STP Timișoara Forum: Sesizari probleme validatoare - STP Timișoara Forum

Salt la continut

In cazul in care doriti obtinerea unui raspuns oficial la o plangere in legatura cu sistemul de taxare, aceasta se poate obtine doar depunand o reclamatie la registratura regiei. Raspunsurile primite pe forum exprima parerea membrilor acestuia.
  • (49 Pagini)
  • +
  • « Prima
  • 29
  • 30
  • 31
  • 32
  • 33
  • Ultima »

Sesizari probleme validatoare nefunctionare, vandalizare, etc

#601 Useril este offline   emilut 

  • Membru Gold
  • Grup: Membru Gold
  • Postari: 2310
  • Inregistrat: 05 ianuarie 10
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timişoara

Postat 07 februarie 2010 - 00:30

Domnule NDY, vă rog să nu generalizaţi. Ca în oricare alt domeniu de activitate, uscăturile sunt prezente şi la RATT. Şi nu numai în rândurile şoferilor sau ale vatmanilor. Problema lor e aceea că sunt mult mai vizibili, şi prin aceasta, mai expuşi oprobiului public. Cei care produc pantofi de o calitate îndoielnică, sunt ascunşi privirii noastre, la fel ca şi cei care ne livrează pâine cu şoricei vii. Unii funcţionari îşi beau liniştiţi cafelele în timpul programului, mai se convorbesc pe mess cu prietenii, mai fac un solitaire scurt, dar atunci când li se pare că un altul nu-şi îndeplineşte întocmai atribuţiunile de serviciu (în special când e vorba de persoane de o condiţie inferioară lor), se zburlesc şi apelează cu grăbire la OPC sau la media. Atât vatmanii, cât şi şoferii sunt nevoiţi să suporte zilnic mojicia şi nemernicia zecilor sau sutelor de indivizi care le reproşează toate relele pământului. Toate frustrările profesionale sau casnice răbufnesc atunci când oamenii au de a face cu conducătorii de transport în comun. V-o spune unul care are o experienţă de 20 de ani în domeniu.
Pe unii dintre servitorii publicului călător, acest exerciţiu i-a umanizat. Pe alţii i-a înrăit. Depinde de natura fiecăruia. Pe cei care susţin că servanţii publici sunt obligaţi să înghită orice, de la oricine, îi plâng.
0

#602 Useril este offline   NDY 

  • Membru VIP*
  • Grup: VIP
  • Postari: 2439
  • Inregistrat: 07 iunie 09
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara

Postat 07 februarie 2010 - 19:10

Nu ati inteles ce am spus. Nu am spus niciodata ca soferii/vatmanii ar fi "servitorii" nostri, ba chiar eu unul ii tratez cu foarte mare respect, acelasi cu care vreau si eu sa fiu tratat. Ideea este ca daca nu esti facut pentru/nu mai suporti stresul zilnic, exista multi alti doritori, care probabil ca sunt facuti pentru/suporta stresul zilnic. Nu trebuie sa iti bati joc de cei care te platesc, doar pentru ca tie ti s-a acrit de munca zilnica pe care o depui de nu stiu cand si de care te-ai saturat. Unui calator i se mai permite sa calce stramb, dar unui sofer/vatman nu prea, avand in vedere gradul/rolul pe care il ocupa. Cum se vorbea intr-un topic de cei care lucreaza la ghiseu: un client poate sa injure si 5 minute, insa cel de la ghiseu trebuie sa-si pastreze calmul; daca nu mai poate, isi cheama superiorul, dar nu riposteaza.
0

#603 Useril este offline   emilut 

  • Membru Gold
  • Grup: Membru Gold
  • Postari: 2310
  • Inregistrat: 05 ianuarie 10
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timişoara

Postat 10 februarie 2010 - 23:33

Pe de-o parte, aveţi dreptate. Dar, asta ar însemna să le contestăm angajaţilor RATT, calitatea de 'om'. Aceşti indivizi au fost şcoliţi să conducă un mijloc de transport în comun, şi nu să dezvolte aptitudini de PR. Cea mai bună soluţie ar fi montarea de cabine în autobuze şi troleibuze. Astfel, ambele părţi vor avea parte de linişte.
0

