București
#521
Postat 24 ianuarie 2010 - 13:46
#522
Postat 24 ianuarie 2010 - 14:00
caius, la 24 Jan 2010, 12:35, a spus:


E unic, prin faptul ca nu are nimic cu ce sa se laude. Inafara de investitiile fortate "realizate" de catre Ceasca, si de investitiile realizate de straini, nu are cu ce sa se laude... Dati un exemplu concret si clar.
Cat despre metrou si transport.
Nu poti compara nici macar cele 2 orase cu un presupus metro. DAca la TM s-ar face vreodata metrou s-ar face o lini pentru inceput, pecand la Bucuresti sun 4 (sau cate), deci automat cei 500.000 se impart.
2 la mana, de ce sa comparam o regie cu 1500 de autobuze cu una care abia atinge 100 de autobuze. O regie adevarata nu arunca, si cumpara vehicule cum altii isi schimba chilotii...
O regie trebe sa se descurce cu ceea ce are... Cat despre calitatea achizitiilor, la tramvaie Bucurestiul e zero, cu tot cu Bucur si alte minunatii, cat despre trolee inafara de Ikarus, 0.
#523
Postat 24 ianuarie 2010 - 14:02
In general metroul (subteran) este introdus in orase mari unde transportul in comun (tramvaie, autobuze, firobuze) nu pot prelua intregul trafic de calatori, si este recomandat in orase mai mici cu relief muntos, unde din cauza pantelor abrupte tramvaiele n-au fiabilitatea scontata (ex. Cluj) sau Brasov din cauza strazilor inguste din zona istorica.
Dar pentru Timisoara din punct de vedere al rentabilitatii, metroul usor (suprateran) ar fi solutia ideala, pentru inceput pe cateva trasee precum ar fi Gara de Nord - Gara de Est - Aeroport, respectiv Gara de Nord - Mall - Calea Lipovei.
Cat despre utilitatea acestui topic, stai linistit caius, ai facut o treaba buna. Nu este vina ta faptul ca unii au cam sarit calul pe aici.

#524
Postat 24 ianuarie 2010 - 15:20
@Iasmin: pe cartela mea de metrou scrie ,,10 călătorii - 8 RON". De ce să plătesc cât ai zis tu că e cartela de 2 călătorii, când pot să cumpăr 10 la preţ de 0,8 RON/călătorie. Primăria Bucureştiului nu-mi plăteşte 1 leu (vechi) pentru transport... 50% din abonament plăteşte Ministerul Educaţiei, iar 50% plăteşte facultatea, deci tot Ministerul Educaţiei + fondurile proprii ale Universităţii (din reclamele care împânzesc campusul, din spaţiile comerciale, din închirieri de săli ş.a.m.d. ... Politehnica obţine destui bani dina ceste servicii). Primăria nu a mai decontat vreun leu pentru transportul vreunei categorii sociale de prin '95 - '96. Atunci elevilor claselor I-IV li se decontau abonamentele, dar apoi s-a renunţat (făceam blatul pe vremea pentru 2 staţii cât mergeam de acasă până la şcoală, deci nu ştiu care erau condiţiile). Abonament pe linii preorăşeneşti am neîntrerupt din 2002 (bine... întrerupt de perioadele când se desfiinţau liniile respective, perioade pentru care RATB nu m-a despăgubit cu un leu, deşi ultima oară dintr-o lună m-am ,,bucurat" de liniile respective doar vreo 4 zile).
Într-adevăr, Bucureştiul merită apreciat... de'abia aştept să mă mut din el

Să vă pun câteva poze de ieri (puţine.... că la -10 grade e mai greu să faci poze), să nu ziceţi că am fost off-topic:
Gygyman6, la 24 Jan 2010, 15:46, a spus:
A fost o întâlnire a lui Oprescu cu repreznetaţi ai municipalităţii şi ai operatorului de transport din Frankfurt-am-Main. Ultima colaborare cu Frankfurtul s-a lăsat cu nişte Duewag tip L, ajunse acum pe la McDonald's... dar pe vremea aia nu era docotraşul la primărie.
Fisiere atasate
-
IMG_5913.jpg (69.35K)
Number of downloads: 24 -
IMG_5910.jpg (93.58K)
Number of downloads: 28 -
IMG_5912.jpg (69.99K)
Number of downloads: 24 -
IMG_5911.jpg (97.45K)
Number of downloads: 18
#525
Postat 24 ianuarie 2010 - 17:54
caius, la 24 Jan 2010, 12:35, a spus:


Caius, nu trebuie sa ai nici o remuscare legata de topicul deschis de tine, daca n-o faceai tu, trebuia s-o faca altcineva mai devreme sau mai tarziu. Problema este ca bucurestenii ( o parte mai mare sau mai mica dintre ei) nu-si dau seama ca banii pentru investitiile mari de acolo (gen metrou, pasaje, etc) provin din BUGETUL NATIONAL , si toate astea se intampla in timp ce in alte parti ale tarii nu se "intampla" absolut nimic. Deci BUCURESTIUL este o SUGATIVA pentru restul tarii si bucurestenii nu pot "pricepe" acest lucru. Pe de alta parte este normal sa se dezvolte "capitala" tarii dar atat cat ii permite bugetul propriu, si atunci s-ar dezvolta si "provincia"...si nimeni n-ar avea nimic impotriva "miticilor"...lucru foarte, foarte greu de realizat...din pacate...
#528
Postat 24 ianuarie 2010 - 20:28
Oricum, mă îndoiesc că o să le vrea RATB-ul, au prea multe fiţe-n cap să accepte vehicule la mâna a 2a. Iveco-urile le-au acceptat după ce le-au ţinut juma' de an şi doar fiindcă Năstase semnase un acord cu italienii pe tema asta înainte să fie ales Băsescu în 2004... ca fapt divers, inţelegerea era să fie pentru transport şcolar în zonele din ţară unde nu existau vehicule pentru aşa ceva. Până la urmă au ajuns la Bucureşti şi Piatra Neamţ, iar pentru elevi s-au cumpărat sute de dube Fiat (pe vremea aia Tăriceanu se ruga de Fiat să îşi extindă afacerile în România).
#529
Postat 24 ianuarie 2010 - 21:04
#530
Postat 24 ianuarie 2010 - 21:23
Sa nu va aud ca luati iar bucurestiul in bataie de joc ca circula din an in paste un tramvai cu PPC, important este ca circula!
#531
Postat 25 ianuarie 2010 - 04:56

Într-adevăr, după cum se vede din pozele pe care le-am postat mai sus le-a cam ieşit treaba, acuma... dacă vagoanele sunt mereu pe alt tur şi au alt orar nu prea ajută, că oricum cei ce ar putea beneficia de podeaua joasă (personae în scaun cu rotile, personae cu cărucioare cu copii etc.) nu îşi pot planifica o călătorie în funcţie de orarul acestor vehicule.
Ca off-topic, la felul în care conduc vatmanii de la Dudeşti... mai bine V3A-93, chiar dacă are podea ridicată şi consumă 240 kW indiferent de situaţie.
#532
Postat 26 ianuarie 2010 - 23:59
1. După numele fişierului este vorba de Piaţa Unirii
2. Hotel Intercontinental, Teatrul Naţional este încă în construcţie; ce model de troleibuz este în fundal?
3. Bd. Elisabeta şi Primăria, în timpul ocupaţiei germane din 1918
4. (fără legătură cu transportul în comun) Bd. Magheru decorat de sărbătoare
5. 1945, lucrări canalizare în Piaţa Universităţii; ce tramvai e acolo?
6. Data probabilă: februarie 1985
Fisiere atasate
-
PiataUnirii_459x311_1_.jpg (35.43K)
Number of downloads: 17 -
inter_1_.jpg (135.45K)
Number of downloads: 23 -
bd_elisabeta_1918_1_.jpg (134.43K)
Number of downloads: 15 -
eva_1_.jpg (184.04K)
Number of downloads: 14 -
universitate_45_1_.jpg (215.26K)
Number of downloads: 21 -
preview5_1_.jpg (43.15K)
Number of downloads: 20
#535
Postat 27 ianuarie 2010 - 22:09


La cate DVD-uri de poze am impartit prin Bucuresti (RATB, URAC, Conducatori de tramvaie/troleibuze/autobuze) poate in vreo 30-40 de ani unii se vor certa si pe pozele mele.




Aceasta postare a fost editata de Iasmin: 27 ianuarie 2010 - 22:15
#537
Postat 30 ianuarie 2010 - 02:35
Ca să nu fac off-topic, să vă pun o imagine de arhivă (de fapt 2).
UGZ.00 (Utilaj Greu pentru desZăpezire) ... greu la propriu, avea o masă de 22 tone (cu o sarcină pe osie de 11 tone, dimaetrul unei roţi fiind de 900 mm). În condiţiile astea nu a avut viaţă prea lungă.


Foto RATB (şi destinate tot postării pe Transira, după cum se păstrează în arhivă e-mail-urile respective). Mai sunt cateva poze si detaii interesante la acest link.
#538
Postat 30 ianuarie 2010 - 02:42
cseh_17, la 29 Jan 2010, 09:17, a spus:


Acum văd că a dispărut din mesajul meu poza la care făceam referire + ceva din text... aşa că a ieşit ce a ieşit.
TV2E, Foto: Hans Oerlemans, preluat de pe CDul oferit de Transurb Galaţi prin intermediul lui Sergiu Onofrei către Transira:

TV20E (ca să vedeţi diferenţele), aceeaşi sursă:
