Afisajele autobuzelor si Anuntarea statiilor
#141
Postat 14 martie 2010 - 17:08
#142
Postat 14 martie 2010 - 19:08
lorand, la 14 Mar 2010, 17:08, a spus:
Daca ai citit mai sus, ai vazut ca emilut ii scuza pe soferi ca poate au fost neatenti si n-au pornit afisajul. Mi se pare ciudat ca aproape de ora retragerii sa uiti sa pornesti sistemul de afisare. Iar daca sistemele sunt defecte in numar atat mare, atunci ar trebui ca niste persoane din primarie sau conducerea RATT sa incaseze niste "pumni" sau "palme" ca sa fim mai civilizati...
#143
Postat 15 martie 2010 - 13:52
mile, la 14 Mar 2010, 19:08, a spus:
Domnule mile, chiar azi dimineaţă am văzut autobuzul "incriminat" 50583, circulând cu afişajul aprins, de mai mare dragul. Îi cunosc pe ambii şoferi, şi ştiu că sunt foarte serioşi şi nu ar recurge la astfel de manevre doar pt a enerva călătorii. Chiar nu vreţi să înţelegeţi că a greşi (a uita, în cazul de faţă) e omeneşte? Să deduc că atât dvs cât şi celelalte persoane care amendează atât de drastic cele mai mici scăpări ale şoferilor şi vatmanilor, vă constituiţi în exemple perfecte de conduită la locul de muncă? Chiar nu aţi avut niciodată, niciun derapaj? Dacă nu, daţi-mi voie să vă felicit.
Pe de altă parte, nu pot înţelege încrâncenarea cu care vă manifestaţi relativ la chestiuni total neesenţiale, cum ar fi luminozitatea afişajelor şi funcţionarea sistemului de anunţare a staţiilor. RATT suferă actualmente de o multitudine de boli cronice, care pot degenera în orice moment într-un faliment răsunător. Nu sunt bani, tramvaiele sunt în număr insuficient, autobuzelelor le trebuiau schimbate anvelopele încă de acum un an. Credeţi că nouă ne arde acum să ne jucăm de-a principiile?
Domnule mile. V-am apreciat în nenumărate rânduri poziţiile adoptate, precum şi spiritul critic. Dar, hai să fim totuşi serioşi. 99% dintre călători ştiu foarte bine staţiile, şi fără ca vocea din difuzoare să îi îndrume. Iar afişajele sunt suficient de vizibile şi pe timp de noapte, chiar dacă nu e aprinsă lumina din spatele lor.
Cu respect.
PS. Dacă (,) călătorii nu se mai pot descurca fără ajutorul sistemului de anunţare a staţiilor, ce se fac ei atunci când circulă cu tramvaiul sau cu autobuzul? Sau, cum de se încumetă să urce într-un tramvai care nu are numărul de traseu iluminat?
Cu acelaşi respect.
#144
Postat 15 martie 2010 - 15:55
#145
Postat 15 martie 2010 - 19:39
emilut, la 15 Mar 2010, 13:52, a spus:
Pe de altă parte, nu pot înţelege încrâncenarea cu care vă manifestaţi relativ la chestiuni total neesenţiale, cum ar fi luminozitatea afişajelor şi funcţionarea sistemului de anunţare a staţiilor. RATT suferă actualmente de o multitudine de boli cronice, care pot degenera în orice moment într-un faliment răsunător. Nu sunt bani, tramvaiele sunt în număr insuficient, autobuzelelor le trebuiau schimbate anvelopele încă de acum un an. Credeţi că nouă ne arde acum să ne jucăm de-a principiile?
Domnule mile. V-am apreciat în nenumărate rânduri poziţiile adoptate, precum şi spiritul critic. Dar, hai să fim totuşi serioşi. 99% dintre călători ştiu foarte bine staţiile, şi fără ca vocea din difuzoare să îi îndrume. Iar afişajele sunt suficient de vizibile şi pe timp de noapte, chiar dacă nu e aprinsă lumina din spatele lor.
Cu respect.
PS. Dacă (,) călătorii nu se mai pot descurca fără ajutorul sistemului de anunţare a staţiilor, ce se fac ei atunci când circulă cu tramvaiul sau cu autobuzul? Sau, cum de se încumetă să urce într-un tramvai care nu are numărul de traseu iluminat?
Cu acelaşi respect.
Domnule emilut, vad ca mi-am batut degeaba gura pana acum. Acest forum, vreau eu sa cred, este un forum al iubitorilor mijloacelor de transport in comun din Timisoara cu prioritate, incepand in primul rand cu tramvaiele si terminand cu autobuzele. Ori dumneavoastra care sunteti si angajat al acestei regii ar trebui sa iubiti cu atat mai mult aceste mijloace de transport, in speta autobuzele, ar trebui sa fiti mandru ca aceasta regie si acest oras au reusit sa achizitioneze cu eforturi, autobuze si firobuze noi (cu toate ca au unele relativ mici neajunsuri din punctul meu de vedere) din banii (pana la urma) locuitorilor acestui oras. Vi s-au creeat conditii de munca net superioare, de caldura iarna, clima vara, vi s-au confectionat uniforme ca sa aratati civilizat (ii felicit pe acei soferi - vatmani care inca mai poarta uniforme si care uniforme sunt spalate si calcate), ca RATT-ul sa castige in imagine. Autobuzele sunt dotate cu afisaje, firobuzele au in plus si anuntarea vocala a statiilor, toate cele mentionate mai sus ducand la ridicarea nivelului de civilizatie in oras. Probabil ca unei persoane care n-a prins si vremuri mai civilizate ii este destul de greu sa-si inchipuie ce inseamna acest lucru. Nu-si poate inchipui si gata.
In ceea ce priveste locul meu de munca, pot sa va spun ca sunt supravegheat (mai putin la toaleta) in permanenta cu camere video. Fac o boacana mica, primesc avertisment verbal, fac o boacana mai serioasa, a doua zi imi caut de lucru in alta parte. Simplu si eficient. Si din ce cauza s-au montat camere video ? pentru ca erau si inca sunt (ca vin mereu altii) destui "uituci", smecheri, mincinosi, hoti, oameni care nu vor sa respecte fisa postului, toti acestia au "zburat" peste poarta. Nu-ti faci treaba cum trebuie, ...zbori...Iti faci treaba in modul cel mai serios, nu numai ca ramai, ci esti stimulat si financiar....dar nu neaparat cu sume sustantiale...iar salariul meu este in mod cert mai mic decat al dumneavoastra la RATT. Cred ca ar trebui instalate camere in autobuze care sa va supravegheze pe voi soferii cum uitati sa setati sistemele, si la trei uitari, 5% penalizare la salar, la zece "uitari", ...va luati zborul....mergeti sa distribuiti paine (am mai spus-o)...
Nu e nevoie sa-mi raspundeti ca nu ma intereseaza raspunsul dumneavoastra atata timp cat mereu trageti inapoi, prin tot felul de scuze copilaresti....probabil ca aveti si o influenta negativa (din punctul meu de vedere) asupra colegilor ceea ce nu duce la nimic bun pentru calitatea transportului in comun din oras. Ma gandesc ca ii vedeti pe traseu pe colegii "uituci", ...mai bine le-ati atrage atentia personal prin telefon sau la iesirea din tura, etc. decat sa le gasiti scuze penibile...Si cu asta - basta.... n-are rost sa mai pierd timpul cu cineva care pur si simplu nu vrea sa priceapa ca este platit sa-si faca treaba intocmai cum i se cere, si nu cum vrea el...
#146
Postat 15 martie 2010 - 20:11
Si controlorii aveau impresia ca sarcina "control bilete si abonamente" se rezuma la 3 controale pe zi si apoi la baut cafele in baruri. S-au schimbat lucrurile, s-a introdus ticketingul, sunt monitorizati si s-a lasat cu zbierete.
Domnule [emilut], cred ca majoritatea dintre noi au inteles ca nu este un moment favorabil regiei, chiar si [mile]. Dar asta nu ne impiedica sa observam si sa discutam, poate-poate va veni momentul cand lucrurile vor intra pe un fagas normal. La controlori exista electronica sa-i supravegheze la lucru, insa pentru aceste detalii mici din trafic cine ramane sa le semnaleze? In afara de 2-3 oameni de pe forum?
#147
Postat 16 martie 2010 - 18:24
mile, la 15 Mar 2010, 19:39, a spus:
Aici sunt nevoit să vă contrazic. În vechiul autobuz beneficiam de căldură în mai mare măsură decât în Mercedes. La fiecare staţie primesc un "bonus" de aer rece, datorită căruia m-am şi îmbolnăvit de câteva ori. Iar despre uniforme, ce să vă spun? Le-am purtat pe ale mele până s-a destrămat materialul. Nu vă povestesc de câte zeci de ori am fost nevoit să refac cusăturile, acestea fiind făcute ori cu aţă de foarte slabă calitate, ori putredă. Una peste alta, materialul (de fapt material de cârpă) s-a uzat în aşa măsură încât mi-e ruşine să cobor din autobuz dacă nu port un alt articol de îmbrăcăminte care să-mi acopere turul pantalonilor. Sacourile s-au lustruit în regiunea abdomenului, din cauza contactului mult prea îndelungat cu volanul. Nasturii le-au sărit încă din prima zi de purtat. Mânecile le sunt ori prea lungi, ori prea scurte.
Dar, acestea sunt chestii colaterale, nu-i aşa?
Vorbiţi despre ridicarea nivelului de civilizaţie al oraşului, referindu-vă strict la partea care le revine şoferilor şi vatmanilor. Despre evazionişti, turbulenţi şi demolatori, nu aveţi nimic de spus? Pretindeţi ca oameni care pe parcursul a 20 de ani de muncă la RATT, nu au avut nicio întârziere sau absenţă nemotivată, nicio reclamaţie sau sancţiune, să "zboare" pt că au uitat să aprindă becul cutare, trimiţându-i la distribuit de pâine (mă întreb, prin ce o fi această meserie mai înjositoare decât cea de şofer la RATT?) Mă acuzaţi de influenţă negativă asupra colegilor, fără să mă cunoaşteţi şi fără a avea la îndemână vreun argument în sprijinul afirmaţiei dvs.
Chiar aveţi impresia că sunt dispus să-mi încarc factura la telefon cu convorbiri care nu mi se decontează? Totuşi, salariul meu nu este atât de mare pe cât vă închipuiţi dvs. Doar în ultimul an s-a diminuat cu o pătrime. Din câte cunosc, deţinerea unui telefon mobil nu este obligatorie, deci pretenţia dvs - aceea de a-mi atenţiona colegii gafeuri - frizează într-o oarecare măsură absurdul. E suficient (cred), că îmi folosesc telefonul pt a anunţa garajul sau dispecerul central, de situaţiile care reclamă într-adevăr intervenţia acestora.
Domnule mile, am accesat acest forum cu credinţa că voi găsi aici un cadru propice dezbaterilor, de orice natură ar fi ele. Se pare că m-am înşelat. Cu excepţia discuţiilor legate de detalii tehnice, de la această tribună se aruncă cu invective în capul şoferilor şi vatmanilor, fără discernământ, fără a se face o minimă investigaţie relativ la posibilele cauze ale numitelor scăpări.
Cer de pe acum scuze acelor useri care nu se simt vizaţi.
#148
Postat 16 martie 2010 - 18:32
dAImon, la 15 Mar 2010, 20:11, a spus:
Si controlorii aveau impresia ca sarcina "control bilete si abonamente" se rezuma la 3 controale pe zi si apoi la baut cafele in baruri. S-au schimbat lucrurile, s-a introdus ticketingul, sunt monitorizati si s-a lasat cu zbierete.
Domnule [emilut], cred ca majoritatea dintre noi au inteles ca nu este un moment favorabil regiei, chiar si [mile]. Dar asta nu ne impiedica sa observam si sa discutam, poate-poate va veni momentul cand lucrurile vor intra pe un fagas normal. La controlori exista electronica sa-i supravegheze la lucru, insa pentru aceste detalii mici din trafic cine ramane sa le semnaleze? In afara de 2-3 oameni de pe forum?
Domnule dAImon, sunt perfect de acord cu punctul dvs. de vedere.
Ceea ce am dorit să-i reproşez domnului mile, este faptul că domnia sa nu poate ierta o greşeală săvârşită probabil o singură dată, pe parcursul câtorva ani. Nimeni nu s-a născut perfect.
#149
Postat 16 martie 2010 - 18:35
#150
Postat 16 martie 2010 - 18:54
Am descoperit printre colegii mei de la garaj, trei persoane care au activat pe acest forum. Toţi trei au renunţat, pt că au realizat că demersul lor a fost în van.
Am fost şi eu tentat să fac acelaşi lucru, dată fiind reticenţa cu care sunt privite punctele noastre de vedere. La o adică, îmi pot găsi şi preocupări mai atractive decât încasarea de "pumni în bot" din partea unora care marşează doar pe concepte pur teoretice, de parcă ne-am afla în Austria sau în Elveţia.
Totuşi, am luat hotărârea de a nu renunţa. Sunt prea mulţi acei useri, care merită o informare corectă, din interiorul sistemului.
#151
Postat 16 martie 2010 - 18:59
#152
Postat 16 martie 2010 - 21:07
#154
Postat 17 martie 2010 - 13:50
mariocretz, la 16 Mar 2010, 21:07, a spus:
Domnule mariocretz, aveţi ceva să-mi reproşaţi? V-am închis eu vreodată uşa în nas? V-AM lovit EU cu autobuzul? Vă rog să nu generalizaţi!
Îl rog pe domnul Florin să mă ierte pt acest off-topicism, dar nu m-am putut abţine. Promit să nu se mai întâmple.
#155
Postat 25 martie 2010 - 01:36

#156
Postat 25 martie 2010 - 10:37
mile, la 25 martie 2010 - 01:36, a spus:
Da. Decat sa fie tras pe dreapta autobuzul pentru a astepta piesa necesara mai bine circula asa, respectand graficul (care e mai important lucru, nu cel mai usor). Intr-o zi intreaga ar fi prea multe goluri pe trasee daca e sa na luam numai dupa afisaje (Pe E1 ieri la fel). De altele nu vreau sa spun, afisajul nu e important acum cand autobuzele n-au cu ce rula! Calatorilor neinteresati le e autobuzul la timp important, fara a lua in considerare aspectul lui, afisajul, doar curatenia ca si criteriu din interior.
#157
Postat 25 martie 2010 - 11:54
#158
Postat 25 martie 2010 - 12:03
