Stiri despre transportul in comun din Timisoara
#142
Postat 18 februarie 2010 - 20:54
Ce gandire tipic PDL-ista are acest individ

#143
Postat 19 februarie 2010 - 00:41

#144
Postat 22 februarie 2010 - 15:04
Ioan Goia, cel care ocupă din nou, de la 1 februarie 2010, funcţia de director general al Regiei Autonome de Transport Timişoara, a anunţat, luni, că circa 300 de angajaţi ai regiei vor intra în şomaj tehnic, din luna martie, timp de trei luni.
Şeful RATT spune că în prima parte a acestui an se va face o evaluare a personalului existent la RATT şi ar putea urma şi disponibilizări în cursul acestui an, se va întocmi un program de restructurare. „În proiectul de management pe care l-am susţinut la ultimul concurs (n. r. – pentru ocuparea funcţiei de director general al RATT) figurează mai multe abordări legate de eficientizarea activităţii Regiei Autonome de Transport, şi aici mă refer la reducerea cheltuielilor şi creşterea veniturilor. Vom propune un program de restructurare şi reorganizare prin reducerea cheltuielilor totale la fondul de salarii, prin relocarea de spaţii şi comasarea activităţilor existente. Ca o etapă intermediară, o parte din personalul nostru, în special cel care se ocupă de mentenanţă, va intra în şomaj tehnic”, a anunţat, luni, Goia. În şedinţa Consiliului Local Timişoara de marţi va fi supus la vot un proiect de hotărâre prin care se va aproba Organigrama, Statul de funcţii şi Regulamentul de organizare şi funcţionare a RATT.
Sute de angajaţi ai RATT au intrat în şomaj şi anul trecut, iar aceeaşi măsură va fi adoptată şi în 2010, după negocierile cu sindicatele, a explicat directorul regiei. El spune că astfel se vor face economii de aproximativ 1.000.000 de lei la fondul de salarii.
„Suntem în tratative cu sindicatele, să punem din nou în aplicare un program de şomaj tehnic, de încă trei luni, pentru a face economii. Vom negocia cu sindicatele pentru închiderea unor activităţi pe partea de mentenanţă, reparaţii, întreţinere linii cale, inclusiv personal TESA vor trece în şomaj tehnic. Estimăm să obţinem astfel economii de peste 300.000 de lei pe lună”, a mai precizat Goia.
În ceea ce priveşte disponibilizările, lucrurile sunt încă neclare, conducerea RATT aşteaptă ca aleşii timişoreni să aprobe bugetul local pentru anul în curs, pentru a vedea de ce subvenţii va beneficia regia.
Regia Autonomă de Transport Timisoara are la ora actuală 1.532 de angajaţi, dintre care 144 personal TESA şi 1.388 – personal operativ şi muncitori, dintre care 560 reprezintă personalul de bord, susţine Goia.
Regia are în continuare datorii mari la bugetul de stat şi restanţe de achitat la furnizori, la pază, la energia electrică şi alte utilităţi, la cei care le asigură piesele, plus rate mari de plătit la creditul luat pentru achiziţionarea noilor troleibuze.
Sursa:Tion.ro
#145
Postat 22 februarie 2010 - 17:47
#146
Postat 22 februarie 2010 - 21:42
Viktor, la 22 Feb 2010, 15:04, a spus:
Ioan Goia, cel care ocupă din nou, de la 1 februarie 2010, funcţia de director general al Regiei Autonome de Transport Timişoara, a anunţat, luni, că circa 300 de angajaţi ai regiei vor intra în şomaj tehnic, din luna martie, timp de trei luni.
Şeful RATT spune că în prima parte a acestui an se va face o evaluare a personalului existent la RATT şi ar putea urma şi disponibilizări în cursul acestui an, se va întocmi un program de restructurare. „În proiectul de management pe care l-am susţinut la ultimul concurs (n. r. – pentru ocuparea funcţiei de director general al RATT) figurează mai multe abordări legate de eficientizarea activităţii Regiei Autonome de Transport, şi aici mă refer la reducerea cheltuielilor şi creşterea veniturilor. Vom propune un program de restructurare şi reorganizare prin reducerea cheltuielilor totale la fondul de salarii, prin relocarea de spaţii şi comasarea activităţilor existente. Ca o etapă intermediară, o parte din personalul nostru, în special cel care se ocupă de mentenanţă, va intra în şomaj tehnic”, a anunţat, luni, Goia. În şedinţa Consiliului Local Timişoara de marţi va fi supus la vot un proiect de hotărâre prin care se va aproba Organigrama, Statul de funcţii şi Regulamentul de organizare şi funcţionare a RATT.
Sute de angajaţi ai RATT au intrat în şomaj şi anul trecut, iar aceeaşi măsură va fi adoptată şi în 2010, după negocierile cu sindicatele, a explicat directorul regiei. El spune că astfel se vor face economii de aproximativ 1.000.000 de lei la fondul de salarii.
„Suntem în tratative cu sindicatele, să punem din nou în aplicare un program de şomaj tehnic, de încă trei luni, pentru a face economii. Vom negocia cu sindicatele pentru închiderea unor activităţi pe partea de mentenanţă, reparaţii, întreţinere linii cale, inclusiv personal TESA vor trece în şomaj tehnic. Estimăm să obţinem astfel economii de peste 300.000 de lei pe lună”, a mai precizat Goia.
În ceea ce priveşte disponibilizările, lucrurile sunt încă neclare, conducerea RATT aşteaptă ca aleşii timişoreni să aprobe bugetul local pentru anul în curs, pentru a vedea de ce subvenţii va beneficia regia.
Regia Autonomă de Transport Timisoara are la ora actuală 1.532 de angajaţi, dintre care 144 personal TESA şi 1.388 – personal operativ şi muncitori, dintre care 560 reprezintă personalul de bord, susţine Goia.
Regia are în continuare datorii mari la bugetul de stat şi restanţe de achitat la furnizori, la pază, la energia electrică şi alte utilităţi, la cei care le asigură piesele, plus rate mari de plătit la creditul luat pentru achiziţionarea noilor troleibuze.
Sursa:Tion.ro
Eu cred că un management pertinent, ar putea pune capăt acestei stări de lucruri. Lăsând deoparte investiţiile făcute, având ca obiect o modernizare nelalocul ei şi la momentul nepotrivit ( mă refer aici la sistemul de ticketing, a cărui implementare putea fi amânată, precum şi la sistemul de panouri electronice amplasate în staţii, total inutil), avem de-a face cu diverse contracte, care mai de care mai păguboase pt regie. Vorbesc aici de contractele de mentenanţă, semnate cu firmele IVECO şi MERCEDES. Vă spun din proprie experienţă, că manopera facturată de cele două firme este cel puţin aberantă. Ex: schimbarea unui bec (fără a fi inclusă valoarea becului), costă 50 de lei. Un schimb de ulei la motor, operaţiune efectuată de o singură persoană, care durează cca 20 de minute (fără costul uleiului), 1.200 de lei.
Explicaţia pe care o invocă regia, este aceea că numitele firme deţin licenţă pt efectuarea lucrărilor de service şi întreţinere, în vreme ce RATT, NU!
Întreb şi eu ca prostu': Cât ar costa regia, obţinerea unei astfel de licenţe? Am auzit cum că nu avem dotările pretinse pt atare licenţă. Minciună. Le avem, şi sunt comparabile cu cele de care dispun firmele respective. S-au modernizat halele, s-au montat cricuri hidraulice care ruginesc în gropile de asistenţă. Mecanicii de care dispunem, le dau clasă oricând celor de la Iveco sau Mercedes. Am avut în nenumărate rânduri, ocazia să-i urmăresc la treabă pe cei de la Mercedes. Sincer, pe lângă ai noştri, sunt bieţi ucenici. Au montat invers un simering la unul din reductoarele autobuzului pe care îl conduc. După ce că am pierdut două zile pt operaţia greşită, am fost nevoit să mai pierd încă una pt remedierea remedierii. Cine a plătit pt piesa nouă stricată? Dar, pt cele 3 zile în care maşina nu a circulat?
Continuarea, mai jos.
#147
Postat 22 februarie 2010 - 21:51
#148
Postat 22 februarie 2010 - 22:04
Când mi-au înlocuit crucea cardanică, credeam că vor folosi cine ştie ce metode avansate de lucru. Aiurea. Tot cu ranga şi cu barosul. La revizia de 90.000 de km, mi-au pus becurile în mână spunându-mi să le schimb eu, deşi manopera o încasaseră.
Şi ar mai fi multe de povestit. Claudiu, electronistul nostru de la troleibuze, i-ar putea da lecţii electricianului lor şcolit în Germania, la ora două noaptea, cu ochii închişi. Regia a cumpărat tone de echipamente IT, de ultimă generaţie, dar nu fost în măsură să investească într-un laptop de diagnoză pt autobuze şi troleibuze.
Trageţi singuri concluziile.
#149
Postat 22 februarie 2010 - 22:16
In cele din urma s-a incheiat un contract de service cu IVECO pentru cele 50 firobuze, sau inca mai sunt in garantie? Presupun ca consumabilele se platesc suplimentar din partea RATT (filtre, ulei, curele de transmisie etc.)
In cazul reparatiilor, cine semneaza procesul verbal de receptie?
#150
Postat 22 februarie 2010 - 22:26
Florin.B RATT, la 22 Feb 2010, 21:51, a spus:

Domnule Florin, nu ţin să vă contrazic. DAR! Se regăseşte acoperirea investiţiei, în încasări? Dincolo de un oarecare confort informaţional al călătorilor, care este justificarea pt implementarea sistemului? Consider că, până la depăşirea situaţiei financiare dificile, vechiul sistem, cu afişe înfoliate, mai făcea faţă. Aşa, iată unde am ajuns.
Vă invit să faceţi o scurtă vizită la garajul de autobuze. Cel puţin 5 unităţi Mercedes, stau pe chituci. În aşteptarea momentului când vor primi ambreiaje noi, au rămas fără roţi, fără diferite relee, startere şi multe alte piese. Repunerea lor în funcţiune pare de pe acum o utopie, dacă e să ţinem cont de "viteza" cu care se achiziţionează piesele.
De la agenţia "zvonerul şi răspândacul", am înţeles că nici sistemul de ticketing nu a produs vreun profit. Dimpotrivă, chiar!
Chagall, la 22 Feb 2010, 22:16, a spus:
In cele din urma s-a incheiat un contract de service cu IVECO pentru cele 50 firobuze, sau inca mai sunt in garantie? Presupun ca consumabilele se platesc suplimentar din partea RATT (filtre, ulei, curele de transmisie etc.)
In cazul reparatiilor, cine semneaza procesul verbal de receptie?
Şoferii sunt plătiţi doar atâta timp cât "se învârte roata".
Din câte cunosc, în perioada de garanţie, toate cheltuielile cu consumabilele sunt suportate de firma constructoare. După aceea, "Dumnezeu cu mila".
Autobuzele Mercedes au ieşit din garanţie de aproape 3 ani.
#151
Postat 22 februarie 2010 - 23:46
emilut, la 22 Feb 2010, 22:26, a spus:
Asa ceva era imposibil, insa, trebuie facut ceva si pentru confortul calatorilor. Nici in Viena, de exemplu, nu cred ca aduce vre-un plus la incasari, sistemul de afisare din statii. In majoritatea cazurilor sumele disponibile pentru investitii sau modernizari nu ar fi disponibile si pentru intretinerea vehiculelor. Sunt alte surse si alte conditii pentru a obtine acesti bani. Sa nu credeti ca daca nu se foloseau banii pentru ticketing, ar fi fost disponibili 5 milioane de euro pentru ambreiaje, becuri, curele, etc. Pur si simplu, primaria, ar fi utilizat banii in cadrul altor proiecte.
#152
Postat 27 februarie 2010 - 00:00
Citeaza
La capitolul Transporturi, sunt prevazute sute de mii de lei pentru reabilitarea liniilor de tramvai in zonele Calea Buziasului, Piata Traian, Bogdanestilor, Cetatii, Avram Imbroane, Padurea Verde, Ardealul, pe traseul liniei 7 Ana Ipatescu-Victor Hugo-Alunis-Drubeta, si pe ruta lui 3, pe strada Polona. in schimb, vor fi alocati anul acesta zero lei pentru studiile de amenajarea a autogarilor.
Primaria vrea sa cheltuiasca 475.000 de lei pentru achizitionarea de refugii pentru calatori, in conditiile in care are contracte cu doua firme, care in schimbul acordarii de spatii pentru panouri de reclama s-au angajat sa monteze 250 de astfel de refugii.
Pentru cumpararea a 30 de autobuze cu burduf este alocat un milion de lei, iar pentru tramvaie folosite si tramvaie noi, 2 milioane de lei.
Primaria a prevazut in bugetul local suma de 475.000 de lei pentru „mobilier, aparatura birotica si alte active corporale” tot la capitolul Transporturi.
Se vor face studii „privind efectuarea de corectii in amenajarea geometrica a intersectiilor si retelelor de transport dispuse prin hotarare a Comisiei de Circulatie” in valoare de 100.000 de lei. De asemenea, in buget a fost prins un studiu in valoare de 120.000 de lei pentru extinderea retelei de transport public local si metropolitan si un altul de 100.000 de lei privind dezvoltarea infrastructurii, reglementarii si organizarii parcarii publice in Timisoara.
Pentru studii si proiecte ale RATT suma alocata este de 865.000 de lei. Din acesti bani, 250.000 de lei sunt alocati pentru un studiu privind ridicarea liniei CF pe estacada si 100.000 de lei pentru un studiu privind valorificarea potentialului de trafic naval pe Canalul Bega.
Sursa:agenda.ro
Sper ca nu am gresit locul unde am postat. Daca am gresit va rog sa mutati in topicul corespunzator. Multumesc.
#153
Postat 27 februarie 2010 - 14:31
Viktor, la 27 Feb 2010, 00:00, a spus:
Sper ca nu am gresit locul unde am postat. Daca am gresit va rog sa mutati in topicul corespunzator. Multumesc.


Daţi-mi mie, domnilor de la primărie, nu un miliard, doar 100 de milioane de lei, şi vă studiez ce vreţi şi ce nu vreţi. Din toate unghiurile, cu ochelari în infraroşu şi cu microscopul electronic.
Dom'le, ăştia de la 'agenda', mai au de învăţat niscaiva jurnalistică. Iată o mostră de neprofesionalism:
Pentru cumpararea a 30 de autobuze cu burduf este alocat un milion de lei
Să facem un mic calcul: un milion de lei face la cursul de astăzi, cam 244.000 de €. Un autobuz Mercedes (nearticulat) a fost cumpărat cu 200.000 de €. Cum cred cei de la Agenda, că se pot achiziţiona 30 de autobuze 'cu burduf' (noţiunea de articulat le este puţin cam străină), la preţul unuia singur? Or fi descoperit ei metoda magică de a-i fraierii pe vânzători?
#154
Postat 27 februarie 2010 - 18:08

Poate voiau sa spuna ca da primaria un milion pe bucata, in cazul autobuzelor.
#155
Postat 27 februarie 2010 - 23:29
#156
Postat 28 februarie 2010 - 00:14

#157
Postat 28 februarie 2010 - 15:26
Aceasta postare a fost editata de garcon: 28 februarie 2010 - 15:26
#158
Postat 28 februarie 2010 - 15:39
garcon, la 28 Feb 2010, 15:26, a spus:
Sau 105Na, ca seamana mai mult cu Timisurile. Si doar suntem un oras care are traditie la capitolul tramvaie

#159
Postat 28 februarie 2010 - 15:58
Gygyman6, la 28 Feb 2010, 15:39, a spus:

Scuzati ca devin offtopic aici: ar trebui sa se cumpere tramvaie bidirectionale, asta in varianta ca se vor deschide mari santiere pentru reabilitarea liniei cale si iar se vor modifica temporar traseele, creandu-se improvizatii gen "Rathgeber suveica".
Aceasta postare a fost editata de garcon: 28 februarie 2010 - 15:59
#160
Postat 02 martie 2010 - 22:42
O soluţie ar fi KT4Dt din Berlin... au acţionare cu variator de tensiune, circulă şi în dublă tracţiune şi vin şi vopsite în galben by default. Problema e că nu ştiu dacă Berlinul mai vrea să audă de România, după faza cu Oradea (BVG vindea cu 60.000 euro/bucata un lot de asemenea tramvaie, Oradea s-a câcâit atât de mult, încăt le-au luat nişte polonezi)
http://www.railfaneurope.net/pix/de/trams/...yellow/pix.html



