STP Timișoara Forum: Linia 33 - STP Timișoara Forum

Salt la continut

Imagine postata
  • (22 Pagini)
  • +
  • « Prima
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Linia 33 Evaluare topic: ***** 1 Voturi

#141 Useril este offline   fan 

  • Vatman
  • Grup: Conducator vehicule
  • Postari: 147
  • Inregistrat: 11 iunie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara
  • Interese:Tramvaiele

Postat 08 ianuarie 2010 - 20:21

Dimineata intre 7-8 vad oameni la linia 40 cu bilete in mana care urca la usile 2-3 si stau linistiti pe motivul ca nu ajung oricum la validatorul din fata. Daca stam toti cu bilete la rand la prima usa doar de dragul sa respectam inscriptia "urcare" si evident sa si validam avem sanse mari sa ramanem pe jos.Nu e treaba mea sa urmaresc fluxul zilnic daca scade , creste sau e constant am spus doar ce se intampla intre 7-8 cand pe langa elevii care circula gratuit circula si o gramada de adulti tot "gratuit" asta din cauzele mai sus mentionate. La troleibuze nu prea vad asa ceva.
0

#142 Useril este offline   cseh_17 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 12614
  • Inregistrat: 18 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Bergisch-Gladbach / Köln

Postat 08 ianuarie 2010 - 20:25

Nu e vorba de 2 zile. E vorba de orele de varf. Sa nu degeneram. Nimeni nu se plange de seara 10, sau dimineata 11. Ne plangem de orele de vrf, in care pur-si-simplu nu e poate valida. Asteptatul in staiti a crescut cu 45 de secunde (masurat de mine si am calculat media). Problema validatorului din fta se complica cu atat mai mult cat urcarea se face pe osingura usa nu pe 2..
0

#143 Useril este offline   Florin.B RATT 

  • STPT Forum Admin
  • Grup: Admin
  • Postari: 30167
  • Inregistrat: 06 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:RATT

Postat 08 ianuarie 2010 - 20:26

@ fan La ora 7-8 numarul de vehicule e maxim, deci pe 33 sunt 8 vehicule.

Probabil ca regia va face niste anunturi in legatura cu recomandarea ca cei cu carduri sa foloseasca usile 2 si 3. Am pus deja aceasta recomandare pe pagina web si pe forum.

Vezi postareacseh_17, la 8 Jan 2010, 20:25, a spus:

Nu e vorba de 2 zile. E vorba de orele de varf.


Spuneam ca statistica in urma careia s-a facut planificarea, nu e doar pe doua zile ci e facuta pe parcursul a mai multe luni. Cred ca tu ai inteles altceva cu zilele acelea doua. <_< Din aceasta statistica a rezultat ca in respectivele intervale orare sunt putine validari, deci putini calatori, reducandu-se astfel numarul vehiculelor. Scopul final al sistemului e, la urma urmei, eficientizarea transportului si a cheltuielilor.
0

#144 Useril este offline   emilut 

  • Membru Gold
  • Grup: Membru Gold
  • Postari: 2310
  • Inregistrat: 05 ianuarie 10
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timişoara

Postat 08 ianuarie 2010 - 21:21

Vezi postareaFlorin.B RATT, la 8 Jan 2010, 20:15, a spus:

Deci voi vreti sa spuneti ca fluxul de calatori e constant pe tot parcursul zilei, dar in intervalul cand sunt doar patru autobuze, oamenii nu ajung la validatoare din cauza aglomeratiei? :huh:
Inseamna ca ne-am straduit degeaba sa va prezentam graficele acelea. <_< Cei care se ocupa cu chestia asta urmaresc de luni de zile validarile (luni in care erau autobuze mai multe) nu iau decizia dupa numarul de validari pe doua zile. <_<

Domnule Florin.B RATT. Dvs doriţi să ne asiguraţi că se doreşte implementarea sistemului vestic într-o ţară cu specific balcanic. Pt ca acest lucru să devină posibil, este necesară acordarea unor subvenţii bugetare echivalente cu cele din spaţiul menţionat. Urcarea pe uşa 1 şi coborârea pe celelalte două, este posibilă doar în cazul în care în unitatea de transport circulă doar 40-50 de persoane. La noi, fluxul de călători măsoară constant peste 100 de persoane, cu excepţia orelor 5-7 sau 21-24.
Vă rog din nou, să vă reorientaţi monitorizarea către situaţia reală din traseu. Sistemul GPS implementat cu atâta cheltuială şi trudă, este deocamdată irelevant.
0

#145 Useril este offline   Florin.B RATT 

  • STPT Forum Admin
  • Grup: Admin
  • Postari: 30167
  • Inregistrat: 06 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:RATT

Postat 08 ianuarie 2010 - 22:00

Vezi postareaemilut, la 8 Jan 2010, 21:21, a spus:

Vă rog din nou, să vă reorientaţi monitorizarea către situaţia reală din traseu.

Repet ce scriam mai sus: nu ma ocup de monitorizare sau planificare. Am acces la date si le-am prezentat aici ca sa vada lumea despre ce vorbim.

Sistemul GPS implementat cu atâta cheltuială şi trudă, este deocamdată irelevant.

Acest sistem reflecta real incasarile, nu aglomeratia din autobuze.


Repet din nou nu te-am contrazis nicio clipa in ceea ce spuneai despre aglomeratie.

Cine spunea de urcarea pe usa 1 si coborarea pe celalalte doua? <_< Era vorba ca pe prima usa sa urce cei cu bilet, iar pe usa 2 si 3 cei cu carduri.
0

#146 Useril este offline   cseh_17 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 12614
  • Inregistrat: 18 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Bergisch-Gladbach / Köln

Postat 08 ianuarie 2010 - 22:06

Din pacate vorbim 2 limbi.

Domnul Florin, eu am inteles perfect! Masuratoriel se fac pe parcursul a mai multor luni! Insa ce folos, daca in momentul cand se trage linia procentajul nu este unul satisfacator.

Cine a gandit cest lucru, nu a stat sa faca un calcul logic. Zilnic vehiculele sunt suprasolicitate! Doamne fereste , pica unul, 2 ,3 si atunci ce facem?
Si cum spuneam anterior. Cum se doreste sa se valideze din moment ce acest lucur este IMPOSIBIL. Stiu e greau, ca cineva care circula cu masin sa realizeze ce se intampla pe traseu (ma refer la conducere), insa realitatea este dura...
0

#147 Useril este offline   Florin.B RATT 

  • STPT Forum Admin
  • Grup: Admin
  • Postari: 30167
  • Inregistrat: 06 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:RATT

Postat 08 ianuarie 2010 - 22:23

Nu stiu daca vorbim limbi chiar asa diferite...

Vorbim aici strict de linia 33 (pentru asta avem date): avem in orele de varf 8 autobuze. Chiar crezi ca in intervalul 10-12 sau 19-24 fluxul de calatori ramane acelasi ca in orele de varf, deci ar fi nevoie de toate cele 8 autobuze?
De ce cand erau 7 autobuze numarul de validari scadea (ca si acum) foarte mult in aceste intervale orare? (aici nu mai tine explicatia cu imposibilitatea de a valida din cauza aglomeratiei)
0

#148 Useril este offline   emilut 

  • Membru Gold
  • Grup: Membru Gold
  • Postari: 2310
  • Inregistrat: 05 ianuarie 10
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timişoara

Postat 08 ianuarie 2010 - 22:49

Domnule Florin.B RATT. Ce putem înţelege din postarea dvs?. În sarcina cui cade responsabilitatea pt (mai) bunul mers al transportului în comun? Dispun de dovezi care atestă că (,) conducerea regiei şi-a bătut joc în repetate rânduri, atât de publicul călător, cât şi de şoferii nevoiţi să suporte oprobiul acestora.
0

#149 Useril este offline   Florin.B RATT 

  • STPT Forum Admin
  • Grup: Admin
  • Postari: 30167
  • Inregistrat: 06 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:RATT

Postat 08 ianuarie 2010 - 22:56

Nu e nimic de inteles sau de citit printre randuri. La intrebarea mea e simplu de raspuns, fiind doua variante posibile:

a) Da. Fluxul de calatori e acelasi toata ziua, deci e nevoie de toate cele 8 autobuze.
b) Nu. Fluxul de calatori e mai redus, deci sunt suficiente 4 autobuze in intervalele orare specificate.
0

#150 Useril este offline   dAImon 

  • Membru activ
  • Grup: Membru Gold
  • Postari: 3889
  • Inregistrat: 25 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara

Postat 09 ianuarie 2010 - 07:04

Tertium non datur?

Eu propun o a treia soluţie. Fluxul de călători NU este constant pe timpul zilei, şi nu poate fi. Cu toate acestea, observaţia lui [emilut], coroborată cu cea a lui [cseh] de mai devreme, pot aduce nişte lumină. Ora 9 este considerată de către planificatori ca fiind punctul în care numărul călătorilor scade suficient cât să fie justificată retragerea a jumătate dintre vehicule (de la 8 la 4), da?

Ei bine, nu este. Este perfect posibil ca fluxul să scadă mai încet decât se crede, atingând minimul în jur de ora 10 sau chiar puţin mai târziu. Faptul că numărul vehiculelor este fix jumătate dar călătorii nu s-au împuţinat tot cu o jumătate poate justifica suficient lipsa validărilor în intervalul 9-10 - puţinii care binevoiesc totuşi să valideze sunt opriţi de aglomeraţie. Odată ce fluxul călătorilor scade totuşi, numărul călătorilor capabili să valideze creşte uşor; ora 10-11. Ştiu, sună paradoxal.

EDIT: Chiar graficul îmi dă dreptate. Scăderea de la vârful de 700 la minimul de 460 este de aproximativ 35%. Scăderea autobuzelor este de 50%.

În discuţie sunt două prezumţii false: aceea că toţi plătitorii de abonament călătoresc în tronsonul orar despre care vorbim, şi că toţi călătorii pot şi vor să valideze.

Reiau propunerea de pe alt topic: două-trei echipe de controlori postate în vehicule de pe linia 33, între orele 7-11; nu mai mult de o săptămână, sau 2-3 zile timp de 3 săptămâni. Astfel vor şti, din statistica lor, care este procentul călătorilor frauduloşi, iar faptul că ei ajută ca TOţI oamenii să valideze va lumina brusc statistica.
0

#151 Useril este offline   emilut 

  • Membru Gold
  • Grup: Membru Gold
  • Postari: 2310
  • Inregistrat: 05 ianuarie 10
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timişoara

Postat 09 ianuarie 2010 - 08:25

Vezi postareaFlorin.B RATT, la 8 Jan 2010, 22:23, a spus:

Nu stiu daca vorbim limbi chiar asa diferite...

Vorbim aici strict de linia 33 (pentru asta avem date): avem in orele de varf 8 autobuze. Chiar crezi ca in intervalul 10-12 sau 19-24 fluxul de calatori ramane acelasi ca in orele de varf, deci ar fi nevoie de toate cele 8 autobuze?
De ce cand erau 7 autobuze numarul de validari scadea (ca si acum) foarte mult in aceste intervale orare? (aici nu mai tine explicatia cu imposibilitatea de a valida din cauza aglomeratiei)

Domnule Florin, după cum sunt sigur că ştiţi, celelalte 4 autobuze (fostele vârfuri) intră în traseu între orele 12 şi 13. În jurul orei 12, staţia de la Catedrală este plină. Se pleacă cu autobuzul încărcat în proporţie de cca. 65-70%. În staţia Mocioni, mai aşteaptă încă 30-40 de elevi ai colegiului bănăţean, însoţiţi de tot atâţia bunici. Nu odată s-a întâmplat ca o parte din ei să rămână în staţie, fiindu-le imposibil să urce în maşină. La staţia următoare (la pompieri), situaţia e aceeaşi, cu diferenţa că cei care aşteaptă acolo beneficiază de şansa ivirii unui E8.
0

#152 Useril este offline   cseh_17 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 12614
  • Inregistrat: 18 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Bergisch-Gladbach / Köln

Postat 09 ianuarie 2010 - 09:26

Deci pe linia 33, erau din cate stiu 12-14 autobuze mai de mult. Era chiar bine, in acest caz insa cu 8 paotwe ar fi bine, daca s-ar respecta macar o logica fireasca a gandirii sia lucrurilor.

Putem spune ca 33 este cea mai importatn linie a orasului. Leaga un cartier imens (Steaua) cu centrul orasului, printre care luand de la Catedrala leaga si multe institutii, si locur importante, printre care si noduri de circulatie. Prima oprire la Sinaia. Colegiul Banaten. Urmeza Pompierii, Liceul Bela Bartok, si Dositei Obradovici. Arta Textila. Flux de calatori, de pe linia 9, si tot fluxul catre Pod. Si cam asa se intampal zilnic...(mai putin in weekend)

Deci chiar daca nu s-ar renunta la aceasta impartire aiure, s-ar putea schimba ca din 4 varfuri unu sa devian tren, iar din 8 sa ramana 5 in loc de 4.
0

#153 Useril este offline   Florin.B RATT 

  • STPT Forum Admin
  • Grup: Admin
  • Postari: 30167
  • Inregistrat: 06 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:RATT

Postat 09 ianuarie 2010 - 10:40

Ok. O sa transpun discutia asta intr-un document word si o sa o dau la citit mai departe. Sa vedem ce parere au si daca considera ca e o problema sa ia masurile adecvate. :coolpics:
0

#154 Useril este offline   fan 

  • Vatman
  • Grup: Conducator vehicule
  • Postari: 147
  • Inregistrat: 11 iunie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara
  • Interese:Tramvaiele

Postat 09 ianuarie 2010 - 21:43

:coolpics: sa speram ca daca va citi proaspatul, vechiul, acelasi director "stenograma" forumului va da dispozitie sa se monteze macar 2 validatoare de bilete ca in troleibuze, cat despre numarul masinilor de pe linia 33 cred ca daca ar citi ministrul transporturilor "stenograma" am avea succes.....
0

#155 Useril este offline   garcon 

  • Membru Senior***
  • Grup: Membri seniori
  • Postari: 552
  • Inregistrat: 28 aprilie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara

Postat 10 ianuarie 2010 - 01:19

O intrebare de principiu: pensionarii care beneficiaza de gratuitate sunt obligati sa aiba card, sau pot sa calatoreasca inca si doar cu buletinul? Daca e valabila aceasta din urma varianta, numarul validarilor nu prezinta deocamdata o relevanta de 100%.

Dincolo de asta, mi se pare complet gresit ca cei care se ocupa de planificare sa se orienteze doar dupa validarile cuprinse de un sistem recent introdus si fata de care s-au exprimat suficiente rezerve si pe acest forum. Nu inseamna ca el nu e util si nu va functiona din ce in ce mai bine, dar a supune planificarea doar cifrelor astfel consemnate, in detrimentul si in refuzul constatarii realitatii din teren, mi se pare - sincer - cel putin neprofesionst.

Vezi postareaFlorin.B RATT, la 7 Jan 2010, 14:30, a spus:

Daca lumea nu valideaza, in mod sigur nu se va suplimenta numarul de autobuze. :coolpics: Suplimentarea se face pentru calatorii care platesc nu pentru cei care fac blatul. :(


Cu privire la aceasta din urma asertiune a Dvs., recunosc ca sunt de-a dreptul revoltat, astfel ca ma vad obligat sa va contrazic: vehiculele (fie ele suplimentare ori nu) sunt menite sa asigure un transport de calitate pentru calatorul platitor. Pana aici parerile noastre coincid. Dar de unde ideea ca tocmai acei calatori platitori nu sunt deranjati si supusi unui disconfort evident pentru toata lumea (mai putin pentru graficele RATT), generat tocmai de calatorii neplatitori? Adica RATT se face (in mod absolut iluzoriu) ca nu exista oameni care nu valideaza (fie ei blatisti ori simpli "ne-validatori"), iar Dvs. indirect luati apararea unei astfel de pareri, intrucat ne comunicati senin ca este ceva absolut justificat ca RATT-ului sa ii pese numai de platitori. Pai tocmai in considerarea respectului pentru platitori, ar trebui vazut de ce sunt acestia revoltati cand conditiile din trafic sunt in contradictie flagranta cu statisticile RATT pe baza carora se stabileste necesarul de vehicule.

Si nu in ultimul rand, ma tem ca am sa va dau o veste proasta: calatori care merg ilegal (blatisti) vor exista intotdeauna si exista peste tot in lume. (Nu interpretati ca as fi un adept al unei astfel de practici - Doamne fereste!. Dar ea va exista la fel cum exista oameni care incalca legi si reguli de cand lumea). Ca RATT-ul se face ca ei nu exista este un gest de amatorism al celor ce se ocupa de planificare, si totodata un gest de umilire tocmai la adresa acelor calatori platitori pe care clamati ca RATT-ul ii respecta, caci "pentru ei se face suplimentarea".

Iar a arunca vina pentru aceasta problema in sarcina calatorilor e de-a dreptul scandalos. Ceva de principiul "Sunteti prea multi blatisti, it's your problem!". Ca si cum nu ar exista metode de a stopa sau ingradi aceasta practica pe o linie centrala in miezul zilei!
0

#156 Useril este offline   Florin.B RATT 

  • STPT Forum Admin
  • Grup: Admin
  • Postari: 30167
  • Inregistrat: 06 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:RATT

Postat 10 ianuarie 2010 - 10:24

A fi "blatist" e una si a nu valida, din diverse motive (unul din ele fiind spiritul de "Gica contra", Gica care doreste sa demonstreze ca "sistemul e prost"), sau a nu ridica cardul de la chiosc pentru a nu mai avea o obligatie in plus la urcarea in vehicul, e o mare diferenta. Primul grup e cu mult mai mic si nesemnificativ in statistici, fata de al doilea. :coolpics:
Pot sa-ti spun si o chestie pe care probabil nu o stiai: de cateva luni de zile s-a suplimentat numarul de controlori cu oameni scosi din productie (din ateliere).

Revenind la faptul ca ce scriam eu te-a revoltat: tot acolo de unde ai luat citatul, scrie ca aceasta e parerea mea personala si nu reprezinta pozitia regiei. Planificarea nu se face dupa parerea mea.
0

#157 Useril este offline   emilut 

  • Membru Gold
  • Grup: Membru Gold
  • Postari: 2310
  • Inregistrat: 05 ianuarie 10
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timişoara

Postat 16 ianuarie 2010 - 16:21

Vezi postareaFlorin.B RATT, la 10 Jan 2010, 10:24, a spus:

A fi "blatist" e una si a nu valida, din diverse motive (unul din ele fiind spiritul de "Gica contra", Gica care doreste sa demonstreze ca "sistemul e prost"), sau a nu ridica cardul de la chiosc pentru a nu mai avea o obligatie in plus la urcarea in vehicul, e o mare diferenta. Primul grup e cu mult mai mic si nesemnificativ in statistici, fata de al doilea. :beer2:
Pot sa-ti spun si o chestie pe care probabil nu o stiai: de cateva luni de zile s-a suplimentat numarul de controlori cu oameni scosi din productie (din ateliere).

Revenind la faptul ca ce scriam eu te-a revoltat: tot acolo de unde ai luat citatul, scrie ca aceasta e parerea mea personala si nu reprezinta pozitia regiei. Planificarea nu se face dupa parerea mea.

Domnule Florin, pt a determina într-o mai mare măsură publicul călător să lase deoparte comoditatea în ce priveşte validarea cardurilor, am luat hotărârea de a afişa în autobuz următorul text:
Stimaţi călători. Odată cu introducerea noului sistem de monitorizare a traficului de călători prin GPS, regia înregistrează în timp real numărul de validări ale cardurilor şi biletelor, pe toate traseele din oraş. Un număr scăzut de validări va conduce la diminuarea numărului de autobuze care deservesc liniile pe care dvs circulaţi. Ca urmare a acestui fapt, cei care vor fi afectaţi, veţi fi chiar domniile voastre. Timpii de aşteptare în staţii vor creşte, concomitent cu gradul de disconfort determinat de numărul mare de călători care vor fi nevoiţi să circule în condiţii din cele mai improprii. Vă mulţumim pentru înţelegere.
Cu sau, fără aprobarea conducerii, eu sunt hotărât să postez acest mesaj. Poate astfel se va trezi spiritul civic al călătorului timişorean.
0

#158 Useril este offline   cseh_17 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 12614
  • Inregistrat: 18 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Bergisch-Gladbach / Köln

Postat 16 ianuarie 2010 - 16:31

Si daca ati pune si cateva imagini, care sa le atraga atentia o sa fiti castigator TOTAL!
0

#159 Useril este offline   alecs 

  • Membru Onorific
  • Grup: Membru onorific
  • Postari: 3145
  • Inregistrat: 20 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:timisoara
  • Interese:http://soferderomania.promotor.ro/carmen_m click plz

Postat 16 ianuarie 2010 - 16:47

Vezi postareaemilut, la 16 Jan 2010, 17:21, a spus:

Domnule Florin, pt a determina într-o mai mare măsură publicul călător să lase deoparte comoditatea în ce priveşte validarea cardurilor, am luat hotărârea de a afişa în autobuz următorul text:
Stimaţi călători. Odată cu introducerea noului sistem de monitorizare a traficului de călători prin GPS, regia înregistrează în timp real numărul de validări ale cardurilor şi biletelor, pe toate traseele din oraş. Un număr scăzut de validări va conduce la diminuarea numărului de autobuze care deservesc liniile pe care dvs circulaţi. Ca urmare a acestui fapt, cei care vor fi afectaţi, veţi fi chiar domniile voastre. Timpii de aşteptare în staţii vor creşte, concomitent cu gradul de disconfort determinat de numărul mare de călători care vor fi nevoiţi să circule în condiţii din cele mai improprii. Vă mulţumim pentru înţelegere.
Cu sau, fără aprobarea conducerii, eu sunt hotărât să postez acest mesaj. Poate astfel se va trezi spiritul civic al călătorului timişorean.

Sa speram ca il va si citi lumea.
Ideea este buna :beer2:
0

#160 Useril este offline   Florin.B RATT 

  • STPT Forum Admin
  • Grup: Admin
  • Postari: 30167
  • Inregistrat: 06 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:RATT

Postat 16 ianuarie 2010 - 18:17

Super :beer2:
0

Arata acest topic


  • (22 Pagini)
  • +
  • « Prima
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi