaporase cu bilet de 2 lei (expres), respectiv cei care se grabesc, care nu vor sa stea prea mult la semafor si nici sa mearga in zig-zag

Pentru cei care nu stiu, splaiul Sofocle se continua si dupa podul Modos unde sunt destule case de locuit...acesti oameni sunt izolati de oras (au iesire din zona tocmai la bariera aproape de liceul Auto) desi traiesc in oras...va dati seama ce bucurie ar fi pe capul lor sa aibe o legatura cu orasul cu vaporasul...cu un bilet expres... mai ales ca s-a desfiintat si linia 3 tramvai infiintata in 1953...cine are urechi, sa auda...
Dezvoltarea unui oras se face dirijata...se vorbea (la modul serios) prin anii '94-95 construirea unui centru expozitional tocmai in Ronat...daca s-ar fi realizat acest lucru, in mod sigur astazi Ronat-ul ar fi fost mai atractiv, Calea Bogdanestilor de la Cetatii incolo ar fi fost pe 4 benzi cu tramvai pe mijloc (linia 5) si eram mult mai aproape (ca timp) de un pasaj peste calea ferata si un pod peste Bega la Solventul...dar asa suntem departe...inca...
#87
Postat 14 aprilie 2010 - 15:24
#88
Postat 14 aprilie 2010 - 15:45

Si nu era vaporul "pelican" la locul sau, in Maria

#89
Postat 14 aprilie 2010 - 16:14
#90
Postat 14 aprilie 2010 - 17:05
cseh_17, la 14 aprilie 2010 - 15:24, a spus:
Iata si motivul.

Lucrările efectuate de Direcţia Apelor au scăzut nivelul Begăi
A scăzut nivelul apei pe canalul Bega. Timp de două zile timişorenii au putut observa că nivelul apei a fost destul de scăzut. Deşi imaginea canalului nu a fost una prea plăcută, situaţia a apărut ca urmare a lucrărilor de curăţare a canalului.
Problemele au fost vizibile în porţiunea dintre intrarea Begăi în Timişoara şi ecluza de la Sânmihaiu Român. „Măsura a fost necesară. Am lucrat la nodul hidrotehnic de la Sânmihai. Am început deja să dăm drumul la apă, nivelul va reveni în scurt timp la normal”, am aflat de la Titu Bojin, director al Administraţiei Bazinale de Apă Banat Timişoara. Angajaţii de la ape au verificat starea de funcţionare al echipamentelor hidromecanice de la Nodul Hidrotehnic Sânmihaiu Român şi a lucrărilor hidrotehnice din zona ecluzei de pe Bega din comuna de lângă Timişoara. Alimentarea cu apă a oraşului nu a fost afectată de lucrări. Canalul Bega se află într-un amplu proces de decolmatare a albiei, urmând ca după finalizarea lucrărilor să devină navigabil până la graniţa cu Serbia.
sursa: tion.ro
#91
Postat 14 aprilie 2010 - 17:37
Florin.B RATT, la 14 aprilie 2010 - 08:08, a spus:

Nici nu m-am gandit ca ar avea ceva de-a face RATT cu curatarea Begai, am folosit neinspirat de data aceasta acest joc de cuvinte (litere)...sunt destul de informat ca sa cunosc acest lucru,..mi-a placut inca de la inceput titlul topicului "CuRATT pe Bega" cu dublu inteles dat de Chagall care a fost inspirat ca de obicei...De altfel voi modifica acea postare ca sa nu se creeze confuzii...oricum, esenta ramane valabila, din punctul meu de vedere...
#92
Postat 22 aprilie 2010 - 18:34
mile, la 13 aprilie 2010 - 22:08, a spus:
Daca se doreste achizitia a doua Vaporetto pentru inceput, dupa cum scrie mai sus (in ziar), foarte bine insa n-am vazut nicaieri construirea vreunui debarcader,... sau urmeaza in stilul nostru consacrat, ca dupa ce punem dalele peste tot, sa le scoatem ca sa facem debarcaderele... mi s-ar fi parut absolut normal ca pe unde au trecut cei cu asezatul dalelor deja sa fie facute debarcaderele, si anume la fiecare pod, ca sa poti "traversa" Bega la nevoie, indiferent de sensul de mers (sosire) cu vaporetto...
Impresia mea este ca se incepe cu stangul acest lucru si nu este bine pentru succesul actiunii...i se da din start o senzatie de improvizatie,... sa vedem cum merge si ne mai gandim noi apoi....asa nu v-a merge...daca se merge pe solutia turistilor, este prea mult si un singur vaporetto, trebuie mers pe ideea infiintarii unei linii de transport public urban pe relatia est-vest,... chiar cu panouri de afisare in "statii" sa stii cate minute ai de asteptat, panouri care sa fie vizibile chiar de pe poduri, sa nu cobori "degeaba",...cu bilete, sa zicem, tip Expres ( sa nu fi nevoit sa cauti bilete speciale de vaporas),... cu validare la intrare in debarcader (ca la metrou - investitie mai mare) sau in vaporetto (cu controale peste controale)...si ar fi nevoie de minim 3 buc de vaporase ca poate se mai strica cate unul...capetele de linii la Uzina de apa (unul) si celalalt la golf momentan (sau mai incolo), cu posibilitati de prelungire in viitor (pana la Utvin sau Sanmihaiul Roman - vaporase metropolitane)...
Alea le vor baga doar in cazul in care se va pune si un semafor pe malul Begai


Cat despre maluri, acestea au inceput deja sa se duca naibi

Poze facute de DanyTM pe SSC



mile, la 13 aprilie 2010 - 22:08, a spus:

Pentru cei care nu stiu, splaiul Sofocle se continua si dupa podul Modos unde sunt destule case de locuit...acesti oameni sunt izolati de oras (au iesire din zona tocmai la bariera aproape de liceul Auto) desi traiesc in oras...va dati seama ce bucurie ar fi pe capul lor sa aibe o legatura cu orasul cu vaporasul...cu un bilet expres... mai ales ca s-a desfiintat si linia 3 tramvai infiintata in 1953...cine are urechi, sa auda...
Dezvoltarea unui oras se face dirijata...se vorbea (la modul serios) prin anii '94-95 construirea unui centru expozitional tocmai in Ronat...daca s-ar fi realizat acest lucru, in mod sigur astazi Ronat-ul ar fi fost mai atractiv, Calea Bogdanestilor de la Cetatii incolo ar fi fost pe 4 benzi cu tramvai pe mijloc (linia 5) si eram mult mai aproape (ca timp) de un pasaj peste calea ferata si un pod peste Bega la Solventul...dar asa suntem departe...inca...
Poate nu sunt eu bine informat, dar acel traseu in zig-zag cred ca este tocmai asa datorita acelor puncte de interes de care vorbeam si care nu se afla exact in apropierea canalului
#94
Postat 22 aprilie 2010 - 22:30
#95
Postat 22 aprilie 2010 - 23:57
Daca la doua luni aprox. dupa reparatie au inceput sa apara probleme de genul acesta, atunci ce se va intampla peste un an, doi, ce se va intampla cand vom avea (daca vom avea) navigatie pe Bega. Deaceea sustineam in postarile anterioare maluri cu beton turnat pe verticala.
#99
Postat 24 mai 2010 - 21:10
Chagall, la 24 mai 2010 - 18:07, a spus:
Ma gandesc ca va fi mai "incarcat" cu ceva, si atunci mai "coboara". La fel ma gandesc ca cel care l-a cumparat, s-a interesat mai intai de "inaltimea" podurilor,....Important ii ca incep sa se miste un pic lucrurile....