STP Timișoara Forum: Despre autobuze in general - STP Timișoara Forum

Salt la continut

Imagine postata
  • (66 Pagini)
  • +
  • « Prima
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Despre autobuze in general Evaluare topic: ***** 2 Voturi

#301 Useril este offline   Florin.B RATT 

  • STPT Forum Admin
  • Grup: Admin
  • Postari: 30201
  • Inregistrat: 06 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:RATT

Postat 29 decembrie 2009 - 19:14

Da, prin fata doar se va urca.
0

#302 Useril este offline   emilut 

  • Membru Gold
  • Grup: Membru Gold
  • Postari: 2310
  • Inregistrat: 05 ianuarie 10
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timişoara

Postat 08 ianuarie 2010 - 22:35

pe timp de iarnă. Pt cei cărora neuronii le funcţionează în parametrii normali, acesta este evident.
Atât autobuzele, cât şi troleibuzele, nu sunt dotate cu cabine închise destinate conducătorilor lor. Dacă pasagerii pot sta îmbrăcaţi cu haine groase cele cca 10-15 minute cât durează călătoria, şoferii nu pot conduce încotoşmănaţi timp de 8-10 ore, cât ţine schimbul în care lucrează. Închipuiţi-vă că la fiecare două minute, ei sunt nevoiţi să ia o porţie serioasă de ger, chit că în vehicul funcţionează instalaţia de încălzire. Peste bolile profesionale la care sunt expuşi şoferii (sedentarism, arterită, hipertensiune arterială, stres cronic), se suprapune şi riscul la gripă (în cel mai fericit caz) sau, pneumonie. De reumatism nu mai vorbesc, pt că intră în fişa postului.
De aceea, îi rog pe (măcar) cei care vizitează acest forum, să manifeste un dram de înţelegere faţă de cei care se trezesc în toiul nopţii pt a-i transporta pe cetăţenii acestei urbe către locurile de muncă, şcoli, magazine, etc.
Sunt prea puţini acei dintre şoferii RATT, care au apucat să se bucure câţiva ani de pensia binemeritată. Marea lor majoritate au părăsit această lume, la foarte scurt timp după ce au fost pensionaţi.
Nu odată mi s-a întâmplat să constat că anumite persoane se deplasează de la uşile 2 sau 3, la uşa 1 pt a coborî. Parcă ar face-o cu un scop determinat.
Dacă 'îndrăznim' să le atenţionăm asupra faptului că (,) coborârea se face pe uşile 2 şi 3, avem parte de unele din cele mai delicate calificative. Nu doresc să le enumăr aici.
Ceea ce doresc, e doar puţină raţiune şi înţelegere.
Vă mulţumesc.
Un şofer.
0

#303 Useril este offline   Viktor 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 4686
  • Inregistrat: 25 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timişoara
  • Interese:Filme, poze, distractie, calatorii etc.Imi plac foarte mult tramvaiele Wegmann GT4.

Postat 08 ianuarie 2010 - 23:03

Sunt foarte de acord cu dvs. dl. Emilut. Sincer cand au venit tramvaiele cele noi din Bremen, am stat putin(la unul dintre ele) pe scaunul de la vatman(cabina nu era inchisa) iar cum a venit iarna era fig. Am stat doar 1 minut(usa dreapta deschisa) si am simtit cu tragea curentu.
Deci sunt total deacord cu asta.
0

#304 Useril este offline   alecs 

  • Membru Onorific
  • Grup: Membru onorific
  • Postari: 3145
  • Inregistrat: 20 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:timisoara
  • Interese:http://soferderomania.promotor.ro/carmen_m click plz

Postat 08 ianuarie 2010 - 23:42

Vezi postareaemilut, la 8 Jan 2010, 23:35, a spus:

