Aceasta postare a fost editata de Eta Floreasca: 29 martie 2010 - 22:51
Despre autobuze in general
#341
Postat 29 martie 2010 - 22:50
#342
Postat 30 martie 2010 - 15:41
Poate exemplul nu e cel mai fericit, insa sunt nenumarate alte meserii...
Deci nu inteleg ideea. Sunt sofer, sunt stresat daca am 15 insi in spatele meu.
Sunt platit sa suport...
#343
Postat 30 martie 2010 - 16:59
caius, la 29 martie 2010 - 22:10, a spus:

Motivul pentru care unii sustin cabinele pentru soferi este siguranta soferului de a fi atent la trafic, sa nu-i distraga nimeni sau nimic atentia. Astfel, atat calatorii cat si soferul ar fi in siguranta.
Dar, cine ne garanteaza noua ca daca soferii vor avea cabina nu vor vorbi la celular in timp ce conduc, nu vor primi pe nimeni in cabina lor in timp ce conduc si ca vor fi intr-adevar atenti la condus? De fumat nici nu se pune problema... Deci?
Ca să eliminăm din ecuaţie acea persoană care chipurile ar sta în cabină, propun ca, cabina să aibă dimensiuni atât de reduse, încât să cuprindă doar postul de pilotaj. Propun, e un fel de-a spune, că doar nimeni va lua în considerare propunerile mele.
În ce priveşte vorbitul la telefon, aici e o discuţie mai amplă.
1. Suntem sunaţi destul de frecvent chiar de către dispecerii de garaj, în diferite scopuri. Mai sunăm noi la dispecerat pt a anunţa situaţiile deosebite care se ivesc în traseu.
2. Încă nu am înţeles motivul pt care şoferii (şi nu numai cei ai RATT), nu folosesc hands-free. Dacă ai bani de un telefon cât de cât performant, trebuie să-ţi poţi permite şi un hands-free, mai ales că mai toate telefoanele se vând la pachet cu acest device. Dacă nu pot investi în sistemul cu bluetooth, să folosească unul rudimentar, cu fir. Eu îl folosesc de ani buni, chiar mi-am confecţionat la domiciliu un hibrid din două sisteme hands-free Nokia.
#344
Postat 30 martie 2010 - 17:06
Wegmann, la 29 martie 2010 - 19:08, a spus:
În schimb la Oslo, ca şi în alte localităţi nordice, există un sistem care asigură o perdea de aer cald între postul de pilotaj şi uşă. Ceva asemănător cu perdelele de aer care funcţionează la intrarea în super-marketuri. Acestea împiedică schimbul de căldură între exterior şi interior.
#345
Postat 30 martie 2010 - 17:56
dAImon, la 29 martie 2010 - 18:33, a spus:

Viktor, let me guess, senzorii au fost dezactivati fiindca uneori vehiculul circula cu un numar de calatori mult peste limita, si altfel nu pot fi inchise usile?
Domnule dAImon, nu dezactivarea 'acelor' senzori face ca autobuzul să poată circula şi cu uşile deschise. Ci dezactivarea unui 'alt' senzor, adică cel care blochează pedala de acceleraţie, şi nu deblochează frâna de mână dacât atunci când toate uşile vor fi fost închise.
Practic, senzorii meniţi a nu-i prinde pe călători uşile aflate în curs de închidere, nici măcar nu sunt senzori. Sunt de fapt nişte simple contacte pneumatice, acţionate de fluxul de aer determinat de comprimarea chederelor de cauciuc care asigură etanşarea uşilor. Din păcate, acestea s-au dovedit a fi atât de sensibile, încât şi simpla lovire a uşii de canat, determina închiderea ei automată. Sau chiar, atingerea involuntară a acelor chedere, de către călători, provoca închiderea uşilor respective, fără ca şoferul să fi dat vreo comandă. Astfel au rezultat o multitudine de conflicte verbale între şoferi şi călătorii convinşi că aceştia îşi bat joc de ei. Ba, mai erau şi unii adolescenţi care se prinseseră de cum se acţionează sistemul, şi abuzau de el. Legătura dintre acele chedere şi contactele pneumatice, este asigurată de nişte tuburi din material plastic, asemănătoare celor de la perfuzii. Ca să eliminăm acest neajuns, am recurs la două soluţii:
Fie am scos un fir electric de la contactele pneumatice, fie (pur şi simplu) am tăiat acele furtunaşe.
Ideea acestui sistem în sine, este foarte bună. Doar că punerea ei în practică lasă foarte mult de dorit.
PS Încă nu am văzut vreun autobuz Mercedes să circule cu uşile deschise şi cu călătorii atârnând ciorchini pe scări.
Şi asta nu datorită sistemelor de siguranţă, ci refuzului şoferului de a mai recurge la astfel de metode de transport.
#346
Postat 30 martie 2010 - 18:00
cseh_17, la 30 martie 2010 - 15:41, a spus:
Poate exemplul nu e cel mai fericit, insa sunt nenumarate alte meserii...
Deci nu inteleg ideea. Sunt sofer, sunt stresat daca am 15 insi in spatele meu.
Sunt platit sa suport...
Greşit! Suportabilitatea are şi ea o limită. Totuşi, nu e vorba aici de nişte roboţi.
Iar paralela dintre procesul de învăţare şi cel de a fi respunzător de viaţa mai multor persoane, este neavenită.
#347
Postat 30 martie 2010 - 18:13
emilut, la 30 martie 2010 - 18:00, a spus:
Iar paralela dintre procesul de învăţare şi cel de a fi respunzător de viaţa mai multor persoane, este neavenită.
Corect! Insa am zis un simplu exemplu, redus la ceea ce practicam multi de pe aici.
Pe de alta parte aminteai de un senzor care bloca plecarea vehiculului, pana usile nu sunt inchise...
De ce s-a dezacticvat? Un raspuns logic? Pentru ca la troleibuze inca functioneaza PERFECT!
#348
Postat 30 martie 2010 - 18:28
cseh_17, la 30 martie 2010 - 18:13, a spus:
Pe de alta parte aminteai de un senzor care bloca plecarea vehiculului, pana usile nu sunt inchise...
De ce s-a dezacticvat? Un raspuns logic? Pentru ca la troleibuze inca functioneaza PERFECT!
Kriszti, dacă îţi mai aduci aminte, ţi-am spus că acel senzor este alimentat de un circuit în serie, care trece prin absolut toate limitatoarele montate în partea superioară a uşilor. Este suficient ca un singur astfel de limitator să se fi stricat, ca circuitul să se întrerupă. Ori, numărul limitatoarelor defecte (şi care nu au fost înlocuite), este foarte consistent.
#349
Postat 30 martie 2010 - 18:40
Si atunci asta inseamna ca daca unulnu functioneaza, nu functioneaza toate? Pentruca in acest caz, nu prea vad vre-un interes ca acestea sa fie inlocuite.
#353
Postat 31 martie 2010 - 14:40
cseh_17, la 30 martie 2010 - 18:40, a spus:
Si atunci asta inseamna ca daca unulnu functioneaza, nu functioneaza toate? Pentruca in acest caz, nu prea vad vre-un interes ca acestea sa fie inlocuite.
Exact! Dacă un singur limitator se strică, tot sistemul pică. De fapt asta e şi raţiunea pe baza căreia a fost proiectat. Dacă o singură uşă nu este închisă, nu se deblochează frâna de mână. Din fericire, există un buton care facilitează ocolirea acelui sistem. Altfel, îţi dai seama că ditamai autobuzul ar putea rămâne imobilizat într-o intersecţie, doar din cauza unui pârlit de limitator.
Personal, mi-ar fi convenit ca limitatoarele defecte să fie înlocuite, pt că ele deservesc şi becurile roşii de avertizare de deasupra uşilor, şi luminile de scară, şi beculeţele din bord.
#356
Postat 31 martie 2010 - 21:22
#357
Postat 04 aprilie 2010 - 06:11
Eta Floreasca, la 31 martie 2010 - 21:22, a spus:
Adăugăm sporul de linie grea, ore suplimentare (dacă or mai fi). Înainte se lua mai mult... ore suplimentare plătite dublu, ore plătite triplu dacă te chema din concediu / zi liberă că era nevoie de un om în plus (acum dacă păţeşte ceva un şofer, nu au rezervă să pui în locul lui... dacă problema e doar la autobuz, după ce te rezolvă tractarea, iei altul - dacă ţi se dă şi dacă mai e timp).
#358
Postat 06 aprilie 2010 - 16:06
emilut, la 28 martie 2010 - 03:12, a spus:
Dacă satisfacţia mi-o asum în totalitate, aştept din partea contestatarilor cabinei închise, doza de stupefacţie.
Sărbători fericite tuturor!
Mi-am permis să vă pun câteva linkuri către imagini cu autobuze dotate cu cabină, şi din România şi de pe aiurea. Chiar şi în filmuleţele în care existenţa cabinei nu este foarte vizibilă, se pot observa clemele care susţin pereţii acesteia.
#360
Postat 06 aprilie 2010 - 18:03
Wegmann, la 06 aprilie 2010 - 16:42, a spus:
P.S.: Cred ca stiu ce fel de autobuz si-ar dori soferii nostri!

Domnule Wegmann, v-am rugat să fiţi atenţi la clemele care susţin geamurile despărţitoare. Vă rog să revedeţi clipul de la Ploieşti. Se vede foarte clar cum în stânga stâlpului de susţinere, există o fantă îngustă de lumină mai pronunţată, între stâlp şi geam.
Cabinele de la Lublin sunt absolut identice cu cele de la Ploieşti. Iar cele din cel de-al treilea clip (tot de la Lublin) diferă de cele din primele două, plus că autobuzele filmate nu erau încă puse în circulaţie. Nici măcar numere de înmatriculare nu aveau.
Dar, de cele din Pécs, ce spuneţi? Sau, de cele din Kracowia?
Aceasta postare a fost editata de emilut: 06 aprilie 2010 - 18:08