STP Timișoara Forum: Stiri despre transportul in comun din Timisoara - STP Timișoara Forum

Salt la continut

Imagine postata
  • (142 Pagini)
  • +
  • « Prima
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • Ultima »

Stiri despre transportul in comun din Timisoara

#141 Useril este offline   montalbano 

  • Membru onorific
  • Grup: Membru onorific
  • Postari: 86
  • Inregistrat: 13 octombrie 08
  • Sexul:masculin

Postat 18 februarie 2010 - 19:31

De pe stirile de astazi

http://www.tion.ro/stiri/timis/articol/con...100218-12373620
0

#142 Useril este offline   Florin.B RATT 

  • STPT Forum Admin
  • Grup: Admin
  • Postari: 30199
  • Inregistrat: 06 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:RATT

Postat 18 februarie 2010 - 20:54

" Dintre aceştia, vatmani şi şoferi, deci oameni care îi deservesc direct pe timişoreni sunt doar 560, restul de aproximativ 970 de persoane sunt personal TESA, operativ, muncitori, altceva decât cei care ne ajută să ne deplasăm în fiecare zi. Nu mi se pare normal acest lucru."

Ce gandire tipic PDL-ista are acest individ :ico3:
0

#143 Useril este offline   dAImon 

  • Membru activ
  • Grup: Membru Gold
  • Postari: 3889
  • Inregistrat: 25 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara

Postat 19 februarie 2010 - 00:41

Hai să fiu împăciuitor şi să spun că-i pur şi simplu gândire de politician prost, indiferent de culoarea politică :ico3:
0

#144 Useril este offline   Viktor 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 4686
  • Inregistrat: 25 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timişoara
  • Interese:Filme, poze, distractie, calatorii etc.Imi plac foarte mult tramvaiele Wegmann GT4.

Postat 22 februarie 2010 - 15:04

Sute de angajaţi ai RATT vor intra în şomaj tehnic


Ioan Goia, cel care ocupă din nou, de la 1 februarie 2010, funcţia de director general al Regiei Autonome de Transport Timişoara, a anunţat, luni, că circa 300 de angajaţi ai regiei vor intra în şomaj tehnic, din luna martie, timp de trei luni.

Şeful RATT spune că în prima parte a acestui an se va face o evaluare a personalului existent la RATT şi ar putea urma şi disponibilizări în cursul acestui an, se va întocmi un program de restructurare. „În proiectul de management pe care l-am susţinut la ultimul concurs (n. r. – pentru ocuparea funcţiei de director general al RATT) figurează mai multe abordări legate de eficientizarea activităţii Regiei Autonome de Transport, şi aici mă refer la reducerea cheltuielilor şi creşterea veniturilor. Vom propune un program de restructurare şi reorganizare prin reducerea cheltuielilor totale la fondul de salarii, prin relocarea de spaţii şi comasarea activităţilor existente. Ca o etapă intermediară, o parte din personalul nostru, în special cel care se ocupă de mentenanţă, va intra în şomaj tehnic”, a anunţat, luni, Goia. În şedinţa Consiliului Local Timişoara de marţi va fi supus la vot un proiect de hotărâre prin care se va aproba Organigrama, Statul de funcţii şi Regulamentul de organizare şi funcţionare a RATT.

Sute de angajaţi ai RATT au intrat în şomaj şi anul trecut, iar aceeaşi măsură va fi adoptată şi în 2010, după negocierile cu sindicatele, a explicat directorul regiei. El spune că astfel se vor face economii de aproximativ 1.000.000 de lei la fondul de salarii.

„Suntem în tratative cu sindicatele, să punem din nou în aplicare un program de şomaj tehnic, de încă trei luni, pentru a face economii. Vom negocia cu sindicatele pentru închiderea unor activităţi pe partea de mentenanţă, reparaţii, întreţinere linii cale, inclusiv personal TESA vor trece în şomaj tehnic. Estimăm să obţinem astfel economii de peste 300.000 de lei pe lună”, a mai precizat Goia.

În ceea ce priveşte disponibilizările, lucrurile sunt încă neclare, conducerea RATT aşteaptă ca aleşii timişoreni să aprobe bugetul local pentru anul în curs, pentru a vedea de ce subvenţii va beneficia regia.

Regia Autonomă de Transport Timisoara are la ora actuală 1.532 de angajaţi, dintre care 144 personal TESA şi 1.388 – personal operativ şi muncitori, dintre care 560 reprezintă personalul de bord, susţine Goia.

Regia are în continuare datorii mari la bugetul de stat şi restanţe de achitat la furnizori, la pază, la energia electrică şi alte utilităţi, la cei care le asigură piesele, plus rate mari de plătit la creditul luat pentru achiziţionarea noilor troleibuze.
Sursa:Tion.ro
0

#145 Useril este offline   lorand 

  • Membru VIP*
  • Grup: VIP
  • Postari: 926
  • Inregistrat: 12 ianuarie 09
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara

Postat 22 februarie 2010 - 17:47

Parerea mea: Daca RATT nu se va trasnforma in societate pe actiuni, si daca nu vor veni ceva actionari seriosi (nu genul de Becali sau Tender) ne uitam la falimentul RATT-ului.
0

#146 Useril este offline   emilut 

  • Membru Gold
  • Grup: Membru Gold
  • Postari: 2310
  • Inregistrat: 05 ianuarie 10
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timişoara

Postat 22 februarie 2010 - 21:42

Vezi postareaViktor, la 22 Feb 2010, 15:04, a spus:

Sute de angajaţi ai RATT vor intra în şomaj tehnic


Ioan Goia, cel care ocupă din nou, de la 1 februarie 2010, funcţia de director general al Regiei Autonome de Transport Timişoara, a anunţat, luni, că circa 300 de angajaţi ai regiei vor intra în şomaj tehnic, din luna martie, timp de trei luni.

Şeful RATT spune că în prima parte a acestui an se va face o evaluare a personalului existent la RATT şi ar putea urma şi disponibilizări în cursul acestui an, se va întocmi un program de restructurare. „În proiectul de management pe care l-am susţinut la ultimul concurs (n. r. – pentru ocuparea funcţiei de director general al RATT) figurează mai multe abordări legate de eficientizarea activităţii Regiei Autonome de Transport, şi aici mă refer la reducerea cheltuielilor şi creşterea veniturilor. Vom propune un program de restructurare şi reorganizare prin reducerea cheltuielilor totale la fondul de salarii, prin relocarea de spaţii şi comasarea activităţilor existente. Ca o etapă intermediară, o parte din personalul nostru, în special cel care se ocupă de mentenanţă, va intra în şomaj tehnic”, a anunţat, luni, Goia. În şedinţa Consiliului Local Timişoara de marţi va fi supus la vot un proiect de hotărâre prin care se va aproba Organigrama, Statul de funcţii şi Regulamentul de organizare şi funcţionare a RATT.

Sute de angajaţi ai RATT au intrat în şomaj şi anul trecut, iar aceeaşi măsură va fi adoptată şi în 2010, după negocierile cu sindicatele, a explicat directorul regiei. El spune că astfel se vor face economii de aproximativ 1.000.000 de lei la fondul de salarii.

„Suntem în tratative cu sindicatele, să punem din nou în aplicare un program de şomaj tehnic, de încă trei luni, pentru a face economii. Vom negocia cu sindicatele pentru închiderea unor activităţi pe partea de mentenanţă, reparaţii, întreţinere linii cale, inclusiv personal TESA vor trece în şomaj tehnic. Estimăm să obţinem astfel economii de peste 300.000 de lei pe lună”, a mai precizat Goia.

În ceea ce priveşte disponibilizările, lucrurile sunt încă neclare, conducerea RATT aşteaptă ca aleşii timişoreni să aprobe bugetul local pentru anul în curs, pentru a vedea de ce subvenţii va beneficia regia.

Regia Autonomă de Transport Timisoara are la ora actuală 1.532 de angajaţi, dintre care 144 personal TESA şi 1.388 – personal operativ şi muncitori, dintre care 560 reprezintă personalul de bord, susţine Goia.

Regia are în continuare datorii mari la bugetul de stat şi restanţe de achitat la furnizori, la pază, la energia electrică şi alte utilităţi, la cei care le asigură piesele, plus rate mari de plătit la creditul luat pentru achiziţionarea noilor troleibuze.
Sursa:Tion.ro

Eu cred că un management pertinent, ar putea pune capăt acestei stări de lucruri. Lăsând deoparte investiţiile făcute, având ca obiect o modernizare nelalocul ei şi la momentul nepotrivit ( mă refer aici la sistemul de ticketing, a cărui implementare putea fi amânată, precum şi la sistemul de panouri electronice amplasate în staţii, total inutil), avem de-a face cu diverse contracte, care mai de care mai păguboase pt regie. Vorbesc aici de contractele de mentenanţă, semnate cu firmele IVECO şi MERCEDES. Vă spun din proprie experienţă, că manopera facturată de cele două firme este cel puţin aberantă. Ex: schimbarea unui bec (fără a fi inclusă valoarea becului), costă 50 de lei. Un schimb de ulei la motor, operaţiune efectuată de o singură persoană, care durează cca 20 de minute (fără costul uleiului), 1.200 de lei.
Explicaţia pe care o invocă regia, este aceea că numitele firme deţin licenţă pt efectuarea lucrărilor de service şi întreţinere, în vreme ce RATT, NU!
Întreb şi eu ca prostu': Cât ar costa regia, obţinerea unei astfel de licenţe? Am auzit cum că nu avem dotările pretinse pt atare licenţă. Minciună. Le avem, şi sunt comparabile cu cele de care dispun firmele respective. S-au modernizat halele, s-au montat cricuri hidraulice care ruginesc în gropile de asistenţă. Mecanicii de care dispunem, le dau clasă oricând celor de la Iveco sau Mercedes. Am avut în nenumărate rânduri, ocazia să-i urmăresc la treabă pe cei de la Mercedes. Sincer, pe lângă ai noştri, sunt bieţi ucenici. Au montat invers un simering la unul din reductoarele autobuzului pe care îl conduc. După ce că am pierdut două zile pt operaţia greşită, am fost nevoit să mai pierd încă una pt remedierea remedierii. Cine a plătit pt piesa nouă stricată? Dar, pt cele 3 zile în care maşina nu a circulat?
Continuarea, mai jos.
0

#147 Useril este offline   Florin.B RATT 

  • STPT Forum Admin
  • Grup: Admin
  • Postari: 30199
  • Inregistrat: 06 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:RATT

Postat 22 februarie 2010 - 21:51

Vezi postareaemilut, la 22 Feb 2010, 21:42, a spus:

sistemul de panouri electronice amplasate în staţii, total inutil


Parerea mea personala e ca panourile din statii sunt foarte utile calatorilor :lol:
0

#148 Useril este offline   emilut 

  • Membru Gold
  • Grup: Membru Gold
  • Postari: 2310
  • Inregistrat: 05 ianuarie 10
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timişoara

Postat 22 februarie 2010 - 22:04

Ne prezentam la poartă la Mercedes, dimineaţa la ora 7. Ei începeau programul la ora 8. Toate camioanele, microbuzele, ambulanţele, intrau peste rând. Când se făcea ora 15, ne spuneau: lasă cheile la noi, şi vino mâine după autobuz. Ne alegeam şi cu o zi pierdută (şi neplătită), şi cu autobuzul nereparat. Atunci când se apucau de lucru la autobuz, ne scoteau afară din hală. Nu cumva să vedem ce fac, sau cu ce piese le înlocuiau pe cele uzate.
Când mi-au înlocuit crucea cardanică, credeam că vor folosi cine ştie ce metode avansate de lucru. Aiurea. Tot cu ranga şi cu barosul. La revizia de 90.000 de km, mi-au pus becurile în mână spunându-mi să le schimb eu, deşi manopera o încasaseră.
Şi ar mai fi multe de povestit. Claudiu, electronistul nostru de la troleibuze, i-ar putea da lecţii electricianului lor şcolit în Germania, la ora două noaptea, cu ochii închişi. Regia a cumpărat tone de echipamente IT, de ultimă generaţie, dar nu fost în măsură să investească într-un laptop de diagnoză pt autobuze şi troleibuze.
Trageţi singuri concluziile.
0

#149 Useril este offline   Chagall 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 10295
  • Inregistrat: 18 martie 08
  • Sexul:nespecificat

Postat 22 februarie 2010 - 22:16

INCREDIBIL! Chiar n-am stiut asta ca daca firobuzul este in service, soferul nu este platit!

In cele din urma s-a incheiat un contract de service cu IVECO pentru cele 50 firobuze, sau inca mai sunt in garantie? Presupun ca consumabilele se platesc suplimentar din partea RATT (filtre, ulei, curele de transmisie etc.)

In cazul reparatiilor, cine semneaza procesul verbal de receptie?
0

#150 Useril este offline   emilut 

  • Membru Gold
  • Grup: Membru Gold
  • Postari: 2310
  • Inregistrat: 05 ianuarie 10
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timişoara

Postat 22 februarie 2010 - 22:26

Vezi postareaFlorin.B RATT, la 22 Feb 2010, 21:51, a spus:

Parerea mea personala e ca panourile din statii sunt foarte utile calatorilor :lol:

Domnule Florin, nu ţin să vă contrazic. DAR! Se regăseşte acoperirea investiţiei, în încasări? Dincolo de un oarecare confort informaţional al călătorilor, care este justificarea pt implementarea sistemului? Consider că, până la depăşirea situaţiei financiare dificile, vechiul sistem, cu afişe înfoliate, mai făcea faţă. Aşa, iată unde am ajuns.
Vă invit să faceţi o scurtă vizită la garajul de autobuze. Cel puţin 5 unităţi Mercedes, stau pe chituci. În aşteptarea momentului când vor primi ambreiaje noi, au rămas fără roţi, fără diferite relee, startere şi multe alte piese. Repunerea lor în funcţiune pare de pe acum o utopie, dacă e să ţinem cont de "viteza" cu care se achiziţionează piesele.
De la agenţia "zvonerul şi răspândacul", am înţeles că nici sistemul de ticketing nu a produs vreun profit. Dimpotrivă, chiar!

Vezi postareaChagall, la 22 Feb 2010, 22:16, a spus:

INCREDIBIL! Chiar n-am stiut asta ca daca firobuzul este in service, soferul nu este platit!

In cele din urma s-a incheiat un contract de service cu IVECO pentru cele 50 firobuze, sau inca mai sunt in garantie? Presupun ca consumabilele se platesc suplimentar din partea RATT (filtre, ulei, curele de transmisie etc.)

In cazul reparatiilor, cine semneaza procesul verbal de receptie?

Şoferii sunt plătiţi doar atâta timp cât "se învârte roata".
Din câte cunosc, în perioada de garanţie, toate cheltuielile cu consumabilele sunt suportate de firma constructoare. După aceea, "Dumnezeu cu mila".
Autobuzele Mercedes au ieşit din garanţie de aproape 3 ani.
0

#151 Useril este offline   Florin.B RATT 

  • STPT Forum Admin
  • Grup: Admin
  • Postari: 30199
  • Inregistrat: 06 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:RATT

Postat 22 februarie 2010 - 23:46

Vezi postareaemilut, la 22 Feb 2010, 22:26, a spus:

Se regăseşte acoperirea investiţiei, în încasări?

Asa ceva era imposibil, insa, trebuie facut ceva si pentru confortul calatorilor. Nici in Viena, de exemplu, nu cred ca aduce vre-un plus la incasari, sistemul de afisare din statii. In majoritatea cazurilor sumele disponibile pentru investitii sau modernizari nu ar fi disponibile si pentru intretinerea vehiculelor. Sunt alte surse si alte conditii pentru a obtine acesti bani. Sa nu credeti ca daca nu se foloseau banii pentru ticketing, ar fi fost disponibili 5 milioane de euro pentru ambreiaje, becuri, curele, etc. Pur si simplu, primaria, ar fi utilizat banii in cadrul altor proiecte.
0

#152 Useril este offline   Viktor 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 4686
  • Inregistrat: 25 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timişoara
  • Interese:Filme, poze, distractie, calatorii etc.Imi plac foarte mult tramvaiele Wegmann GT4.

Postat 27 februarie 2010 - 00:00

Citeaza

Slabe investitii in transporturi. Dar facem studii...

La capitolul Transporturi, sunt prevazute sute de mii de lei pentru reabilitarea liniilor de tramvai in zonele Calea Buziasului, Piata Traian, Bogdanestilor, Cetatii, Avram Imbroane, Padurea Verde, Ardealul, pe traseul liniei 7 Ana Ipatescu-Victor Hugo-Alunis-Drubeta, si pe ruta lui 3, pe strada Polona. in schimb, vor fi alocati anul acesta zero lei pentru studiile de amenajarea a autogarilor.

Primaria vrea sa cheltuiasca 475.000 de lei pentru achizitionarea de refugii pentru calatori, in conditiile in care are contracte cu doua firme, care in schimbul acordarii de spatii pentru panouri de reclama s-au angajat sa monteze 250 de astfel de refugii.

Pentru cumpararea a 30 de autobuze cu burduf este alocat un milion de lei, iar pentru tramvaie folosite si tramvaie noi, 2 milioane de lei.

Primaria a prevazut in bugetul local suma de 475.000 de lei pentru „mobilier, aparatura birotica si alte active corporale” tot la capitolul Transporturi.

Se vor face studii „privind efectuarea de corectii in amenajarea geometrica a intersectiilor si retelelor de transport dispuse prin hotarare a Comisiei de Circulatie” in valoare de 100.000 de lei. De asemenea, in buget a fost prins un studiu in valoare de 120.000 de lei pentru extinderea retelei de transport public local si metropolitan si un altul de 100.000 de lei privind dezvoltarea infrastructurii, reglementarii si organizarii parcarii publice in Timisoara.

Pentru studii si proiecte ale RATT suma alocata este de 865.000 de lei. Din acesti bani, 250.000 de lei sunt alocati pentru un studiu privind ridicarea liniei CF pe estacada si 100.000 de lei pentru un studiu privind valorificarea potentialului de trafic naval pe Canalul Bega.

Sursa:agenda.ro
Sper ca nu am gresit locul unde am postat. Daca am gresit va rog sa mutati in topicul corespunzator. Multumesc.
0

#153 Useril este offline   emilut 

  • Membru Gold
  • Grup: Membru Gold
  • Postari: 2310
  • Inregistrat: 05 ianuarie 10
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timişoara

Postat 27 februarie 2010 - 14:31

Vezi postareaViktor, la 27 Feb 2010, 00:00, a spus:

Sursa:agenda.ro
Sper ca nu am gresit locul unde am postat. Daca am gresit va rog sa mutati in topicul corespunzator. Multumesc.

B) E cam generic spus: studii! Studii de ce? De urbanism, de proiectare, de fezabilitate, de....fezandare ;) ?!?!?!
Daţi-mi mie, domnilor de la primărie, nu un miliard, doar 100 de milioane de lei, şi vă studiez ce vreţi şi ce nu vreţi. Din toate unghiurile, cu ochelari în infraroşu şi cu microscopul electronic.
Dom'le, ăştia de la 'agenda', mai au de învăţat niscaiva jurnalistică. Iată o mostră de neprofesionalism:
Pentru cumpararea a 30 de autobuze cu burduf este alocat un milion de lei
Să facem un mic calcul: un milion de lei face la cursul de astăzi, cam 244.000 de €. Un autobuz Mercedes (nearticulat) a fost cumpărat cu 200.000 de €. Cum cred cei de la Agenda, că se pot achiziţiona 30 de autobuze 'cu burduf' (noţiunea de articulat le este puţin cam străină), la preţul unuia singur? Or fi descoperit ei metoda magică de a-i fraierii pe vânzători?
0

#154 Useril este offline   Florin.B RATT 

  • STPT Forum Admin
  • Grup: Admin
  • Postari: 30199
  • Inregistrat: 06 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:RATT

Postat 27 februarie 2010 - 18:08

...si cica doua milioane de lei pentru tramvaie SH si noi. B)

Poate voiau sa spuna ca da primaria un milion pe bucata, in cazul autobuzelor.
0

#155 Useril este offline   cseh_17 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 12614
  • Inregistrat: 18 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Bergisch-Gladbach / Köln

Postat 27 februarie 2010 - 23:29

Pai cu 2 milioane nu cumparam, cel mult SH (ceea ce va spun eu ca nu ar fi rau deloc). Sa speram cele mai bune. Si sa va zic de ce? Pentru simplul fapt ca nu are cine sa contesteze. De 2 ani ne chinuim cu 30 de amarate de autobuze. La SH avea deja de banii aia 100...
0

#156 Useril este offline   Florin.B RATT 

  • STPT Forum Admin
  • Grup: Admin
  • Postari: 30199
  • Inregistrat: 06 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:RATT

Postat 28 februarie 2010 - 00:14

Posibil sa fie vorba de leasing si asta sa fie doar avansul. :)
0

#157 Useril este offline   garcon 

  • Membru Senior***
  • Grup: Membri seniori
  • Postari: 552
  • Inregistrat: 28 aprilie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara

Postat 28 februarie 2010 - 15:26

Intrebarea e de unde se vor mai aduce tramvaie second-hand, in conditiile in care in orasele din care se aduceau in mod traditional am inteles ca sunt cam pe terminate. Te pomenesti ca trecem pe vagoane Tatra!

Aceasta postare a fost editata de garcon: 28 februarie 2010 - 15:26

0

#158 Useril este offline   Gygyman6 

  • Membru Gold
  • Grup: Membru Gold
  • Postari: 3164
  • Inregistrat: 07 ianuarie 09
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara

Postat 28 februarie 2010 - 15:39

Vezi postareagarcon, la 28 Feb 2010, 15:26, a spus:

Intrebarea e de unde se vor mai aduce tramvaie second-hand, in conditiile in care in orasele din care se aduceau in mod traditional am inteles ca sunt cam pe terminate. Te pomenesti ca trecem pe vagoane Tatra!


Sau 105Na, ca seamana mai mult cu Timisurile. Si doar suntem un oras care are traditie la capitolul tramvaie :) .
0

#159 Useril este offline   garcon 

  • Membru Senior***
  • Grup: Membri seniori
  • Postari: 552
  • Inregistrat: 28 aprilie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara

Postat 28 februarie 2010 - 15:58

Vezi postareaGygyman6, la 28 Feb 2010, 15:39, a spus:

Sau 105Na, ca seamana mai mult cu Timisurile.


:) Sa fim seriosi, nu arata cine stie cum.
Scuzati ca devin offtopic aici: ar trebui sa se cumpere tramvaie bidirectionale, asta in varianta ca se vor deschide mari santiere pentru reabilitarea liniei cale si iar se vor modifica temporar traseele, creandu-se improvizatii gen "Rathgeber suveica".

Aceasta postare a fost editata de garcon: 28 februarie 2010 - 15:59

0

#160 Useril este offline   Dr2005 

  • Membru onorific
  • Grup: Membru onorific
  • Postari: 1403
  • Inregistrat: 18 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Bucuresti, Sector 6 - Drumul Taberei

Postat 02 martie 2010 - 22:42

Cu riscul de a fi off-topic, 105 Na e o copie fidelă dpdv tehnic a Tatrelor (!). Oricum, Tatrele sunt destul de fiabile, simple dpdv tehnic (de exemplu, boghiul are un singur etaj de suspensie - cea centrală (câte un arc elicoidal dublu pe fiecare parte), frana de stationare actioneaza direct pe un disc montat pe rotorul motorului şi e uşor de deblocat manual ş.a.) şi uşor de exploatat (inclusiv dpdv al manipulantului), dar destul de ,,lacome" la consumul electric (desigur, o modernizare a lor şi înlocuirea acceleratorului cu un chopper ar fi ceva). Mai e şi problema capacităţii (125 locuri / T4), deci la un ,,tren" de 250 de locuri ai 8 osii, la fel de multe ca la un Duewag GT8 de 300 şi ceva. Desigur, există şi variante articulate (inclusiv din cele fără boghiu sub articulaţie), dar acele s-au utilizat doar la cehi, slovaci şi prin zona aia, nu au ajuns prin Germania, deci nu sunt disponibile pentru vânzare. Că veni vorba de Germania, Tatrele T4D-MT din Dressda s-au casat în mare parte, pentru că nu s-a găsit nimeni să le ia (!) (Craiova a luat câte i-au trebuit, Botoşaniul n-a avut bani deşi erau ieftine şi perfecte pentru ei, Oradea are ULF-uri, iar Timişoara tocmai aducea Wegmannuri).
O soluţie ar fi KT4Dt din Berlin... au acţionare cu variator de tensiune, circulă şi în dublă tracţiune şi vin şi vopsite în galben by default. Problema e că nu ştiu dacă Berlinul mai vrea să audă de România, după faza cu Oradea (BVG vindea cu 60.000 euro/bucata un lot de asemenea tramvaie, Oradea s-a câcâit atât de mult, încăt le-au luat nişte polonezi)

http://www.railfaneurope.net/pix/de/trams/...yellow/pix.html

Imagine postata

Imagine postata

Imagine postata

Imagine postata
0

Arata acest topic


  • (142 Pagini)
  • +
  • « Prima
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • Ultima »

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi