Linia 33
#141
Postat 08 ianuarie 2010 - 20:21
#142
Postat 08 ianuarie 2010 - 20:25
#143
Postat 08 ianuarie 2010 - 20:26
Probabil ca regia va face niste anunturi in legatura cu recomandarea ca cei cu carduri sa foloseasca usile 2 si 3. Am pus deja aceasta recomandare pe pagina web si pe forum.
cseh_17, la 8 Jan 2010, 20:25, a spus:
Spuneam ca statistica in urma careia s-a facut planificarea, nu e doar pe doua zile ci e facuta pe parcursul a mai multe luni. Cred ca tu ai inteles altceva cu zilele acelea doua.

#144
Postat 08 ianuarie 2010 - 21:21
Florin.B RATT, la 8 Jan 2010, 20:15, a spus:

Inseamna ca ne-am straduit degeaba sa va prezentam graficele acelea.


Domnule Florin.B RATT. Dvs doriţi să ne asiguraţi că se doreşte implementarea sistemului vestic într-o ţară cu specific balcanic. Pt ca acest lucru să devină posibil, este necesară acordarea unor subvenţii bugetare echivalente cu cele din spaţiul menţionat. Urcarea pe uşa 1 şi coborârea pe celelalte două, este posibilă doar în cazul în care în unitatea de transport circulă doar 40-50 de persoane. La noi, fluxul de călători măsoară constant peste 100 de persoane, cu excepţia orelor 5-7 sau 21-24.
Vă rog din nou, să vă reorientaţi monitorizarea către situaţia reală din traseu. Sistemul GPS implementat cu atâta cheltuială şi trudă, este deocamdată irelevant.
#145
Postat 08 ianuarie 2010 - 22:00
emilut, la 8 Jan 2010, 21:21, a spus:
Repet ce scriam mai sus: nu ma ocup de monitorizare sau planificare. Am acces la date si le-am prezentat aici ca sa vada lumea despre ce vorbim.
Sistemul GPS implementat cu atâta cheltuială şi trudă, este deocamdată irelevant.
Acest sistem reflecta real incasarile, nu aglomeratia din autobuze.
Repet din nou nu te-am contrazis nicio clipa in ceea ce spuneai despre aglomeratie.
Cine spunea de urcarea pe usa 1 si coborarea pe celalalte doua?

#146
Postat 08 ianuarie 2010 - 22:06
Domnul Florin, eu am inteles perfect! Masuratoriel se fac pe parcursul a mai multor luni! Insa ce folos, daca in momentul cand se trage linia procentajul nu este unul satisfacator.
Cine a gandit cest lucru, nu a stat sa faca un calcul logic. Zilnic vehiculele sunt suprasolicitate! Doamne fereste , pica unul, 2 ,3 si atunci ce facem?
Si cum spuneam anterior. Cum se doreste sa se valideze din moment ce acest lucur este IMPOSIBIL. Stiu e greau, ca cineva care circula cu masin sa realizeze ce se intampla pe traseu (ma refer la conducere), insa realitatea este dura...
#147
Postat 08 ianuarie 2010 - 22:23
Vorbim aici strict de linia 33 (pentru asta avem date): avem in orele de varf 8 autobuze. Chiar crezi ca in intervalul 10-12 sau 19-24 fluxul de calatori ramane acelasi ca in orele de varf, deci ar fi nevoie de toate cele 8 autobuze?
De ce cand erau 7 autobuze numarul de validari scadea (ca si acum) foarte mult in aceste intervale orare? (aici nu mai tine explicatia cu imposibilitatea de a valida din cauza aglomeratiei)
#148
Postat 08 ianuarie 2010 - 22:49
#149
Postat 08 ianuarie 2010 - 22:56
a) Da. Fluxul de calatori e acelasi toata ziua, deci e nevoie de toate cele 8 autobuze.
b) Nu. Fluxul de calatori e mai redus, deci sunt suficiente 4 autobuze in intervalele orare specificate.
#150
Postat 09 ianuarie 2010 - 07:04
Eu propun o a treia soluţie. Fluxul de călători NU este constant pe timpul zilei, şi nu poate fi. Cu toate acestea, observaţia lui [emilut], coroborată cu cea a lui [cseh] de mai devreme, pot aduce nişte lumină. Ora 9 este considerată de către planificatori ca fiind punctul în care numărul călătorilor scade suficient cât să fie justificată retragerea a jumătate dintre vehicule (de la 8 la 4), da?
Ei bine, nu este. Este perfect posibil ca fluxul să scadă mai încet decât se crede, atingând minimul în jur de ora 10 sau chiar puţin mai târziu. Faptul că numărul vehiculelor este fix jumătate dar călătorii nu s-au împuţinat tot cu o jumătate poate justifica suficient lipsa validărilor în intervalul 9-10 - puţinii care binevoiesc totuşi să valideze sunt opriţi de aglomeraţie. Odată ce fluxul călătorilor scade totuşi, numărul călătorilor capabili să valideze creşte uşor; ora 10-11. Ştiu, sună paradoxal.
EDIT: Chiar graficul îmi dă dreptate. Scăderea de la vârful de 700 la minimul de 460 este de aproximativ 35%. Scăderea autobuzelor este de 50%.
În discuţie sunt două prezumţii false: aceea că toţi plătitorii de abonament călătoresc în tronsonul orar despre care vorbim, şi că toţi călătorii pot şi vor să valideze.
Reiau propunerea de pe alt topic: două-trei echipe de controlori postate în vehicule de pe linia 33, între orele 7-11; nu mai mult de o săptămână, sau 2-3 zile timp de 3 săptămâni. Astfel vor şti, din statistica lor, care este procentul călătorilor frauduloşi, iar faptul că ei ajută ca TOţI oamenii să valideze va lumina brusc statistica.
#151
Postat 09 ianuarie 2010 - 08:25
Florin.B RATT, la 8 Jan 2010, 22:23, a spus:
Vorbim aici strict de linia 33 (pentru asta avem date): avem in orele de varf 8 autobuze. Chiar crezi ca in intervalul 10-12 sau 19-24 fluxul de calatori ramane acelasi ca in orele de varf, deci ar fi nevoie de toate cele 8 autobuze?
De ce cand erau 7 autobuze numarul de validari scadea (ca si acum) foarte mult in aceste intervale orare? (aici nu mai tine explicatia cu imposibilitatea de a valida din cauza aglomeratiei)
Domnule Florin, după cum sunt sigur că ştiţi, celelalte 4 autobuze (fostele vârfuri) intră în traseu între orele 12 şi 13. În jurul orei 12, staţia de la Catedrală este plină. Se pleacă cu autobuzul încărcat în proporţie de cca. 65-70%. În staţia Mocioni, mai aşteaptă încă 30-40 de elevi ai colegiului bănăţean, însoţiţi de tot atâţia bunici. Nu odată s-a întâmplat ca o parte din ei să rămână în staţie, fiindu-le imposibil să urce în maşină. La staţia următoare (la pompieri), situaţia e aceeaşi, cu diferenţa că cei care aşteaptă acolo beneficiază de şansa ivirii unui E8.
#152
Postat 09 ianuarie 2010 - 09:26
Putem spune ca 33 este cea mai importatn linie a orasului. Leaga un cartier imens (Steaua) cu centrul orasului, printre care luand de la Catedrala leaga si multe institutii, si locur importante, printre care si noduri de circulatie. Prima oprire la Sinaia. Colegiul Banaten. Urmeza Pompierii, Liceul Bela Bartok, si Dositei Obradovici. Arta Textila. Flux de calatori, de pe linia 9, si tot fluxul catre Pod. Si cam asa se intampal zilnic...(mai putin in weekend)
Deci chiar daca nu s-ar renunta la aceasta impartire aiure, s-ar putea schimba ca din 4 varfuri unu sa devian tren, iar din 8 sa ramana 5 in loc de 4.
#153
Postat 09 ianuarie 2010 - 10:40

#154
Postat 09 ianuarie 2010 - 21:43

#155
Postat 10 ianuarie 2010 - 01:19
Dincolo de asta, mi se pare complet gresit ca cei care se ocupa de planificare sa se orienteze doar dupa validarile cuprinse de un sistem recent introdus si fata de care s-au exprimat suficiente rezerve si pe acest forum. Nu inseamna ca el nu e util si nu va functiona din ce in ce mai bine, dar a supune planificarea doar cifrelor astfel consemnate, in detrimentul si in refuzul constatarii realitatii din teren, mi se pare - sincer - cel putin neprofesionst.
Florin.B RATT, la 7 Jan 2010, 14:30, a spus:


Cu privire la aceasta din urma asertiune a Dvs., recunosc ca sunt de-a dreptul revoltat, astfel ca ma vad obligat sa va contrazic: vehiculele (fie ele suplimentare ori nu) sunt menite sa asigure un transport de calitate pentru calatorul platitor. Pana aici parerile noastre coincid. Dar de unde ideea ca tocmai acei calatori platitori nu sunt deranjati si supusi unui disconfort evident pentru toata lumea (mai putin pentru graficele RATT), generat tocmai de calatorii neplatitori? Adica RATT se face (in mod absolut iluzoriu) ca nu exista oameni care nu valideaza (fie ei blatisti ori simpli "ne-validatori"), iar Dvs. indirect luati apararea unei astfel de pareri, intrucat ne comunicati senin ca este ceva absolut justificat ca RATT-ului sa ii pese numai de platitori. Pai tocmai in considerarea respectului pentru platitori, ar trebui vazut de ce sunt acestia revoltati cand conditiile din trafic sunt in contradictie flagranta cu statisticile RATT pe baza carora se stabileste necesarul de vehicule.
Si nu in ultimul rand, ma tem ca am sa va dau o veste proasta: calatori care merg ilegal (blatisti) vor exista intotdeauna si exista peste tot in lume. (Nu interpretati ca as fi un adept al unei astfel de practici - Doamne fereste!. Dar ea va exista la fel cum exista oameni care incalca legi si reguli de cand lumea). Ca RATT-ul se face ca ei nu exista este un gest de amatorism al celor ce se ocupa de planificare, si totodata un gest de umilire tocmai la adresa acelor calatori platitori pe care clamati ca RATT-ul ii respecta, caci "pentru ei se face suplimentarea".
Iar a arunca vina pentru aceasta problema in sarcina calatorilor e de-a dreptul scandalos. Ceva de principiul "Sunteti prea multi blatisti, it's your problem!". Ca si cum nu ar exista metode de a stopa sau ingradi aceasta practica pe o linie centrala in miezul zilei!
#156
Postat 10 ianuarie 2010 - 10:24

Pot sa-ti spun si o chestie pe care probabil nu o stiai: de cateva luni de zile s-a suplimentat numarul de controlori cu oameni scosi din productie (din ateliere).
Revenind la faptul ca ce scriam eu te-a revoltat: tot acolo de unde ai luat citatul, scrie ca aceasta e parerea mea personala si nu reprezinta pozitia regiei. Planificarea nu se face dupa parerea mea.
#157
Postat 16 ianuarie 2010 - 16:21
Florin.B RATT, la 10 Jan 2010, 10:24, a spus:

Pot sa-ti spun si o chestie pe care probabil nu o stiai: de cateva luni de zile s-a suplimentat numarul de controlori cu oameni scosi din productie (din ateliere).
Revenind la faptul ca ce scriam eu te-a revoltat: tot acolo de unde ai luat citatul, scrie ca aceasta e parerea mea personala si nu reprezinta pozitia regiei. Planificarea nu se face dupa parerea mea.
Domnule Florin, pt a determina într-o mai mare măsură publicul călător să lase deoparte comoditatea în ce priveşte validarea cardurilor, am luat hotărârea de a afişa în autobuz următorul text:
Stimaţi călători. Odată cu introducerea noului sistem de monitorizare a traficului de călători prin GPS, regia înregistrează în timp real numărul de validări ale cardurilor şi biletelor, pe toate traseele din oraş. Un număr scăzut de validări va conduce la diminuarea numărului de autobuze care deservesc liniile pe care dvs circulaţi. Ca urmare a acestui fapt, cei care vor fi afectaţi, veţi fi chiar domniile voastre. Timpii de aşteptare în staţii vor creşte, concomitent cu gradul de disconfort determinat de numărul mare de călători care vor fi nevoiţi să circule în condiţii din cele mai improprii. Vă mulţumim pentru înţelegere.
Cu sau, fără aprobarea conducerii, eu sunt hotărât să postez acest mesaj. Poate astfel se va trezi spiritul civic al călătorului timişorean.
#158
Postat 16 ianuarie 2010 - 16:31
#159
Postat 16 ianuarie 2010 - 16:47
emilut, la 16 Jan 2010, 17:21, a spus:
Stimaţi călători. Odată cu introducerea noului sistem de monitorizare a traficului de călători prin GPS, regia înregistrează în timp real numărul de validări ale cardurilor şi biletelor, pe toate traseele din oraş. Un număr scăzut de validări va conduce la diminuarea numărului de autobuze care deservesc liniile pe care dvs circulaţi. Ca urmare a acestui fapt, cei care vor fi afectaţi, veţi fi chiar domniile voastre. Timpii de aşteptare în staţii vor creşte, concomitent cu gradul de disconfort determinat de numărul mare de călători care vor fi nevoiţi să circule în condiţii din cele mai improprii. Vă mulţumim pentru înţelegere.
Cu sau, fără aprobarea conducerii, eu sunt hotărât să postez acest mesaj. Poate astfel se va trezi spiritul civic al călătorului timişorean.
Sa speram ca il va si citi lumea.
Ideea este buna