#604 Useril este offline   Florin.B RATT 

  • STPT Forum Admin
  • Grup: Admin
  • Postari: 30167
  • Inregistrat: 06 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:RATT

Postat 10 februarie 2010 - 23:45

Am o rugaminte de ordin administrativ: nu mai citati postul imediat anterior. Am sters eu aceste pasaje din posturile voastre.
0

#605 Useril este offline   emilut 

  • Membru Gold
  • Grup: Membru Gold
  • Postari: 2310
  • Inregistrat: 05 ianuarie 10
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timişoara

Postat 10 februarie 2010 - 23:45

Vezi postareaNDY, la 6 Feb 2010, 23:54, a spus:

Da, depinde, dar nu putem lasa totul dupa firea omului, totusi, aici este necesar sa fie facut ceva, nu se poate ca personalul RATT-ului sa fie lasat dupa firea fiecaruia...ar trebui sa fie niste reguli mai stricte, carora daca nu li se supun, sa fie drastic sanctionati, poate chiar demisi. Un sofer cu o fire "aparte" ar putea pata reputatia RATT-ului, ceea ce nu cred ca ar fi placut pentru conducere. Fiecare vrea ca angajatii sai sa fie de top. De ce nu se iau masuri? Sunt sigur ca exista multi oameni cinstiti si amabili care vor sa fie soferi/vatmani si care n-au loc de unele specimene care ocupa locurile in acest moment. ;)

Hi, hi, hi. Scuze, nu râdeam de dvs, ci de faptul că nu ştiţi câţi angajaţi ai RATT au dat bir cu fugiţii, după doar câteva zile de "muncă". Şi, să nu vă povestesc ce penurie de candidaţi este la înscrierea la cursurile de vatman - şofer de troleibuz. Păi, cine e tâmpit să îmbrăţişeze o meserie care te obligă să te trezeşti noaptea la 3 (sch. I) şi să te pui în pat noaptea la 2 (sch. II). Să nu mai vorbim de "motivaţia financiară". RATB-iştii câştigă dublu faţă de RATT-işti

Aceasta postare a fost editata de Florin.B RATT: 12 februarie 2010 - 00:12

0

#606 Useril este offline   cseh_17 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 12614
  • Inregistrat: 18 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Bergisch-Gladbach / Köln

Postat 11 februarie 2010 - 17:21

Banuiesc ca vorbim de un oras cel putin dublu, din orice punct de vedere (mai putin civilizatie si curatenie) <_<
0

#607 Useril este offline   NDY 

  • Membru VIP*
  • Grup: VIP
  • Postari: 2439
  • Inregistrat: 07 iunie 09
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara

Postat 11 februarie 2010 - 17:24

Da, au fost scoliti sa conduca un mijloc de transport in comun, nu sa dezvolte aptitudini PR. Insa in "condusul" unui mijloc de transport in comun intra mai multe decat simplul manevrat al acestuia. Asa cum cei de la PR, pe langa faptul ca trebuie sa fie amabili cu publicul, trebuie sa aiba grija si de alta aspecte (sa nu strice masina firmei, sa aiba grija si sa-si intretine propriul birou -> adica aspecte materiale, pe langa cele sociale), asa si cei care conduc un mijloc de transport in comun trebuie sa aiba in vedere atat aspectele materiale (condusul si grija "obiectului muncii"), cat si cele sociale (amabilitatea, bunul-simt, care sunt legate de cei pe care ii transporta; ca doar nu pot sta izolati de lumea inconjuratoare, trebuie sa comunice cu aceasta. Sau cum zicea cineva aici pe forum, "transporta oameni, nu cartofi", deci un grad de "civilitate" fata de oameni (mai mare decat cel fata de cartofi) se impune).