pe timp de iarnă. Pt cei cărora neuronii le funcţionează în parametrii normali, acesta este evident.
Atât autobuzele, cât şi troleibuzele, nu sunt dotate cu cabine închise destinate conducătorilor lor. Dacă pasagerii pot sta îmbrăcaţi cu haine groase cele cca 10-15 minute cât durează călătoria, şoferii nu pot conduce încotoşmănaţi timp de 8-10 ore, cât ţine schimbul în care lucrează. Închipuiţi-vă că la fiecare două minute, ei sunt nevoiţi să ia o porţie serioasă de ger, chit că în vehicul funcţionează instalaţia de încălzire. Peste bolile profesionale la care sunt expuşi şoferii (sedentarism, arterită, hipertensiune arterială, stres cronic), se suprapune şi riscul la gripă (în cel mai fericit caz) sau, pneumonie. De reumatism nu mai vorbesc, pt că intră în fişa postului.
De aceea, îi rog pe (măcar) cei care vizitează acest forum, să manifeste un dram de înţelegere faţă de cei care se trezesc în toiul nopţii pt a-i transporta pe cetăţenii acestei urbe către locurile de muncă, şcoli, magazine, etc.
Sunt prea puţini acei dintre şoferii RATT, care au apucat să se bucure câţiva ani de pensia binemeritată. Marea lor majoritate au părăsit această lume, la foarte scurt timp după ce au fost pensionaţi.
Nu odată mi s-a întâmplat să constat că anumite persoane se deplasează de la uşile 2 sau 3, la uşa 1 pt a coborî. Parcă ar face-o cu un scop determinat.
Dacă 'îndrăznim' să le atenţionăm asupra faptului că (,) coborârea se face pe uşile 2 şi 3, avem parte de unele din cele mai delicate calificative. Nu doresc să le enumăr aici.
Ceea ce doresc, e doar puţină raţiune şi înţelegere.
Vă mulţumesc.
Un şofer.

Inteleg si eu, dar cand autobuzul este plin(majoritatea timpului) atunci nu prea vad cum te duci din fata in spate.Si oricum cand lumea urca in autobuz usa din fata se deschide oricum...
0

#305 Useril este offline   Visor 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 8421
  • Inregistrat: 09 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara
  • Interese:STPT, Trenuri, Fotografia, Desenul, PC

Postat 08 ianuarie 2010 - 23:47

Nu se referea in momentele cand autobuzele sunt pline. Acest fenomen este des intalnit si la troleibuze. Chiar ca n-au niciun scop...
Se intampla mai ales la penultimele si ultimele statii ale traseului.
Singura explicatie la care m-am gandit este ca sunt economi cu timpul acei oameni. De ce sa mai mearga aproape 12m pe jos dupa oprirea autobuzului, pe lungimea acestuia, spre fata, daca poate sa mearga in autobuz, iar in statie coboara deja in fata, mai aproae de destinatie cu aproape 12m pe care ii puteau face cateva secunde. <_<
0

#306 Useril este offline   dAImon 

  • Membru activ
  • Grup: Membru Gold
  • Postari: 3889
  • Inregistrat: 25 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara

Postat 09 ianuarie 2010 - 07:12

Mei, dacă nu coboară mai nimeni dar staţia e plină, uneori chiar că pare preferabil să cobori prin faţă decât să vâsleşti prin mulţimea care se înghesuie bineînţeles la uşa din mijloc.
0

#307 Useril este offline   emilut 

  • Membru Gold
  • Grup: Membru Gold
  • Postari: 2310
  • Inregistrat: 05 ianuarie 10
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timişoara

Postat 09 ianuarie 2010 - 08:49

Vezi postareadAImon, la 9 Jan 2010, 07:12, a spus:

Mei, dacă nu coboară mai nimeni dar staţia e plină, uneori chiar că pare preferabil să cobori prin faţă decât să vâsleşti prin mulţimea care se înghesuie bineînţeles la uşa din mijloc.

Pt dAImon şi alecs. Evident, că nu m-am referit la situaţiile în care autobuzul este aglomerat, ci la cele în care acesta este aproape gol. Cred că niciun şofer nu e atât de absurd încât să pretindă călătorilor să se bată pe culoar cu ceilalţi, pt a răzbate până la uşa 2.
Vorbeam doar de cazurile care aduc afront logicii şi bunului simţ.
0

#308 Useril este offline   cseh_17 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 12614
  • Inregistrat: 18 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Bergisch-Gladbach / Köln

Postat 09 ianuarie 2010 - 09:14

dAimon, acesta este deja un alt fenomen...

Treaba cu inbulzitul la coborre, se intampla din cauza unora, care nu au rabdare de a urca, sau pur-si-simplu ii bantuie gandul ca nu vor prinde un loc. Asta este o mentalitate idioata...
0

#309 Useril este offline   montalbano 

  • Membru onorific
  • Grup: Membru onorific
  • Postari: 86
  • Inregistrat: 13 octombrie 08
  • Sexul:masculin

Postat 20 februarie 2010 - 16:15

o inregistrare cu Skoda Karosa SL 11 , si SM poate cine a circulat urban isi aminteste cu placere zgomotul specific, sursa youtube. Schema de culoril le aveau si unele autobuze din fosta ITC, intreprindrea de transport Constanta prin anii 70. Deasemenea fosta IJTL Prahova avea cateva bucati, tot in schema alb albastru cat si alb crem rosu in dungi orizontale.

Cu SM :

Aceasta postare a fost editata de Florin.B RATT: 20 februarie 2010 - 18:18

0

#310 Useril este offline   Viktor 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 4686
  • Inregistrat: 25 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timişoara
  • Interese:Filme, poze, distractie, calatorii etc.Imi plac foarte mult tramvaiele Wegmann GT4.

Postat 28 februarie 2010 - 20:48

Astazi in autobuzul Mercedes B41630 mergea doar un singur neon. UNUL singur, din 12(in total sunt 18, din care 4 le aprinde doar soferul cand are nevoie) neoane care trebuiau sa functioneze in cupeu. :blink:
Cum se poate asa ceva? Chiar nu se pot schimba mai des acele neoane?
0

#311 Useril este offline   Florin.B RATT 

  • STPT Forum Admin
  • Grup: Admin
  • Postari: 30201
  • Inregistrat: 06 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:RATT

Postat 28 februarie 2010 - 21:28

Cum am mai spus: sunt doua probleme, una fiind tuburile de neon si a doua convertizoarele. Pe a doua speram sa o rezolvam reparand in laborator aceste componente. Problema e insa, aprovizionarea cu piese de schimb. (speram sa primim curand)
0

#312 Useril este offline   emilut 

  • Membru Gold
  • Grup: Membru Gold
  • Postari: 2310
  • Inregistrat: 05 ianuarie 10
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timişoara

Postat 03 martie 2010 - 10:50

Vezi postareaFlorin.B RATT, la 28 Feb 2010, 21:28, a spus:

Cum am mai spus: sunt doua probleme, una fiind tuburile de neon si a doua convertizoarele. Pe a doua speram sa o rezolvam reparand in laborator aceste componente. Problema e insa, aprovizionarea cu piese de schimb. (speram sa primim curand)

Am o propunere. Nu mă aştept la un răspuns pt că m-am obişnuit deja ca orice propunere venită din partea oricui, în afară de factorii de conducere, să fie tratată cu indiferenţă, sau chiar desconsiderată în totalitate.
Autobuzele Mercedes au ieşit de mult din garanţie. Deci, se pot face anumite modificări cauzatoare de economii.
Se pot monta în interiorul corpurilor de iluminat (din două în două), una sau două dulii pt becuri clasice (cu filament incandescent) 24 V x 21 W. Acestea sunt mult mai fiabile, dau o lumină mai puţin deranjantă ochiului, şi nu presupun existenţa acelor convertizoare. E adevărat că e vorba de o investiţie destul de serioasă (atât în bani, cât şi în manoperă), dar s-ar amortiza în cel mai scurt timp. În autobuzul pe care îl conduc, deja s-au pârlit 4 bobine. Nu că m-ar afecta prea mult, pt ca primim neoanele cu ţârâita, deci oricum nu simt lipsa acelor bobine.
La vechiul meu autobuz (UDA 117) schimbam un bec la cca 6 luni.
Chiar nu cunosc care e diferenţa de preţ dintre un bec de 21 de W, şi un neon. Dar înclin să cred că becurile sunt mai ieftine.
Iată, am găsit pe http://www.accesoriu...becuri-auto.htm
becurile de 24 V x 21 W, costă 0,832 lei/bucată. Şi e foarte posibil ca în cazul unei comenzi consistente, preţul să scadă simţitor.
De preţul neoanelor pot să mă interesez la magazia de piese a garajului, dar nu cred să coboare sub cel al becurilor.

Aceasta postare a fost editata de emilut: 03 martie 2010 - 11:18

0

#313 Useril este offline   emilut 

  • Membru Gold
  • Grup: Membru Gold
  • Postari: 2310
  • Inregistrat: 05 ianuarie 10
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timişoara

Postat 03 martie 2010 - 18:15

Vezi postarealorand, la 10 Mar 2009, 20:10, a spus:

Este adevarat ce spune alecs, si eu am vazut vara numeroase autobuze circuland cu "capacul" deschis.

lorand, şoferii care recurg la astfel de paliative sunt ori fraieri, ori insuficient de informaţi.
Computerul de bord analizează permanent temperatura agentului de răcire a motorului. Atunci când aceasta depăşeşte 83,5° Celsius, computerul creşte automat turaţia ventilatorului care răceşte radiatorul. Deci, a circula cu capacul deschis, e o prostie. O spun din proprie experienţă. Atunci când afară e foarte cald, la autobuzul meu, temperatura trece de 90°, tocmai pt că turaţia ventilatorului nu e bine setată.
0

#314 Useril este offline   emilut 

  • Membru Gold
  • Grup: Membru Gold
  • Postari: 2310
  • Inregistrat: 05 ianuarie 10
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timişoara

Postat 28 martie 2010 - 03:12

Am observat, cu satisfacţie, şi stupefacţie în acelaşi timp, că viitoarele achiziţii ale RATT vor fi dotate cu cabină închisă pt şofer. Cel puţin, aşa rezultă din fotografiile expuse pe forum, cele care reflectă imaginea autobuzului articulat aflat în probă, în Timişoara, anul trecut. Era parcă vorba de un Mercedes Citaro.
Dacă satisfacţia mi-o asum în totalitate, aştept din partea contestatarilor cabinei închise, doza de stupefacţie.
Sărbători fericite tuturor!
0

#315 Useril este offline   Chagall 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 10295
  • Inregistrat: 18 martie 08
  • Sexul:nespecificat

Postat 28 martie 2010 - 08:09

Pe site-ul producatorului nu apar cu cabine.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: 1.JPG
  • Imagine atasata: 2.JPG

0

#316 Useril este offline   Florin.B RATT 

  • STPT Forum Admin
  • Grup: Admin
  • Postari: 30201
  • Inregistrat: 06 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:RATT

Postat 28 martie 2010 - 09:45

Nici eu nu cred ca vor avea cabina. O sa incerc maine sa aflu amanunte.
0

#317 Useril este offline   cseh_17 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 12614
  • Inregistrat: 18 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Bergisch-Gladbach / Köln

Postat 28 martie 2010 - 10:49

emilut,

Sunt Conecto II, nu Citaro. Si ceea ce ai vazut tu este defapt o improvizatie celor de la Szeged. Eu personal nu sunt deacord cucabina, si sper ca nici nu vor fi dotate cu asa ceva.
0

#318 Useril este offline   Wegmann 

  • Membru Gold
  • Grup: Membru Gold
  • Postari: 2282
  • Inregistrat: 09 decembrie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Erlangen/Nürnberg

Postat 28 martie 2010 - 12:58

Interesanta intrebare. Nu cred ca Daimler-Benz fabrica autobuze cu cabina. Cel putin n-am vazut niciunde. Utile in Romania poate chiar ar fi. Soferul poate fuma, poate asculta muzica etc. fara sa deranjeze calatorii.
0

#319 Useril este offline   Eta Floreasca 

  • Membru onorific
  • Grup: Membru onorific
  • Postari: 168
  • Inregistrat: 26 iunie 09
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Fundeni Jud. Ilfov

Postat 28 martie 2010 - 13:26

Da se cere se fac si cu cabine.Dar niste cabine prost inchise.3sferturi din cele din Bucuresti au fost inchise calumea de catre SOFERI.Emilut daca vor avea cabina ca cea de la Citarourile noastre sa stii ca pot fii inchise foarte usor.
0

#320 Useril este offline   Wegmann 

  • Membru Gold
  • Grup: Membru Gold
  • Postari: 2282
  • Inregistrat: 09 decembrie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Erlangen/Nürnberg

Postat 28 martie 2010 - 13:34

Posibil sa le fi adaptat si pentru tari mai...Rusia, Romania, Kazahstan, eustiuce. In general nu se foloseste sistemul. Nici macar alea care circula prin favelele din Rio de Janeiro nu au cabina. Insa pentru Romania cred ca e utila varianta.
0

Arata acest topic


  • (66 Pagini)
  • +
  • « Prima
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

2 useri citesc topicul
0 membri, 2 vizitatori, 0 utilizatori anonimi