dAImon, la 29 martie 2010 - 03:04, a spus:
Pana la urma este munca lor si nu a noastra. Daca ei considera ca e bine sa fie izolati, sa fie. Cat de des avem nevoie sa interactionam cu soferul sau vatmanul? Cred ca singurul exemplu de pe acest topic este cel cu "calatorul prins in usi", dar al naibii calator cum ramane el prins de obicei doar la autobuze, nu si prin remorcile tramvaielor. Putem inlocui urletul catre sofer cu niste senzori?
Ironia nu e apreciata.
In majoritatea tramvaielor, remorcilor, (exceptie Hansa) nu poti fi prins intre usi daca ai calcat prima treapta.
Regula nefolosirii telefonului de catre calatori este folosita? Nu.
In intersectii ai vazibilitate redusa din dreapta din cauza calatorilor care stau pe prima usa? Da.
Sunt oameni care-si pun bagajele langa usa cabinei (la troleibuze) astfel ca nu poti deschide usa? Da.
Sunt oameni care-si pun mainile si se tin de usa cabinei? Da.
Sunt golani seara (de orice etnie) de la care risti sa se ia de tine fara vreun motiv, fara sa ai vruen ajutor din partea cuiva? Da.
Risti de imbolnavire din cauza microbilor din aglomeriatie si din cauza deschiderii primei usi astfel ca gerul iti vine brusc in moaca in fiecare statie, schimbandu-ti temperatura brusc, cand e cald inauntru astfel ca stat cu geaca e prea sufocant, stat in bluza e prea frig in timpul venirii crivatului pe la usa I? Da.
Sunt oameni care vorbesc tare/rad/fac fel de zgomote intentionat soferului doar pentru amuzamentul lor si sa te provoace? Da.
Sunt oameni care nu respecta indicatiile de pe usi, interior+exterior, pentru a fluidiza accesul in vehicule? Da.
Pana nu ne schimbam mentalitatea soferii trebuie inchisi, izolati cum vreti sa spuneti. Dupa ce calatoria in mtc va deveni echivalentul comportamentului din timpul unui concert de simfonie, atunci putem pretinde la mtc fara cabine si introducerea vanzarii biletelor de catre soferi. Se poate interactiona si prin cabina cu o intrebare.