Masini pe alese
#361
Postat 18 februarie 2010 - 17:14
- Incredibili romanii astia ! Fac orice, numai sa nu isi repare drumurile.
#363
Postat 22 februarie 2010 - 23:19
http://www.gandul.info/reportaj/particica-...-romania-850349
#365
Postat 23 februarie 2010 - 06:39

#366
Postat 23 februarie 2010 - 13:10

#367
Postat 02 martie 2010 - 18:42
Despre Dacia Duster s-a discutat foarte mult în ultima vreme, iar cel mai important aspect, preţul, a fost azi lămurit. Aşa cum estimam, noua Dacia Duster porneşte de la 10.500 de euro şi ajunge în versiunea cea mai scumpă la 17.720 de euro.
Sunt disponibile trei versiuni de echipare pe configuratorul Dacia: Duster, Ambiance şi Laureate, motorizările fiind în acelaşi număr, cele cunoscute deja: 1,6 bezină de 105 CP şi 1,5 dci de 85, respectiv 110 CP. Preţurile sunt următoarele:
* Duster 1.6 16V 105 CP 4x2 10500 EUR 43530.90 RON
* Duster 1.6 16V 105 CP 4x4 12300 EUR 50993.34 RON
* Ambiance 1.6 16V 105 CP 4x2 11000 EUR 45603.80 RON
* Ambiance 1.5 dCi 85 CP 4x2 12150 EUR 50371.47 RON
* Ambiance 1.6 16V 105 CP 4x4 12800 EUR 53066.24 RON
* Ambiance 1.5 dCi 110 CP 4x2 12900 EUR 53480.82 RON
* Ambiance 1.5 dCi 110 CP 4x4 14700 EUR 60943.26 RON
* Laureate 1.6 16V 105 CP 4x2 11900 EUR 49335.02 RON
* Laureate 1.5 dCi 85 CP 4x2 13050 EUR 54102.69 RON
* Laureate 1.6 16V 105 CP 4x4 13700 EUR 56797.46 RON
* Laureate 1.5 dCi 110 CP 4x2 13800 EUR 57212.04 RON
* Laureate 1.5 dCi 110 CP 4x4 15600 EUR 64674.48 RON
Printre opţionale regăsim bare de pavilion longitudinale negre, jante de aluminiu, volan îmbrăcat în piele, vopsea metalizată, ASR-ESP (disponibil pentru 1,5 dci 110 CP) la doar 250 de euro, radio cd mp3 cu satelit de comandă pe volan. Avem chiar şi trei pachete speciale, Modularitate, Look şi Piele, plus extindere de garanţie de un 1 sau 2 ani.
promotor.ro
Cum sa pui 1,5 pe un suv, si doar 110 cp.Are tot platforma de logan

Nu as da atata pe duster, aia la 10 mii cred ca ii cheala...
#368
Postat 02 martie 2010 - 18:50
alecs, la 2 Mar 2010, 18:42, a spus:

Da-mi un exemplu de alt SUV care sa aiba, la dimensiunile astea, doar 1170-1200 kg.
Calculeaza pentru un SUV de doua tone si motor de 150 CP si o sa vezi ce raport putere/greutate ai.

De la versiunea Laureate in sus, ai tot ce e nevoie, ca echipare. (nu vorbim aici de piele sau imitatie de lemn pe bord)
#369
Postat 02 martie 2010 - 19:15
Florin.B RATT, la 2 Mar 2010, 18:50, a spus:
...
Nu vreau sa fiu rau, dar nu inteleg de ce folosesti expresia "exemplu de alt"! De ce nu dai tu prima data un exemplu de SUV (sport utility vehicle) care sa aiba doar 1170-1200 kg si dupa aceea ii lasi si pe ceilalti sa incerce sa dea un alt exemplu.
#370
Postat 02 martie 2010 - 19:17

Pe el il foloseam ca termen de comparatie, asta fiind greutatea lui (1170 cu motorul 1.6 16V) in caracteristicile prezentate la Geneva.
De pe pagina oficiala Dacia.ro:

Sa sti ca foarte rar vorbesc nedocumentat

#371
Postat 02 martie 2010 - 19:49
Fiind una din rarele ocazii despre care vorbeai iti recomand sa arunci o privire aici, sau pe siteurile de specialitate (auto) din afara Romaniei, deoarece la noi nu exista un astfel de site.
"A crossover is a vehicle built on a car platform and borrowing features of a traditional Sport Utility Vehicle (SUV).
In contrast to traditional SUV's, which employ body on frame, crossovers employ a car's unibody construction. The crossover combines, in highly variable degree, design features from an SUV such as tall interior packaging, high H-point seating, high ground-clearance, or all-wheel-drive capability — with design features from an automobile such as independent rear suspension, car-like handling and fuel economy.
Crossovers are typically designed for only light off-road capability, if any at all."
O mica mostra de pe Wikipedia.
P.S. Ai nimerit-o: Duster pur si simplu "Nu e SUV destul" - ca sa nu ma citez doar pe mine.
Aceasta postare a fost editata de A13: 02 martie 2010 - 20:01
#372
Postat 02 martie 2010 - 20:15
Nu spune nimeni ca Duster e cel mai tare sau mai bun SUV, dar asta nu inseamna ca nu face parte din aceasta clasa.
Tot de pe pagina Dacia:

Si ei zic ca e SUV, dar poate n-au citit Wikipedia.

De pe autoevolution.com:
"The 2010 Geneva Auto Show witnessed the introduction of Dacia's first-ever SUV, the Duster,
a compact off-roader that will go on sale in select European countries this month."
De pe pagina oficiala a salonului auto www.salon-auto.ch:
"The Franco-Romanian 4x4
Buoyed by the growing success it is experiencing almost everywhere with its “simple” (but not simplistic) and low priced vehicles, Renault Group’s Romanian manufacturer is tackling the 4x4 segment, with a functional and affordable off-roader that is as fuel efficient as it is non-polluting. The Duster will be available on the European market this spring."
Nu mai dau exemple deoarece pot fi gasite la o cautare rapide cu Google. Sute de pagini de specialitate numesc Duster-ul: The new Dacia SUV.
#373
Postat 02 martie 2010 - 21:31
#374
Postat 02 martie 2010 - 21:44
alecs, cum spuneam, hai sa luam un exemplu:
-Opel Antara (am condus aproape 5000 km aceasta masina, de aceea o iau ca exemplu) are 1865 kg. si o putere de 150 CP (diesel 2000 cm³)
-Dacia Duster are 1200 kg si 110 CP (diesel 1500 cm³)
Incarcarea Antara va fi: 1865/150=12,4 kg/CP
Incarcarea Duster va fi: 1200/110=10,9 kg/CP
Deci, cel putin teoretic, Duster se va misca mai lejer. (in realitate mai apar si alti factori de luat in calcul)
#375
Postat 02 martie 2010 - 23:16
Garantez ca aceasta motorizare se va descurca onorabil si pe Duster.

Motorizarile din ziua de azi nu se prea pot compara cu cele de acum 10 ani in urma de exemplu. Sunt mult mai fiabile, iar tendinta (chiar si in formula 1) este de a scadea capacitatea cilindrica si de a imbunatati performantele motorului, si toate acestea cu un consum cat mai bun.
In curand pe majoritatea modelelor motorizarile de peste 2000cmc vor fi istorie.
#376
Postat 02 martie 2010 - 23:28
Spun ca 110 cai pe duster este cam slabut, puteau sa faca un motor macar de 1,9(nu 2.0)...si macar 130-140 cp.
#377
Postat 02 martie 2010 - 23:47

#378
Postat 03 martie 2010 - 12:12
Florin.B RATT, la 2 Mar 2010, 20:15, a spus:
Nu spune nimeni ca Duster e cel mai tare sau mai bun SUV, dar asta nu inseamna ca nu face parte din aceasta clasa.
Tot de pe pagina Dacia:

Si ei zic ca e SUV, dar poate n-au citit Wikipedia.

De pe autoevolution.com:
"The 2010 Geneva Auto Show witnessed the introduction of Dacia's first-ever SUV, the Duster,
a compact off-roader that will go on sale in select European countries this month."
De pe pagina oficiala a salonului auto www.salon-auto.ch:
"The Franco-Romanian 4x4
Buoyed by the growing success it is experiencing almost everywhere with its “simple” (but not simplistic) and low priced vehicles, Renault Group’s Romanian manufacturer is tackling the 4x4 segment, with a functional and affordable off-roader that is as fuel efficient as it is non-polluting. The Duster will be available on the European market this spring."
Nu mai dau exemple deoarece pot fi gasite la o cautare rapide cu Google. Sute de pagini de specialitate numesc Duster-ul: The new Dacia SUV.
Imi pare rau ca ai fost indus in eroare de campania agresiva a celor de la Dacia-Renault de promovare a noului "SUV". Fiind membru pe un forum nu te face si cunoscator in domeniu.
In primul citat din autoevolution spune foarte clar ca Duster este primul SUV compact din istoria marcii Dacia, adica o forma ceva mai voalata de Compact Crossover SUV din care s-a omis in mod intentionat tremenul "Crossover". Despre al doilea citat este derizoriu sa pomenesc din moment ce nu are nimic in comun cu termenul mult discutat.
SUV pe platforma de compacta inca nu a realizat nimeni, dar poate a reinventat Dacia roata, dar pana atunci Duster ramane un Logan cocotat pe picioroange, ideal pentru deplasarile in interiorul oraselor, usor de parcat si probabil, de urcat pe borduri.

#379
Postat 03 martie 2010 - 14:39

Cum am spus, masina este numita de toata presa (interna si internationala) "primul SUV de la Dacia". SUV este o denumire comerciala (la fel ca MCV-ul inventat de Dacia (Multi Convivial Vehicle)) si poate fi folosita ca atare. Daca tu crezi ca doar o masina care are caracteristicile unui TAB poate fi numita SUV, te las cu aceasta parere si eu raman la a mea.
Daca gasesti undeva niste caracteristici stricte in care trebuie sa se incadreze o masina pentru a fi numita SUV, te asteptam cu ele. (dar nu copiate de pe site-uri americane (astia cred ca doar ei produc SUV) sau de pe wikipedia)
#380
Postat 03 martie 2010 - 15:52
A13, eu tin sa cred ca tu esti singurul anti-dacia, care vrei sa reinventezi conceptul de SUV. ai fost rugat sa aduci argumente clare, nu pareri si critici personale. Hai bafta!