Despre autobuze in general
#302
Postat 08 ianuarie 2010 - 22:35
Atât autobuzele, cât şi troleibuzele, nu sunt dotate cu cabine închise destinate conducătorilor lor. Dacă pasagerii pot sta îmbrăcaţi cu haine groase cele cca 10-15 minute cât durează călătoria, şoferii nu pot conduce încotoşmănaţi timp de 8-10 ore, cât ţine schimbul în care lucrează. Închipuiţi-vă că la fiecare două minute, ei sunt nevoiţi să ia o porţie serioasă de ger, chit că în vehicul funcţionează instalaţia de încălzire. Peste bolile profesionale la care sunt expuşi şoferii (sedentarism, arterită, hipertensiune arterială, stres cronic), se suprapune şi riscul la gripă (în cel mai fericit caz) sau, pneumonie. De reumatism nu mai vorbesc, pt că intră în fişa postului.
De aceea, îi rog pe (măcar) cei care vizitează acest forum, să manifeste un dram de înţelegere faţă de cei care se trezesc în toiul nopţii pt a-i transporta pe cetăţenii acestei urbe către locurile de muncă, şcoli, magazine, etc.
Sunt prea puţini acei dintre şoferii RATT, care au apucat să se bucure câţiva ani de pensia binemeritată. Marea lor majoritate au părăsit această lume, la foarte scurt timp după ce au fost pensionaţi.
Nu odată mi s-a întâmplat să constat că anumite persoane se deplasează de la uşile 2 sau 3, la uşa 1 pt a coborî. Parcă ar face-o cu un scop determinat.
Dacă 'îndrăznim' să le atenţionăm asupra faptului că (,) coborârea se face pe uşile 2 şi 3, avem parte de unele din cele mai delicate calificative. Nu doresc să le enumăr aici.
Ceea ce doresc, e doar puţină raţiune şi înţelegere.
Vă mulţumesc.
Un şofer.
#303
Postat 08 ianuarie 2010 - 23:03
Deci sunt total deacord cu asta.
#304
Postat 08 ianuarie 2010 - 23:42
emilut, la 8 Jan 2010, 23:35, a spus:
Atât autobuzele, cât şi troleibuzele, nu sunt dotate cu cabine închise destinate conducătorilor lor. Dacă pasagerii pot sta îmbrăcaţi cu haine groase cele cca 10-15 minute cât durează călătoria, şoferii nu pot conduce încotoşmănaţi timp de 8-10 ore, cât ţine schimbul în care lucrează. Închipuiţi-vă că la fiecare două minute, ei sunt nevoiţi să ia o porţie serioasă de ger, chit că în vehicul funcţionează instalaţia de încălzire. Peste bolile profesionale la care sunt expuşi şoferii (sedentarism, arterită, hipertensiune arterială, stres cronic), se suprapune şi riscul la gripă (în cel mai fericit caz) sau, pneumonie. De reumatism nu mai vorbesc, pt că intră în fişa postului.
De aceea, îi rog pe (măcar) cei care vizitează acest forum, să manifeste un dram de înţelegere faţă de cei care se trezesc în toiul nopţii pt a-i transporta pe cetăţenii acestei urbe către locurile de muncă, şcoli, magazine, etc.
Sunt prea puţini acei dintre şoferii RATT, care au apucat să se bucure câţiva ani de pensia binemeritată. Marea lor majoritate au părăsit această lume, la foarte scurt timp după ce au fost pensionaţi.
Nu odată mi s-a întâmplat să constat că anumite persoane se deplasează de la uşile 2 sau 3, la uşa 1 pt a coborî. Parcă ar face-o cu un scop determinat.
Dacă 'îndrăznim' să le atenţionăm asupra faptului că (,) coborârea se face pe uşile 2 şi 3, avem parte de unele din cele mai delicate calificative. Nu doresc să le enumăr aici.
Ceea ce doresc, e doar puţină raţiune şi înţelegere.
Vă mulţumesc.
Un şofer.
Inteleg si eu, dar cand autobuzul este plin(majoritatea timpului) atunci nu prea vad cum te duci din fata in spate.Si oricum cand lumea urca in autobuz usa din fata se deschide oricum...
#305
Postat 08 ianuarie 2010 - 23:47
Se intampla mai ales la penultimele si ultimele statii ale traseului.
Singura explicatie la care m-am gandit este ca sunt economi cu timpul acei oameni. De ce sa mai mearga aproape 12m pe jos dupa oprirea autobuzului, pe lungimea acestuia, spre fata, daca poate sa mearga in autobuz, iar in statie coboara deja in fata, mai aproae de destinatie cu aproape 12m pe care ii puteau face cateva secunde.

#306
Postat 09 ianuarie 2010 - 07:12
#307
Postat 09 ianuarie 2010 - 08:49
dAImon, la 9 Jan 2010, 07:12, a spus:
Pt dAImon şi alecs. Evident, că nu m-am referit la situaţiile în care autobuzul este aglomerat, ci la cele în care acesta este aproape gol. Cred că niciun şofer nu e atât de absurd încât să pretindă călătorilor să se bată pe culoar cu ceilalţi, pt a răzbate până la uşa 2.
Vorbeam doar de cazurile care aduc afront logicii şi bunului simţ.
#308
Postat 09 ianuarie 2010 - 09:14
Treaba cu inbulzitul la coborre, se intampla din cauza unora, care nu au rabdare de a urca, sau pur-si-simplu ii bantuie gandul ca nu vor prinde un loc. Asta este o mentalitate idioata...
#309
Postat 20 februarie 2010 - 16:15
Cu SM :
Aceasta postare a fost editata de Florin.B RATT: 20 februarie 2010 - 18:18
#310
Postat 28 februarie 2010 - 20:48

Cum se poate asa ceva? Chiar nu se pot schimba mai des acele neoane?
#311
Postat 28 februarie 2010 - 21:28
#312
Postat 03 martie 2010 - 10:50
Florin.B RATT, la 28 Feb 2010, 21:28, a spus:
Am o propunere. Nu mă aştept la un răspuns pt că m-am obişnuit deja ca orice propunere venită din partea oricui, în afară de factorii de conducere, să fie tratată cu indiferenţă, sau chiar desconsiderată în totalitate.
Autobuzele Mercedes au ieşit de mult din garanţie. Deci, se pot face anumite modificări cauzatoare de economii.
Se pot monta în interiorul corpurilor de iluminat (din două în două), una sau două dulii pt becuri clasice (cu filament incandescent) 24 V x 21 W. Acestea sunt mult mai fiabile, dau o lumină mai puţin deranjantă ochiului, şi nu presupun existenţa acelor convertizoare. E adevărat că e vorba de o investiţie destul de serioasă (atât în bani, cât şi în manoperă), dar s-ar amortiza în cel mai scurt timp. În autobuzul pe care îl conduc, deja s-au pârlit 4 bobine. Nu că m-ar afecta prea mult, pt ca primim neoanele cu ţârâita, deci oricum nu simt lipsa acelor bobine.
La vechiul meu autobuz (UDA 117) schimbam un bec la cca 6 luni.
Chiar nu cunosc care e diferenţa de preţ dintre un bec de 21 de W, şi un neon. Dar înclin să cred că becurile sunt mai ieftine.
Iată, am găsit pe http://www.accesoriu...becuri-auto.htm
becurile de 24 V x 21 W, costă 0,832 lei/bucată. Şi e foarte posibil ca în cazul unei comenzi consistente, preţul să scadă simţitor.
De preţul neoanelor pot să mă interesez la magazia de piese a garajului, dar nu cred să coboare sub cel al becurilor.
Aceasta postare a fost editata de emilut: 03 martie 2010 - 11:18
#313
Postat 03 martie 2010 - 18:15
lorand, la 10 Mar 2009, 20:10, a spus:
lorand, şoferii care recurg la astfel de paliative sunt ori fraieri, ori insuficient de informaţi.
Computerul de bord analizează permanent temperatura agentului de răcire a motorului. Atunci când aceasta depăşeşte 83,5° Celsius, computerul creşte automat turaţia ventilatorului care răceşte radiatorul. Deci, a circula cu capacul deschis, e o prostie. O spun din proprie experienţă. Atunci când afară e foarte cald, la autobuzul meu, temperatura trece de 90°, tocmai pt că turaţia ventilatorului nu e bine setată.
#314
Postat 28 martie 2010 - 03:12
Dacă satisfacţia mi-o asum în totalitate, aştept din partea contestatarilor cabinei închise, doza de stupefacţie.
Sărbători fericite tuturor!
#316
Postat 28 martie 2010 - 09:45
#317
Postat 28 martie 2010 - 10:49
Sunt Conecto II, nu Citaro. Si ceea ce ai vazut tu este defapt o improvizatie celor de la Szeged. Eu personal nu sunt deacord cucabina, si sper ca nici nu vor fi dotate cu asa ceva.
#318
Postat 28 martie 2010 - 12:58
#319
Postat 28 martie 2010 - 13:26
#320
Postat 28 martie 2010 - 13:34