Nu, nu stiu, insa cred ca destui. Stiu ca este o meserie solicitanta, de aceea ii admir pe cei care o practica (in special pe cei care o fac cu suflet). Insa nu toti sunt facuti pentru ea - trebuie sa accepte acest lucru. Poate dvs. va este greu sa credeti aceste lucruri, tocmai pentru ca sunteti in "capatul" opus, cel pozitiv. Va admir, si as vrea ca toti sa fie ca dvs. Insa, din pacate, lucrurile nu stau tocmai asa. <_<
0

#608 Useril este offline   cseh_17 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 12614
  • Inregistrat: 18 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Bergisch-Gladbach / Köln

Postat 11 februarie 2010 - 17:27

Iti zic eu de ce se practica aceasta meserie chiar si de cei carora nu le place. Se practica deoarece mai pica (mai exact curge) cate ceva!

RESPECT PENTRU CEI CARE NU O FAC, SI SUNT PUTERNICI SA RECUNOASCA!
0

#609 Useril este offline   Viktor 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 4686
  • Inregistrat: 25 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timişoara
  • Interese:Filme, poze, distractie, calatorii etc.Imi plac foarte mult tramvaiele Wegmann GT4.

Postat 11 februarie 2010 - 21:28

3608, nu functionau validatoarele 2 si 3. Aratau "Acces/Retragere".
0

#610 Useril este offline   emilut 

  • Membru Gold
  • Grup: Membru Gold
  • Postari: 2310
  • Inregistrat: 05 ianuarie 10
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timişoara

Postat 11 februarie 2010 - 22:28

Vezi postareacseh_17, la 11 Feb 2010, 17:21, a spus:

Banuiesc ca vorbim de un oras cel putin dublu, din orice punct de vedere (mai putin civilizatie si curatenie) <_<

Să însemne asta oare, că toţi angajaţii din Bucureşti au dreptul la salarii duble, faţă de timişoreni? Păi, dac-o luăm aşa, Bucureştiul fiind de 5 ori mai mare decât Timişoara, ar trebui să primim de 5 ori mai puţini bani la leafă dacât bucureştenii. Ar fi corect? Până acum, credeam că se plăteşte munca, şi nu statutul de provincial sau bucureştean.
0

#611 Useril este offline   lorand 

  • Membru VIP*
  • Grup: VIP
  • Postari: 926
  • Inregistrat: 12 ianuarie 09
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara

Postat 11 februarie 2010 - 23:05

Nu zic ca bucurestenii ar trebui sa primeasca mai multi bani, dar, cum s-a zis intr-un alt post de pe forum, sunt expusi la un grad mai scazut de civilizatie si bun-simt, din partea calatorilor. Plus, la cate trasee sunt in Bucuresti, nu vreau sa-mi imaginez cum e scolarixarea.. Dar deja deviem foarte mult ...
0

#612 Useril este offline   emilut 

  • Membru Gold
  • Grup: Membru Gold
  • Postari: 2310
  • Inregistrat: 05 ianuarie 10
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timişoara

Postat 11 februarie 2010 - 23:27

Vezi postarealorand, la 11 Feb 2010, 23:05, a spus:

Nu zic ca bucurestenii ar trebui sa primeasca mai multi bani, dar, cum s-a zis intr-un alt post de pe forum, sunt expusi la un grad mai scazut de civilizatie si bun-simt, din partea calatorilor. Plus, la cate trasee sunt in Bucuresti, nu vreau sa-mi imaginez cum e scolarixarea.. Dar deja deviem foarte mult ...

Nu ştiu dacă deviem prea mult. Oricâte trasee ar exista în Bucureşti, un şofer nu poate deservi într-un schimb, decât unul singur. Iar, în ce priveşte expunerea lui la "un grad mai scazut de civilizatie si bun-simt, din partea calatorilor", e bine de ştiut că acesta beneficiază de avantajul cabinei închise.
0

#613 Useril este offline   dAImon 

  • Membru activ
  • Grup: Membru Gold
  • Postari: 3889
  • Inregistrat: 25 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara

Postat 12 februarie 2010 - 00:39

Se plăteşte statutul, din păcate.

Bucureştiul este totuşi capitală, indiferent cât de jegos sau aglomerat ar fi. Din acest motiv, chiriile acolo sunt cu mult mai mari faţă de restul României, la fel şi preţurile de cumpărare la imobile. În plus, fiind un oraş care deţine peste 10% din populaţia României, este destul loc pentru afaceri bănoase. Aceste preţuri atrag automat nişte ajustări în viaţa oamenilor ..

Prin urmare, o chirie într-o zonă mărginaşă a oraşului Bucureşti costă de la 250 de euro în sus, şi la începutul anului universitar urcă spre 300. În zona centrală vorbim deja de sume precum 500 sau chiar 700 euro. Un salariu de 25.000.000 în Bucureşti este considerat mic, iar unul de 30.000.000 este considerat mediu. Luaţi în considerare şi că foarte multe companii străine au reprezentaţa doar la Bucureşti, unde dau salarii europene aproape.

Spre comparaţie, in Timisoara sau Cluj suma de 400 euro este suficienta pentru o chirie absolut decenta intr-o zona centrala, iar un salariu de 12.000.000 este inca bun pentru supravietuire. Statistic, salariile in marile orase se invart intre 13 si 17 milioane.

Oricum, de cateva postari incoace nu mai suntem demult pe subiectul [sesizari probleme validatoare].
0

#614 Useril este offline   Viktor 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 4686
  • Inregistrat: 25 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timişoara
  • Interese:Filme, poze, distractie, calatorii etc.Imi plac foarte mult tramvaiele Wegmann GT4.

Postat 17 februarie 2010 - 19:13

Astazi in 174, pana la statia din Sinaia au functionat toate 3 validatoarele. Dupa acea statie, V1 si V2 au aratat "Validator temporar nefunctional[...]"
Mai functiona doar V3.
0

#615 Useril este offline   dante 

  • Membru Senior ***
  • Grup: Membri seniori
  • Postari: 626
  • Inregistrat: 25 martie 08
  • Sexul:nespecificat
  • Locatia:Timișoara

Postat 09 martie 2010 - 11:23

9 mar 9:00 #3646 V3 temporar nefuncțional, V2 afișa ceasul OK dar nu răspundea la apropierea cardului sau atingeri de butoane
0

#616 Useril este offline   niko 

  • Membru începător
  • Pip
  • Grup: Members
  • Postari: 18
  • Inregistrat: 13 noiembrie 09

Postat 09 martie 2010 - 13:57

Sunt mai nou pe forum asa ca nu o lungesc prea mult.

Ieri, impins de la spate de dorinta de a incuraja sistemul nou de ticketing (care e mai scump decat daca ti-ai cumpara bilete de hartie!!!) mi-am luat un "portofel electronic" de la Banatul (cu numele meu ca cica ne-personalizate nu puteau... alta tampenie). Mi-am incartat 10 lei si am luat un tramvai 8 spre Maria. Am validat 2 bilete si surpriza... in loc de 1,6 validatorul mi-a mancat 2 lei / bilet... Bine, n-am dat faliment din asta dar e o kestie de principiu. Daca intereseaza tramvaiul era cu numarul 00965 scris in fata...
Am vorbit cu vatmanul.. nici un pic de interes... prin libertatii la un ghiseu ratt acelasi "miserupism" (se uita cu ochii bulbucati de parca ii cerusem sa urineze la comanda). Am cautat prin spatele blocurilor din Marasti sediul RATT si dupa ce am inconjurat cladirea de 2 ori am si gasit intrarea :D . Acolo functionarii au fost mai amabili dar oricum nu cred ca ii durea de fapt undeva de problema... ca la noi... Apreciez totusi ca nu m-au facut nebun ca am venit la ei pt o paguba de 0,8 roni... ce sa-i faci, m-am distrat si eu intr-o zi libera.
Problemele mele ar fi:
- vatmanul care putea macar sa informeze centrala ca e o problema (toti care incercau sa valideze abonamentele erau respinsi, de unde banuiesc ca era taxare de expres pe tramvai);
- ne-posibilitatea de a-mi lua "portofel electronic" nepersonalizat;

Intrebari:
- poate altcineva folosi cardul meu personalizat cu "portofel electronic"? Adica pot sa-l imprumut si altor persoane? (doamna de la ghiseu habar n-avea...)
- de ce pretul biletelor din portofelul electronic e de 1,6 lei pe cand daca iti cumperi un bilet cu 2 calatorii iti iese 1,5 lei? Prin portofel te oblica sa-ti incarci macar 8 lei (nush de ce dar asa mi s-a zis) deci clar mai multe bilete asa ca in logica extra-balcanica ar trebui ca pretul biletelor sa fie mai mic.

Ca si concluzie pot sa zic ca experienta de ieri mi-a lasat un gust amar si promit ca sa nu mai incurajez pe viitor oamenii sa foloseasca mijloacele de transport in comun(a). :unsure:
0

#617 Useril este offline   caius 

  • Membru senior**
  • Grup: Membri seniori
  • Postari: 825
  • Inregistrat: 23 mai 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timişoara

Postat 09 martie 2010 - 14:25

Vreau sa atrag atentie asupra faptului ca astazi pe #166 de pe linia 7 validatoarele erau setate pe linia 6 (probabil de ziua de ieri cand intr-adevar circula pe 6). :unsure:

Aceasta postare a fost editata de caius: 09 martie 2010 - 14:25

0

#618 Useril este offline   cseh_17 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 12614
  • Inregistrat: 18 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Bergisch-Gladbach / Köln

Postat 09 martie 2010 - 16:26

Vezi postareaniko, la 9 Mar 2010, 13:57, a spus:

Sunt mai nou pe forum asa ca nu o lungesc prea mult.

Ieri, impins de la spate de dorinta de a incuraja sistemul nou de ticketing (care e mai scump decat daca ti-ai cumpara bilete de hartie!!!) mi-am luat un "portofel electronic" de la Banatul (cu numele meu ca cica ne-personalizate nu puteau... alta tampenie). Mi-am incartat 10 lei si am luat un tramvai 8 spre Maria. Am validat 2 bilete si surpriza... in loc de 1,6 validatorul mi-a mancat 2 lei / bilet... Bine, n-am dat faliment din asta dar e o kestie de principiu. Daca intereseaza tramvaiul era cu numarul 00965 scris in fata...
Am vorbit cu vatmanul.. nici un pic de interes... prin libertatii la un ghiseu ratt acelasi "miserupism" (se uita cu ochii bulbucati de parca ii cerusem sa urineze la comanda). Am cautat prin spatele blocurilor din Marasti sediul RATT si dupa ce am inconjurat cladirea de 2 ori am si gasit intrarea :D . Acolo functionarii au fost mai amabili dar oricum nu cred ca ii durea de fapt undeva de problema... ca la noi... Apreciez totusi ca nu m-au facut nebun ca am venit la ei pt o paguba de 0,8 roni... ce sa-i faci, m-am distrat si eu intr-o zi libera.
Problemele mele ar fi:
- vatmanul care putea macar sa informeze centrala ca e o problema (toti care incercau sa valideze abonamentele erau respinsi, de unde banuiesc ca era taxare de expres pe tramvai);
- ne-posibilitatea de a-mi lua "portofel electronic" nepersonalizat;

Intrebari:
- poate altcineva folosi cardul meu personalizat cu "portofel electronic"? Adica pot sa-l imprumut si altor persoane? (doamna de la ghiseu habar n-avea...)
- de ce pretul biletelor din portofelul electronic e de 1,6 lei pe cand daca iti cumperi un bilet cu 2 calatorii iti iese 1,5 lei? Prin portofel te oblica sa-ti incarci macar 8 lei (nush de ce dar asa mi s-a zis) deci clar mai multe bilete asa ca in logica extra-balcanica ar trebui ca pretul biletelor sa fie mai mic.

Ca si concluzie pot sa zic ca experienta de ieri mi-a lasat un gust amar si promit ca sa nu mai incurajez pe viitor oamenii sa foloseasca mijloacele de transport in comun(a). :unsure:



In mare.

In legatura cu vatmanul. El nu este platit teoretic pentru a da si a prelua informatii si /sau reclamatii. Problema ta detine indeplin de cei de la chioscurile RATT, care dupa cele spuse de catre tine intradevar nu-si fac treaba.

De ce ti-a luat 2 lei? Ar fi 2 cazuri.
1.Validatoarele era setate pe vreo linie Expres (putin probabil)
2.Validatoarele nu erau setate pe nici o linie, ceea ce ar puea duce la o incasare directa de 2 lei. (nu cred sa fie tehnic posibil)

De ce e minim 8 lei? Eu zic ca este o decizie corecta, sa-ti incarci cardul cu minim 8 lei. Daca ne gandim logic. Vine un turist, si isi ia un card un portofel. De ce si-l ia? Pentru ca are treaba undeva. Unde se duce, trebe sa se si intoarca. Asta luand in considerare la un pret maxim (sa zicem expres) vine deja 4 lei. X 2 perosane 8 lei. Deci cam asa ar veni cei 8 lei.

Treaba cu neersonalizat, nu te afecteaza cu nimic pe tine. Insa aceasta personalizare s-a introdus pentru intamplari ca si a ta. Si da o poti imprumuta linistit(a) oricui.

Iar in legatura cu "reclama la ticketing" eu as zice sa fii mai cu rabdare, nici pamantul nu a fost creat intr-osingura zi! ;)
0

#619 Useril este offline   niko 

  • Membru începător
  • Pip
  • Grup: Members
  • Postari: 18
  • Inregistrat: 13 noiembrie 09

Postat 09 martie 2010 - 17:17

Vezi postareacseh_17, la 9 Mar 2010, 16:26, a spus:

In legatura cu vatmanul. El nu este platit teoretic pentru a da si a prelua informatii si /sau reclamatii. Problema ta detine indeplin de cei de la chioscurile RATT, care dupa cele spuse de catre tine intradevar nu-si fac treaba.

Cu cei de la chioscuri vina ar fi a celor din condurere ca nu i-au informat ce sa faca in diferite situatii (cum sa-ti vanda un card si sa nu stie daca il pot folosi si altii!?!) sau a lor ca n-au chef in dulcele stil clasic romanesc ("eu doar incarc cartele! ce vreti de la mine?"). Si oricum pe toti ii durea intr-o regiune sau alta ca validatorul de pe tramvaiul xxx era stricat si asta ma duce cu gandul ca fie:
- majoritatea muncitorilor RATT sunt "muncitori la stat", si cuvantul "STAT" daca nu era trebuia inventat!
- sau ca validatoarele noastre dragi se strica in draci si numai pt mine era o noutate...

Vezi postareacseh_17, la 9 Mar 2010, 16:26, a spus:

De ce e minim 8 lei? Eu zic ca este o decizie corecta, sa-ti incarci cardul cu minim 8 lei. Daca ne gandim logic. Vine un turist, si isi ia un card un portofel. De ce si-l ia? Pentru ca are treaba undeva. Unde se duce, trebe sa se si intoarca. Asta luand in considerare la un pret maxim (sa zicem expres) vine deja 4 lei. X 2 perosane 8 lei. Deci cam asa ar veni cei 8 lei.

Eu zic ca trebuia minim de 80lei ca daca era un grup de 20 de turisti cambogieni veniti cu treaba in timisoara si trebuiau sa faca un drum dus-intors pana in centru?.. si asa le si ramane un rest in caz ca se pierde unu...
Explicatia e puerila! Puteau sa zica 5 lei sa fie rotund si gata. Acum ca vor scumpi biletele la 1,7 sau cat o fi vor face suma minima 8,5 ?

Astept sa vad ce au facut cu plangerea mea verbala... daca era de hartie banuiesc ca pana acum era deja creponata...
0

#620 Useril este offline   cseh_17 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 12614
  • Inregistrat: 18 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Bergisch-Gladbach / Köln

Postat 09 martie 2010 - 17:33

Cea scrisa creponata, ei pai cea verbala nici macar nu exista, mai exact nici nu a existat!
0

Arata acest topic


  • (49 Pagini)
  • +
  • « Prima
  • 29
  • 30
  • 31
  • 32
  • 33
  • Ultima »

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi